Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ Trophy 250, TS 250 és /1 főtengelyek felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ Trophy 250, TS 250 és /1 főtengelyek felújítása

    Sziasztok!

    Sokat keresgéltem a neten, de nem igazán találtam megbízható, megfelelően összefoglalt információt ahhoz, hogy e három típus főtengelyének felújítása során mely méretekre, szempontokra kell figyelni. Miben is különbözik, és miben egyezik a három típus főtengelye. Közeli rokonok, de mégis van köztük különbözőség.

    Ha van kedvetek, esetleg méretezett ábrátok, leírásotok, foglaljuk itt össze, hátha segíthetünk motoros társainknak a munkában.

    #2
    Ugyan főtengely témában nem nagy segítség, de nekem több dologban az alábbi oldal segítségemre volt (és van):

    mz-es.de Betriebsanleitung Bedienungsanleitung Ersatzteile Ersatzteilliste Reparaturanleitung Schaltplan für MZ ES 125 150 175 250
    supermax és taluga kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Át néztem nagyon sok német és angol nyelvű oldalt, de nem találtam méreteket MZ főtengelyhez egyenlőre. Gondolom, hogy akik felújítják, vagy gyártják leveszik a méreteket és elteszik. Leírásokban, könyvekben, szerelési kézikönyvekben nincs ilyen, mert a ezek a régi kiadványok nemes egyszerűséggel a következő eljárást írják le ilyen alkatrész hibásodására:
      - vedd ki
      -dobd ki
      -vegyél újat
      -tedd bele

      Click image for larger version

Name:	KW_0_Vermessung.jpg
Views:	1
Size:	21.4 KB
ID:	137405

      Ennyit találtam, ami majdnem azonos a semmivel, mert pont átmérők és szögek nincsenek rajta.

      Egyébként én úgy tudtam, hogy a trophy, az ETS (nyilván) és a TS 250 főtengelye megegyezik...
      Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 máj. 15, 20:10.
      supermax, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Semmi? Dehogy! Ezek a hosszméretek pont azok, melyek segítenek összerakáskor eldönteni, hogy helyén van-e már a csapágy.

        Ez a főtengely a tengely végén levő furatot nézve egy trophy-é. A TS-én nincs ez a furat, mert ott már nem királyanyát használtak.

        A hajtókar alsó csapja 28 mm átmérőjű. Az eredeti trophy és TS hajtókarokat oldal irányban a dugattyú vezette. Ezek az eredeti hajtókarok felül szélesebb csappal rendelkeztek. Ha jól emlékszem, 24 mm széles volt a felső csap. Sokat keresgéltem, de ilyen hajtókart nem találtam. Csak azt, amit a /1-es típusba építettek, 20 mm széles felső csappal. Ezt is be lehet építeni a Trophy és a TS főtengelyébe, de figyelni kell rá, hogy míg a 24 mm széles csappal rendelkező hajtókart alul, a főtengelynél nem szabad hézagolni, akár 2 mm-t is mehet oldalra, addig a 20 mm széles felső csappal rendelkező hajtókart alul, a főtengelynél kell 0,2-0,5 mm tengely irányú mozgásra hézagolni. Ha nem jól írtam, javítsátok, légyszíves.
        supermax, OdinHEM és taluga kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A hajtókar alsó csapja 28 mm átmérőjű. Az eredeti trophy és TS hajtókarokat oldal irányban a dugattyú vezette. Ezek az eredeti hajtókarok felül szélesebb csappal rendelkeztek. Ha jól emlékszem, 24 mm széles volt a felső csap. Sokat keresgéltem, de ilyen hajtókart nem találtam. Csak azt, amit a /1-es típusba építettek, 20 mm széles felső csappal. Ezt is be lehet építeni a Trophy és a TS főtengelyébe, de figyelni kell rá, hogy míg a 24 mm széles csappal rendelkező hajtókart alul, a főtengelynél nem szabad hézagolni, akár 2 mm-t is mehet oldalra, addig a 20 mm széles felső csappal rendelkező hajtókart alul, a főtengelynél kell 0,2-0,5 mm tengely irányú mozgásra hézagolni. Ha nem jól írtam, javítsátok, légyszíves.
          Ezt nem tudtam! Köszönöm!

          Ha megyek valamikor Szuszi Bácsi bontójába és lesz bent főtengely, megkérem majd, hogy lemérhessem azokat is.

          Komment


            #6
            Érdekes mert nekem egy Ts 250/1 motorom van és főtengelyt akarok cserélni mert ami most van benne az még a gyári és teljesen rotyon van és szerintem semmi értelme felújítani de minden hol csak etz meg ts 250 /4 sebeséges fő tengelyt árulnak de nekem meg 5 sebességes és nem tudom melyik jó bele az tuti hogy az etz nem jó bele de a ts 250 se biztos jo bele .

            Komment


              #7
              Szia!
              Tényleg nem jó bele egyik sem, de kapható 5 sebességeshez. Pl.: MZ/TS 250/1 - FŐTENGELY 5.SEB. /FELÚJÍTOTT/ - Molnár Motor Motorkerékpár és Robogó Alkatrészek

              Komment


                #8
                Hogy érted azt, hogy teljesen rottyon? Mi nem jó rajta? /1-be elvileg jó az etz főtengely, de ha szétszeded, akkor az a biztos, ha viszed magaddal a boltba egy tolómérő társaságában, és összehasonlítod.

                Ha mégis a felújítás mellett döntesz, akkor a 4 sebességeshez hirdetett hajtókarkészlet lesz jó hozzá. (ami egyébként 99%-ban /1-es hajtókar. 4 sebis ts-hez szerinem nem is nagyon lehet kapni eredeti (felül támasztott hajtókaros) felújítókészletet. Mindenki a /1-ét rakja bele. Az a különbség a kettő közt, hogy a /1 hajtókarjának a felső csapjának a szélessége 20 mm, a 4 sebességesé pedig 24 mm. Ha mégis a széles csapos hajtókart sikerül beszerezni, akkor sincs nagy gond, csak hívd fel a felújító szaki figyelmét rá, hogy felül támasztott hajtókar, amit alul nem kell oldalra hézagolni.

                Az etz hajtókarkészlet annyiban különbözik a /1 készlettől, hogy az alsó csap átmérője az etz-nél nagyobb, mint a /1-nél.




                Az etz és a /1 főtengely közt mi a különbség? Én eddig ezeket egyformának tudtam. (a hajtócsap átmérőjét nem nézve, mert az mindegy, ha komplett főtengelyt cserél)
                taluga kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  hát azt jelenti hogy rotyon van a főtengely hogy szar a hajtókar meg ahova a kuplungalaplap van a főtengelyen ott az előző gazdija bele köszörült a főtengelybe de nagyon és üt a főtengely úgy 1.5 milcsit úgy ennyi
                  köszi a web címet és menyire megbízható ezek a felújított főtengelyek ?????

                  Komment


                    #10
                    szerelo89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    tuti hogy az etz nem jó bele
                    Tuti, hogy az ETZ főtengelye jó bele. A TS 250-é nem jó, mert annak a főtengelycsapágyon belül van a szimeringpályája.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Bocs, igazatok van a /1 és az ETZ főtengelyek kapcsán! Tényleg csak a csapban különbözik! Mea culpa!
                      Mentségemre legyen szólva, rég volt ilyen "új" motorom



                      szerelo89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      és menyire megbízható ezek a felújított főtengelyek ???
                      Hát, látod ezt nem tudni. Sok helyen árulják. Ha tutira akarsz menni, vegyél egy bontottat és megbízható szakival újíttasd föl!

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X