Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS 250/1 néhány kilóméter után leáll

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ TS 250/1 néhány kilóméter után leáll

    Üdv mindenkinek!
    Jó ideje küzdök a problémával. Tökéletesen működik, világítással is, majd pár kilométer után, ha ráteszem az indexet lefullad. Tovább használva már index nélkül is leáll, ha esik a fordulatszám, majd világítás nélkül is egyre sűrűbben. Hasonló témát olvastam, de én azokat a megoldásokat már végig játszottam. a töltés kitűnő, még alapjáraton is. kicseréltem gyertyát, megszakítót, kondenzátort, trafót többször is. Átvezetékeztem a töltéshez kapcsolódó vezetékeket. Az akksi nem merül. Hézag jó. Gyertya kábel és pipa jó. Mindent kimértem többször is. A megszakító kalapácsi között viszont mindig van minimális áthúzás, és szép lassan besülnek. Zárlatot viszont nem találok. Valakinek van ötlete? Én kifogytam...

    Ja, és az alapjárat és a karbi beállítása is jó, a főtengely szimmeringek pedig most lettek cserélve, csakúgy, mint a légszűrő és alevegő szívó gumicső. Tehát nem szív falsot, sem olajat.
    Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 márc. 21, 13:17.

    #2
    Nekem a Simson csinálta ugyanezt!Soha nem jöttem rá mi a baj! Bocs!

    Komment


      #3
      Ez biztató
      Azért köszönöm!
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia!

        Csak pár tipp:

        Én a nem megfelelő töltésre gondolok, mert ahogy írtad komolyabb terhelés után jelentkezik a hiba, és az Mz dinamó eleve nem szereti ezt az állandó világítás szabályt, pláne ha még hozzáadódik a 2x21w-os indexet is, ahhoz kicsi a teljesítménye, ilyenkor válik igen érzékennyé a jól terhelhető akkumlátorra és a jó feszültségszabályzóra.
        A töltést műszerrel mérted, terhelés alatt is, mondjuk felkapcsolt lámpánál?
        Ja és miután leáll, közvetlenül utána az akku bírja a fényszórót vagy az indexet, egyszóval terhelhető e?
        A megszakítónál még jó kondinál is természetes némi "szikrázás", amúgy mennyi km után ég be Nálad? már v. tíz éve is amikor volt egy csúzlim ,sok gond volt az utángyártott megszakítokkal, vagy esetleg az utángyártott, trafónak is lehet túl nagy az áramfelvétele.
        Ja és még érzékeny pont volt az akksinál lévő két biztosíték+csúszósaruk rendes érintkezése is.
        Ha meg ezek mind rendben vannak, és csak üzemmelegen jön elő a hiba, még az is lehet hogy extrém esetben az álló v. forgórész felhevülve lesz valahol zárlatos. (engem a Romet gyújtótekercse "szórakoztatott" még anno, hogy felhevülve elment a szikra)
        Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 márc. 21, 18:28.
        sepy, dino125ad és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia!
          Köszönöm a tippeket!
          A feszültség szabályozó jó (egy mechanikus gyári, amit most vettem ki a dobozából 20 év őrizgetés után), lámpánál is van (6,5-6,7 , lámpa nálkül 7.5-nél szabályoz) töltés és miután leáll is bírja a fényszórót is. A trafó is gyári darabra lett cserélve (nem is melegszik, ami a szakadás jele lenne úgy tudom). A megszakító úgy 500-1000 km után már "masszív " huplit képez a pogácsákon. A biztosíték sarukat is megnéztem.
          A melegedő generátor zárlatot meg tudom valahogy mérni? Bár gondolom ha ez lenne a helyzet, nem csak alacsonyabb fordulaton menne el, amikor lassítok.
          Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 márc. 21, 19:00.
          supermax kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Azt kimérni nehéz, de végülis okozhat zárlatot.
            Az értékek amit mértél szerintem teljesen jók.
            A megszakítónak azért többet kéne bírnia, az is gyári?
            (nálam gyengélkedő akksinál volt pont a forgalmi vizsgán hogy kis fordulaton nem bírta ellátni a rendszert lámpák+index és leállt és még én voltam lebénázva).
            Most elég ötlettelen vagyok én is, főleg hogy már mindent végignéztél, na egy kicsit megpróbálom a valaha tanultakat felidézni, utánaolvasni, de biztos van köztünk nálam sokkal szakértőbb kolléga is aki tud segíteni.
            Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 márc. 21, 20:50.
            dino125ad és taluga kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha meg ezek mind rendben vannak, és csak üzemmelegen jön elő a hiba, még az is lehet hogy extrém esetben az álló v. forgórész felhevülve lesz valahol zárlatos.
              Ott a pont. Én is erre gondolok.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Messziről nehéz találgatni, én rátennék egy voltmérőt és menet közben figyelném hogyan alakul a töltőfeszltség főként amikor megáll. Mivel írásod szerint villamos terhelés emelkedése esetén kezdődik a probléma (index be) én is töltésre gyanakodnék. Mindamellett én a 6,5- 6-7 voltot kicsit soványnak találom. Mivel manapság csak bekapcsolt világítással közlekedünk, én felhuztam a TS-em feszültségét 7 V-ra bekapcsolt világítás mellet. Sztem ebbe az irányba indulj el első lépésként.
                sepy, taluga és supermax kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Köszönöm a válaszokat!
                  Supermax, Neked főleg, hogy még utána is olvasol!
                  A megszakító szerintem nem gyári, mert olyat már nem nagyon találok. (most próbálok beszerezni olyat, aminek lyuk volt a közepén, azt hiszem ICET-nek hívták és emlékeim szerint jól működtek)
                  A rákötött volt mérős menetet kipróbálom, hátha mutat valamit.

                  Komment


                    #10
                    Szia!

                    Szerintem is a legjobb a menet közben méricskélés amit Ba701 javasolt, talán akkor sikerül a hibát elcsípni, jobb ötletem per pillanat nekem sincs.
                    A megszakító témában, sajnos ált.nem a legjobb anyagból van az utángyártott, ezért "ég be" viszonylag hamar, még ha jól emlékszem talán a Wartburgé is jó lehet, nézzétek el ha tévedek, ha sikerül egy alaplapot újonnan szerezned (néha még feltűnik a vaterán), azon egyből három van, és van tartalék is, vagy alternatív megoldás amivel még szoktak kísérletezni az elektronikus gyújtás. Az mz-klub oldalán biztos van róla sok leírás, tapasztalat melyik a megbízható.
                    Amúgy megnéztem a fényképeidet, nagyon szép a motorod, gratulálok hozzá, talán a legszebb Mz-k voltak a TS 250/1-ek.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 márc. 23, 12:24.

                    Komment


                      #11
                      Üdv.:
                      Lehet a moci szimmeringes is, de nem szeretnék károgni.(mert a meleg motornál alacsony fordulatnál az életképtelenség jelzi)(Sajnos nem tudom, mennyire érzékeny az MZ a szimmeringre)
                      De talán a vezetékelésben van szálszakadás(alacsony fordulatnál meg megfelelően rezonál, hogy ne érjen össze+akkora már meglágyul a vezeték műanyag szigetelése és nem tartja össze a szálat)
                      Nekem Izsnél volt már mindkettő.
                      Sok sikert a hiba megtalálásához!

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok!
                        Először is, köszönöm a dicséretet motorom nevében is Szerintem is a TS 250-esek a legszebbek, de holtversenyben az ETS 250-esekkel.
                        A méréstől még vissza tartott a "gyönyörű" idő, de meg lesz.
                        Vezeték szakadásra én is gondoltam, így nem nagyon halogatok tovább egy teljes újra kábelezést, bár egyetlen porcikám sem kívánja majdánka ötlete megerősített ebben, hogy meg kell legyen.

                        Komment


                          #13
                          Üdv mindenkinek, aki segíteni próbált!
                          Köszönöm, és tudatom veletek, hogy újra vezetékeztem a gépet, kapott egy elektronikus gyújtást, új biztosíték táblát (kicsit lötyögött az egyik része), és úgy fest, hogy meggyógyult az Öreglány! Több gyanús vezetéket is találtam, de most már sosem derül ki, melyik lehetett a ludas, ha köztük volt egyáltalán.
                          Még egyszer köszi a segítséget és ötleteket!

                          Komment


                            #14
                            A feszültségszabályozót a normál terhelés mellett ( KRESZ szerinti összes világítóberendezésel ) kell beállítani úgy, hogy a feszültségszabályozó 7,2 V feszültségig töltsön
                            ( a feszültségszabályozót akkor tudod jól beállítani, ha a vasmagnál a légrés maximum 0,5 mm az érintkezőpogácsák közötti légrés pedig 0,2 - 0,3 mm ) Városi forgalomban a legmagasabb sebességi fokozatban és a megengedett sebességet túl nem lépve nem elegendő az MZ dinamó által termelt energia a fogyasztás fedezésére. Az első lámpa 45W a hátsó lámpa 5 W a gyujtás 20W teljesítményfelvételű a dinamó 1-2000 1/min fordulatszám mellett nem szolgáltat ennyi elektromos teljesítményt.

                            Komment


                              #15
                              Egy kis pontosítás a légrések beállításához, és segítség a vezetékezéshez.

                              Tapasztalat, hogy némelyik feszszab nem szereti az előírt hézagokat, főleg a szabályzó érintkezőnél. Ha nagyon ideges lesz ezzel a hézaggal, akkor kicsit távolítani kell a vasmagtól. Akkor jó, ha szépen, (látszólag) lágyan mozdul be középre magasabb fordulatnál.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X