Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETZ fesz. szabályzó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Na végre megoldódott a gondom,kicseréltem azt a bizonyos fesz.szabályzót és csodák csodájára minden működik szépen ahogy kell.A töltés 13.8 és 14V között ingázik(világítással és anélkül),se több se kevesebb bár ez a műszer nem valószínű,hogy ki fog húzni 30 évet mint a gyári de pár évig biztos jó lesz!Köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat jó,hogy van egy ilyen oldal ahol ilyen sokan segítenek egymásnak jó érzés ide tartozni!Széles utat mindenkinek!
    taluga, -t5- és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      jó,hogy van egy ilyen oldal
      Mi is örülünk, Gyuri! Neked is jó motorozást! Mellékesen, mennyi pénzből oldottad meg?
      György Bognár és taluga kedvelte ezt.
      A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

      Komment


        #18
        Nos 6000 jó magyar forintba került a szabályzó de elektronikus,sajnos mechanikust már nem kapni! Kiváncsi vagyok meddig fogja húzni ez a ketyere?Talán elmegyek vele pár évet!Reméllem,bár tudom,hogy nem fog kibírni 30 évet mint a régi mert azt még anyagból csinállták és tartósra!Ezeket meg csak úgy kidobálják mert tudják,hogy ha megkotlik akkor úgy is veszel másikat ha motorozni akarsz!
        jagdtigger és -t5- kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Hát ha 30 évig nem is de jó darabig menni fog . Nincs mechanikus alkatrésze ezért a rezgés nem hat ki rá annyira és mivel teljesen ki van öntve(ez ugyanakkor egy kétélű fegyver mert így nem is javítható sajna...) így az alkatrészeknek se fog eltörni a "lába". De ha nem bízol a boltiban előkereshetem azt az egyszerű kapcsolást amit az elméleti tanárunk adott. A hátránya hogy teljes illetve részgerjesztés között váltogat és igényel némi kísérletezést mert konkrét alkatrészlistám sajnos nincs .
          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 jún. 10, 17:41.
          György Bognár és taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            sajnos mechanikust már nem kapni!
            Kapni...legalábbis 6 voltost...csak sajnos nem nálunk És jobb minőségű elektronikust is...

            MZ spares, MZ motorcycle spare parts, MZ parts
            György Bognár kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!Kiváncsi vagyok,hogy a mocim(ETZ-250)fesz.szabályzójával mi lehet.Alapjáraton halványan fel-fel villanik a töltésjelző,de ha ráadom a világítást akkor meg nem villanik fel.Mi lehet a gond ha ez gond egyátalán,bár tegnap majdnem megállt mikor alapon pöfögött bekapcsolt világítással.
              Kedves Bognár György Úr a "villan" nem ikes ige, tehát magyarul nem "villanik" hanem, helyesen: villan, ha már rendes magyar neve van.
              György Bognár kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Sziasztok, egyet azért ne felejtsetek el a háromfázisú generátor a teljesítményét megközelítőleg 3000-es forgórészfordulaton tudja leadni. Alapjáraton ne álítgassátok , hamis értékeket kaptok fordulaton. Ha 2500, 3000 forulatnÍ l világítással pl. 13.5voltot tölt, működőképesnek kell lenni a rendszernek.
                György Bognár és taluga kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Kedves Gyula-bá teljesen igaza van!Ezt a hibát én is észre vettem miután megírtam.Elnézést kérek ha bántó volt ahogy leírtam azt a bizonyos villan szót mégpedig rosszul.Ez az eset a saját zaklatott lelki világomnak tudható mert le kellet fújnom az arra a hétvégére tervezett túrámat,plusz még fáradt is voltam az átdolgozott műszak után. Örülök,hogy van aki még figyel az ilyen részletekre és szól ha valami nem túl magyarosan megírt szöveget,szót stb. lát a kommentek között!
                  taluga kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Nekem is cserélni kellett a mechanikus szabályzót, de én nem akartam a kereskedelemben általában kapható szabályzót beépíteni. Találtam egy rajzot ami elég egyszerű megoldást kínált.
                    Kerestem egy ehhez megfelelő szabályzót: ezt és végül beépítettem a rajz alapján (A D+ és 51 vezetéket össze is lehet kötni, vagy a D+ vezetéket (piros-sárga)a Si1 biztosítékra, az 51-es (piros)helyére)
                    A cégtulajdonos nagyon készséges volt, a cucc két napon belül a kezemben volt, és kb. feleannyiból kijöttem, mint a szokásos bolti alkatrész ára lett volna. Nagyon jól működik, 13,6-14,2 V közt tartja a feszültséget terheléstől függően, de ebbe még a feszültségmérő mérési pontjának elhelyezkedése is beleszól, valószínűleg e generátor kimenetén még ennyi fesz. változás sincs.
                    Titus, CZsolti és 3 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Nos megint tanultam valami újat!Ezért jó,hogy erre a fórumra és nem valamelyik másikra regisztráltam fel itt mindig lehet megoldást találni a motorjainkal előforduló problémákra,valaki mindig tudja minek mi a baja és annak a megoldása(akár több is).Nos ha beadná a kulcsot a mostani szabályzó akkor tudom mivel lehet majd kiváltani!Köszi szépen!
                      taluga és CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Szép jó napot mindenkinek van 250/1 motorom rá építettem egy etz gyújtást és nincsen feszabom meg egyen irányítom de viszont szereztem egy japán motoról feszültség szabályzót ami egyben egyenirányító is és van egy olyan problémám hogy 3 bevezetés van ugye a generátortól és van 3 kimenet a piros a + ,a fekete a - ,és van a zöld a vissza jelzőhöz,de viszont az etz gyujtásnál van még 1 szál vezeték a kommutátor szénkefétől és az a gyári rajzon az eredeti gyári feszültség szabályzóba megy bele de annak mi szerepe van annak az egy szál vezetéknek ??

                        Komment


                          #27
                          Hali, őszintén mondom, átolvastam néhányszor a kérdésed. Kérdeznék én is, a tisztánlátás végett. Az általad leírt három fekete szál a generátor állórészről érkező váltóáramú fázisok, ez talán stimmel. A piros a fekete és zöld pedig már az általad beszerzett fesszabon van? Az ominózus plussz szál amire gondolsz az pedig a generátor forgórész csúszógyűrűjére csatlakozik a kefén keresztül. Ha erre gondoltál akkor az a gerjesztés. Etz esetében ezt kellene szabályozni. Gyanítom az általad beszerzett szabályzó "mágnes gyujtású" motorról való.

                          Komment


                            #28
                            A váltóáramú generátor a forgórész mágneses terétől gerjed fel( jelenik meg feszültség az állórész tekercsein) itt a szabályzás a forgórész gerjesztőáramával történik. A forgómágneses töltésnél, a gerjesztés állandó, a tekercseken a fordulatszám emelkedésével nő a feszültség, itt valósan a töltőfeszültséget szabályozzák. Végeredmény szinte ugyanaz, de műkődési elvük más. Szabályzóik nem keverhetők.
                            St.Z.350 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              szerelo89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ...viszont szereztem egy japán motoról feszültség szabályzót ami egyben egyenirányító is ...
                              Már egy másik fórumon megírtam, ne fáradj vele. Valószínűleg nem fog működni, esetleg tönkre teszted a generátort is, mert a "japán motorok" 95(+)%-a állandó mágneses generátort használ (mint a Simson), míg a tied szabályozott gerjesztésű. A két rendszer nem kompatibilis!

                              Komment


                                #30
                                Na uraim nekem lenne olyan kérdésem,hogy az ETZ fesz.szab-ját milyen másik gyártmányú motor vagy autó(wartburg,trabant stb.) ilyen alkatrészét lehet beszerelni ami biztosítani tudja a normális töltést,mert hiába vettem alig egy éve elektronikus fesz.szabot az eddig bírta.Tegnap megmértem a töltést alapjáraton 9V 3000-es fordulat és az fölött is csak 13.5-13.8V a max. töltés.Világítással meg még 1 volttal kevesebbet tölt.Ez így siralmas.Ja és hogy lehet bekötni mi a módja mit kell átvariálni/átkötni,hogy működjön.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X