Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS 250/1 villamosság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    CZsolti bingó! Tényleg felcseréltem 2 kábelt, a dupla piros-zöldet, és a vastag piros-sárgát. Most már jól van bekötve, de csak 3-4 ezres fordulatnál alszik el. Állitgattam én jobbra-balra de ugyanaz szinte mindig. Sajnos nem is ismerek olyat a környezetemben aki be tudná állitani. Szerintem a legtöbben azt sem tudják hogy ezeket lehet állitani. Asszem lehajitom róla a francba, és beruházok egy új elektromosra.

    Komment


      #47
      Sziasztok , édeasapám 250/1 esét csinálgatom. Nincs töltés. 2 mechanikus és egy magam által épített elektronikus fesszabot is próbáltam, tehát szerintem nem ott lesz a baj. Lent a dinamónál a testre kötöttem a multiméter testét és a DF és D+-nál se találtam semmit. ( egyenáramra volt állítva 0,2 V írt ki kb) Tehát a dinamótól már nem is jön fel áram? Vagy rosszul mértem ? Amúgy lehet vele motorozni napokig, csak a világítást nem szabad ráadni. Akksi indítás előtt 6.3V járó motornál 6.1V, világítással 5.9V
      Köszi a választ

      Komment


        #48
        Kösd le az összes vezetéket a dinamóról. Kösd össze a df és d+ pontokat. Köss a d+ és test közé egy 12V-os fényszóróizzót. Indítsd el a motort. Ha világít az izzó, akkor jó a dinamód. Ha nem, akkor nem jó. Az mzclub-os elektronika fórumban elég alaposan kitárgyaltuk a dinamó ellenőrzését. (ellenállások, beállítás, stb) kis keresgéléssel minden infót megtalálsz ott.)

        Komment


          #49
          Battery update... :-) Bivaly a kicsike.

          Komment


            #50
            El is felejtettem megírni hogy a probléma 2 hónapja megoldódott! A fesszabályzót elvittem az egyik-jó régóta működő-helyi autósboltba, ahol a tulaj nem mellesleg autóvillamossági szerelő. Szó szót követett, mondta hogy hagyjam ott beállítja Nekem. 1-2 nap múlva mentem is érte, a cucc megtisztítva, gyári értékekre beállítva várt. A mester mondta hogy nagyon el volt állítódva, meg kicsit meg voltak égve az érintkezők, nem csodálja hogy nem volt jó. Azt meg kell említenem hogy teljesen ingyen megcsinálta, 1 fillért sem kért, köszönet érte! Na szóval fülig érő vigyorral az arcomon beugrottam a kocsiba és usgyi haza kipróbálni! Gyorsan bekötöttem, majd szívatás, és indítás....de a motor beröffenése után ugyanaz volt a helyzet mint a javítás előtt! A töltésellenőrző csak kb. 3 ezres fordulat felett aludt ki! Végső elkeseredésemben (és dührohamomban) felhívtam egy nagyon jó autóvillamossági szerelő cimborámat-aki egyébként tudott a problémáról, de már megcsömörlött a 2000 utáni autók túlbonyolított, mindent elárasztó elektromos rendszerétől, így munkaidőn kívül csak sokadszori unszolásra hajlandó a multiméterhez nyúlni - hogy jöjjön már át és nézze meg mi lehet a baja mielőtt még agyvérzést kapok! Hétfőn beszéltünk, csütörtökön jött a megbeszélt időben.Ülés, oldaldoboz leszed, rámért a diódasorra, és külön a diódákra is-tökéletes, rámért a fesszabályzóra-tökéletes. Ekkor már sejthette mi lehet a hiba, mert rámért a generátorból jövő vezetékekre is és bingó! A kívánatos 13-14 volt helyett csak 6 volt jött fel a diódahídra. Oldaldekli le, állórész le. Akkor láttuk-amit sajnos a korábbi teljes generálnál nem figyeltem-hogy az egyik tekercs el van sötétedve,és az a műanyag hüvely is meg van olvadva, amin keresztül a vezetékek át vannak vezetve az alumínium házon. A biztonság kedvéért bevitte a munkahelyére és bemérte egy komolyabb műszerrel is, és valóban az egyik tekercsnek gatter volt. Még azon a héten szétnéztem neten, és találtam is egy gyönyörű állapotban lévő állórészt. A cucc eredeti gyári, még a papír matricák is rajta vannak. A tulaj-a vebáruházakban kapható bizonytalan eredetű, és minőségű alkatrész árához képest-szinte aprópénzért odaadta. Pár nap múlva megjött, beszereltem, a motor pöcc-röffre indult vele, és a töltés ellenörző lámpa azonnal kialudt!

            Komment


              #51
              Battery update... :-)
              Nem tudom láttam e már MZ-ben Yuasa zselés akksit, de nem csodálom, hogy bivaly! Ezzel biztos nem lesz áramellátási gondod!

              Komment


                #52
                Nem tudom láttam e már MZ-ben Yuasa zselés akksit, de nem csodálom, hogy bivaly! Ezzel biztos nem lesz áramellátási gondod!
                Na, akkor jól nézd meg, mert ez se zselés akksi. Ráadásul nem is volt drága. 7500 Ft környékén volt. Sima mezei lötyögős-savas. Ezekbe savas akksi való. Az olcsó "zselés" felitatott-savas akksik nem bírják ezt a töltésrendszert. Tudom, hogy sokan ilyet használnak, de nekem nem hiányzik, hogy a tököm alatt elposszanjon az akksi. Pár szünetmentesben már láttam pár felrobbant agm akksit. Nem szép látvány.

                Komment


                  #53
                  Nem tudtam, hogy a Yuasa gyárt még savas akksit. De azért az a márkanév akkor is garancia, legalább is amiket eddig hallottam róla. Zseléset én sem tettem még bele soha régi gépbe, bár próbáltak rábeszélni... de nem arra konstruálták.

                  Komment


                    #54
                    Kíváncsi leszek, hogy mennyire válik be. Jobb-e, mint egy jászakku, vagy varta. (vagy éppen a 3000 Ft-os kamubanner, amit eddig használtam) Mindenki dicsérte, akinek yuasa akksija van. 8-9-10 éves akksikat látok még működni ebből a márkából. Ezért választottam. Az akkucity-nél beszerezhető, ha valaki más is venne ilyen márkában mz kompatibilis akksit.

                    Komment


                      #55
                      Kössz az infót. Előző évben tettem bele új Motobatt akksit, de ha ez is "elhullik", nézek egy ilyet. Amúgy már szemeztem vele pár éve, de több mint 11.000-ért láttam Egy üzletben Yuasa 6V 11Ah savas akksit (akkor valószínűleg ugyanezt a típust). Azóta csak zselésekkel találkoztam mindenhol. Ezért gondoltam már nem is gyártják, és az ára akkor el is vette a kedvem a keresgéléstől.

                      Komment


                        #56
                        A zselésnek csúfolt riasztókhoz használatos 6V 4.5 A-es aksikról csak annyit én mikor vettem a gépet a gazdija sajna március körül meghalt szegény tehát előtte is betegeskedett így nem is indította a gépet. Én októberben meg svimmeltem 3 rugás szivató nélkül és gyújtás ráad és indult a gép.Közben se töltés se indítás mert a fia nem értett a motorhoz. 1 db. ilyen aksi volt benne.Azóta még egyet tettem mellé. Nálam a 3. évét tölti az akku és akkor sem volt új!.

                        Komment


                          #57
                          A zselésnek csúfolt riasztókhoz használatos 6V 4.5 A-es aksikról csak annyit én mikor vettem a gépet a gazdija sajna március körül meghalt szegény tehát előtte is betegeskedett így nem is indította a gépet. Én októberben meg svimmeltem 3 rugás szivató nélkül és gyújtás ráad és indult a gép.Közben se töltés se indítás mert a fia nem értett a motorhoz. 1 db. ilyen aksi volt benne.Azóta még egyet tettem mellé. Nálam a 3. évét tölti az akku és akkor sem volt új!.
                          Nekem is ez van már lassan mindenben. A Dneprt is bírja 2 db párhuzamosan kötve, és még így is csak a fele az ára a savasnak...
                          Ha valami kicsinálná a zselést, az az.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 25, 16:19.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #58
                            Naszóval.
                            Az úgy volt, hogy a délutánra motorozás terveztem. Ősz óta nem ment a kicsike, azóta történt egy-két felújítás, javítás rajta. Gondoltam, ki kéne próbálni. Feltöltöttem finom frissen drágult benzinnel, és a hozzá tartozó megfelelő mennyiségű piros arannyal. (makita 2T olaj) Rúgom 1-et. Nem indul. Hm. Rúgom 2-t. Nem indul. Miaszösz? Rúgom 3-at, indul. Naazéám... Tükör beállítva, pofira vigyor kirakva, kis 1-es keresés, és gyí. Hidegen minden ok. Gyűlnek a km-ek, közeleg a domb. (mert ugye, ha dél felé akarunk menni, akkor északra indulunk, mert arra jobb kanyarok vannak, és domb...) Szóval kis kerülő beiktatva ugye, hogy még Andrea is belekeveredne a gps-ben. Szóval domb. Félgáz. Ok. Háromnegyed... hukk.. kihagyott. Megint hukk.... Na, gáz kicsit vissza, és váltás 3-ba. Felbattyogott. Á, biztos a régi benzin. Egyre többször, egyre kisebb gáznál csuklott a gép. Valahogy leértem vele a Kisbalatonig. Nemár hogy ne legyen megörökítve az első motorozás, ahhoz meg ugye értelmes háttér is kéne. Kattogott párat a gép, aztán iszkiri haza. Csuklottunk. A motor is, én is a méregtől, meg Ottó bácsi is, aki kitalálta a benzinmotort. Itthon karbi szét, mert biztos elfogy a nafta. 1-el nagyobb főfuvi be. Újra beöltöztem, mert motorozni csak kabát-kesztyű-nadrág-sisak-ban lehet. Hidegen ok. Domb... hukk. Hukk-huk-hukk... Nem jó. Jobb, de nem az igazi. Van egy szűrő a benzincsőben, ami már elég régi, és fektetve is van. Iszkiri haza. Átöltöz melósba. Új benzincső beépítve, vidaut szűrő, csap kipucolva, nem indul. No. Gyertya ki, szikra mint állat. Ejj, ilyen szikra még sose volt. Gyertya be. Nem indul. Gyertya ki, féktisztító spré be, gyertya be, nem indul. Mia... Hát ennek menni kéne, vagy legalábbis pöffenni. Apus odaszól, hogy cseréljek gyertyát. ÁÁÁ, biztos nem az a rossz, mert megnéztem, és szép nagy fehéres szikra van. Rúgom nem indul, tolom, nem indul. Hogy a macska (is) rúgja meg. Kicseréltem a gyertyát. Navazzz... elsőre pöf-pöff... szépen kidolgozta a felgyűlt benzint, és beállt az alapjárat. Apus odajön: Na, mi volt? Gyertya? - - Mondom: Az. Csak vigyorgott egyet, és visszasétált a kertbe. Újra beöltöztem, mert akkor már csak ki kéne próbálni, ha elindult. Jön a domb. Csak úgy dorombol felfelé háromnegyed gázon a kicsike. Jó lesz ez fater! Következő domb, megint fel hiba nélkül. Tökkéletes. Fent a tetején hukk. Na. Hukk... Hukk.... őőőőőőőőőőőőőő vissza 3, lámpa lekapcsol. Őőőőőőőőőő... vissza 2. Őőőőőőőő. Megálltam. Fejben megterveztem, hogy ezt most eltolom bátyámékhoz, és megkérem, hogy vigyen haza. Azért csak kiveszem előtte a gyertyát. Gyerekek, ilyet még nem láttam. A vadi új gyertya pólusán levő bevonat (króm?) megégett, és ahogy felpöndörödött, szép kis masszív slusszot csinált. Ehh.. ezt hazaviszem, és lefotózom. Betettem egy másik gyertyát. (mint ahogy 500 m-el később kiderült, egy másik rosszat...) Ennyit a fotózásról felkiáltással lepucoltam a bevonat maradékait az új gyertyáról, és visszatekertem. Hiba nélkül hazajött a gép. Apus már kint állt a kapuban, és kérdezte: Mi van, megállt? Mondom: Meg. Vigyorgott egyet, és hozzátette: Ja, régen is szokott ilyet. Majd becsukta a kaput mögöttem, és besétált tv-t nézni. Ennyi volt a mai délután rövid története pár szóban.

                            Ui.: a gyertya gyártója monnyon le!

                            A moderátor Urat megkérném, hogy ha úgy ítéli, hogy nem ebbe a topikba való, akkor rakja a megfelelő helyre ezt a kis szösszenetet.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 ápr. 25, 19:25.

                            Komment


                              #59
                              Nekem is lehetett volna egy apus a kertben, aki mondja, hogy "tanksapka" De az enyém messze lakik...

                              Komment


                                #60
                                A moderátor Urat megkérném, hogy ha úgy ítéli, hogy nem ebbe a topikba való, akkor rakja a megfelelő helyre ezt a kis szösszenetet.

                                A moderátor úr részvétteljesen mosolyog, mert járt már így Czetkával is, de ott a benzincsapot kellett átállítani tartalékra. Mivel villamosság téma, ezért jó helyen van itt. Ja igen, remek írás!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X