nagyfékdobos eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Főtengelyt kellett cserélni, mert az előző "szerelő" elverte a kuplung lánckerék oldalán a főtengely végét és erre szó szerint rákalapálta a lánckereket úgy, hogy ennek is sérült a kúppalástja. Nem akarom képekkel teletűzdelni a fórumot, de ezt érdemes megnézni:
Tehát a főtengelyt cseréltem - e mellett az alsó tűgörgők is kotyogtak borzasztóan - de a kis lánckerék kúpját csak leköszörülték, vagy esztergán lekapták a főtengely által feltolt anyagot. Bár az ember esküdött, hogy kicserélték, meg a főtengely is új - azt elfelejtette, én még láttam gyári új alkatrészeket anno, tudom milyenek - de a két kúpfelület nem nagyon passzol egymáshoz. Ha a főtengelyre felrakom a lánckereket és megforgatom rajta kicsit, látszik csak a végénél passzol. Most felraktam hőillesztéssel, de nem tudom mennyire lesz tartós, nem fog-e leforogni idővel. Mondjuk itt a csavar is tartja a főtengelyen, nem úgy mint az ETZ 250 kuplungját. Szerinted érdemes szerezni hozzá bontott alkatrészt, vagy azzal is ilyen illesztési problémáim lesznek?
Kicsit hamarabb elkezdek kutakodni, biztos nem rakom be azokat a csapágyakat ls szimeringeket, amiről nemrég olvastam, hogy kerüljük el messzire. A főtengelyszimeringeket így is ki fogom cserélni Vitonosra, így nem adom ki a kezem közül.
A másik kérdésem, ezt is az összerakás után tudtam meg, hogy a kuplungkosarat és a leszorító lapot a jelzéseknél illesztve kell összerakni. Ez miért van így, mi nem passzol, ha nem találkoznak a jelölések?
Köszönöm előre is a válaszod.
Komment