Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Nagyfékdobos kerékfűzés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerszámot nem adunk kölcsön !!
    Én ezt úgy ismerem hogy: Asszonyt, motort nem adunk kölcsön
    OdinHEM kedvelte ezt.
    You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

    Komment


      #17
      Szevasz Kollarg!

      Én a Pannóniákat (még) nem ismerem, de az NSU Max-nak ugyanez a fűzése! (ha jól látom)


      Click image for larger version

Name:	DSC05777.JPG
Views:	1
Size:	141.7 KB
ID:	131628


      Nekem alapvetően kétféle küllő van egy kerékben! Minimális a különbség, de látható....


      Click image for larger version

Name:	DSC06177.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	131629 Click image for larger version

Name:	DSC06178.jpg
Views:	1
Size:	186.0 KB
ID:	131630


      És egy német oldal. Érdemes belepillantani!

      http://www.weisswange-motorradteile.de/felgen-info.pdf


      De mégsem lehet különböző a küllő! Hiszen a Pannónia fejek egy irányba állnak!


      Van még egy ötletem! A felni fúrása! Nézd meg, hogy a felni bal, vagy jobb fúrású-e?

      Click image for larger version

Name:	Felni lyukasztás.JPG
Views:	1
Size:	38.5 KB
ID:	131631
      Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 aug. 03, 18:28.
      OdinHEM és supermax kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nekem alapvetően kétféle küllő van egy kerékben! Minimális a különbség, de látható...
        Szia! Igen, joker már vázolta az eltérő küllős lehetőséget - ott akadtam el azon a szálon, hogy egyformák a küllőim. Se hosszban, se hajlítási szögben, se fejméretben (aztán később kiderült hogy mégis, és a hiba bennem van meg a tolómérő-kezelési eljárásomban), se a küllők fészkeiben nincs eltérés.

        dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        De mégsem lehet különböző a küllő! Hiszen a Pannónia fejek egy irányba állnak!
        Ez az, ezért kell kérdeznem, hiszen így feszülnek-görbülnek egymáson, míg ideális esetben húzásra lennének csak igénybevéve, így megtartva a ráfot. Mondjuk ha valaki - aki jártas a Pannonia kerekek fűzésében azt mondaná, hogy jó a fűzési séma, nyugodtan feszüljön azt lassan képes lennék elfogadni, mert jó lenne felgumizni holnap délelőtt a kerekeket. Tudom, hogy erény a türelem, meg jól is szoktam viselni az időrabló problémák megoldását - ha látom a fényt az alagút végén. És persze nem dudál..

        Köszönöm, a német ismertető nagyon jó, meg is értem jó közelítéssel.
        Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 07, 00:59.
        OdinHEM és dino125ad kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #19
          És mi van akkor, ha az 1-es küllőt a 2-es alatt vezeted el?

          Click image for larger version

Name:	Felni.JPG
Views:	1
Size:	156.9 KB
ID:	131633


          Click image for larger version

Name:	tlt53.jpg
Views:	1
Size:	131.3 KB
ID:	131632
          Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 aug. 03, 18:50.

          Komment


            #20
            dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            És mi van akkor, ha az 1-es küllőt a 2-es alatt vezeted el?
            Akkor valószínűleg még jobban feszülne.. Az igazi probléma a dob mellett van, az első keresztezésnél:

            Click image for larger version

Name:	feszül.jpg
Views:	1
Size:	75.1 KB
ID:	131634

            Be is jelöltem, bár szemmel látható a hiba. Ha alul vezetném el a második keresztezésnél, akkor az egy görbület helyett kettőre kényszeríteném a küllőt.

            Módosítás:

            Köszönöm a közeli képet. Nagyon hasonlít az a fűzés és az enyém, apró eltérés, hogy a két küllő ellenkező módon van keresztezve, de lényegében ugyanaz. Sőt, mintha ott sem lennének nyíl egyenesek a küllők..

            Mivel illusztrálós kedvem van, ezért ezt is gyorsan berajzoltam:

            Click image for larger version

Name:	fűzési minta tlt.JPG
Views:	1
Size:	42.8 KB
ID:	131635

            A bal és a jobb nyíl között mintha törés lenne a küllő vonalában.


            dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Van még egy ötletem! A felni fúrása! Nézd meg, hogy a felni bal, vagy jobb fúrású-e?
            Válaszolva erre (most vettem észre a módosítást): ha a "V" a ventil-t jelöli, akkor "B".
            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 03, 19:08.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #21
              Had bonyolítsam meg még egy kicsit a gondolkodást ...nem látom a videókon azt a mozzanatot ,amikor kijelölöm felni középvonalát a fékdobra kivetítve ......Most mit is mondok ...?
              Szóval ha beteszem a kész kereket a helyére , hova kerül a gumi (felni) a két villaszár között -kicsit ide , kicsit oda ?

              Hogyan lesz középen a két villa közt ? Ezt kicsit hiányolom a videón .Ez az egy nyomom futás lényege !
              soveny és kollarg kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Nem akarok ünneprontó lenni, és most ne nézzetek ki a sorból emiatt , de ha azt vesszük hogy egy ráf 8000 Ft egy sor küllő 7000 kb, akkor ott vagyunk hogy a kerekünk 15be van, ha nem boldogulunk a fűzéssel akkor azt 1-2 ezerért jobb esetben befűzik, az 17ezer.
                Ehhez képest lehet venni egy fűzött kereket, polírozott fékdobbal 19 ért!
                Jójó tudom azt nem te csináltad stb, de lehet hogy így is megéri nem?
                OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.
                You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                Komment


                  #23
                  Erről beszéltemVagyis azért tettem közzé azt az oldalt, mert árban jó

                  Komment


                    #24
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    nem látom a videókon azt a mozzanatot ,amikor kijelölöm felni középvonalát a fékdobra kivetítve
                    Szerencse hogy a Pannóniánál - legalábbis legjobb tudomásom szerint - pont középre kell kerülnie. Ellenben pl. félfékdobos kerekekkel, ahol még azzal is bonyolódik hogy nem...

                    Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ehhez képest lehet venni egy fűzött kereket, polírozott fékdobbal 19 ért!
                    No lehet, de nálam ez az opció már nem kerül képbe.. Polírozott dobok megvannak, csapágyak és egyéb szerelvények bennük, küllők szintén - elég régóta és a ráfot is megvettem. Úgyhogy nincs mese, össze kell fűznöm valahogy.


                    Egyébként így feszülő küllőkkel is sikerült szépen helyzetbe hozni a ráfot, azaz nem ütött és nyolcas sem volt benne. Csak azok a fránya görbületek meg elálló fejek...
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #25
                      Akkor ha ugyanígy átfűzöd, csak a megfelelő lyukba teszed a küllőt, sikerülni is fog

                      Komment


                        #26
                        kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Csak azok a fránya görbületek meg elálló fejek...
                        lehet lemaradtam valahol, de mintha arról lett volna szó nem is olyan rég, hogy 2féle küllőnek kellene lennie, de Neked csak 1félék vannak, vagy rosszul emlékszem?! mert akkor lehet azért állnak el a fejek?

                        a kerék fűző oktató videón is kétféle küllők vannak...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Intrepid; 2012 aug. 06, 08:01.

                        Komment


                          #27
                          korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Akkor ha ugyanígy átfűzöd, csak a megfelelő lyukba teszed a küllőt, sikerülni is fog
                          Igazából megnéztem minden közeli képet nfd. kerekekről ami a netem van, és nem látok eltérést... Megpróbálom majd estefelé azt, hogy ellenkezőleg keresztezem a küllőket, de kétlem hogy segítene, mivel attól a küllők nem változnak meg.


                          Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          lehet lemaradtam valahol, de mintha arról lett volna szó nem is olyan rég, hogy 2féle küllőnek kellene lennie, de Neked csak 1félék vannak, vagy rosszul emlékszem?! mert akkor lehet azért állnak el a fejek?
                          Igen, legtöbb esetben kétfélének kellene lennie, de a kifűzött, rozsdás küllőkön sem látok eltérést. Ezért várok valami olyasmire, hogy valaki, aki 100%-ig biztos a Pannonia kerekek ügyében nyilatkozzon. Lehet ez kicsit furcsán hangzik, nem is akarok vele megsérteni senkit, de nekem úgy tűnik eddig csak általános tanácsokat kaptam, nem egy-az-egyben erre az esetre vonatkozókat - amik természetesen nagyon jók, jár is érte a köszönet mindenkinek.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #28
                            Én megnézném a gyárival együtt ezt az új küllőt. Nem lehet hogy a fejnél a hajlítási ív nagyobb(vagy esetleg távolabb van a fejtől, mint a gyárin)? Ez magyarázatot adna arra szerintem, hogy miért áll el.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #29
                              Én pont a hétvégén fűztem a kerekeimet, igaz kis fékdobos. Még a centírozás hátravan, nincs kész.
                              Esetleg valami támpontot tudtok adni, hogy milyen feszesre kel húzni? Bár elég nehéz ezt egzakt módon mérni.
                              soveny kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én megnézném a gyárival együtt ezt az új küllőt.
                                És igen is, meg nem is..

                                Köszönöm mindenkinek a segítséget és bocsánat a tegnap délelőtti elégedetlenkedésért, kiderült a turpisság - szétkaptam mindkét kereket, az összes új és régi küllőt kiraktam sorban a munkapadra és nekiálltam mérni + összehasonlítani. Minden nagyon szép és jó, DE az utángyártott küllők fejei (nagyjából egy kerékre való régi és új küllő megmérése után) szinte kivétel nélkül 0,1 - 0,2 mm-rel nagyobbak átmérőben, főleg a szárral párhuzamosan mérve. A fej legnagyobb átmérője és a szár kezdete közötti átmenet hasonlónak néz ki, de nincs lehetőségem pontosat mérni azokon. Valahogy ez nem tűnt fel, pedig így visszagondolva rettentő logikus lett volna erre gondolni...
                                (Magyarul én voltam a hülye, de ezt feketével írva sosem vallanám be...
                                )

                                A régi küllőket belerakva a felnibe nagyon szépen belefekszenek, keresztbe fordítva és kézzel felfelé feszítve nem akarnak kiugrani, hanem ragaszkodnak a dobhoz (ebből gondolom hogy a szár-fej átmenetben is lehet minimális eltérés).

                                Egyetlen kérdés, hogy hogyan idomítom majd hozzá a horganyzott küllőket a dobhoz, vagy a dobot az utángyártott holmihoz... De ha sikerül megoldani azt is leírom.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 07, 01:03.
                                wsievers, korompaiistvan és kedvelte ezt.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X