Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETZ 250 fék

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    A lekerekítés miatt, amikor indul a fékkulcs, akkor nagyon kicsi az erőkar, és mivel még közel merőleges a fékkulcs a pofa felületére, még nem nagyon kell surlódással számolnunk. Ha tovább nyitod a kulcsot, akkor az érintkezés vonala kifelé halad a fékkulcson. Egyre távolabb kerül a fékkulcs forgástengelyéről, így növekszik az erőkar. Emellett még növekszik a surlódás is.

    Mi is volt az, ami szerinted "érdekes" volt a képen?

    Komment


      #47
      Joker egy a lényeg rendeződött a kérdés. Tehát a féklapon lévő csapról nem jön le a fékpofa. Csak óvatosan a feszegetéssel mert jön mit Gesszti is írt.Marad a Che barátom javaslata a Türelem- türelem. Ha már megmozdult akkor le is jön.Ha a csap végét megméred a másikon tudsz dönteni- reszelő vagy türelem és mozgatni és közben csavarhúzóval kicsit aláfeszíteni. Ami még biztos az optimális a minél kisebb fékkulcs mozgás/forgás/ nem véletlen tojásdad alakú a fékkulcs melyet egy kicsit hőálló zsírral megkenve érdemes összerakni. Túlzásba vinni nem szabad mert ha a fékpofára kerül meglepetés erejével fog fogni a fék.
      Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 ápr. 09, 17:29.
      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Csapágylehúzóval rá kell próbálni Persze ez így hirtelen hülyeség, de valami lehúzó szerkezetet össze lehet ütni házilag sok hulladékvasból. Bár az sem a legjobb, mert ha nagyon el van rozsdásodva a csap akkor a fékpofa furatát is erősen végigmarhatja, majd később ezek a mart vájatok elkezdik lerágni a csapot.

        Komment


          #49
          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mi is volt az, ami szerinted „érdekes” volt a képen?
          Miért nincs középen a fékkulcs , a felfekvőfelületekhez képest ?



          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          amikor indul a fékkulcs, akkor nagyon kicsi az erőkar
          ezt azér kétlem , meg azt is ,hogy változna az erőkar a nyitás folyamán . De persze ez csak az én magán véleményem .



          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egyre távolabb kerül a fékkulcs forgástengelyéről, így növekszik az erőkar.
          ha így lenne , talán csökkenne a felületeket összenyomó erő ? - kétkaru emelő lévén csökkenne a fékhatás ?

          de csek elmélkedek , nem biztos , hogy igazam van .
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Miért nincs középen a fékkulcs , a felfekvőfelületekhez képest ?
            Nézegetve a neten több képet, én csak a hátsókon láttam "eltolva", esetleg a féklámpakapcsoló miatt?

            Komment


              #51
              Mivel ovális alakú a fékkulcs minél jobban nyitod annál nagyobb az erő kar/ egyre jobban közelít a tetejéhez/. Elég furcsa lenne ha csökkenne vele együtt a fékerő is ?!.

              Komment


                #52
                A pedál erő arányában értsd a csökkenést.

                (minél jobban el van fordulva a kulcs, mikor kiér a pofa, annál nagyobb erővel kell nyomni a pedált ugyanakkora fékezéshez)

                Komment


                  #53
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  jön mit Gesszti is írt
                  Jött is

                  Click image for larger version

Name:	fék2.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	144192Click image for larger version

Name:	fék3.jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	144193
                  Nagy a gyanúm, sőt, biztos vagyok benne hogy már az első moccanás ott történt, a csap fordult a furatban, nem a fékpofa. Nem hiába nem enyhült sokadik moccantásra sem. Tegnap már elkezdtem kifelé is húzni mozgatás közben, ez lett az eredmény Megnéztem közelről, látszik is hogy a csap rendesen össze van rohadva a pofával, esélye nem volt mozdulni.
                  Így viszont már könnyebben lehet folyamodni nyomó, préselő módszerekhez. Csak az lesz a kérdés, hogy a csapot hogyan rakom vissza úgy, hogy ott is maradjon? 2k Fémragasztó? Csapágyragasztó?
                  - - -
                  Viszont egyéb vonalon nem hátrafelé léptem:
                  Click image for larger version

Name:	tank tiszt1.jpg
Views:	2
Size:	193.6 KB
ID:	144194Click image for larger version

Name:	tank tiszt2.jpg
Views:	2
Size:	195.7 KB
ID:	144195
                  OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A pedál erő arányában értsd a csökkenést.
                    (minél jobban el van fordulva a kulcs, mikor kiér a pofa, annál nagyobb erővel kell nyomni a pedált ugyanakkora fékezéshez)
                    Csak tisztán a vita kedvéért -----minél jobban el van fordulva a kulcs ---szerintem akkor egyre kissebb erővel kel nyomni azonos fékhatás eléréséhez . szerintem .

                    mivel hülye vagyok és nem tudok rajzolni ide --mindjárt felhívok és meg kérek valakit ...

                    ha meg nem lesz igazam -jöttök egy sörrel
                    OdinHEM, Atti69 és sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Joker:
                      Ne vitázzunk szerintem, egyszerűen csak beszélgetés...
                      A sört meg mi is 'szeressük'... :-)

                      Az ív miatt változik az erőkar. Nem sokat, de változik. Az ív majdnem a kulcs közepétől indul. Alig kell nagyobb erőkarral számolnod, mint a fékkulcs szélessége. Ahogy nyitod tovább, az ív mentén úgy megy kifelé az a pont, ami érintkezik a fékpofával. Teljesen nyitott fékkulcsnál a kulcs hosszával egyezik meg.

                      Próbáld csak ki, hogy ha teljesen zárt kulcsnál mozdítasz 1-2 mm-t a fékkaron, mennyit nyílik a fékpofa, és mondjuk egy már ~20-25 fokkal elfordult kulcsnál mennyit nyílik a fékkar ugyanekkora mozdítására. + ehhez még add hozzá a surlódásra elvesztegetett energiát is.

                      - - - Updated - - -
                      Dongos,
                      Ne préseld ki a csapot szerintem. Állítsd bele fékolajba pár napra, és csak utána. Tényleg kiforgácsolja a fékbetét furatát, ha így kinyomod.

                      Én 2k fémragasztóval ragasztottam vissza. Látszólag megfogta, de csak most vagyok próba előtt. kíváncsi vagyok, mit bír.

                      A tankba mit tettél? Kavics, vagy anya? Mivel akarod "festeni" a belsejét?
                      Atti69 és CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Állítsd bele fékolajba pár napra, és csak utána
                        Igazad van, úgy teszek.

                        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A tankba mit tettél? Kavics, vagy anya?
                        Egyik sem. 1-2 marék szeg, u szeg, 2 nagy marék gipszkarton csavar

                        Első körben rossz paplannal kibéleltem a keverőt, abba nyomtam be a tankot, úgy forgattam egy jó ideig, közben ügyesen, lassan kormányozva. Majd a képen látható módszert alkalmaztam, szintén apránként változtatva a dőlésszöget. Egy ideig csak úgy szárazon, majd benzint is töltöttem bele.
                        Rengeteg sok rozsdás szutyok kijött!! .
                        A festésen még nem gondolkodtam. A benzinálló festék nem erre való, maximum pár napig bírná, leoldódna. Talán az a több lépcsős eljárás, amit kifejezetten erre találtak ki...az viszont tudtommal elég drága cucc... még nem tudom.
                        ...most olvasgattam a citromsavas tank tisztításról, azt hiszem, azt is mindenképpen megjátszom. 12l víz, 600 g citromsav...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 10, 12:44.

                        Komment


                          #57
                          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ne vitázzunk szerintem, egyszerűen csak beszélgetés...
                          A sört meg mi is 'szeressük'... :-)
                          Presze -igaz !

                          Kérdés : a fékpofákon van egy csík kopás ahol nyom a fékkulcs --ha változna az erőkar --akkor szélesebb lenne a csík . Főleg egy elhanygolt végsőkig használt pofán . Nem ?

                          Komment


                            #58
                            Ott a pont. A fékpofán kb. egy helyen érintkezik a teljes nyitás során. Akkor is, ha közel van a kulcs forgáspontjához, és akkor is, ha messze. Ez meg csak úgy lehet, ha a kulcson mozog az érintkezés vonala.

                            Komment


                              #59
                              gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ott a pont. A fékpofán kb. egy helyen érintkezik a teljes nyitás során. Akkor is, ha közel van a kulcs forgáspontjához, és akkor is, ha messze. Ez meg csak úgy lehet, ha a kulcson mozog az érintkezés vonala.


                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ha meg nem lesz igazam -jöttök egy sörrel
                              ---meg így is

                              ..és azért van a kulcs ívesre csinálva , hogy az a "csúszás " minnél könnyebben menjen végbe .
                              sepy, OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                ? 2k Fémragasztó? Csapágyragasztó?
                                Szerintem esztergályos!
                                Menetet fúrnék bele,és egy menetes csapot készítenék melyet pillanatragasztóval rögzítenék
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X