kollarg eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gumi méretek
Collapse
X
-
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKérném szépen ha felteszünk egy gumit otthon a háztájiban akkor be szoktuk igazítani, tehát ha bepattintottuk a legutolsó kis darabot amivel végülis meg kell küzdeni, akkor az nem illeszkedik be annyira mint a többi rész, sőt az ellenkező oldalon még jobban behúzza a gumit.
A gumin általában van egy körkörös anyagában csík ami azért van hogy be tudjuk igazítani a helyére ( házicentírozni) valószínű erre nem figyeltél a felrakásnál.
Gumit leengedni, vastagon megáztatni szappanos vízzel, és helyére igazgatni, felpumpálni és jó lesz.
Gumit leengedni, vastagon megáztatni szappanos vízzel, többször körbetaposni és talán magától beáll.
Azért a vaskos idézet, hogy bizonyítsam, utána olvastam rendesen a témának és sokat tanultam.
Tegnap láttam először a hátsó kerék ráfját belülről (annó a fűző mester szerezte be újonnan a gumival együtt és össze is rakta). Nos a ráf (nem tudom milyen típus) úgy van gyártva, hogy a visszahajtásnál van egy éles perem, ami 1-1,5 mm-el eláll a felni falától. Ebbe a résbe nyomódik bele a köpeny a felfújásnál úgy, hogy a perem rendesen belevág a gumiba és nem engedi azt a helyére pattanni. Első alkalommal amikor nem tudtam a gumit a helyére igazítani elvittem szerelőhöz, de ő sem nyúlt bele, csak megkente jó vastagon vazelinnel és rengeteg próbálkozás után (5 bár környékén) úgy ahogy kikerekedett a gumi, de nem volt tökéletes. Aztán ha többet esett a nyomás, a gond előjött újra.
Most, hogy levettem a gumit, a fent említett résből olyan befőttes gumi vastagságú, 10-12 cm hosszú darabokat szedtem ki, amit az éles perem "kiharapott" a külsőből. (Mert az éles perem ugye pont szembe néz azzal az iránnyal amerre a guminak kellene jönnie kifelé.)
Most derült ki az is, hogy a 3.25-ös köpenybe 19x2,75-3,00 méretű belsőt raktak!
Van itthon kinyomós tubusban vizes bázisú füstcső tömítő pasztám, ami jól tapad fémhez, nem bántja azt és rendesen kikeményedik. Arra gondoltam, hogy azt a bizonyos rést kitöltöm vele, kötés után esetleg még leragasztom szigszalaggal, hogy jól csússzon, így nem akadna el a köpeny.
Ha van jobb ötlet, azt szívesen venném mert új felnit még csak-csak vennék ha nagyon muszáj, de a kerékfűzést majd csak télen szeretném kipróbálni.
Ja, és ilyen felnit ingyen se fogadjatok el!
Komment
-
Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése19x2,75-3,00 méretű belsőt raktak!Jankó51 kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése19x3-3,5-ig belsőt addig kínoztam mert mindig a külső alá feszült,hogy kicsíptem. A gumiszerelés előtt mindig nyomunk egy kis levegőt a belsőbe, így igen nagy harc árán lehet csak kicsípni, mert nen tudod bekényszeríteni két felület közé.
- 4 likes
Komment
-
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gumiszerelés előtt mindig nyomunk egy kis levegőt a belsőbe
A Horex felújitásakor kénytelen voltam elugrani a gumishoz, mert képtelen voltam levenni a 19x3,75 CCCP külsőt. Nyüzüge is vagyok már
Amikor megvolt a króm+küllőzés, szintén gumis. Viccesen el akart hajtani a 100 éves orosz gumival., de becsületesen hintőporozta és amikor géppel rakta fel akkor is lökött levegőt a belsőbe. Szerintem ő sem OKJ-n tanulta ezt
A másik, hogy a mai belsőket nem lehet ragasztani. Nem hittem el, Simson belsőn próbáltam és nem sikerültJankó51 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekötés után esetleg még leragasztom szigszalaggal, hogy jól csússzon, így nem akadna el a köpeny.
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzt összegyűri a külső
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede becsületesen hintőporozta és
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéset képtelen voltam levenni a 19x3,75 CCCP külsőt
sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Hátha valaki nem tudja: A belsőbe síkport vagy hintőport szórunk! gumi szerelést a szelepnél kezdjük és ott is fejezzük be! Szét szerelésnél a szeleppel szemben bele tapossuk a kűlsőt a mély ágyba így konnyebb a szétszedés. Összerakásnál belsőt berak a szelepnél egy kevés levegőt fújunk bele, hogy igazodjon a belső majd azt korbe bele a helyére nyomjuk. A szeleppel szemben kezdjűk a felnibenyomni a kűlsőt ezt míg lehet cipővel/ spicc belső éle /. vas csak a legvégén de mindíg be legyen a mély ágyba taposva a kűlső a szeleppel szemben!.Én így tanultam. Tudom sokatoknak ez nem újság de ki most kezdi annak lehet , hgy jól jön,A 60 as évek végén bizony én sokat motorozam éjszaka melóba járva és akkor még sűrűbben kapott defektet az ember fia. Úgy kezdődőtt a szerelés: gyűjts kellő mennyiségű követ vagy bár mit a tanyasi kutyák távol tartásához. Zsemlámpánál sallerralha sikerült nem égett ki a belső de ha nedves volt a sallér vagy a gyásdoboz gond volt. Csak később jött a Tipp Topp több sikerrel! Szép napot görgess tovább ha érdektelen,
zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede mindíg be legyen a mély ágyba taposva a kűlső
Igen, ez a titok, (meg a többi amit leírtál) és hogy a tornacipőt lehetőleg cseréljük bakancsra! ... és ha még azt is megtehetjük, hogy a külsőt szerelés előtt kitesszük a tűző napra, az bizony nagyon megkönnyíti a dolgot és pici szerencsével még az utolsó 20 cm-en is elkerülhetjük a vasat. Nekem most ott is elég volt a bakancs sarka.
Második nekifutásra, két napi munkávalsikerült eltüntetnem a ráfból a hézagot, ami nem engedte a helyére pattanni a külsőt. Most simán gurulhatnánk, ha nem esne az eső!
Nálunk abban az időben sok Pannóniát lehetett látni, amin - a folyton nedves saller helyett - egy tartalék belső volt körbetekerve az ülés körül
.
Komment
-
Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy tartalék belső volt körbetekerve az ülés körül.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn defekt javítót hordok magamnál. Annó Kvarda gabiéknál Kittusnak segített igaz Gabi és laci segítségével csere lett a vége de addig kitartott az anyag a belsőben. Végűl Vakszelep lett a megoldás a 3. belső csere és egy szerencséskimenetelű baleset végén!
A defektjavító nálam a tömlőnélküli gumiban használható szalagot jelenti. A vakszelep pedig a terepmotorokon használatos, mert ott 0,x a guminyomás 30pár LE felett.
Komment
Komment