Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Én a Pannóniákat (még) nem ismerem, de az NSU Max-nak ugyanez a fűzése! (ha jól látom)
Nekem alapvetően kétféle küllő van egy kerékben! Minimális a különbség, de látható....
És egy német oldal. Érdemes belepillantani!
http://www.weisswange-motorradteile.de/felgen-info.pdf
De mégsem lehet különböző a küllő! Hiszen a Pannónia fejek egy irányba állnak!
Van még egy ötletem! A felni fúrása! Nézd meg, hogy a felni bal, vagy jobb fúrású-e?
Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 aug. 03, 18:28.
Nekem alapvetően kétféle küllő van egy kerékben! Minimális a különbség, de látható...
Szia! Igen, joker már vázolta az eltérő küllős lehetőséget - ott akadtam el azon a szálon, hogy egyformák a küllőim. Se hosszban, se hajlítási szögben, se fejméretben (aztán később kiderült hogy mégis, és a hiba bennem van meg a tolómérő-kezelési eljárásomban), se a küllők fészkeiben nincs eltérés.
De mégsem lehet különböző a küllő! Hiszen a Pannónia fejek egy irányba állnak!
Ez az, ezért kell kérdeznem, hiszen így feszülnek-görbülnek egymáson, míg ideális esetben húzásra lennének csak igénybevéve, így megtartva a ráfot. Mondjuk ha valaki - aki jártas a Pannonia kerekek fűzésében azt mondaná, hogy jó a fűzési séma, nyugodtan feszüljön azt lassan képes lennék elfogadni, mert jó lenne felgumizni holnap délelőtt a kerekeket. Tudom, hogy erény a türelem, meg jól is szoktam viselni az időrabló problémák megoldását - ha látom a fényt az alagút végén. És persze nem dudál..
Köszönöm, a német ismertető nagyon jó, meg is értem jó közelítéssel.
Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 07, 00:59.
És mi van akkor, ha az 1-es küllőt a 2-es alatt vezeted el?
Akkor valószínűleg még jobban feszülne.. Az igazi probléma a dob mellett van, az első keresztezésnél:
Be is jelöltem, bár szemmel látható a hiba. Ha alul vezetném el a második keresztezésnél, akkor az egy görbület helyett kettőre kényszeríteném a küllőt.
Módosítás:
Köszönöm a közeli képet. Nagyon hasonlít az a fűzés és az enyém, apró eltérés, hogy a két küllő ellenkező módon van keresztezve, de lényegében ugyanaz. Sőt, mintha ott sem lennének nyíl egyenesek a küllők..
Mivel illusztrálós kedvem van, ezért ezt is gyorsan berajzoltam:
A bal és a jobb nyíl között mintha törés lenne a küllő vonalában.
Had bonyolítsam meg még egy kicsit a gondolkodást ...nem látom a videókon azt a mozzanatot ,amikor kijelölöm felni középvonalát a fékdobra kivetítve ......Most mit is mondok ...?
Szóval ha beteszem a kész kereket a helyére , hova kerül a gumi (felni) a két villaszár között -kicsit ide , kicsit oda ?
Hogyan lesz középen a két villa közt ? Ezt kicsit hiányolom a videón .Ez az egy nyomom futás lényege !
Nem akarok ünneprontó lenni, és most ne nézzetek ki a sorból emiatt , de ha azt vesszük hogy egy ráf 8000 Ft egy sor küllő 7000 kb, akkor ott vagyunk hogy a kerekünk 15be van, ha nem boldogulunk a fűzéssel akkor azt 1-2 ezerért jobb esetben befűzik, az 17ezer.
Ehhez képest lehet venni egy fűzött kereket, polírozott fékdobbal 19 ért!
Jójó tudom azt nem te csináltad stb, de lehet hogy így is megéri nem?
nem látom a videókon azt a mozzanatot ,amikor kijelölöm felni középvonalát a fékdobra kivetítve
Szerencse hogy a Pannóniánál - legalábbis legjobb tudomásom szerint - pont középre kell kerülnie. Ellenben pl. félfékdobos kerekekkel, ahol még azzal is bonyolódik hogy nem...
Ehhez képest lehet venni egy fűzött kereket, polírozott fékdobbal 19 ért!
No lehet, de nálam ez az opció már nem kerül képbe.. Polírozott dobok megvannak, csapágyak és egyéb szerelvények bennük, küllők szintén - elég régóta és a ráfot is megvettem. Úgyhogy nincs mese, össze kell fűznöm valahogy.
Egyébként így feszülő küllőkkel is sikerült szépen helyzetbe hozni a ráfot, azaz nem ütött és nyolcas sem volt benne. Csak azok a fránya görbületek meg elálló fejek...
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
lehet lemaradtam valahol, de mintha arról lett volna szó nem is olyan rég, hogy 2féle küllőnek kellene lennie, de Neked csak 1félék vannak, vagy rosszul emlékszem?! mert akkor lehet azért állnak el a fejek?
a kerék fűző oktató videón is kétféle küllők vannak...
Utoljára szerkesztve a következő által: Intrepid; 2012 aug. 06, 08:01.
Akkor ha ugyanígy átfűzöd, csak a megfelelő lyukba teszed a küllőt, sikerülni is fog
Igazából megnéztem minden közeli képet nfd. kerekekről ami a netem van, és nem látok eltérést... Megpróbálom majd estefelé azt, hogy ellenkezőleg keresztezem a küllőket, de kétlem hogy segítene, mivel attól a küllők nem változnak meg.
lehet lemaradtam valahol, de mintha arról lett volna szó nem is olyan rég, hogy 2féle küllőnek kellene lennie, de Neked csak 1félék vannak, vagy rosszul emlékszem?! mert akkor lehet azért állnak el a fejek?
Igen, legtöbb esetben kétfélének kellene lennie, de a kifűzött, rozsdás küllőkön sem látok eltérést. Ezért várok valami olyasmire, hogy valaki, aki 100%-ig biztos a Pannonia kerekek ügyében nyilatkozzon. Lehet ez kicsit furcsán hangzik, nem is akarok vele megsérteni senkit, de nekem úgy tűnik eddig csak általános tanácsokat kaptam, nem egy-az-egyben erre az esetre vonatkozókat - amik természetesen nagyon jók, jár is érte a köszönet mindenkinek.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Én megnézném a gyárival együtt ezt az új küllőt. Nem lehet hogy a fejnél a hajlítási ív nagyobb(vagy esetleg távolabb van a fejtől, mint a gyárin)? Ez magyarázatot adna arra szerintem, hogy miért áll el.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Én pont a hétvégén fűztem a kerekeimet, igaz kis fékdobos. Még a centírozás hátravan, nincs kész.
Esetleg valami támpontot tudtok adni, hogy milyen feszesre kel húzni? Bár elég nehéz ezt egzakt módon mérni.
Köszönöm mindenkinek a segítséget és bocsánat a tegnap délelőtti elégedetlenkedésért, kiderült a turpisság - szétkaptam mindkét kereket, az összes új és régi küllőt kiraktam sorban a munkapadra és nekiálltam mérni + összehasonlítani. Minden nagyon szép és jó, DE az utángyártott küllők fejei (nagyjából egy kerékre való régi és új küllő megmérése után) szinte kivétel nélkül 0,1 - 0,2 mm-rel nagyobbak átmérőben, főleg a szárral párhuzamosan mérve. A fej legnagyobb átmérője és a szár kezdete közötti átmenet hasonlónak néz ki, de nincs lehetőségem pontosat mérni azokon. Valahogy ez nem tűnt fel, pedig így visszagondolva rettentő logikus lett volna erre gondolni...
(Magyarul én voltam a hülye, de ezt feketével írva sosem vallanám be... )
A régi küllőket belerakva a felnibe nagyon szépen belefekszenek, keresztbe fordítva és kézzel felfelé feszítve nem akarnak kiugrani, hanem ragaszkodnak a dobhoz (ebből gondolom hogy a szár-fej átmenetben is lehet minimális eltérés).
Egyetlen kérdés, hogy hogyan idomítom majd hozzá a horganyzott küllőket a dobhoz, vagy a dobot az utángyártott holmihoz... De ha sikerül megoldani azt is leírom.
Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 07, 01:03.
Komment