Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Gyújtógyertya

    Sziasztok!
    Nem találtam eddig a fórumon hasonló kérdésre válaszokat, csak olyat, ahol a hőértékről volt szó (bár ez lehet, csak az én figyelmetlenségem), ezért indítok róla témát és kérem hozzáértő segítségeteket.

    Mi történik, ha ugyan olyan hőértékű, de nyújtott elektródás gyertyát használok a motorban?
    A dugattyúba nem ér bele, a gyertyakép tökéletes és még talán jobban is megy. Eddig NGK B8HS-T és Brisk N14C-t HASZNÁLTAM A 250-ES TS-be (A Brisk sokkal jobb volt) és most Brisk N14YC-t vettem hozzá. Régebben is volt benne ennek a gyártónak nyújtott elektródása, mert hideg időben az N15YC-t használtam, azzal jobban indult és egyenletesebben járt ilyen körülmények között az alacsonyabb hőérték miatt.
    Azért próbáltam ki a nyújtott elektródást, mert paraszti logikám szerint, az jobban bele lóg az égéstérbe, tehát megbízhatóbban gyújtja a keveréket, az öntisztulás is jobb lehet a robbanás közepén, talán az égés is tökéletesebb, stb.

    -Viszont gondolom a keverék hűtő hatása is jobban érvényesül így változhat a hőérték?
    -A kompresszió viszonyok is változnak a túlnyúlással (szintén csak gondolom).
    -Tehet ez kárt hosszú távon a motorban, okozhat problémákat?
    -Kell hozzá esetleg variálni a gyújtási időponton, vagy a karburátoron?

    Nagyjából ezek a kérdéseim lennének.
    Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 ápr. 16, 19:43.

    #2
    Hello! Nekem épp most van benne N15YC, mert bejáratós még.
    Nagyon meg vagyok vele elégedve! Az a gyertya ami előtte volt Isolator elég hitványul muzsikált.
    Nekem bejött, s szépen barnára is ég a gyertya használat közben.
    Semmi variálás nem történt a motoron, előtte is használtam ilyen gyertyát Simsonba például, s nem tett kárt benne.
    taluga kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm!
      Nekem is úgy tűnik, hogy jobb a nyújtott elektródás, csak hát a fránya kétségek mindig...

      Komment


        #4
        Az Isolatort ne is említsétek...
        Az ES-embe vettem egyet, mert -gondoltam- jó öreg, bevált márka! Összesen kb. 15 percet ment vele a motor, majd tönkrement. Most én is Brisket vettem. Anno a 250-es ETZ-ben az vált be.
        Szerintem a sűrítési arányt nem befolyásolja a kicsivel hosszabb elektróda, viszont kisebb eséllyel húz a szikra az oldalfalhoz. Ha pedig a gyertyakép szép, akkor nem lehet baj, nem szabad semmit odébb állítani.
        taluga kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Az Isolatorral kapcsolatban nekem az a tapasztalatom hogy annak, amit manapság lehet kapni semmi köze a régihez.
          Anno a Simsonba el sem tudtam volna képzelni más fajta gyertyát. Ugyanúgy a Trabantba, Wartburgba sem.
          Manapság már sajnos teljesen megbízhatatlan az Isolator.
          Inkább veszek bele én is Brisket vagy NGK-t, azokkal semmi gond.
          Tequila és taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Egy másik témába írtam pár hónapja és még mindig fenntartom
            ,,a bolti új Isolatorokat ma már a román BERU gyártja, és olyanok is, van, amelyik 20 km-t bír. Bár engem annyira nem érdekel, mert van egy cipősdoboznyi eredeti Isolatorom, mindenféle típusú Esetleg ha kell valakinek belőle, szívesen cserélek vagy adok el."
            taluga kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Nekem a Simoba Magnetti Marelli volt annó és érezhetően joban ment vele a gépsárkány de sajna olyan gyertyát már nem kapni . Mz be nekem a ma kapható gyertyákból az Isolator vált be kb már 450-500 km mentem vele idáig . Felénk a közelbe Isolatort és Brisk-et kapni de a Brisk et nem nagyon szereti .
              taluga kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Ha szólhatok a témában elmondanám én sosem , tartottam az Isolátort megbízhatónak. Velem a simós időmben/1968/ is csinált olyat, hogy mivel készültem a Balcsira vettem bele újat mondván ne legyen vele gond. Az utolsó próbakörön kb. 10km- után úgy dobtam a kukoricásba,hogy hátra sem néztem. Vissza tettem a régi Championt és avval mentem két személlyel /akkor csak kétszemélyes lehetett/ vitte a dunántúli emelkedőket. Azt nem mondom, hogy repült de mentem akkor is közel 1000 km-t baj nélkül.Wartburgos időmbe mikor meguntam,hogy minden héten kis fordulaton csak kéthenger dolgozik Densót tettem bele avval 50.000-et mentem már megfogyatkozott a közepe de egy ütemet nem hagyott ki. Persze akkor még ezek a márkák eredetiek voltak!!. Ezt nem szabad elfelejteni. Akkor egy Mercédesz csodának számított és a megbízhatóság mozgó szobra volt. Ma viszont mikor ezek a csoda befecskendezők 120000km-nél cserések és csak erre a részére költenek 6-700.000-et én nem vagyok el ájulva tőle. De vissza a témához és elnézést a kitérőért, jelenleg talán a Briks a favorit ha lehet ilyet mondani. Azt pedig,hogy ha jobban beér a gyetya az égéstérbe és nem ér bele semmibe azért írhatták előttem mer kicsit csennek az égéstérből, ez nem hiszem hogy jelentőséggel bír a cm3-ben égésben igen. Nem mindegy az üzemi körülmény!! milyen fordulaton és terhelés mellett forog a motor és a karburátor beszabályzása mérvadó. Jó gyújtást és menjen a vita tovább.
                soveny, Che és taluga kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A gép azóta is tökéletesen üzemel a túlnyúló gyertyával és a színe is őz barna. Nem állítottam semmit sehol!

                  Az Isolator pedig már tényleg nem egyezik az eredetivel. Tavaly nyáron vettem kettőt, mert rá beszélt a boltos, hogy próbáljam ki újra, de egy métert sem tettem meg vele, mivel már a berúgás után ki-ki hagyott a vas és okádta a füstöt! Úgy vágtam a kukába a 0 kilométeres gyertyát, hogy majdnem visszapattant!
                  Régen a Simsonos és kezdő MZ-s időkben viszont megbízhatóak voltak, bár én is futottam bele rosszba. Szerintem a minőség ellenőrzés ezen a téren sem volt a mai színvonalú. Több hibás darab csúszott át és került csomagolásra.
                  Tequila és sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Egyetlen probléma lehet csak a hosszú menetből: a kilógó menetvég berakódik koksszal előbb-utóbb. Ezért sűrűbben csavard ki a gyertyát és pucold meg a menetet alaposan. Ha egyszer berakódik koksszal, mert úgy tartja úri kedve, előfordulhat, hogy csak menettel együtt tudod kitekerni. Ha azonban emiatt perselyezni kell a menetfészket, akkor már tényleg csak a hosszúmenetes gyertya lesz a jó bele. Igaz, akkor a menet vége éppen szinelni fog az égéstérrel. Úgy, mint az eredeti rövidmenetű.

                    Magam részéről én maradnék a rövidmenetűnél.
                    sepy, taluga és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Ez igaz is, de a túlnyúló elektródás gyertya nem egyenlő a hosszú menetűvel!
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ez igaz is, de a túlnyúló elektródás gyertya nem egyenlő a hosszú menetűvel!
                        Igen, igazad van. Valóban nyújtott elektródás gyertyáról volt szó.

                        Komment


                          #13
                          Így van!
                          Hosszú menetű gyertyát épp az általad részletesen leírtak miatt nem tennék bele. Ezt a túlnyúló elektródást viszont továbbra is úgy fest, szereti a gép! Pozitívan hatott rá!

                          Komment


                            #14
                            taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ezt a túlnyúló elektródást viszont továbbra is úgy fest, szereti a gép! Pozitívan hatott rá!
                            Akkor kérem azt benne kell hagyni. Ha jól megy vele, akkor tényleg kár babrálni.

                            Amúgy meg savanyú a szőlő. A tegnapi motoros élményem egyedül a motoros fűkaszára korlátozódott. Igaz, hogy ennek is szarvkormánya van és pöcröffre indult, meg a hangja is emlékeztet a triálmotoréra, de mégsem az igazi. Valahogy az a két kerék hiányzik. (Ma délután lehet, hogy biciklin ülve fogom vágni a füvet

                            Komment


                              #15
                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              (Ma délután lehet, hogy biciklin ülve fogom vágni a füvet
                              Nagyon vizuális típus vagyok

                              Egyébként pedig kitartás! Szép géped van és megéri a fáradtságot, hogy újra teljes fényében tündököljön!
                              Kívánom, hogy mihamarabb nyeregben töltött élményekről számolj be!!!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X