Üdv mindenkinek!Érdeklődni szeretnék nem-e tudna valaki küldeni egy olyan táblázatot vagy szerelési útmutatót ETZ 250-hez amin rajt vannak a csavarok meghúzásának értékei Nm-ben.Simson-hoz már találtam már csak MZ-hez kellene.Előre is köszönöm a válaszokat! Száraz utat mindenkinek!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Csavarmeghúzási nyomaték értékek ETZ 250-hez.
Collapse
X
-
Szerintem túlkomplikálod a dolgot...Csodálkozni akkor fogsz, amikor a megadott nyomaték ellenére kifúj a hengerfejed, és olyan messzire dobod a nyomatékkulcsot, hogy meg se találod mégegyszer, azután előtúrsz a szerszámosból egy normális dugó-vagy csőkulcsot.György Bognár kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Mint autószerelő inkább cserélek mégegy tömítést, minthogy csőkulcsal vagy dugókulcsal megszabjam a motortömböt. Mikor trabant hengerfejtömítést cseréltem és nem pont 41 Nm-re húztam meg hanem kevesebbre akkor kifújt, viszont ha 45 Nm-re akkor meg kiszabtam a tőcsavart a hengerből.Hengerfej újra le,túlméretes tőcsavarvásárlás,hengerbe menetfúrás ... És ingyen volt a tömítéscsere a tulajnak. Trabant hengerfejtőcsavar 10-es átmérőjű!György Bognár és OdinHEM kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Üdv !Semmi extra emberek.Érezni kell a nyomatékot.Nem kell túl nyögni,mint x autó: 12 kiló meg 45 fok.Mutatja magát mennyi a húzás.Biztos legyen a kéz nem szabad rángatni.Én kezem olyan biztos hogy nagy flex-el zoldhályogot műtök. Bocsi.György Bognár kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMikor trabant hengerfejtömítést cseréltem és nem pont 41 Nm-re húztam meg hanem kevesebbre akkor kifújt, viszont ha 45 Nm-re akkor meg kiszabtam a tőcsavart a hengerből.
Tehát egyezzünk meg: általános kötőelemeknél - nem alu, vagy réz - elegendőek az ésszel és érzéssel használt kéziszerszámok. Nyomatékkulcsot tényleg csak a "nyomatékosan fontos" helyeken használunk. Amúgy meglepődtem én is, amikor a szakműhelyben a nyomatékkulcs a szétkalapált végű csődarab volt, ami jól illett a villáskulcsra. De működött.György Bognár kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Én azt mondom felesleges a nyomatékkulcs használata az mz-nél. Az ember keze rááll idővel és érzéssel szépen meglehet húzni a csavarokat anélkül, hogy megszakadna a menet. Fiatalabb gépeknél viszont én is nyomatékkulcsot használok és gyári értékre húzom a csavarokat.
Legalábbis ez az én véleményemOdinHEM és György Bognár kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Hallo MINDENKINEK!
Remélem nem lebeszélni akarjátok a nyomaték kulcs használatáról.
Nem csak az MZ , de minden berendezés, gép és a motorjaink is megérdemlik a
tisztességes szerelést !
Ha valaki ezt akarja én csak örülök.
Mert igényes a saját munkájára és tiszteli azoknak a nem kevés fáradozását ,
akik meg alkották a mi motorjainkat is. A mi örömünkre .
Segíteni nem tudok de biztos vagyok benne hogy meg találod amit keresel!Kakas és György Bognár kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Helló mindenki!Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,ötleteket!Nem túlkomplikálásból szeretném megtudni az értékeket csak tisztába szeretnék lenni velük,hogy melyik csavart mennyire szabad meghúzni(főleg a hengerfej)mert már téptem meg én is a haver MZ-ében csavart és nem akarom még egyszer elkövetni ezt a hibát.Még egyszer köszi a kommenteket és köszönöm a biztatást is!Széles és száraz utat mindenkinek!
Komment
-
Helló Bognár Úr!
Utánanéztem kicsit a szakirodalomban. Csak azokat a nyomatékokat írom le, amit találtam. fejből én sem lököm, mert nekem kis Etz-m van a garázsban.
Szóval:
-tengelykapcsoló szorító anya (M16X1,5) 80-100 Nm
-seb. váltó hajtó tengely rögz. anya (M16X1,5) 80-100 Nm
-hajtott tengely (kislánckerék) rögz. anya(M16X1,5) 80-100 Nm
-generátor forgórész 20 (+- 2 Nm)
-hengerfej csavarok (átlósan, 3 fokozatban) 30Nm
-blokkfelek csavarjai 10Nm
-porlasztótalp csavarjai 10Nm
Remélem segítettem...soveny, és 5 további látogató kedvelte ezt.
- 7 likes
Komment
-
Köszönöm Madifranci hozzászólását! Abban az értelemben,hogy nem a csőkulcsban és a karomban van meg a megfelelő nyomaték! Az alkotók nem véletlenül találták ki, hogy mennyire kell meghúzni egy csavart a megfelelő erővel, nem csak a hasukra csapva mondták azt, hogy x nyomatékkal elég, hanem számítások sokasága után határozták meg! Meg lehet találomra is húzni de lehet,hogy a harmadik alkalom után dobhatod el a hengerfejet, mert úgy eltekeredik! És valljuk be egy mai gépre viszonylag könnyű alkatrészt beszerezni maximum annyit mond a tulaj aki saját kezével szereli a mociját, hogy "legközelebb majd jobban figyelek", de egy régi gépnél amikor az árak a csillagos eget verik nem hiszem, hogy ennyi elég a saját lelkét megnyugtatni! Dehát mindenki maga tudja!
- 2 likes
Komment
-
Üdv Madifranci Úr!Nem is keveset segített ez a kis leírás!Most már azért nyugot szívvel tudok nekiállni szerelni ha sor kerül rá és nem kell tartanom attól,hogy túlzottan megtépek valamit aztán meg szedhetem szét megint mert elb...tam.Nagyon szépen köszönöm!
Kakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAbban az értelemben,hogy nem a csőkulcsban és a karomban van meg a megfelelő nyomaték! Az alkotók nem véletlenül találták ki, hogy mennyire kell meghúzni egy csavart a megfelelő erővel, nem csak a hasukra csapva mondták azt, hogy x nyomatékkal elég, hanem számítások sokasága után határozták meg!
- 1 like
Komment
-
György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem véletlenül találták ki ezeket az értékeket!
Csak azért, hogy nehogy elbeszélés legyen egymás mellett: a kéziszerszámok általános használatra valók és a legtöbb helyen megfelelnek annak a követelmények, hogy a csavaraokat kellő nyomatékkal meg tudd húzni. Amikor valaminek nagyon pontosan előírják a nyomatékigényét akkor kell használni a nyomatékkulcsot. A hengerfej csavar pl. ilyen.
A többi esetben pedig lehet használni nyomatékkulcsot is.
Nekem ilyenem otthon nincsen, ezért marad a beépített műszaki érzék.
- 5 likes
Komment
Komment