Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Etz 250 hiba

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Vagy , mivel ekkora méretben nem készül "csak " utángyártott dugattyú , (egyébként a lengyel nem túl rossz ...) a dugó anyagminősége , vagy a stift általánosan acél mivolta miatt , - itt a hőtágulásbeli különbségekre gondolok , nem véletlenül készültek korábban a gyűrű pozícionáló stiftek bronzból vagy sárgarézből - a stift illesztése talán lazább a kelleténél így túlmelegedés(!) esetén megmozdulhat, a zömítéses oldalirányú biztosítás ellenére , ami a nem megfelelő, kenőanyag szegény üzemanyag , továbbá a túl szegényre állított karbi - nak is köszönhető.(mivel a kenőanyag a benzinbe van keverve , a kétüteműnél az üzemanyag "megvonás" egyet jelent a kenőanyag hiánnyal , és jöhet a túlmelegedés...)
    Meg kell adni neki ,ami az övé . Főleg az így megnövelt hengerűrtartalom esetén . A kipufogó kiégése is annak melegedésére utal , az esetlegesen belőle visszaáramló forró gázok is meg tudják melegíteni a dugót , és gyűrűt hiszen a kipu nyíláson a gyűrűk is látszanak , esetleg a kipu eltömődése gátolhatja a kipufogást .....
    De mindez csak feltételezés, hangos gondolkodás , ettől függetlenül esetleg derékszögelési hibákra is gondoltam , de ezt a használt dugó palástján lévő égéstermék (ha van !), lerakódások elhelyezkedéséből következtetni lehet .
    Most hirtelen ennyi jutott az eszembe ....
    taluga, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Én elsődleges hibának a rögzítő stiftere gondolok. Térj át a jó öreg rézpálcából készítettre.

      Komment


        #18
        Szerintem csak véletlen. Kipróbálnék valami más gyártmányú dugattyút. Abban egyet értek a többiekkel, hogy a benzint nem szabad elvenni tőle. Kétütemű kényesebb a benzinmennyiségre, mint a 2T olajra.

        Komment


          #19
          Elnézést hogy nem köszöntem meg a sok remek tanácsot.Most pótolnám!
          Viszonzásul lenne egy másik gondom.Mivel teljesen kőkorszaki,kézműves körülmények között szerelgetek,nem tudom megoldani a kuplung menesztő oldal irányú játékának(0,5mm!)beállítását.A mérését még úgy sem!Így aztán eléggé zajos az üresjáratom,csak behúzott kuplungnál csendesedik el!Van-e erre valami jó ötletetek vagy már bevált módszeretek?!
          Előre is köszönöm a tanácsokat!Valószínű hogy holnap szétkapom!Egyrészt esős időben nem motorozok,másrészt Q-a idegesít hogy egy ébresztő órán kell ülnöm!

          Komment


            #20


            Itt látod a két alátétet / távtartót, amik kis vállakon ülnek. Szedd le a kuplungot, és a két alátét közé rakd be a fogaskereket. A külsőt szorítsd a helyére, és forgasd a fogaskereket. Ha nem szorul, akkor jó. Mögé, a főtengelycsapágy felől be tudsz dugni egy hézagmérőt, amivel kb. be lehet saccolni a hézagot. Ha nincs hézagmérőd se, akkor nem marad más, mint a próbálgatás. Ha érezhetően kotyog tengely irányban, akkor túl nagy a hézag. Elviszed a külső alátétet esztergályoshoz, és 1-2 századot kisímogattatsz belőle. Próba. Egész addig kell próbálgatni, amíg kézzel alig-alig érezhető csak a kottyanás. Ha véletlenül túl sokat vesz ki, akkor előbb tekerd ki a nyakát, utána a belső alátétből kell kivetetned egy keveset. Ne az érintkező felületekből, hanem belülről, a vállból vegyetek ki.

            Emellett a már említett szegecseket is ellenőrizd. Meg szoktak nyúlni, és akkor a két rész külön életet él, és jó hangosan zörög. Na, ekkor szépen egyesével ki kell venni a szegecseket, és új szegecset kell beletenni. Mégpedig melegen. Ez az, ami elsőre nem szokott sikerülni. Vagy kihűl, mire elkalapálod, vagy nem sikerül megfelelő hosszra vágni és nem elég az anyag, hogy tartson, vagy túl sokat hagysz, és nem fér be a helyére, vagy összetörik a kalapálástól az egyenes fogaskerék.


            ...de az a 0,5 nem 0,05 mm lesz inkább? (így emlékszem, de egy karton sört azért nem tennék rá...)
            Hajrá!
            Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 22, 19:13.

            Komment


              #21
              t, utána a belső alátétből kell kivetetned egy keveset. Ne az érintkező felületekből, hanem belülről, a vállból vegyetek ki.
              És akkor kedves motoros lelki társam,milyen célból van az a bizonyos hullámos alátét?Esetleg nem annak kellene automatikusan hézagot álitani?Vagy esetleg nem a 130-as tempóra van méretezve a gép?
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 máj. 22, 19:40.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #22
                A rugós alátét az a távtartón kívül(!) kell, hogy legyen. Annak csak az a feladata, hogy a kuplung agy által megtámasztva a helyén tartja a külső távtartót.

                Komment


                  #23
                  de az a 0,5 nem 0,05 mm lesz inkább? (így emlékszem, de egy karton sört azért nem tennék rá...)
                  Hajrá!
                  Igazad van 0,05mm!Holnap ha az unokám nem hordja szét az alkatrészeket homokozni akkor kipróbálom a módszert!Van hézagmérőm.......azt hiszem!Csak van e olyan ami kell azt nem tom!Esztergályost nem bántok mert nagyon hasznos tagjai a társadalmunknak!Azonkívül okosak,ügyesek,szépek,erősek és nagyon jó csávók!........és papír szerint én is az voltam......igaz csak ritkán!
                  mateapunak.....ez nem mezei ETZ250-es ennek az a tempó meg sem kottyan!Egyébként azt hiszem a gyári leírásban is vagy 125 vagy 130 van!Akkor ez még lassú is a 300cc-ével és a 20-as első lánckerekével!Most akarok rá 21-est tenni!De nem is az a baj hogy nem bírja hanem én nem bírom már!(Néha kicsit elfog a majré!Olyankor húzok még rá!)

                  Komment


                    #24
                    21-es... hehe... Én azon filózok, hogy a 17-esnél kisebbet kéne rátenni. :-)

                    Komment


                      #25
                      Én azon filózok, hogy a 17-esnél kisebbet kéne rátenni. :-)
                      Mert te sokat jársz felpakolva hegyekbe!?Igaz? De én örülök ha sík úton fenn bírok maradni rajta!Egyszer elvittem a nejemet fagyizni vagy 20km-t mentünk!............hát kezem-lábam remegett mire hazaértünk!Persze nem mutattam mert fiúból vagyok............vagy mi?!Nekem azért kellene a nagyobb kerék hogy kisebb legyen 90 es utazón a fordulat!Meg autópályán jól jön ha nem kell agyon forgatni!
                      Egyébként nem száguldozom csak néha rám jön!Akkor aztán.....!!!

                      Komment


                        #26
                        Elég ott a 20 fog... Én is el ETZ-tem úgy 80 e kmt. Nagyon élveztem. Még most is látszik rajtam.

                        Komment


                          #27
                          Köszönöm a sok segítséget!Szét szedtem-összeraktam,csak így házilag.Összehasonlíthatatlanul jobb a hangja!Szinte alig hallani a kuplungot!Viszont cserébe gyönyörűen és kristálytisztán hallható az agyon nyúzott dugóm és csapszegem hangja!Ami már szinte a szférák zenéjével ér föl a borzalmas csörgés után!Tegnap kihasználva a jó időt mindjárt ki is próbáltam Sülysáp- Eger-Sülysáp útvonalon!3-as autópályát is belevéve!Elvégre a kipufogót muszály kiégetni néha!Az első kb 60-70km után kezdett minden kuplungolásnál zúgni a kinyomó csapágy!Persze fiúból vagyok és bátor ezért tovább mentem!Nem is volt semmi baj míg hazafelé Gyöngyösig nem értem!!!Kicsit csökkenteni akartam a tempót,ámde derék ,,sárkányom" nem akarta!Simán fel akadt a gáz és rohant tovább!De azért az első pihenőnél megálltam és kezdődhet a hiba megállapítás!Ki a ,,súbert",látom a hibát!Elfordult és a ,,súber alja az alapjárat állító csavarra ülve kb félgázon tartotta!Jól jött volna egy kis csavarhúzó hogy a biztosító kis pöcköt vissza csavarjam,de a szerszámok otthon maradtak!Így aztán csak itthon csavartam vissza.Addig úgy közlekedtem ahogy egy jólnevelt motoroshoz illik!Alig mertem húzni a gázt nehogy megint felakadjon!
                          Mégegyszer köszönöm a segítséget!Hasznos tippek voltak!
                          U.I:Shel pover+nitró mittom én milyen szuper kotyvalékoz raktam a tankba ez 25ft-al drágább viszont cserébe legalább nem megy a gépezet!Olyan volt mintha félig behúzott fékkel mentem volna!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2015 máj. 25, 09:37. Oka: Kép hozzábiggyesztés

                          Komment


                            #28
                            Ez igen ! Az a kis túra vagy 200-220 km körül van ! Minden elismerésem , úgy látom nem vagy kispályás !
                            Én biztos meggondoltam volna vagy hatszor , (el vagyok kényelmesedve...) az autópályát pedig kifejezetten utálom .
                            Egyébként egy picit én is motoroztam még pénteken (vagy 10 km-t ) , ugyanis elvittem vizsgára a pirosat , és még át is ment !

                            Komment


                              #29
                              Szét szedtem-összeraktam,csak így házilag
                              ...és mi volt a kuplung csörgésének az oka?

                              Komment


                                #30
                                .és mi volt a kuplung csörgésének az oka?
                                Megnövekedett tengely irányú játék okozta a csörgést!Új távtartót tettem bele,elvileg ugyan az a méret,mégsem csörög annyira!De azért van hangja még mert amit írtál azok a csapszegek is kotyognak!Ahhoz nem nyúltam!Nincs is itthon olyanom!Valószínű inkább veszek újat a középrész helyett.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X