Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETZ 250 fék

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Ha nem boldogulsz egy dolgot próbálj meg: Mozgatás közben féktisztítóval fúd be. A rozsdás lé csak úgy jön belőle majd. A kenő dolgok azért nem olyan jók mert a cucc ugyanúgy benne marad, viszont az alkohol közészivárog fajinul és ki is tud jönni közüle.
    Che, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Körülnéztem a garázsban, elsőként petróleum akadt a kezembe, azt találtam, így azzal próbálkozom. Már 3 napja, naponta kétszer ecsetelem vele. Az eredmény: már satu nélkül, két kézzel lehet mozdítani viszonylag könnyen kb. 1-1 centit. De leszedni azért még nem sikerült. Aztán ha ez valamiért nem vezet eredményre, jön az oldószeres próbálkozás...
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        De leszedni azért még nem sikerült.
        Nincsen enyhén szétlapítva a csap vége? Ha korábban volt ütve - akár tüskével is - előfordulhat. Akkor inkább reszelő kell a leélezéshez, mint petróleum.
        dongos78 és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nincsen enyhén szétlapítva a csap vége?
          Nincsenek a végén ütésnyomok. Ill. ha valami barbár ütlegeléstől mégis zömült volna, akkor szerintem a zégergyűrűnek kialakított hornyon is meglátszódna a művelet eredménye....
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            a zégergyűrűnek kialakított hornyon is meglátszódna a művelet eredménye...
            Rá tudsz mérni a horony mögötti részre tolómérővel? Lehet, hogy "erősebb" ott, mint kéne.
            dongos78 kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Nem hiszem, de délután megnézem. Úgy emlékszem, a horony pereme "szintben van" a fékpofa peremével.
              Mindenesetre a másik csappal össze tudom hasonlítani...

              Komment


                #37
                Dongós a fékkulcsról beszélünk? konkrétan annak a tengelye nem akar kicsúszni a féklapból?!. Mert a Zsolti is azt igyekezett magyarázni és a Te a szavaidból nem ez jön le. Akkor mit szeretnénk közösen mozgatni és szétszedni?
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Mert a Zsolti is azt igyekezett magyarázni
                  Helyéhez és helyzetéhez igen ragaszkodó fékpofáról szól a történet, ami szintén egy csap körül mozog. Én legalábbis erre gondoltam, mikor írtam.

                  Komment


                    #39
                    Így van, a fékkulccsal nincs baj szerencsére.
                    Zsolti által csatolt kép, felső harmad, a seeger gyűrűkkel ellátott csapok egyike a gonosz.
                    Ránézek, és máris cudar gondolataim támadnak
                    ---
                    Sajnos nem vagyok gépész, anyagismereti tudásom is csekély, ezért csak halványan jegyzem meg, ill. kérdezem, az alu és az acél nem barátok, ugye? Nem illett volna gyárilag perselyezni a fékpofa alu öntvényét?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 09, 14:48.

                    Komment


                      #40
                      Szervusz Dongós!


                      Az alumíniummal,az acél,bronz barátok,-a vörösréz ellenség.Nagy valószínűséggel korróziós problémák lehetnek a megszorulás okai.Jó módszer a petróleumos áztatás,enyhe kocogtatás fakalapáccsal és amennyit könnyen enged,ide-oda mozgatni.Szokták még a vízbe áztatást is alkalmazni,esetleg fékolaj,vagy tömény fagyálló,az utóbbi bebújik mindenhova.Vannak esetek,hogy vízzel feltöltött hűtőrendszer az autóknál tömörnek tűnik,de ha fagyállóval feltöltik megindulhat valahol a folyás.

                      Ilyen megszorulások esetén a legfőbb erény a türelem!

                      Üdvözlettel:Che

                      Kimaradt még egy lehetőség,-felrakni egy rezsóra és hagyni felforrósodni,-természetesen,ez akkor jöhet szóba,ha újra lesz ferodózva (vagy ferodolozva,az isten se tud elmenni,hogy írjam helyesen,hogy a gép ne húzza alá).A hőhatástól a rugókat óvni kell,ezért azokat a melegítés előtt el kell távolítani.Nekem sokszor nagyon jót tesz egy öreg villanyrezsó,melyet,csak a műhelyben használok.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2015 ápr. 09, 15:37. Oka: pótlás

                      Komment


                        #41
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Helyéhez és helyzetéhez igen ragaszkodó fékpofáról szól a történet, ami szintén egy csap körül mozog. Én legalábbis erre gondoltam, mikor írtam.
                        Ez talalán a Tiéd ? Csinálni kéne bele egy másik fékkulcsot -nem ?

                        Komment


                          #42
                          Gyanítom hogy Zsolti gugli képtalálatból dolgozott.
                          Egyébként eddig akárhány MZ fékkulcsot láttam, mind ilyen volt (már ha a legömbölyített élekre gondolsz..)
                          Pl. egy motoralkatrész webáruház kínálatából:
                          Click image for larger version

Name:	TSfékkulcs.jpg
Views:	1
Size:	75.1 KB
ID:	144188
                          Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 09, 15:27.

                          Komment


                            #43
                            Valószínűleg hülyeséget kérdezek, de nem lehet hogy nem is lehet/kell kiszedni azt a csapot? Miért akarod kivenni? Tanulmányozva az alkatrész listáját a féknek, a féklapot a csapokkal együtt ábrázolják nincsenek külön csapok.
                            Click image for larger version

Name:	el7.gif
Views:	1
Size:	34.5 KB
ID:	144189
                            Innen van:
                            http://www.mz-es.de/mz-es-125-150-1/...teilliste.html
                            Szerk.: hülyeséget kérdeztem, a pofa nem akar lejönni a csapról
                            Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2015 ápr. 09, 16:25.

                            Komment


                              #44
                              A fékkulcs így tökéletes, hogy az emelő oldalon le van kerekítve. Pont ezért van az, hogy egy jól beállított (megfelelően kicsi hézagú) betét-dob esetén kisebb erő kell a fékezéshez, míg egy nagyobb hézagúnál, ahol jobban ki kell nyílni a fékkulcsnak, nagyobb pedálerő kell ugyanakkora fékező erő kifejtéséhez. (változik az erőkar a fékkulcsnál)

                              Alu és vas közt az elektrokémiai korrózió okozza a szorulást. Az így képződött rozsda térfogata sokkal nagyobb, mint külön-külön az érintkező fémeké. Olyan anyagot kell bejuttatni közéjük, ami szárít. Fékfolyadék, féktisztító, és hasonlók. A tömény fagyálló folyadék csak akkor jó, ha le van hűtve a cucc. Ha megfigyelitek, a hűtőrendszerből is csak hidegben kezd el folyatni, meglegben, nyáron, amikor kényelmes lenne szerelni, sose. Mindig -10-ben kell baxakodni a csövekkel. :-)

                              Ha elkalapálták volna a csap tetejét, akkor a helyén viszonylag könnyebben járna a fékpofa, csak le nem lehetne húzni. Ilyenkor kell reszelővel körbereszelni a csap végét, és már jó is.

                              Itt a fékolaj, mozdít, fékolaj, mozdít, féktisztító, mozdít, stb lesz szerintem a megoldás. Így összetöredezik a rozsdásodott réteg, és előbb-utóbb úgy eligazodik, hogy engedni fog. Ha egyszer sikerül lecibálni, akkor mindkét felületet szép fényesre kell pucolni, majd gépzsírral kell összerakni. A gépzsír valamennyire elszigeteli elektromosan a két felületet egymástól, így lassabban fognak összerohadni.

                              A "régi öregek" nem véletlen mondták, hogy 1-2 évente szét kell szedni az ilyeneket miszlikbe, és takarítani, zsírozni.

                              - - - Updated - - -

                              OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Valószínűleg hülyeséget kérdezek, de nem lehet hogy nem is lehet/kell kiszedni azt a csapot? Miért akarod kivenni?
                              A csapról szeretné lehúzni a fékpofát.

                              Sajnos kijön a csap is, ha nagyon meg van feszegetve. Simán csak zsugorral van berakva a helyére. Ha kijön, akkor lehet vakarózni, hogy mivel ragassza vissza az ember, ami meg is áll. Erő is van azért ott, meg hő is becsülettel. Ráadásul, ha menet közben meglazul, és úgy van használva, akkor frankón kinyalja a furatot, és lehet felfúrni, és új, bővebb csapot beleilleszteni. Na, ezt se egyszerű megoldani, hogy tutifix párhuzamos tengelyű legyen a fékdobbal.

                              Komment


                                #45
                                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A fékkulcs így tökéletes, hogy az emelő oldalon le van kerekítve. Pont ezért van az, hogy egy jól beállított (megfelelően kicsi hézagú) betét-dob esetén kisebb erő kell a fékezéshez, míg egy nagyobb hézagúnál, ahol jobban ki kell nyílni a fékkulcsnak, nagyobb pedálerő kell ugyanakkora fékező erő kifejtéséhez. (változik az erőkar a fékkulcsnál)
                                .....na , mégegyszer kérhetném ? Kicsit átgondolva -már ezt az okfejtést is ----------de én a képen látható , más dolgra kérdeztem rá , ami szerintem érdekes , én furcsának gondolom . Viszont hirtelen nem merem megkérdőjelezni szocialista mérnök barátaink elgondolását .
                                Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 ápr. 09, 16:41.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X