Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Nagyfékdobos kerékfűzés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nagyfékdobos kerékfűzés

    Sziasztok!

    Éppen a kerekek fűzésénél járok az "egyessel", persze a környéken egyetlen valaki van, aki ilyesmivel hajlandó foglalkozni - egy jóbarátom, aki azt mondta hogy kisfékdobosat annyit viszek hozzá amennyit akarok, de a nagyfékdobot max. ellenőrizni hajlandó ha össze van fűzve..

    ..innen is indul a kérdésem. Szépen lemásoltam azt, ahogy a régi kerekek be voltak fűzve, sőt az itthon lévő 4 darab uborkáskocsiból mentett kerék is ugyanúgy van megcsinálva, de valamiért nem tűnik tökéletesnek.

    Így fűztem be:
    Click image for larger version

Name:	fűzési minta.jpg
Views:	1
Size:	143.1 KB
ID:	154555

    Viszont a galiba ott kezdődik, hogy nem állnak szépen a küllők, sőt... A dobhoz közelebbi keresztezésnél a felső küllő feszül, emiatt a feje nem tud rendesen felfeküdni, a szára pedig görbe - így a második keresztezésnél nem ér hozzá az alsó küllőhöz. Persze néztem a küllőket berakás előtt, eltérést nem találtam. Persze lehet én vagyok vak és szétszórt, mostanában megesik.

    Így néznek ki a küllőfejek közelebbről:
    Click image for larger version

Name:	nfd küllőfej.jpg
Views:	1
Size:	100.6 KB
ID:	154556

    A pirossal keretezett fej áll ferdén, míg a kék megfelelően. És ez ugye így váltakozik körbe-körbe.

    Tudnátok esetleg némi felvilágosítást adni, hogy mit rontottam el? Mások kerekin (amit a neten nézegettem az este folyamán) is így van a fűzés, de mintha szerencsésebb lenne a fejek helyzete.

    Bármilyen tanácsnak örülnék, de lehetőség szerint nem küldeném sehova, én szeretném csinálni. Előre is köszi!
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    #2
    A felni saját-vagy vettél egy ...?

    Komment


      #3
      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A felni saját-vagy vettél egy ...?
      A ráf spanyol, nemrég vettem; a küllők majdnem 3 éve a polcomon álltak, nem emlékszem honnan vettem; a fékdob a motorral jött - én csak fűztem.
      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 02, 22:25.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        A küllőnek illene 2 félének lenni-már ami a hajtást illeti--rövidebb ,hosszabb.
        A felni pedig egy nagyon kényes dolog--eddig erről nem nagyon esett szó (vagy csak figyelmetlen voltam).
        A felni átmérő - fékdob átmérő aránya ,megspékelve a küllők számával-illetve hány " keresztre " tervezték ? -------ebből adódik egy szög ahogyan kifúrják a felnit.

        A nem összetartozó dolgokból adódik amit írtál,és még a számomra legnagyobb ocsmányság is --a niplinél megtört nyaku küllő is .
        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 aug. 03, 06:49.

        Komment


          #5
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A küllőnek illene 2 félének lenni-már ami a hajtást illeti--rövidebb ,hosszabb
          Köszönöm, erre én is gondoltam - de kézben tartva a köteg küllőt nem tűnt fel. Szerintem holnap (vagy ha nem bírok aludni a teliholdtól akkor még ma) szétfűzöm és méregetek, hátha sikerül valamit kitalálni.

          Engem is azért foglalkoztat, mert sok kilométert szándékozok megtenni a járgánnyal, lehetőleg 80 km/h környékén - ezek a görbe, össze-vissza álló küllők nem úgy tűnnek, mint amik rendesen és egyenletesen tudnák feszíteni a ráfot. Persze be lehet úgy állítani hogy ne üssön nagyot semelyik irányba sem, de attól még nem lesz jó. Azért nem is erőltettem, hogy gyorsan dobjuk fel rá a gumit, mert szerintem ha így ráeresztem a 150+80 kilót, akkor abból deformáció lesz.

          Úgy tudom Te nem Pannoniázol, de esetleg van tapasztalatod a hazai motorhoz árult utángyártott küllőkkel és a spanyol eredetű ráfokkal kapcsolatban?
          Nekem egyszerűen szimpatikusabb volt mint az indiai, kevesebb felirat van rajta mint a Radellin, úgyhogy ez tűnt jó választásnak. Gondolom versenytechnikánál azért komolyabban megválogatjátok a hozzávalókat...


          Közben nem hagy nyugodni a dolog - a T5-T8 nagyfékdobos robbantott ábrás alkatrészkatalógus is csak egyféle küllőt mutat. Már megint széklet van a palacsintámban...
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 03, 00:04.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            Elképzelhető--Pannónia---de ha tudnék ide rajzolni szivesen megmutatnám a kerékfüzés alapjait -mert ha azt érted -mindent tudsz

            esetleg lehetne csinálni eg kis videót is..?

            Komment


              #7
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              de ha tudnék ide rajzolni szivesen megmutatnám a kerékfüzés alapjait -mert ha azt érted
              Igen, úgy egyszerűbb lenne mint autodidakta módon próbálkozni... De szétfűzök egy másik kereket, hátha a küllőfej fészkének kialakítását nem sikerült eléggé megfigyelni.


              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              esetleg lehetne csinálni eg kis videót is..?
              A Vagon Sörözőben beszélgettünk múltkor az állóképekből összerakott videókról, nekem nagyon megtetszett az ötlet. Eddig arra sikerült jutni, hogy előkerestem egy kiszuperált digit. fényképezőgépet, megnéztem milyen menet van az alján amivel állványhoz lehet rögzíteni. Úgyhogy tervben van egy állvány összedobása, azon kívül egy kis tápegység kell az akksi helyett. Meg a nyomógombját akarom kivezetni hosszú vezetékkel valami olyasmi nyomógombra, amit olajos kézzel is teljes lelki nyugalommal lehet nyomkodni - így nem kell az időzítővel játszani és nem is fog elmozdulni.
              Szóval folyamatban, csak azok a bizonyos malmok lassan őrölnek - mert megakadok pl. a kerékfűzésen.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Hali, nagyfékdobos kerékhez mekkora ráfot kell venni, illetve mennyi küllő megy bele?

                ____________________________________________________________________________

                Ha ez megfelelő, akkor valaki kommentálhatja a látottakat

                Oakys Garage Motorcycle wheel respoke lacing - YouTube
                http://www.youtube.com/watch?v=F1_AdHG7fGY
                Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 aug. 04, 16:00. Oka: Beillesztettem a videó második részét is, nagyon hasznos anyag!
                You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                Komment


                  #9
                  Ez nagyon tanulságos videó! Ez alapján simán megtanultam kereket fűzni, úgyis azt akartam. Bár lenne ilyen műhelyem, ilyen szerszámokkal, mint a szakinak

                  Komment


                    #10
                    korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Bár lenne ilyen műhelyem, ilyen szerszámokkal, mint a szakinak
                    az egymás közelében lakó veteránosok szakosodhatnának (ki ezt csinálná, ki azt, ki meg amazt), kár, hogy leírni könnyebb, mint megcsinálni!
                    barna, OdinHEM és soveny kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Tényleg egész jó -látszik a külömböző küllővég--de ez egy kicsit macerás mód ,van egyszerübb.
                      Itt a probléma az hogy az elvet nem mutatja ,ill azt ami a valóság hogy a nem összetartozó alkatrészeket hogyan passzítsuk össze.

                      Komment


                        #12
                        A 2. próbálkozásnál már fogod tudni.

                        Jó ötlet a szakosodás, de mi van, ha több azonos szakmával rendelkező veterános lakik?

                        Komment


                          #13
                          Jó kis videó, tényleg. Igazából kereket fűzni nem túl bonyolult, nagyon logikus dolog.

                          Viszont ha valamelyikőtök tudna nagyfékdobos Pannonia-specifikus, azaz csak belső oldalon elhelyezett küllőkkel fűzött, kétszer "keresztezett" ügyben tanácsot adni, akkor kérlek ne fogja vissza magát. Főleg nagyon örülnék, mert már mosolyognak a műhely sarkából a védőszalagok-belsők-külsők, sőt a váz is készen áll a kerekek fogadására. Sőt, a gumis ismerősöm is telefonált most (délben), hogy "Gáborkám, lesz ma még abból a kerékből valami? Már letakarítottam a 24"-es kerékszerelőt.." Próbál kibillenteni a türelmemből...

                          A jelenlegi állás: a fotón látható kereket szétfűztem, a küllők egyformák, a küllők fejeinek fészkei egyformák - nem látok még szögeltérést sem, ami esetleg lehetővé tenné, hogy a küllő máshogy feküdjön be.


                          A szakosodással kapcsolatban: ahol sokan vagytok egy "kupacon", ott megoldható - én a környéken lakó kollégáimmal szoktam szerszámokat csereberélni, pl. adtam 0,8-as festékpisztolyt, cserébe kaptam nyeles küllőkulcsot; vagy egy másik ismerősömnek gyújtáskapcsolót hoztam rendbe, ő meg felszerelte a gumikat a kerekeimre.. Megy a cserebere, de egyik alappillére a bizalom, amihez nem árt ha egy ideje személyesen is ismerjük a másikat.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 03, 12:07.
                          Beagle, és 2 további látogató kedvelte ezt.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            Szerszámot nem adunk kölcsön !!--a hosszu barátság alapja ---inkább csinálok, adok , szerzek neki...karácsony -szülinap-szalonnasütési remek ajándékok !!

                            Komment


                              #15
                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              a hosszu barátság alapja
                              No igen, felénk a hosszú barátság alapjaként a pontos elszámolást emlegetik - úgyhogy amíg visszakerül határidőre, addig semmi gubanc. Olyanoknál amiket 1 évben egyszer használsz 5 percre nem éri meg a vásárlást/gyártást szerintem.

                              (Aztán lehet ha az én készletem is fogyna emiatt, akkor máshogy gondolnám...)


                              De visszakanyarodva a témához:

                              Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Hali, nagyfékdobos kerékhez mekkora ráfot kell venni, illetve mennyi küllő megy bele?
                              A ráf 19x1.85, küllőből 36 darab kell egy kerékre. De akik ezzel (meg Pannonia alkatrésszel úgy általában) bizniszelnek készletben szokták árulni a küllőt, nem darabra.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 03, 14:46.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X