Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Üdv !

    bsa10 ! Nagyon pöpec a gép! A pannónia fékdob bírta a meleget ? Én is valami hasonlót csináltam , csak verseny körülmények között túlmelegedett folyton ... Ezért a vékony dob örökké ovális lett , pedig egy nagy légbeömlő zsebet is kreáltam rá . Szinte lehet mondani , hogy minden 5.-ik derby után dobot , pofát kellett cserélni
    taluga és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      Sziasztok!

      Lenne pár kérdésem egy 1974es 125ös ES-sel kapcsolatban. 30 év után előrángattam egy garázs mélyéről és ehhez képest szerintem nincs rossz állapotban, leginkább csak a festéssel meg a krómozott alkatrészek cseréjével és/vagy újrakrómozásával van munka. Meg azok a dolgok szorulnak aminek mozogniuk kéne, és azok mozognak aminek nem kéne. Ilyen például az első lengővilla (vagy hogy hívják) és ehhez kapcsolódik az első kérdésem. A tengelye teljesen beszáradt, berohadt, beszorult, de egy kis erőszakkal sikerült mozgásra bírni és mostmár könnyen jár a villa, viszont a tengely még mindig nem akar kijönni. Valószínűleg a villában szorul mert ha mozgatom a villát a tengely vele együtt forog, de mikor erőszakoskodtam vele, volt hogy mozgott a villa de nem forgott a tengely. Van valami módszer arra, hogy hogy lehet kivarázsolni a tengelyt a szerkezetből?

      A másik kérdés szintén a tengellyel kapcsolatos. Mivel a menet erősen el volt korrodálva az anya letörte a tengelyvéget mikor csavartam le. De csak a legvégét, ahol be volt hegesztve, tehát a menet nagy része megmaradt, rá lehet csavarni az anyát és és még ki is lóg 1,5-2 menet, így azt a funkcióját, hogy tengelyként működjön nem vesztette el, csak nyitott lett a tengelyvég, így a zsírzó funkciónak lőttek. A kérdés pedig az, hogy ez így biztonságos későbbi használatra, vagy célszerű kicserélni a tengelyt? Természetesen a legokosabb megoldás az lenne ha kicserélném, de itt közbelép az első kérdés (hogy lehet kivenni ha meg van szorulva?) illetve, hogy hol tudok beszerezni egy ilyen tengelyt. (ha kell, holnap tudok fényképet feltölteni)

      A harmadik kérdésem egyszerűbb és nem igényel hosszas elbeszélést. A tankembléma hogy van rögzítve? Célszerű lenne festés előtt levenni, de nem akarok több kárt tenni a motorban így inkább megkérdezem.

      És egy ráadás: Érdemes, illetve lehetséges a tankot homokszóratni, vagy több kárt okoz mint használ? Szerencsére olyan helyeken rozsdásodik (csak kívülről) ahol nehéz hozzáférni bármivel. Pl rögzítőfülek alatt, hegesztési varratoknál, benzincsap csavarjánál, stb.

      Előre is köszönöm a válaszokat!
      Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2015 febr. 11, 22:53.
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        Üdv Blackmumus!

        http://www.mz-es.de/mz-es-125-150/reparaturhandbuch.pdf
        Itt az 57. oldalon találsz útmutatást. Hozzáteszem, nekem ez a módszer nem vált be . Egy tized mm-t nem volt hajlandó megmoccanni a tengely, de a vége már kezdett torzulni a sok és egyre nagyobb ütéstől.
        Az én technikáim:
        1. Először csak vékonyabb távtartót (pl. néhány nagyobb alátét) felfűztem a tengely végére, majd az anya segítségével kihúzattam a tengelyt. Mikor a menet végére ért, cseréltem a távtartót (pl. nagyobb anya, csődarab, stb), ismét húzattam. Egész addig, míg ki nem jött.
        2. Az előzőnél jobban bevált, gyorsabb módszer:
        A tengely egyik végére 2 anyát ráhajtottam, kontráztam, majd villáskulccsal elkezdtem forgatni a tengelyt. Először nem moccant, de pár erőteljesebb ide-oda csavargatás után megmozdult. Először csak tized mm-t, majd egyre jobban. Mikor már könnyen fordult, tekerés közben elkezdtem kifelé is húzni. Így nagyon szépen kijött.
        Hozzáteszem, pont fordítva kellene működnie, mint ahogy leírtad. A kormányöntvényben rögzíteni kell a tengelyt a két 8-as csavar segítségével (ehhez megvan a kimarás a tengelyen, majd ha szétszedted, meglátod), és elvileg a lengővillának kellene szépen forognia rajta.
        Másik hozzáfűznivalóm, nem zsírozni kell a szemen keresztül, hanem olajozni. Ezt a csatolt oldalon is írják valahol. Amiket eddig szétszedtem, rendre zsírral voltak telitömve, és rendre össze voltak rohadva
        Egyébként én sorban rendeltem az első futómű alkatrészeket a Trophy-hoz és összegyűlt pár darab mire egy jó lett
        Azt hiszem van jó lengővilla tengelyem is, szivesen elküldöm neked, de hétvégén megnézem. Természetesen ingyen és bérmentve... Viszont úgy emlékszem gumigyűrűk már nem jók rajta, azt próbáld megmenteni a tiédről, vagy szerezni valahonnan...
        Van még lengővilla is, illetve egy viszonylag épkézláb öntvény is. Ha esetleg ezek is kellenének...
        A harmadik és negyedik kérdésben nem tudok érdemben segíteni. Vannak itt festésben nálam sokkal tapasztaltabb szakik, rájuk hagyom ezt
        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 febr. 12, 09:05.
        sepy és CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          Köszi a segítséget! Sajnos a 2 anyás módszer nem játszik, erre gondoltam én is, de mivel letört a tengelyvég csak 1 anya megy rá, a másik végéből meg csak annyi lóg ki, hogy azon sem fér el több. Az első módszerre is gondoltam, de az alátét nem jutott eszembe De nem is nagyon vagyok ellátva alkatrészekkel, mivel most csak egy bérgarázsban szerelek, így nem tudom lesz-e elég alátétem a művelethez, de megpróbálom.

          A tengelyt elfogadom, de természetesen nem ingyen, mert nem fogom tudni meghálálni sehogy. Értem ezalatt azt hogy ha neked van szükséged valamire én nem tudok küldeni, mert nincs semmiből plusszom, mindenből csak annyim van amit be kell építeni Egyedül úgy tudok segíteni, hogy ha Nyíregy környékén lerobbansz akkor tudok szerszámmal, garázzsal, hideg-meleg étellel, itallal és hasonlókkal tudlak ellátni, de abban meg nem lehet bízni, hogy te valaha is pont itt fogsz lerobbanni
          sepy és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            Egyedül úgy tudok segíteni, hogy ha Nyíregy környékén lerobbansz akkor tudok szerszámmal, garázzsal, hideg-meleg étellel, itallal és hasonlókkal tudlak ellátni,
            Na látod, meg is egyeztünk a fizetségben.

            A tengely kiszedésével kapcsolatban, még azt tartom elképzelhetőnek, hogy az anyát ráheggeszted a tengelyre és úgy csavarod. Igaz, ezzel a módszerrel odalesz az anya.
            Én a hátsó lengővilla tengelyt szedtem ki az 1. módszerrel. El sem tudnád képzelni, mikből lett ott és akkor távtartó. Amit hirtelen össze tudtam kaparni a garázsban. Alátét, csillagkulcs, gyertyakulcs, vízvezeték cső darab, épp csak kiskutya farka nem volt

            nem is nagyon vagyok ellátva alkatrészekkel
            Hidd el, mire felújítod, lesz egy kupacra való belőlük (tapasztalat)

            Hétvégén megnézem az alkatrészeket, és írok privát üzenetet, hogy leegyeztessük mit tudsz küzülük használni, és hova küldjem...
            CZsolti és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              Sziasztok!
              MZ-kben és alkatrészeiben kevésbé vagyok járatos, így inkább megkérdezném tőletek, hátha van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata, hogy a boltokban kapható új utángyártott MZ TS 125/150 kipufogódob mint pl ez is itt: MZ/TS 150 - KIPUFOGÓ DOB KRÓMOZOTT - Molnár Motor Motorkerékpár és Robogó Alkatrészek (de min. 4-5 féle helyen kapható) megegyezik-e a gyárival maga a dob, meg a furulya, vagy itt is egyszerűbben, olcsóbban, hanyagabbul van utángyártva mint simsonnál?

              Komment


                Az Mz-sek szerint nem túl jók. A gyáritól mindenféle kép rosszabb minőség, bár elméletileg annak a kópiája.
                Azt ajánlják legtöbbször hogy keresni kell jó állapotú gyárit.
                De szerintem nézz be ide és biztosan kapsz választ:

                MZ Club Hungary ”¢ Fórum kezdőlap megtekintése
                taluga és cocojumbo kedvelte ezt.

                Komment


                  A legjobb megoldást TS kipufogóra úgy találtam meg, hogy nekimentem flexszel rozsdásodó gyári kipufogónak, és lepkével szépen lecsiszoltam róla a maradék krómot. Szép simára. Befújtam matt fekete hőálló festékkel. Nagyon vagány lett. Teljesen korrektül néz ki.
                  sepy, taluga és dongos78 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Az én TS-emen nagyon tropa volt a dob. Annyira össze volt gyűrve, hogy nem sok értelme volt bármit kezdeni vele... Utángyártotton nem is gondolkodtam, de Szentendrén a motorosboltban a tulaj a raktárból előásott egy új, gyári ETZ kipufogót. Rátettem, gondoltam, míg találok jó TS alkatrészt,addig jó lesz... ennek négy éve. Azóta is az van rajta. Minimális végsebességbeli eltérés van.

                    Komment



                      Kész az új sárvédő.
                      Plusz 2 lóerő... :-)
                      taluga, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szép és stabil darab de miből az erő?. Egy Babettánál vagy Kómárnál de még a Sport Cz-m nél is jó lenne ekkora " Erő demonstráció" és főleg kevés fogyasztás mellett!
                        taluga kedvelte ezt.

                        Komment


                          Na, fogyasztásnövekedést bizton állíthatom, hogy nem okoz, de ha menet közben lenézek a sárvédőre, és látom, hogy szépen csillog, akkor határozottan érzem azt a + powert. :-)
                          taluga és sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            Ennél sokkal fontosabb,hogy sohasem fog beremegni menet közben bármilyen útra tévedsz a Túrán!. Természetesen a küllem sem utolsó szempont.
                            taluga kedvelte ezt.

                            Komment


                              Sziasztok!
                              Azt szeretném megtudni tőletek hogy a mz ts 125 hengerfej fel mehet e a 150-es hengerre?Szétszedéskor a hengeren olyan hengerfej volt amin ez ált.mz ts 125 alatta egy e betű és mellette egy 10-es szám.Van egy komplett 125-ös hengerem hengerfejjel annak szintén ez ált.De láttam neten olyan 125 hengerfejet amin más számok álltak.A kérdés hogy ez mehet e vissza a 150-es hengerre?

                              Komment


                                Nyugodtan felrakhatod, legfeljebb egy kicsit nagyobb lesz a sűrítés a hengerben. A hengerfejbe be van öntve melyik típushoz való... Az E betű a sűrítési viszonyt jelöli.
                                Click image for larger version

Name:	P9284913.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	144500
                                sepy, taluga és 4 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X