Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Mint ott látható , el is olvastam , hülyülök --a lassu ébredés és a képen látható felület okozta emlékezetkiesés a ludas .
    St.Z.350 kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      Esetleg finom köszörűkorongon párszor áthúzva, lehet a reteszt könnyebben szerelhetőre illeszteni is.
      Én eleve nem szeretem azt a reteszt, amit a helyére is kopácsolni kell.
      TLF65 kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #78
        Sziasztok! A főtengely végén a tájoló csapot kifúrtam. A gond az volt, hogy 4,5 mm-es fúróval. 3,5 mm-el kellett volna. Most a csap kissé mozog a tengelyben. Csináljam azt, hogy felfúrom 5-ös fúróval és abba esztegálok csapot, hogy az egyik vége ami a tengelybe megy az 5 mm átmérőjű lenne, ami meg a lendkerék hornyába az pedig 4 mm? Vagy hagyjam így ahogy van, mert csak tájolja a lendkereket, a kúp meg szorít rendesen?

        Komment


          #79
          Nem egészen értem, miért kellett felfúrnod, de mindegy...

          Ha jók a kúpos felületeid mind a tengelyen, mind pedig a lendkeréken, akkor megy az illesztőszeg nélkül is, ha meg nem jók, akkor hiába van illesztőszeged, úgyis elnyírja...

          Az illesztőszeg feladata pusztán az illesztés azaz a lendkerék tájolása, arra jó, hogy ne kelljen keresgetned, milyen pozícióba kell felnyomnod a lendkereket a kúpra. Ha a tengely végén finom karccal jelölöd az illesztőszeg pozícióját, akár az is jó, csak akkor nézegetned kell, hogy áll a lendkereked, szemben azzal, mint ha a helyére illeszti a szeg.

          Ha pontosan fel tudod helyezni, megy a motorod, de ha le kell venni a lendkereket, akkor megy egy kicsit a tökölés a pontos helyét illetően.
          sepy és emu kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Lehet beszélgetni a tájolásról , kúpról , zárásról , meg hasonló dolgokról a témában . De . Egy lötyögő , keső izé az nem jó . Mert majd csak egyszer kéne hogy jó legyen-- este sötétben ...stb
            sepy, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              A fejlámpa mindig jól jön! Viszont abba meg pont lemerül az elem. Na akkor van királyság! Persze nem jó igen, hogy lötyög meg ilyenek, de akkor marad ez amíg bírja. Köszi!

              Komment


                #82
                Persze nem jó igen, hogy lötyög meg ilyenek, de akkor
                Tégy bele illeszkedő csapot:és lapold le......
                Atti69 és Titus kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #83
                  Egy a furatba illő jobb minőségű fúró szárából megoldható csak előtte a majdan kiálló részt lapold le a lendkerékben lévő horonynak megfelelően. A csap beillesztése 2 emberes feladat!!! Egy pl. BZ. kalapáccsal az egyik alá tart a csonknak és óvatos kis kocogtatással / nem ütéssel!/ a másik illeszt. Sok főtengely bánta már ezt a műveletet! Talán így. Azért az első feladat mint Joker is írta a kup illesztésének átnézése mert ha az a bűnös a legközelebbi alkalommal újból elnyírja a csapot! Lehet csak trehányságból ered az előző pl. rugós alátát hiánya vagy nem megfelelő crova fejjel és nyomatékkal lett meghúzva.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2016 jún. 20, 08:31.

                  Komment


                    #84
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egy a furatba illő jobb minőségű fúró szárából megoldható
                    Az biztos jó hogy egy nyírószeg helyett egy edzett acél kerül oda.
                    sikerült már nekem csónakmotort így hazavágni
                    wsievers, Atti69 és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      csónakmotort így hazavágn
                      Igen.. van aki azt hiszi ért hozzá..de meg lehet tanulni. Itt viszont első szabály: kúpos kötés rendbetétele.

                      Komment


                        #86
                        Kedves Emu! Nem beszéltem én hőkezelt brezonról és a végén van a lényeg! Lehetne az a csap egy gyufa szál is ha éjszakai szerelésnél kiesik és elveszik hisz csak tájolás a szerepe a kúp a kúpon rögzít!

                        Komment


                          #87
                          Jóvanna! csak kérdeztem!
                          Még ha a kérdőjelet el is spóroltam!

                          Komment


                            #88
                            Ahogy a mondandód végén írtad az volt a hiba. Úgy húztam meg anno ,hogy lefogtam a lendkereket és amíg tudtam tartani addig húztam a csavart. Van rugós alátét és biztosító alátét a csavar alatt, csak hanyag voltam. Szerintem úgy javítom ki a hanyagságom, hogy 5-ös fúróval felfúróm, megpróbálom így illeszteni a csapot. Mennyire járható út az, hogy illesztés után pontozóval megzömítem a tengelyt a csap körül, hogy véletlenül se mozogjon? Ugyanis illeszteni nemtudom mennyire fogom tudni mivel 4-es csap votl benne, 4,5-ös fúróval fúrtam ki a csapot,így ovális,tré furat lett. Fúróval meg azért nem lehet már közel sem értelmes furatot fúrni amibe illeszteni is lehet.

                            Komment


                              #89
                              Azért nem ért ellenőrizni a kúpot.
                              Tájolócsap nélkül krétázd be a tengelyt és tedd a helyére a lendkereket. De ne szorosan, csak annyira hogy illeszkedjen, de tudd kézzel forgatni a tengelyen. Forgasd körbe aztán vedd le. Ha valahol nincs elkenve a kréta akkor bizony nem jó a kúp.


                              A lendkerék megszorításához és lazításához pedig:
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20160316_213352.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	148896

                              Komment


                                #90
                                Kedves Béla!


                                A főtengely körül ott kezdődnek a gondok,ha elővesszük a kalapácsot,-a pontozó elővétele egyenesen bűn!Megértem én,hogy valahogy motorozni kell és ennek érdekében mindent elkövet az ember,de ezeknek a későbbiekben ára van.Nem ismerem a Pannóniát,de a kúp az mindenütt kúp,a retesz meg retesz.Sokan leírták már itt,hogy a retesz,stift,csak a helyzetet állandósítja,a két alkatrész kötését a kúpos illesztés valósítja meg,egy tengely irányú szorítással,majd annak lebiztosításával.

                                A kúpos illesztés elkészítése nagy figyelmet igényel,mint a pozitív,mint a negatív kúpnak a kúposságának szögpercre egyezőnek kell lennie,a lehető legfinomabb felületi finomsággal.A csiszolóporos megoldás valamennyit segíthet,de ideális soha nem lesz,arról nem beszélve,hogy tengelyirányban,egyre feljebb fekszik fel a kúp,-tehát egy lendkerék estében egyre közelítünk a főtengely sonkák felé,ami a mágneses erővonalak metszéspontját is átalakíthatja.



                                A bor szőlőből készül,az összes többi "pancs",-olyan mint egy elfabrikált kúpos illesztés.

                                Üdvözlettel:Che

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X