Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gumi méretek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Végülis az csak az adott kerék terhelése, nem? 160+160=320, abba gondolom belefértek, igaz lehet hátra esik a súly nagyrésze.
    gondolom ez az érték az egy kerékre esőt mutatja. mondjuk vagyunk 3x80 kg, és a súlyelosztás a hátsó kerékre 70% akkor 168 kg terhelés jut arra az egy hátsó kerékre.

    Komment


      #32
      Szia!
      A Heidenau-ban elvileg van 175kg-os, és még Vee rubber az még erősebb, csak az már elvileg cross gumi, vagy ha felmegy a felnire és elfér, akkor egy 3,00x19-es az már mind 185kg-os.
      súlytábla
      gumik
      mucsom kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kérném szépen ha felteszünk egy gumit otthon a háztájiban akkor be szoktuk igazítani, tehát ha bepattintottuk a legutolsó kis darabot amivel végülis meg kell küzdeni, akkor az nem illeszkedik be annyira mint a többi rész, sőt az ellenkező oldalon még jobban behúzza a gumit.
        A gumin általában van egy körkörös anyagában csík ami azért van hogy be tudjuk igazítani a helyére ( házicentírozni) valószínű erre nem figyeltél a felrakásnál.
        Gumit leengedni, vastagon megáztatni szappanos vízzel, és helyére igazgatni, felpumpálni és jó lesz.
        Gumit leengedni, vastagon megáztatni szappanos vízzel, többször körbetaposni és talán magától beáll.

        Köszöntök mindenkit.
        Azért a vaskos idézet, hogy bizonyítsam, utána olvastam rendesen a témának és sokat tanultam.
        Tegnap láttam először a hátsó kerék ráfját belülről (annó a fűző mester szerezte be újonnan a gumival együtt és össze is rakta). Nos a ráf (nem tudom milyen típus) úgy van gyártva, hogy a visszahajtásnál van egy éles perem, ami 1-1,5 mm-el eláll a felni falától. Ebbe a résbe nyomódik bele a köpeny a felfújásnál úgy, hogy a perem rendesen belevág a gumiba és nem engedi azt a helyére pattanni. Első alkalommal amikor nem tudtam a gumit a helyére igazítani elvittem szerelőhöz, de ő sem nyúlt bele, csak megkente jó vastagon vazelinnel és rengeteg próbálkozás után (5 bár környékén) úgy ahogy kikerekedett a gumi, de nem volt tökéletes. Aztán ha többet esett a nyomás, a gond előjött újra.
        Most, hogy levettem a gumit, a fent említett résből olyan befőttes gumi vastagságú, 10-12 cm hosszú darabokat szedtem ki, amit az éles perem "kiharapott" a külsőből. (Mert az éles perem ugye pont szembe néz azzal az iránnyal amerre a guminak kellene jönnie kifelé.)
        Most derült ki az is, hogy a 3.25-ös köpenybe 19x2,75-3,00 méretű belsőt raktak!
        Van itthon kinyomós tubusban vizes bázisú füstcső tömítő pasztám, ami jól tapad fémhez, nem bántja azt és rendesen kikeményedik. Arra gondoltam, hogy azt a bizonyos rést kitöltöm vele, kötés után esetleg még leragasztom szigszalaggal, hogy jól csússzon, így nem akadna el a köpeny.
        Ha van jobb ötlet, azt szívesen venném mert új felnit még csak-csak vennék ha nagyon muszáj, de a kerékfűzést majd csak télen szeretném kipróbálni.
        Ja, és ilyen felnit ingyen se fogadjatok el!

        Komment


          #34
          Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          19x2,75-3,00 méretű belsőt raktak!
          Én is hasonlót kaptam a csomagszállítón keresztül.Sokáig kínlódtam az uj külső felszerelésével ,szigszalaggal betekert feszítővas ,szappanos viz....a lényeg a felirat szerint 19x3-3,5-ig belsőt addig kínoztam mert mindig a külső alá feszült,hogy kicsíptem.Elővettem egy régebbi belsőt és már a megfogásnál más volt ,aztán egy 18-as belső mellé téve kiderült,a számozás téves volt,mivel egyező nagyságú volt, így a ráf gödrébe feszülve nem lehetett a külsőt benyomni rendesen a gödörbe emiatt nem tudtam beszerelni...
          Jankó51 kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #35
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            19x3-3,5-ig belsőt addig kínoztam mert mindig a külső alá feszült,hogy kicsíptem
            Mivel nem sokára jön a békülés napja, azt kell mondjam bal.asz vagy. A gumiszerelés előtt mindig nyomunk egy kis levegőt a belsőbe, így igen nagy harc árán lehet csak kicsípni, mert nen tudod bekényszeríteni két felület közé.
            sepy, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A gumiszerelés előtt mindig nyomunk egy kis levegőt a belsőbe
              Akkor te már láttál motort

              A Horex felújitásakor kénytelen voltam elugrani a gumishoz, mert képtelen voltam levenni a 19x3,75 CCCP külsőt. Nyüzüge is vagyok már
              Amikor megvolt a króm+küllőzés, szintén gumis. Viccesen el akart hajtani a 100 éves orosz gumival., de becsületesen hintőporozta és amikor géppel rakta fel akkor is lökött levegőt a belsőbe. Szerintem ő sem OKJ-n tanulta ezt

              A másik, hogy a mai belsőket nem lehet ragasztani. Nem hittem el, Simson belsőn próbáltam és nem sikerült
              Jankó51 kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                kötés után esetleg még leragasztom szigszalaggal, hogy jól csússzon, így nem akadna el a köpeny.
                Azt összegyűri a külső , nem csúszik szerintem azon . Akkor inkább csiszold le kötés után simára a ragasztót és annyi

                Komment


                  #38
                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Azt összegyűri a külső
                  Kösz, lehet, hogy igazad van, gondoltam már arra is, hogy lefestem. Úgyis esős idő jön és még megfelelő méretű belsőt is kell vennem.

                  Komment


                    #39
                    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    de becsületesen hintőporozta és
                    Szerintem az sikpor lehetett, azt azért kell hogy a megcsúszó külső ne vigye magával a belsőt, mert így törik ki a szelep.

                    Komment


                      #40
                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      t képtelen voltam levenni a 19x3,75 CCCP külsőt
                      Hozzátenném, hogy ilyenkor kell keresni egy terepmotorost, mert az sem keményebb mint egy bütykösgumi. Annak az embernek van megfelelő (35-40 cm hosszú) szerelővasa, mely mégis elég vékony. Ja és van gyakorlata.
                      sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Hátha valaki nem tudja: A belsőbe síkport vagy hintőport szórunk! gumi szerelést a szelepnél kezdjük és ott is fejezzük be! Szét szerelésnél a szeleppel szemben bele tapossuk a kűlsőt a mély ágyba így konnyebb a szétszedés. Összerakásnál belsőt berak a szelepnél egy kevés levegőt fújunk bele, hogy igazodjon a belső majd azt korbe bele a helyére nyomjuk. A szeleppel szemben kezdjűk a felnibenyomni a kűlsőt ezt míg lehet cipővel/ spicc belső éle /. vas csak a legvégén de mindíg be legyen a mély ágyba taposva a kűlső a szeleppel szemben!.Én így tanultam. Tudom sokatoknak ez nem újság de ki most kezdi annak lehet , hgy jól jön,A 60 as évek végén bizony én sokat motorozam éjszaka melóba járva és akkor még sűrűbben kapott defektet az ember fia. Úgy kezdődőtt a szerelés: gyűjts kellő mennyiségű követ vagy bár mit a tanyasi kutyák távol tartásához. Zsemlámpánál sallerral ha sikerült nem égett ki a belső de ha nedves volt a sallér vagy a gyásdoboz gond volt. Csak később jött a Tipp Topp több sikerrel! Szép napot görgess tovább ha érdektelen,
                        zahi kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          de mindíg be legyen a mély ágyba taposva a kűlső
                          ő
                          Igen, ez a titok, (meg a többi amit leírtál) és hogy a tornacipőt lehetőleg cseréljük bakancsra! ... és ha még azt is megtehetjük, hogy a külsőt szerelés előtt kitesszük a tűző napra, az bizony nagyon megkönnyíti a dolgot és pici szerencsével még az utolsó 20 cm-en is elkerülhetjük a vasat. Nekem most ott is elég volt a bakancs sarka.
                          Második nekifutásra, két napi munkával sikerült eltüntetnem a ráfból a hézagot, ami nem engedte a helyére pattanni a külsőt. Most simán gurulhatnánk, ha nem esne az eső! Nálunk abban az időben sok Pannóniát lehetett látni, amin - a folyton nedves saller helyett - egy tartalék belső volt körbetekerve az ülés körül.

                          Komment


                            #43
                            Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            egy tartalék belső volt körbetekerve az ülés körül.
                            Nekem a szerszámosban van egy zacskóban fehérre szórva hintőporral legumizva több éve,az a vésztartalék...
                            movisz, sepy és Jankó51 kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #44
                              Én defekt javítót hordok magamnál. Annó Kvarda gabiéknál Kittusnak segített igaz Gabi és laci segítségével csere lett a vége de addig kitartott az anyag a belsőben. Végűl Vakszelep lett a megoldás a 3. belső csere és egy szerencsés kimenetelű baleset végén!
                              Jankó51, movisz és mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én defekt javítót hordok magamnál. Annó Kvarda gabiéknál Kittusnak segített igaz Gabi és laci segítségével csere lett a vége de addig kitartott az anyag a belsőben. Végűl Vakszelep lett a megoldás a 3. belső csere és egy szerencsés kimenetelű baleset végén!
                                Itt elvesztettem a fonalat. Megbeszélhetnénk majd sör mellett de hátha más sem érti.
                                A defektjavító nálam a tömlőnélküli gumiban használható szalagot jelenti. A vakszelep pedig a terepmotorokon használatos, mert ott 0,x a guminyomás 30pár LE felett.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X