Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS 250/1 villamosság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Valahol részleges zárlatod van. Amíg rajta van a gyújtás ez úgy látszik áthidalódik, de más kapcsolóhelyzetben előjön, mint írod. Mivel régi gépről van szó nekem is azt tanácsolták, hogy az összes kötést újítsam föl, és ahol lehet forrasszak. Szerintem ez nálad sem lesz másként.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Szia, ha gyujtás nélkül, helyzetjelzőre kapcsolva jelenrkezik ez a hiba, (remlem jól értelmeztem) akkor a hiba biztos hogy a világítás körben van.Gyakran tud aljas átmeneti zárlatokat okozni a műszerek megvilágítása, kis réz foglalatok szétesnek ,kicsúszik a közepe. Én ezt mindenképp ellenörizném. Lámpatökön belül nem-e testel le a helyzetjelző, hátsó lámpa felé menő köteg nem-e sérült, illetve a hátsó lámpa helyes bekötését nézném át első körben.

      Komment


        #33
        Szia taluga! Én is küzdök már egy ideje a 125-ös ETZ-m fesszabályzójával. Már ezen is a magyar gyártmányú elektronikus van. Az a bajom vele hogy csak 1500-2000-es fordulat felett kezd el tölteni, alapjáraton folyamatosan világit a töltésellenőrző lámpa, majd ahogy ráhúzom a gázt elalszik, alapjáratra visszaállva megint el kezd világitani. Mz-s ismerőseim szerint már alapjáraton ki kell aludnia hiszen ezeken már generátor van nem dinamó. Járművillamossági szerelő cimborám szerint is igy van. Ő bevitte a munkahelyére, bemérte 2-szer is de mind a kétszer rossz értéket mutatott a műszer. Mivel van otthon egy eredeti mechanikus, gondoltam kipróbálom azt is, de az még rosszabb volt-3-4000-es fordulatnál aludt csak ki a lámpa :S. Hol kellene rajta állitanom, és a multiméterrel hogy tudom bemérni az aksit? Úgyértem hova kell raknom a két kábelt, és a forgókapcsolót hova kell állitanom? Bocs hogy ennyit kérdezek de nem vagyok szakmabeli,viszont szivesen megtanulnám mert érdekel
        taluga kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Szia Karel! Én sem vagyok szakmabeli, és az elektromosság, az amit a legkevésbé értek, mert ugye nem látszik :-) Amit magamra szedtem, azt itt a fórumtársaktól, és saját káromon tanultam ez ügyben (meg egy-két könyv). Az állítást annál jobban nem tudom elmondani, mint ahogy egy korábbi bejegyzésben fényképekkel együtt feltöltöttem ebbe a topicba. http://veteran.forum.hu/mz-motorok-s...772/#post33281 Az akkumulátort úgy tudod mérni, hogy a műszer pozitív végét a pozitívra, a negatívat a negatív sarura teszed :-) járó motornál, a gázzal játszva a töltést is meg tudod így mérni, és hogy hol kezd el tölteni. Nekem most elektonikus fesszabom (állítható) van, mert kifogytam a mechanikusból, de csináltattam. Azzal azóta tökéletes a töltésem. Itt rendeltem: http://veteran.forum.hu/markatars-ke...html#post38748 A lámpának valóban el kell aludnia jó töltésnél már alapjáraton. A mechanikus fesszabnál először ellenőrizz és állíts be minden hézagot, mielőtt elkezded állítgatni, és a pogácsákat is ellenőrizd, nincsenek e beégve. Ha igen, csiszold, tisztítsd meg őket.
          Karel kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            A lámpának valóban el kell aludnia jó töltésnél már alapjáraton.
            A nagyapámnak akkor volt viszonylag új de mindenképpen újonnan vásárolt 125-ös TS MZ-je amikor nekem CZ-m.
            Akkor megfigyeltem hogy a töltésjelző alapjáraton parázslik, vagyis ha sötétebb helyen járt a motor (az elsőkamrában volt a motorparkoló, ahol ablak nem volt, látni lehetett hogy halványan világít amit kint természetes fénynél nem lehetett észrevenni. Nem sokáig használta az öreg mert elgyalulta a bal kezén az ujjait és a kuplungolást nem tudta megoldani, de akkut cserélni nem kellett benne.
            sepy, és kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Akkor megfigyeltem hogy a töltésjelző alapjáraton parázslik, vagyis ha sötétebb helyen járt a motor (az elsőkamrában volt a motorparkoló, ahol ablak nem volt, látni lehetett hogy halványan világít amit kint természetes fénynél nem lehetett észrevenni.
              Ez az én TS-emen is így van, és tökéletes a töltésem. De ha már világít, jól láthatóan, az nem az igazi. Viszont ez még 6-V-os. Az ETZ 12-V-os rendszerénél parázslania sem szabad. Nekem legalább is azoknál (sem a 250-esnél, sem a 150-esnél), nem parázslott.

              Komment


                #37
                Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! Akkor az lesz hogy megtisztitom az érintkezőket aztán meglátjuk. Én is úgy tudom hogy az ETZ-nél nem szabad parázslania sem, csak akkor ha már teljesen leesett a fordulat, már majdnem leáll. Ezért cserélték le ennél a modellnél már-az erre az időre már egyébként is elavult-dinamót generátorra. Annyit biztosan tudok-ha esetleg valaki még nem tudná-hogy a generátor legnagyobb előnye a dinamóval szemben az, hogy már alapjáraton leadja a maximális teljesitményt, a dinamó viszont fordulatszámfüggő. Kisebb fordulaton kevesebbet, nagyobb fordulaton többet tölt. A dinamó további hátránya a generátorral szemben a nagyobb súly, a kommutátor, és a szénkefék alacsony élettartama, a kisebb fajlagos teljesitmény, és rosszabb hatásfok a fordulatszám függőség miatt. A dinamó előnye a generátorral szemben viszont az hogy egyenáramot termel, igy-a generátorral szemben-nincs szükség egyenirányitóra.

                Komment


                  #38
                  Jó reggelt az uraknak! Nah, tegnap este még lementem a műhelybe és bekötöttem a mechanikus fesszabályzót. Előtte megcsiszoltam az érintkezőket. A következő az eredmény: ráadtam a gyújtást, de a töltésellenőrző sötét maradt, holott álló motornál világitania kell. Berúgtam a motort. Alapjáraton továbbra is sötét marad a visszajelző, majd ahogy ráadtam a gázt egyre jobban világitani kezdett. Ötletek?

                  Komment


                    #39
                    Polaritáscsere, vagy a relén felcseréltél két vezetéket, esetleg a relé másik sarkára kötötted a töltésjelzőt? Csap tippelek, de relénél nagyon más nem lehet.

                    Komment


                      #40
                      a generátor legnagyobb előnye a dinamóval szemben az, hogy már alapjáraton leadja a maximális teljesitményt, a dinamó viszont fordulatszámfüggő. Kisebb fordulaton kevesebbet, nagyobb fordulaton többet tölt. A dinamó további hátránya a generátorral szemben a nagyobb súly, a kommutátor, és a szénkefék alacsony élettartama, a kisebb fajlagos teljesitmény, és rosszabb hatásfok a fordulatszám függőség miatt. A dinamó előnye a generátorral szemben viszont az hogy egyenáramot termel, igy-a generátorral szemben-nincs szükség egyenirányitóra.
                      Ilyen az, amikor a kérdezőtől tanul az ember
                      (Megfoghatatlan tudomány számomra a villamosság. Ha megfogom, mindig bajom lesz tőle )

                      Komment


                        #41
                        a dinamó viszont fordulatszámfüggő. Kisebb fordulaton kevesebbet, nagyobb fordulaton többet tölt.
                        Csak a pontosság kedvéért: a generátor is fordulatszámfüggő, és a dinamó is termel áramot még akár kézi hajtás mellett is. De! A dinamó az alapjárati fordulaton még olyan kevés áramot termel, hogy az még nem tudja tölteni az akkumulátort. Ezért van szükség a fesszabályzóban visszáram kapcsolóra. Tehát nem vitás, a dinamós gépnél alapjáraton a töltésjelzőnek világítania kell.

                        Nagy előnye a dinamónak még, hogy házi műhely körülmények között is jól javítható és diagnosztizálható. (Pl. meg lehet forgatni villanymotorként kiszűrve ezzel az összes gerjesztési hibalehetőséget, nem sértődik meg, ha a töltőkábelt járó motor mellett megszakítjuk, nézve, hogy folyik-e rajta töltőáram. A generátor ezt igen zokon veszi. (Diódahíd csere) )

                        A generátor már alapjáraton is termel annyi áramot, hogy tölteni tudja az akkumulátort. Az egyenirányító diódák miatt pedig elmaradhat a visszáramkapcsoló is.

                        Komment


                          #42
                          Azért a tisztánlátás kedvéért annyit hozzáfűznék, hogy a generátor vs. dinamó állítások csak részben igazak. Most nincs időm részletekbe bocsájtkozni, de majd megteszem

                          Látom miközben írtam CZolti is reagált. Az előző mondatom az eredeti hsz-re értendő
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 dec. 11, 15:06.

                          Komment


                            #43
                            Látom miközben írtam CZolti is reagált. Az előző mondatom az eredeti hsz-re értendő
                            Bőven ráfér az enyémre is a kiegészítés. Sajnos a diódahíd elszállás saját tapasztalat. 12V-os Trabinál így kerestem a töltéshibát. Gondoltam, ha a dinamósnál bevált? Utána olvastam el a kézikönyvben, hogy járó motornál szigorúan tilos levenni a töltőkábelt, mert a diódahíd tönkremehet. S lőn igazság!

                            Komment


                              #44
                              Lehet hogy valamit felcseréltem. Na majd holnap átnézem. Amit leirtam azokat szakmabeli ismerősöktől tudom, ill.netről, könyvekből. Lehetséges hogy nem pontosak az infók. Köszönöm a pontositást.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Karel; 2014 dec. 11, 19:08.

                              Komment


                                #45
                                S lőn igazság!
                                Remélem nekem nem szállt el a japán vason...
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X