Ha nem boldogulsz egy dolgot próbálj meg: Mozgatás közben féktisztítóval fúd be. A rozsdás lé csak úgy jön belőle majd. A kenő dolgok azért nem olyan jók mert a cucc ugyanúgy benne marad, viszont az alkohol közészivárog fajinul és ki is tud jönni közüle.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
ETZ 250 fék
Collapse
X
-
Körülnéztem a garázsban, elsőként petróleum akadt a kezembe, azt találtam, így azzal próbálkozom. Már 3 napja, naponta kétszer ecsetelem vele. Az eredmény: már satu nélkül, két kézzel lehet mozdítani viszonylag könnyen kb. 1-1 centit. De leszedni azért még nem sikerült. Aztán ha ez valamiért nem vezet eredményre, jön az oldószeres próbálkozás...sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNincsen enyhén szétlapítva a csap vége?CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Így van, a fékkulccsal nincs baj szerencsére.
Zsolti által csatolt kép, felső harmad, a seeger gyűrűkkel ellátott csapok egyike a gonosz.
Ránézek, és máris cudar gondolataim támadnak
---
Sajnos nem vagyok gépész, anyagismereti tudásom is csekély, ezért csak halványan jegyzem meg, ill. kérdezem, az alu és az acél nem barátok, ugye? Nem illett volna gyárilag perselyezni a fékpofa alu öntvényét?Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 09, 14:48.
Komment
-
Szervusz Dongós!
Az alumíniummal,az acél,bronz barátok,-a vörösréz ellenség.Nagy valószínűséggel korróziós problémák lehetnek a megszorulás okai.Jó módszer a petróleumos áztatás,enyhe kocogtatás fakalapáccsal és amennyit könnyen enged,ide-oda mozgatni.Szokták még a vízbe áztatást is alkalmazni,esetleg fékolaj,vagy tömény fagyálló,az utóbbi bebújik mindenhova.Vannak esetek,hogy vízzel feltöltött hűtőrendszer az autóknál tömörnek tűnik,de ha fagyállóval feltöltik megindulhat valahol a folyás.
Ilyen megszorulások esetén a legfőbb erény a türelem!
Üdvözlettel:Che
Kimaradt még egy lehetőség,-felrakni egy rezsóra és hagyni felforrósodni,-természetesen,ez akkor jöhet szóba,ha újra lesz ferodózva (vagy ferodolozva,az isten se tud elmenni,hogy írjam helyesen,hogy a gép ne húzza alá).A hőhatástól a rugókat óvni kell,ezért azokat a melegítés előtt el kell távolítani.Nekem sokszor nagyon jót tesz egy öreg villanyrezsó,melyet,csak a műhelyben használok.
- 3 likes
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHelyéhez és helyzetéhez igen ragaszkodó fékpofáról szól a történet, ami szintén egy csap körül mozog. Én legalábbis erre gondoltam, mikor írtam.
- 1 like
Komment
-
Valószínűleg hülyeséget kérdezek, de nem lehet hogy nem is lehet/kell kiszedni azt a csapot? Miért akarod kivenni? Tanulmányozva az alkatrész listáját a féknek, a féklapot a csapokkal együtt ábrázolják nincsenek külön csapok.
Innen van:
http://www.mz-es.de/mz-es-125-150-1/...teilliste.html
Szerk.: hülyeséget kérdeztem, a pofa nem akar lejönni a csaprólUtoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2015 ápr. 09, 16:25.
- 1 like
Komment
-
A fékkulcs így tökéletes, hogy az emelő oldalon le van kerekítve. Pont ezért van az, hogy egy jól beállított (megfelelően kicsi hézagú) betét-dob esetén kisebb erő kell a fékezéshez, míg egy nagyobb hézagúnál, ahol jobban ki kell nyílni a fékkulcsnak, nagyobb pedálerő kell ugyanakkora fékező erő kifejtéséhez. (változik az erőkar a fékkulcsnál)
Alu és vas közt az elektrokémiai korrózió okozza a szorulást. Az így képződött rozsda térfogata sokkal nagyobb, mint külön-külön az érintkező fémeké. Olyan anyagot kell bejuttatni közéjük, ami szárít. Fékfolyadék, féktisztító, és hasonlók. A tömény fagyálló folyadék csak akkor jó, ha le van hűtve a cucc. Ha megfigyelitek, a hűtőrendszerből is csak hidegben kezd el folyatni, meglegben, nyáron, amikor kényelmes lenne szerelni, sose. Mindig -10-ben kell baxakodni a csövekkel. :-)
Ha elkalapálták volna a csap tetejét, akkor a helyén viszonylag könnyebben járna a fékpofa, csak le nem lehetne húzni. Ilyenkor kell reszelővel körbereszelni a csap végét, és már jó is.
Itt a fékolaj, mozdít, fékolaj, mozdít, féktisztító, mozdít, stb lesz szerintem a megoldás. Így összetöredezik a rozsdásodott réteg, és előbb-utóbb úgy eligazodik, hogy engedni fog. Ha egyszer sikerül lecibálni, akkor mindkét felületet szép fényesre kell pucolni, majd gépzsírral kell összerakni. A gépzsír valamennyire elszigeteli elektromosan a két felületet egymástól, így lassabban fognak összerohadni.
A "régi öregek" nem véletlen mondták, hogy 1-2 évente szét kell szedni az ilyeneket miszlikbe, és takarítani, zsírozni.
- - - Updated - - -
OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValószínűleg hülyeséget kérdezek, de nem lehet hogy nem is lehet/kell kiszedni azt a csapot? Miért akarod kivenni?
Sajnos kijön a csap is, ha nagyon meg van feszegetve. Simán csak zsugorral van berakva a helyére. Ha kijön, akkor lehet vakarózni, hogy mivel ragassza vissza az ember, ami meg is áll. Erő is van azért ott, meg hő is becsülettel. Ráadásul, ha menet közben meglazul, és úgy van használva, akkor frankón kinyalja a furatot, és lehet felfúrni, és új, bővebb csapot beleilleszteni. Na, ezt se egyszerű megoldani, hogy tutifix párhuzamos tengelyű legyen a fékdobbal.
- 1 like
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA fékkulcs így tökéletes, hogy az emelő oldalon le van kerekítve. Pont ezért van az, hogy egy jól beállított (megfelelően kicsi hézagú) betét-dob esetén kisebb erő kell a fékezéshez, míg egy nagyobb hézagúnál, ahol jobban ki kell nyílni a fékkulcsnak, nagyobb pedálerő kell ugyanakkora fékező erő kifejtéséhez. (változik az erőkar a fékkulcsnál)Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 ápr. 09, 16:41.
Komment
Komment