Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ főtengely csere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ főtengely csere

    nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha valamiben tudok segíteni, szólj.
    Üdv!
    Lenne egy kis gondom a blokkal. Előre bocsájtom, az alkatrészeket nem én szereztem be, a főnökünk valami cimbije, így szent és sérthetetlen.
    Főtengelyt kellett cserélni, mert az előző "szerelő" elverte a kuplung lánckerék oldalán a főtengely végét és erre szó szerint rákalapálta a lánckereket úgy, hogy ennek is sérült a kúppalástja. Nem akarom képekkel teletűzdelni a fórumot, de ezt érdemes megnézni:

    Click image for larger version

Name:	Ftg.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	153452

    Tehát a főtengelyt cseréltem - e mellett az alsó tűgörgők is kotyogtak borzasztóan - de a kis lánckerék kúpját csak leköszörülték, vagy esztergán lekapták a főtengely által feltolt anyagot. Bár az ember esküdött, hogy kicserélték, meg a főtengely is új - azt elfelejtette, én még láttam gyári új alkatrészeket anno, tudom milyenek - de a két kúpfelület nem nagyon passzol egymáshoz. Ha a főtengelyre felrakom a lánckereket és megforgatom rajta kicsit, látszik csak a végénél passzol. Most felraktam hőillesztéssel, de nem tudom mennyire lesz tartós, nem fog-e leforogni idővel. Mondjuk itt a csavar is tartja a főtengelyen, nem úgy mint az ETZ 250 kuplungját. Szerinted érdemes szerezni hozzá bontott alkatrészt, vagy azzal is ilyen illesztési problémáim lesznek?
    Kicsit hamarabb elkezdek kutakodni, biztos nem rakom be azokat a csapágyakat ls szimeringeket, amiről nemrég olvastam, hogy kerüljük el messzire. A főtengelyszimeringeket így is ki fogom cserélni Vitonosra, így nem adom ki a kezem közül.
    A másik kérdésem, ezt is az összerakás után tudtam meg, hogy a kuplungkosarat és a leszorító lapot a jelzéseknél illesztve kell összerakni. Ez miért van így, mi nem passzol, ha nem találkoznak a jelölések?
    Köszönöm előre is a válaszod.

    #2
    A jelölés a kuplungon azért van mert ebben a helyzetben van kiegyensúlyozva.

    Komment


      #3
      A jelölés a kuplung nyomólapon azért van mert más helyzetben nem tudod összerakni. Tehát azért van jelölve, hogy a szerelőnek ne kelljen keresgélni azt a helyzetet ahol a jó helyzetben lehet összeszerelni.

      Komment


        #4
        Sziasztok!

        Kezdő motoros vagyok, a ts125-ösömben szeretnék főtengely szimeringet cserélni, de akadt egy kis gondom, ami ehhez a témához valamelyest kapcsolódik.
        Levettem a lánckereket, és alatta van egy fém fedél, amit egy zégergyűrű tart, ebben van a szimering és a gyűrű. A zégergyűrűt kiszedtem, de ez a fedél meg sem akar mozdulni bármivel próbálkozom, pedig a boltban, ahol vettem az újat, azt mondják, hogy annak ki kell jönnie onnan. Mi lehet az oka, hogy az úgy be van oda szorulva, és van-e ötletetek, hogy hogyan tudom kiszedni?

        Előre is köszönöm a segítséget és nézzétek el a nem pontos szakmai leírást!

        Komment


          #5
          Thorwald eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          felraktam hőillesztéssel, de nem tudom mennyire lesz tartós, nem fog-e leforogni idővel. Mondjuk itt a csavar is tartja a főtengelyen, nem úgy mint az ETZ 250 kuplungját. Szerinted érdemes szerezni hozzá bontott alkatrészt, vagy azzal is ilyen illesztési problémáim lesznek?
          Nos mivel etz-ém van tudom mi a gondod az illesztéssel kapcsolatban.Amúgy az etz-nek a kuplungját(azt is fogja egy csavar a fordulatszámmérő meghajtója) már évek óta melegítéssel rakom fel és egyszer sem forgott le(persze nem az így szétvert tengelyre ) csak előtte frankón le kell zsírtalanítani és szennyeződésmentesíteni a két összeillesztendő részt.Atzán már nem lesz gond csak hagyni kell együtt lehűlni és nem árt közben a tengely végére rácsavarni az anyát és rászorítani a kuplungot vele amíg ki nem hűl.Nekem ezidáig mindíg bejött ha így csináltam. Azt a szakbarbárt meg aki szétverte a tengely végét jól pofán kéne verni mert kukás lett a tengely!
          Utoljára szerkesztve a következő által: György Bognár; 2013 aug. 20, 11:16.

          Komment


            #6
            Valaki meg tudná mondani, hogy az MZ főtengely csapjai kiszedhetőek-e mert nekem nagyon nem úgy néz ki, de lehet csak én látom rosszul. (Nem a hajtókar csapra, hanem arra gondolok amiknek a végén a kuplung meg a gyújtás van.)

            Előre is köszi.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X