Na végre megoldódott a gondom,kicseréltem azt a bizonyos fesz.szabályzót és csodák csodájára minden működik szépen ahogy kell.A töltés 13.8 és 14V között ingázik(világítással és anélkül),se több se kevesebb bár ez a műszer nem valószínű,hogy ki fog húzni 30 évet mint a gyári de pár évig biztos jó lesz!Köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat jó,hogy van egy ilyen oldal ahol ilyen sokan segítenek egymásnak jó érzés ide tartozni!Széles utat mindenkinek!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
ETZ fesz. szabályzó
Collapse
X
-
György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésejó,hogy van egy ilyen oldalGyörgy Bognár és taluga kedvelte ezt.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 2 likes
Komment
-
Nos 6000 jó magyar forintba került a szabályzó de elektronikus,sajnos mechanikust már nem kapni! Kiváncsi vagyok meddig fogja húzni ez a ketyere?Talán elmegyek vele pár évet!Reméllem,bár tudom,hogy nem fog kibírni 30 évet mint a régi mert azt még anyagból csinállták és tartósra!Ezeket meg csak úgy kidobálják mert tudják,hogy ha megkotlik akkor úgy is veszel másikat ha motorozni akarsz!jagdtigger és -t5- kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Hát ha 30 évig nem is de jó darabig menni fog . Nincs mechanikus alkatrésze ezért a rezgés nem hat ki rá annyira és mivel teljesen ki van öntve(ez ugyanakkor egy kétélű fegyver mert így nem is javítható sajna...) így az alkatrészeknek se fog eltörni a "lába". De ha nem bízol a boltiban előkereshetem azt az egyszerű kapcsolást amit az elméleti tanárunk adott. A hátránya hogy teljes illetve részgerjesztés között váltogat és igényel némi kísérletezést mert konkrét alkatrészlistám sajnos nincs .Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 jún. 10, 17:41.György Bognár és taluga kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesajnos mechanikust már nem kapni!
MZ spares, MZ motorcycle spare parts, MZ partsGyörgy Bognár kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSziasztok!Kiváncsi vagyok,hogy a mocim(ETZ-250)fesz.szabályzójával mi lehet.Alapjáraton halványan fel-fel villanik a töltésjelző,de ha ráadom a világítást akkor meg nem villanik fel.Mi lehet a gond ha ez gond egyátalán,bár tegnap majdnem megállt mikor alapon pöfögött bekapcsolt világítással.György Bognár kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sziasztok, egyet azért ne felejtsetek el a háromfázisú generátor a teljesítményét megközelítőleg 3000-es forgórészfordulaton tudja leadni. Alapjáraton ne álítgassátok , hamis értékeket kaptok fordulaton. Ha 2500, 3000 forulatnÍ l világítással pl. 13.5voltot tölt, működőképesnek kell lenni a rendszernek.György Bognár és taluga kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Kedves Gyula-bá teljesen igaza van!Ezt a hibát én is észre vettem miután megírtam.Elnézést kérek ha bántó volt ahogy leírtam azt a bizonyos villan szót mégpedig rosszul.Ez az eset a saját zaklatott lelki világomnak tudható mert le kellet fújnom az arra a hétvégére tervezett túrámat,plusz még fáradt is voltam az átdolgozott műszak után. Örülök,hogy van aki még figyel az ilyen részletekre és szól ha valami nem túl magyarosan megírt szöveget,szót stb. lát a kommentek között!taluga kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nekem is cserélni kellett a mechanikus szabályzót, de én nem akartam a kereskedelemben általában kapható szabályzót beépíteni. Találtam egy rajzot ami elég egyszerű megoldást kínált.
Kerestem egy ehhez megfelelő szabályzót: ezt és végül beépítettem a rajz alapján (A D+ és 51 vezetéket össze is lehet kötni, vagy a D+ vezetéket (piros-sárga)a Si1 biztosítékra, az 51-es (piros)helyére)
A cégtulajdonos nagyon készséges volt, a cucc két napon belül a kezemben volt, és kb. feleannyiból kijöttem, mint a szokásos bolti alkatrész ára lett volna. Nagyon jól működik, 13,6-14,2 V közt tartja a feszültséget terheléstől függően, de ebbe még a feszültségmérő mérési pontjának elhelyezkedése is beleszól, valószínűleg e generátor kimenetén még ennyi fesz. változás sincs.
- 5 likes
Komment
-
Nos megint tanultam valami újat!Ezért jó,hogy erre a fórumra és nem valamelyik másikra regisztráltam fel itt mindig lehet megoldást találni a motorjainkal előforduló problémákra,valaki mindig tudja minek mi a baja és annak a megoldása(akár több is).Nos ha beadná a kulcsot a mostani szabályzó akkor tudom mivel lehet majd kiváltani!Köszi szépen!
- 2 likes
Komment
-
Szép jó napot mindenkinek van 250/1 motorom rá építettem egy etz gyújtást és nincsen feszabom meg egyen irányítom de viszont szereztem egy japán motoról feszültség szabályzót ami egyben egyenirányító is és van egy olyan problémám hogy 3 bevezetés van ugye a generátortól és van 3 kimenet a piros a + ,a fekete a - ,és van a zöld a vissza jelzőhöz,de viszont az etz gyujtásnál van még 1 szál vezeték a kommutátor szénkefétől és az a gyári rajzon az eredeti gyári feszültség szabályzóba megy bele de annak mi szerepe van annak az egy szál vezetéknek ??
Komment
-
Hali, őszintén mondom, átolvastam néhányszor a kérdésed. Kérdeznék én is, a tisztánlátás végett. Az általad leírt három fekete szál a generátor állórészről érkező váltóáramú fázisok, ez talán stimmel. A piros a fekete és zöld pedig már az általad beszerzett fesszabon van? Az ominózus plussz szál amire gondolsz az pedig a generátor forgórész csúszógyűrűjére csatlakozik a kefén keresztül. Ha erre gondoltál akkor az a gerjesztés. Etz esetében ezt kellene szabályozni. Gyanítom az általad beszerzett szabályzó "mágnes gyujtású" motorról való.
Komment
-
A váltóáramú generátor a forgórész mágneses terétől gerjed fel( jelenik meg feszültség az állórész tekercsein) itt a szabályzás a forgórész gerjesztőáramával történik. A forgómágneses töltésnél, a gerjesztés állandó, a tekercseken a fordulatszám emelkedésével nő a feszültség, itt valósan a töltőfeszültséget szabályozzák. Végeredmény szinte ugyanaz, de műkődési elvük más. Szabályzóik nem keverhetők.St.Z.350 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
szerelo89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...viszont szereztem egy japán motoról feszültség szabályzót ami egyben egyenirányító is ...
- 2 likes
Komment
-
Na uraim nekem lenne olyan kérdésem,hogy az ETZ fesz.szab-ját milyen másik gyártmányú motor vagy autó(wartburg,trabant stb.) ilyen alkatrészét lehet beszerelni ami biztosítani tudja a normális töltést,mert hiába vettem alig egy éve elektronikus fesz.szabot az eddig bírta.Tegnap megmértem a töltést alapjáraton 9V 3000-es fordulat és az fölött is csak 13.5-13.8V a max. töltés.Világítással meg még 1 volttal kevesebbet tölt.Ez így siralmas.Ja és hogy lehet bekötni mi a módja mit kell átvariálni/átkötni,hogy működjön.
Komment
Komment