Mint ott látható , el is olvastam , hülyülök --a lassu ébredés és a képen látható felület okozta emlékezetkiesés a ludas .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?
Collapse
X
-
Esetleg finom köszörűkorongon párszor áthúzva, lehet a reteszt könnyebben szerelhetőre illeszteni is.TLF65 kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Sziasztok! A főtengely végén a tájoló csapot kifúrtam. A gond az volt, hogy 4,5 mm-es fúróval. 3,5 mm-el kellett volna. Most a csap kissé mozog a tengelyben. Csináljam azt, hogy felfúrom 5-ös fúróval és abba esztegálok csapot, hogy az egyik vége ami a tengelybe megy az 5 mm átmérőjű lenne, ami meg a lendkerék hornyába az pedig 4 mm? Vagy hagyjam így ahogy van, mert csak tájolja a lendkereket, a kúp meg szorít rendesen?
Komment
-
Nem egészen értem, miért kellett felfúrnod, de mindegy...
Ha jók a kúpos felületeid mind a tengelyen, mind pedig a lendkeréken, akkor megy az illesztőszeg nélkül is, ha meg nem jók, akkor hiába van illesztőszeged, úgyis elnyírja...
Az illesztőszeg feladata pusztán az illesztés azaz a lendkerék tájolása, arra jó, hogy ne kelljen keresgetned, milyen pozícióba kell felnyomnod a lendkereket a kúpra. Ha a tengely végén finom karccal jelölöd az illesztőszeg pozícióját, akár az is jó, csak akkor nézegetned kell, hogy áll a lendkereked, szemben azzal, mint ha a helyére illeszti a szeg.
Ha pontosan fel tudod helyezni, megy a motorod, de ha le kell venni a lendkereket, akkor megy egy kicsit a tökölés a pontos helyét illetően.
- 2 likes
Komment
-
Egy a furatba illő jobb minőségű fúró szárából megoldható csak előtte a majdan kiálló részt lapold le a lendkerékben lévő horonynak megfelelően. A csap beillesztése 2 emberes feladat!!! Egy pl. BZ. kalapáccsal az egyik alá tart a csonknak és óvatos kis kocogtatással / nem ütéssel!/ a másik illeszt. Sok főtengely bánta már ezt a műveletet! Talán így. Azért az első feladat mint Joker is írta a kup illesztésének átnézése mert ha az a bűnös a legközelebbi alkalommal újból elnyírja a csapot! Lehet csak trehányságból ered az előző pl. rugós alátát hiánya vagy nem megfelelő crova fejjel és nyomatékkal lett meghúzva.Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2016 jún. 20, 08:31.
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy a furatba illő jobb minőségű fúró szárából megoldható
sikerült már nekem csónakmotort így hazavágni
- 3 likes
Komment
-
Ahogy a mondandód végén írtad az volt a hiba. Úgy húztam meg anno ,hogy lefogtam a lendkereket és amíg tudtam tartani addig húztam a csavart. Van rugós alátét és biztosító alátét a csavar alatt, csak hanyag voltam. Szerintem úgy javítom ki a hanyagságom, hogy 5-ös fúróval felfúróm, megpróbálom így illeszteni a csapot. Mennyire járható út az, hogy illesztés után pontozóval megzömítem a tengelyt a csap körül, hogy véletlenül se mozogjon? Ugyanis illeszteni nemtudom mennyire fogom tudni mivel 4-es csap votl benne, 4,5-ös fúróval fúrtam ki a csapot,így ovális,tré furat lett. Fúróval meg azért nem lehet már közel sem értelmes furatot fúrni amibe illeszteni is lehet.
Komment
-
Azért nem ért ellenőrizni a kúpot.
Tájolócsap nélkül krétázd be a tengelyt és tedd a helyére a lendkereket. De ne szorosan, csak annyira hogy illeszkedjen, de tudd kézzel forgatni a tengelyen. Forgasd körbe aztán vedd le. Ha valahol nincs elkenve a kréta akkor bizony nem jó a kúp.
A lendkerék megszorításához és lazításához pedig:
- 2 likes
Komment
-
Kedves Béla!
A főtengely körül ott kezdődnek a gondok,ha elővesszük a kalapácsot,-a pontozó elővétele egyenesen bűn!Megértem én,hogy valahogy motorozni kell és ennek érdekében mindent elkövet az ember,de ezeknek a későbbiekben ára van.Nem ismerem a Pannóniát,de a kúp az mindenütt kúp,a retesz meg retesz.Sokan leírták már itt,hogy a retesz,stift,csak a helyzetet állandósítja,a két alkatrész kötését a kúpos illesztés valósítja meg,egy tengely irányú szorítással,majd annak lebiztosításával.
A kúpos illesztés elkészítése nagy figyelmet igényel,mint a pozitív,mint a negatív kúpnak a kúposságának szögpercre egyezőnek kell lennie,a lehető legfinomabb felületi finomsággal.A csiszolóporos megoldás valamennyit segíthet,de ideális soha nem lesz,arról nem beszélve,hogy tengelyirányban,egyre feljebb fekszik fel a kúp,-tehát egy lendkerék estében egyre közelítünk a főtengely sonkák felé,ami a mágneses erővonalak metszéspontját is átalakíthatja.
A bor szőlőből készül,az összes többi "pancs",-olyan mint egy elfabrikált kúpos illesztés.
Üdvözlettel:Che
- 5 likes
Komment
Komment