Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P12-es vs T5 dugattyú

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szegény keverék, falsol.
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      istvanpetyko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Azt csinalja hogy mielott lefullad felporog, majd lefullad. Valami otlet?
      Ezzel a jelenséggel is találkoztam már,nekem is hamislevegőt (falsot) szívott,ahogy demeter is írja! Nekem a porlasztó talpát a hengerhez rögzítő csavar anyákat húzta meg valaki addíg,míg vizet nem facsart belőle! Síkba csiszoltam és megjavult. Természetesen nem biztos,hogy a tiednek is ez a baja,ez csak egy lehetőség. Jó szerelgetést!

      Esetleg az üzemanyag csap átfolyása megfelelő? A felpörgést csinálhatja attól is,hogy a benzinszint csökken járó motornál.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 ápr. 06, 16:11. Oka: Ez még eszembe jutott
      Balumester kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Az volt a problema hogy a T5nek a szuroje volt rajta (ami nem burkolt) azzal fulladt, ezert raraktuk a P12 legszurojet (aminek haza van) de nem jol illeszkedett ra a karburatorra, aztan helyreraktuk, allitottam az alapjarati csavaron, azota minden jo. Koszonom a valaszokat
        Beagle kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          istvanpetyko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          allitottam az alapjarati csavaron, azota minden jo.
          sajnos ha fojtani kell a szivótorkon a kielégitő müködéshez valószinűleg kopott a motorod.
          Én forditva csináltam a t-5-ös légszűrőttettem fel a fojtás csökkentése miatt,és érzem is a teljesimény 0.01-le növekedett ezt garantálom!
          wsievers kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #20
            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én forditva csináltam a t-5-ös légszűrőttettem fel a fojtás csökkentése miatt,és érzem is a teljesimény 0.01-le növekedett ezt garantálom!
            Ezt sajnos nem ertem. Nekem is t5 legszuro volt rajta, de azzal fulladt alapjaraton, most a p12é van rajta. Csak amikor azt feltettem akkor nagyon porgott, eleg magas fordulatszamon, es a csavarral beallitottam optimalisra.
            Utoljára szerkesztve a következő által: istvanpetyko; 2013 ápr. 06, 22:02.

            Komment


              #21
              Őrülj neki ha fullad a légszürővel,ha nagyobb fuvókát teszel bele 120,helyett 125-öst az valószinű optimálisabb lesz a "sok"levegőhőz,és be tudod állitani,és jobban fog huzni üzemelni a motor.Viszont ha nem akarod a max teljesitményt kihasználni akkor hagyd igy.Pötyögni jó.Viszont a max teljesitménynél nem szabad alapjáraton hagyni a motort mivel megszivja magát.A lámpánál szórakozni kell a gázzal,mint a nagyok.
              Kopott motornál is az a helyzet soknak tünik a levegő,anyaggal lehet egy kis időt nyerni.
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2013 ápr. 07, 06:47.
              Beagle kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #22
                Kedves TLF65!
                Persze el van fűrészelve a könyök, és a furulyák is rövidebbek
                Ezzel a témával kapcsolatban kérném, hogy oszd meg tapasztalatod velünk. A napokban hozzám is meghozta a posta a MOTOKROM Kft. H-2381 T által gyártott kipufogó könyök, dob és furulya kombót (P12-es dobszett). (45e) Mint tudjuk a dob pozitcioja jelentősen befolyásolja a teljesítményt. Ha lemérem a Bibliákban megadott hosszt a könyökre, akkor szinte az ívnél vagyok, de azért kellően az egyenes szakaszon, hogy a csatlakozó gyűrűt fel lehessen épen szépen tenni.
                Ha a motort nézem oldalról, akkor a dob vége alap pozitcioban a felni szintjével ér egybe (lsd gyári fotok a motorrol). Ha a tuning pozitcioba teszem, akkor majdnem a láncvédő végénél van a dob vége.
                Neked ez hogy állt anno?
                Nekem tetszik a tuning pozitcio is és járatás után a dugó is rövidebb lesz, hogy a vezérlés is jó legyen hozzá, de feleslegesen nem akarok nagyot vágni a csőből.
                Köszi!
                Tamás

                Komment


                  #23
                  ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kedves TLF65!

                  Ezzel a témával kapcsolatban kérném, hogy oszd meg tapasztalatod velünk. A napokban hozzám is meghozta a posta a MOTOKROM Kft. H-2381 T által gyártott kipufogó könyök, dob és furulya kombót (P12-es dobszett). (45e) Mint tudjuk a dob pozitcioja jelentősen befolyásolja a teljesítményt. Ha lemérem a Bibliákban megadott hosszt a könyökre, akkor szinte az ívnél vagyok, de azért kellően az egyenes szakaszon, hogy a csatlakozó gyűrűt fel lehessen épen szépen tenni.
                  Ha a motort nézem oldalról, akkor a dob vége alap pozitcioban a felni szintjével ér egybe (lsd gyári fotok a motorrol). Ha a tuning pozitcioba teszem, akkor majdnem a láncvédő végénél van a dob vége.
                  Neked ez hogy állt anno?
                  Nekem tetszik a tuning pozitcio is és járatás után a dugó is rövidebb lesz, hogy a vezérlés is jó legyen hozzá, de feleslegesen nem akarok nagyot vágni a csőből.
                  Köszi!
                  Tamás
                  És a dobokat elől hogy vitted lejjebb hogy elférjen a lábtartó alatt? nekem gyári könyökökkel is épphogy elférnek.

                  Komment


                    #24
                    És a dobokat elől hogy vitted lejjebb hogy elférjen a lábtartó alatt?
                    A bilincsek még nincsenek fent, csak játszok vele mint a harsonával. :-)

                    Komment


                      #25
                      Kedves ptm004! Reggel csinálok fotót , es felteszem a fórumra !
                      Nagyon szívesen le is írom a tapasztalataimat , bár azokat , akik esküdnek a gyári állapotokra , azokat biztos megbotrankoztatom.... Pedig nekem sem az a célom ,hogy egy " kőkorszaki " gépből űrhajót építsek .... De célom az , hogy minden nap használhassak egy Pannoniat , es nem feltétlen ut akadalyként ....
                      ptm004 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Nekem is 59-es TLF-re megy, ami nem lesz 100%-ban típus tiszta, de nem akarok most n+1-dik OT motort csinálni, mert abból már sok van. Pl nekem Jawa hengerfej van fent (kompresszio térfogat 4ccm-vel kissebb), de a 2 gyertyás megoldás nagyon izgatja a fantáziám. :-)
                        Képeket előre is köszönöm!

                        Komment


                          #27
                          Click image for larger version

Name:	kip_1.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	140109kedves ptm004! Mellékelem a könyököt, nekem alig lóg túl az összefogó bilincsen, ezt kb. 30 éve vágtam el...
                          ptm004 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Click image for larger version

Name:	kipuf.jpg
Views:	1
Size:	199.1 KB
ID:	140110És körülbelül eddig ér a dob. Igazán nem tudom nagyon előre tolni, mert a TLF dobja kivülről hegesztett, és a varatban kialakították a bilincs helyét...

                            Komment


                              #29
                              A két gyertyás változatról a henger tuning topicba teszek képeket.

                              A dugó módosítása, a kipufogóban a furulya rövidítése, (67 mm-t vágtam le, pontosan ennyi a mérete a furulyán az első "sip" részig, ahol is a cső tényleg furulyához hasonlóan be van "lapítva"...) azt eredményezte, - ahogy azt itt ebben a topicban már korábban is irtam - hogy pörgősebb lett a motor. A gázadásokra jobban reagál, és hamarabb veszi fel a fordulatot. Az emelkedőkre kicsit kisebb neki szaladással képes felmenni, nem kell jóval korábban felpörgetni.

                              Mondjuk én a Mátrában lakom, itt azért az átlagosnál nagyobb emelkedőkkel lehet találkozni, de harmadikban a legtöbb hegyi úton tudok menni, és mivel hajlamos kipörögni, gyakran fel lehet váltani negyedikbe is. Persze itt már elfogy a "tudomány" (overdrive a negyedik, , és ráadásul nekem 17-es lánckerék van elől a 16-os helyett - és pláne nem 15-ös), de sík úton, két kanyar között tartja negyedikben is azt a 60-70-es tempót, amiből kanyar előtt visszaváltok 3-ba. ( főleg ha jön az ujabb emelkedő..) szóval nekem kedvezőek a tapasztalataim, igaz, még mindig bejáratós a motor, még csak 3600 km van benne a 2. fúrás után, és csak 2000 km-et mentem miután megragadt 1600 km-nél az első dugattyú. (erről is irtam korábban) A megragadás után kapott a henger új Belcord dugattyút ( megragadáskor a dugó gyűrűhornyaiba beleolvadt a gyűrű... ilyet még a műhelyben sem láttak addig...) és ez az új dugattyú lett 2,5 mm-el lerövidítve. Szóval 2000 km-es a tapasztalatom.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 23, 07:53. Oka: folytattam a gondolataimat
                              Cooter, ptm004 és heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Üdv öreg p12es tulajok.
                                Lehet balga kérdés de a 12es dugattyu atalakitásnal teljes atmerőben lejön a 2.5mm vagy csak a szivó oldalon?
                                Ezt senki nem irta le ahogy olvastam itt
                                Kösziiiiii

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X