A lekerekítés miatt, amikor indul a fékkulcs, akkor nagyon kicsi az erőkar, és mivel még közel merőleges a fékkulcs a pofa felületére, még nem nagyon kell surlódással számolnunk. Ha tovább nyitod a kulcsot, akkor az érintkezés vonala kifelé halad a fékkulcson. Egyre távolabb kerül a fékkulcs forgástengelyéről, így növekszik az erőkar. Emellett még növekszik a surlódás is.
Mi is volt az, ami szerinted "érdekes" volt a képen?
Mi is volt az, ami szerinted "érdekes" volt a képen?
Ami még biztos az optimális a minél kisebb fékkulcs mozgás/forgás/ nem véletlen tojásdad alakú a fékkulcs melyet egy kicsit hőálló zsírral megkenve érdemes összerakni. Túlzásba vinni nem szabad mert ha a fékpofára kerül meglepetés erejével fog fogni a fék.
Persze ez így hirtelen hülyeség, de valami lehúzó szerkezetet össze lehet ütni házilag sok hulladékvasból. Bár az sem a legjobb, mert ha nagyon el van rozsdásodva a csap akkor a fékpofa furatát is erősen végigmarhatja, majd később ezek a mart vájatok elkezdik lerágni a csapot.

Megnéztem közelről, látszik is hogy a csap rendesen össze van rohadva a pofával, esélye nem volt mozdulni.

.

Komment