Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ja, és nekem nem a Fóti Gyula féle van benne
    Hanem a Czapáry-féle
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Hanem a Czapáry-féle
      Pontosan. De Gyula képeit elnézve, és "kifaggatva" róla ugyan az.
      Valamint ő árul olyat is ami gyári hajtókaros tűgörgőssé alakítva.

      Komment


        Tűgörgős-nem tűgörgős, Wartburg hajtókar ide vagy oda, abban igaza van az esztergályosomnak hogy:

        "...egy jó minőségű csapágybronzból készített csapszegpersely, melyet utólag illesztett (és itt van a kutya elásva, hogy a furat párhuzamos maradjon...), sokkal tartósabb (elvégre félköríven fekszik föl a csapszeg a perselyben, nem pedig kis csíkokban, mint a tűgörgőnél), és jóval több hőt képes átadni a hajtókarnak (a zárójelben ugyan az)..."

        Ez nem versenymotor. Nem kell tízezreket forogni.

        Nagyon ritka amikor a Pannónia ott szorul meg!
        Maximum kicsit csörög.


        Bár kicsit zörög, de az nem hinném hogy a hajtókar hibája. Wartburg hajtókaron főtengellyel mentem már párezret, de csak pár száz kilométer óta csörög ennyire.
        Ja, és nekem nem a Fóti Gyula féle van benne, bár amiket ő árul azok is ugyan így vannak megcsinálva.
        Itt a remek alkalom, hogy kiderítsd a hiba okát ! Ehhez sajna le kéne venni a hengert. (én örülnék neki, mert eggyel okosabbak lennénk)
        Lehet, hogy a dugattyúban (minőség?!) mozdult meg a csapszeg (az is csörög), viszont az már veszélyesebb, mert könnyen elkoptathatja a csapszeg zéger kis fülét, ami bekerül az átömlőbe, onnan a hengerbe...de akkor már úgyis késő, és megáll mint a "szög".

        ...és különben is: ha csak ennyi van a motorban, ne csörögjön már...
        ...és különben is: ha valami még nem kiforrott, akkor azt mihamarabb jelezni kell a készítőnek/gyártónak!

        Komment


          Sziasztok!

          Én is a teljesen átlagosnak mondható megszorulásos történettel kűzdök: 80 körül minden esetben becsörög és ha hagyom megragad, ha nem akarom hagyni akkor is megragadt egy hete... Bejáratás óta már 8000km van benne, rendesen lett bejáratva, habár nemrég olvastam, hogy az nem is jó (a piros könyvben volt, hogy néha meg kell neki húzatni, különben később is meg fog ragadni ????). Ugyan a kérdésem/tanács kérésem nem erre irányul, de ha valaki tudja ennek az okát és leírná azt is megköszönöm, mert én nem értem. Szóval a helyzet a csatolt képeknek megfelelő. A motort nem én újítottam fel, viszont fel volt fúrva, a hengerbe egy +1 van ütve, a dugattyú biztosan valami utángyártott, tetején 68,95 olvasható, a karburátoron már nagyon sokat állítottam, szerintem már így is sok anyagot kapott, alacsony fordulaton bele is akart fulladni. A felső gyűrű be is van szorulva... Megragadás után kicsit hűlt és ment még tovább, de nagyon szeretném megszüntetni ezt a problémát. Szinte teljesen végigolvastam ezt a topicot, és arra jutottam, hogy megcsináltatnám a hőn áhított Kohl István féle Hajósi műhelyben, arról sok jót írtak. A kérdésem erre irányul, tudja-e valaki, hogy létezik-e még egyáltalán a hely? Ha igen tudtok-e egy elérhetőséget adni? (vagy talán ez lenne az: https://www.ceghalozat.hu/adatlap/Kohl_Trade_Kft-364088 ??) Valamint, hogy jól értelmeztem-e, hogy ők akkor dugattyút is csinálnak, és hozzáfúrják a hengert? A válaszokat előre is köszönöm!

          Komment


            Volt már itt olyan aki nagyon meg volt elégedve , az általam ajánlott műhellyel . Budapest xlv ker . Szikszai .

            Komment


              Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!

              Én is a teljesen átlagosnak mondható megszorulásos történettel kűzdök: 80 körül minden esetben becsörög és ha hagyom megragad, ha nem akarom hagyni akkor is megragadt egy hete... Bejáratás óta már 8000km van benne, rendesen lett bejáratva, habár nemrég olvastam, hogy az nem is jó (a piros könyvben volt, hogy néha meg kell neki húzatni, különben később is meg fog ragadni ????). Ugyan a kérdésem/tanács kérésem nem erre irányul, de ha valaki tudja ennek az okát és leírná azt is megköszönöm, mert én nem értem. Szóval a helyzet a csatolt képeknek megfelelő. A motort nem én újítottam fel, viszont fel volt fúrva, a hengerbe egy +1 van ütve, a dugattyú biztosan valami utángyártott, tetején 68,95 olvasható, a karburátoron már nagyon sokat állítottam, szerintem már így is sok anyagot kapott, alacsony fordulaton bele is akart fulladni. A felső gyűrű be is van szorulva... Megragadás után kicsit hűlt és ment még tovább, de nagyon szeretném megszüntetni ezt a problémát. Szinte teljesen végigolvastam ezt a topicot, és arra jutottam, hogy megcsináltatnám a hőn áhított Kohl István féle Hajósi műhelyben, arról sok jót írtak. A kérdésem erre irányul, tudja-e valaki, hogy létezik-e még egyáltalán a hely? Ha igen tudtok-e egy elérhetőséget adni? (vagy talán ez lenne az: https://www.ceghalozat.hu/adatlap/Kohl_Trade_Kft-364088 ??) Valamint, hogy jól értelmeztem-e, hogy ők akkor dugattyút is csinálnak, és hozzáfúrják a hengert? A válaszokat előre is köszönöm!
              Tisztára mintha az enyémet látnám pár évvel ezelőtt.
              Hasonlóképp jártam én is. 2x megragadt amikor elegem lett belőle. Készítettem én is a másik hengert hogy viszem fúrni, de azóta se vittem el.
              Te is abban a helyzetben vagy mint amiben én voltam. Ez a henger-dugó páros rosszabb már nem lesz. Szóval nyugodt szívvel neki lehet esni.
              Elsősorban szed ki a gyűrűket. Ha darabokban jönnek ki az se baj, a dugattyút pedig csiszold meg kicsit. Főleg ott ahol ragadás nyomok vannak rajta. Ahol el van kenődve ott meg reszeld le a felesleget valamint a gyűrű hornyokat is reszelővel igazítsd meg.
              És fúrj néhány 3-4mm átmerőjű lyukat a dugó elejére a két pikufogó közötti gát részhez.
              Ha ezt megcsinálod akkor már szerintem sokat javítasz a helyzeten.
              Ha a dugattyú szoknyájából leesztergálsz egy kicsit (max 2mm) az megint csak jó. De ez már a tuning kategória.

              Én a 2 ragadás után faragtam, aztán még pár ezret beletettem a gépbe. Rendszeresen járatva 100 fölött is (110 volt a vége GPS-el mérve)
              Viszont a gyári karbit akárhogy is állítod minden tartományban sose lesz jó... 85-90 körül nekem is csörgött, 110-nél meg már nem mondom hogy szép hangja volt, de bírta

              (aztán most kínai karbival kísérletezgetek. Ezzel nem megy 90-et se )

              Komment


                Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sziasztok!

                Én is a teljesen átlagosnak mondható megszorulásos történettel kűzdök: 80 körül minden esetben becsörög és ha hagyom megragad, ha nem akarom hagyni akkor is megragadt egy hete... Bejáratás óta már 8000km van benne, rendesen lett bejáratva, habár nemrég olvastam, hogy az nem is jó (a piros könyvben volt, hogy néha meg kell neki húzatni, különben később is meg fog ragadni ????). Ugyan a kérdésem/tanács kérésem nem erre irányul, de ha valaki tudja ennek az okát és leírná azt is megköszönöm, mert én nem értem. Szóval a helyzet a csatolt képeknek megfelelő. A motort nem én újítottam fel, viszont fel volt fúrva, a hengerbe egy +1 van ütve, a dugattyú biztosan valami utángyártott, tetején 68,95 olvasható, a karburátoron már nagyon sokat állítottam, szerintem már így is sok anyagot kapott, alacsony fordulaton bele is akart fulladni. A felső gyűrű be is van szorulva... Megragadás után kicsit hűlt és ment még tovább, de nagyon szeretném megszüntetni ezt a problémát. Szinte teljesen végigolvastam ezt a topicot, és arra jutottam, hogy megcsináltatnám a hőn áhított Kohl István féle Hajósi műhelyben, arról sok jót írtak. A kérdésem erre irányul, tudja-e valaki, hogy létezik-e még egyáltalán a hely? Ha igen tudtok-e egy elérhetőséget adni? (vagy talán ez lenne az: https://www.ceghalozat.hu/adatlap/Kohl_Trade_Kft-364088 ??) Valamint, hogy jól értelmeztem-e, hogy ők akkor dugattyút is csinálnak, és hozzáfúrják a hengert? A válaszokat előre is köszönöm!
                Szia !

                Kezdjük az elején ... A becsörgés több dologból is eredhet : 1 - rossz karburálás, szegény keverék ; 2 - rossz előgyujtás , instabil kikopott ,lógó megszakító szerkezet, ergo menet közben provizórikusan változó gyujtási időpont ; 3 - rossz égéstér geometria ,öngyulladási hajlam ; 4 - lerakódások az égéstérben , amik üzem közben beizzanak rossz gyujtási időpontot okozva

                1 eset : - rossz karburálás ... ahogy már többször leírtuk ujra állítod a karbit . Először belövöd a karbi tipusának megfelelő gyárilag meghatározott úszószintet , aztán megméred a főfuvókát , ha kell cseréled a megfelelő méretűre (ca 125) , de az sem baj ha járatás alatt kb egy 5-el nagyobbat használsz . Részterhelésen sem baj ha egy picit négyüteműzik , inkább legyen a tű egy rovátkával feljebb emelve , majd járatás után belövöd. De mindez sz@rt sem ér ha valahol falslevegőt kap a rendszer ! (ellenőrzöd féktisztító spray -s módszerrel ) Fontos a megfelelő olaj megválasztása is , lehetőleg szintetikus . Ne feledd , ha a két üteműnél elveszed az üzemanyag mennyiséget , csökken a bevitt olaj mennyisége is . Eredmény :csörgés megragadás,

                2 eset : -Rossz előgyujtás, alacsony minőségű üzemanyag... . Szintén okozhat becsörgést , ha az előgyujtás nagyobb a kelleténél . ez többnyire a beállítás hibájára vezethető vissza , de a megszakító is okozhat problémákat (gondolom gyári gyujtás van rajta) Ilyen gond például ha ki van kopva a megszakító kalapácsának a perselye, továbbá hosszirányban nincs kihézagolva hogy a két érintkező pontosan illeszkedjen , így az előgyujtás menet közben "sétálgathat" . Ha az érintkezők be vannak égve , instabillá válik a gyujtáis időpontja (kondenzátor hiba ,új kondi beszerelése, esetleg a túlmelegedést megelőzendően az alaplapon kívülre) Nem szabad még arról sem elfelejtkezni , ha a megszakító rugó szegecselése laza , esetleg lágy a rugó , így üzem közben belebeg a kalapács . Érdemes egy másik megszakítót beépíteni , leginkább egy gyárit , még ha használt is. ( legfeljebb az érintkezőket simára reszeled , lepolírozod feszítesz a rugón , megvizsgálod a szegecselést , és ha nem lóg a persely a csapon , és nem is repedt , kihézagolod "oszt" had menjen.A rossz előgyujtás eredménye : kis teljesítmény egyenetlen alapjárat , csörgés , durvább esetben megragadás

                3 eset : - rossz égéstér geometria .... feltételezem , hogy nem változtattál az égéstéren , gyári - főleg a préstér kialakítása . (!) (vagy igen?) De , ... A kisipari dugattyúk tetejének az íve eltérhet a gyáriétól , így a préstér "kontrás" lehet , azaz az anyagot nem a gyertya felé tolja ki , hanem a dugattyú gyűrűk felé . Ezt a legegyszerűbben egy darab cin (forrasztóón ) segítségével tesztelheted (korábban már ismertetett módon a préstérbe két kb 1,5-2 mm vastag darabot - hogy ne tudjon a dugattyú megbillenni - megpróbálsz pont egymással szemben bedugni a gyertyanyíláson , majd átforgatod a motort kézzel.) Az összenyomott cindarabot megméred, kb 1,4-1,6 mm körüli vastagságot kellene adjon ... és ami a lényeg a sűrítőtér közepe felé nem vékonyodhat !!! A rossz égéstér geometria eredménye : csörgés , dugattyú repedés , beégés

                4 eset : - Lerakódások . Nem túl jó minőségű olaj , esetleg üzemanyag (halkan jegyzem meg...) , miatt az égéstérbe lerakódások keletkezhetnek , amik üzem közben beizzhatnak , rossz időpontban gyujtva meg a B-L keveréket. Egyszerűen ki kell takarítani az összes kokszot , lerakódást törekedve arra hogy a sűrítőtér felületei (hengerfej , dugattyútető) minél simábbak legyenek (polírozás) , hogy nehezebben tudjon a lerakódás rajtuk megtapadni . Lerakódásokkal ellepett égéstér eredményezhet : kopogásos égést , túlmelegedést , kopások...

                Egyébként elnézve a posztolt képeket , sajnos az alkatrészek cseréje időszerűvé vált. A dugattyúcsere - fúrás után , érdemes a fent említett problémákat is megvizsgálni , nehogy valamely hiba miatt ugyanúgy járj mint most. A forgattyúmű gondolom nem sínylette meg a kopogás miatti nagyobb terhelést , inkább ellenőrizd .Nem árt ha az új dugattyó derékszögelésére is odafigyesz . Egyébként volt egy ismerős aki az utángyártott kipu furuják más méretű furatai okozta , kipufogó dugulás (elzáródás) miatt járt hasonlóan mint te ... A gépműhely a te választásod , az általad említett műhely telefon száma is le volt már valahol a fórumban írva .

                Komment


                  Ez így elgondolkodtató minden kétüteműnél.....szép részletes leírás remélem ez rögzül a motoros utódoknak !!!!!
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egyébként elnézve a posztolt képeket , sajnos az alkatrészek cseréje időszerűvé vált.
                    Igen...és mindez 8000 km után, ami elég lehangoló...

                    Az én szorulásom története:

                    Felújított motor, bejáratós és 2 ezer km után is hasonló módon szorul. A Pannónia könyvben szépen le van írva, hogyan kell beállítani a karburátort. A gond, hogy ennek egyik lépése, hogy 20 percet, vagy km-t mész vele teljes gázon (remélem, jó emlékszem, ha tévedek javítsatok ki!). Bejáratós motorral, főleg ha szorulni akar, nem tudsz teljes gázzal menni tartósan. Róka fogta csuka esete??!
                    Márpedig a bejáratáshoz jól beállított karburátor kellene...

                    Kínomban már mindent állítgattam, ide értve az úszó szintet és a redukciós tűt, az eredmény nem volt jó.
                    A motor kétszer is megragadt, igaz, a legmelegebb nyári napokon, és emelkedőn hajtva...Ráadásul rövid pihentetés után újra indítható volt.
                    Idén tavasszal lehúztam a hengert és megnéztem, milyen a dugattyú. A dugattyút finom dörzspapírral után munkáltam, a hengeren szerencsére semmi nyom nem volt!

                    Aztán, amikor a megromlásra hajlamos benzinek miatt alaposan takarítom a karburátort, nem tetszik a főfúvóka...olyan a furata, mint ha nem volna teljesen kerek!...A szakkönyvek szerint fémmel nem szabad tisztítani, disznósörtét javasolnak, ami teljesen életízű volt a 60-as években.... Ahogy eddig is, partvis műanyag sörtével próbálgattam szelíden, de a lyuk (tudom, ez nem lyuk, hanem furat, lyuka a ...-nak van...), szóval a furaton átláttam, de valahogy nem tűnt elég szabályos kereknek...És ekkor jött a rendhagyó megoldás, gyorsan rendeltem egy fúvóka dörzsárat, ami másnap meg is jött (a posta drágább volt, mint a dörzsár), és egy életem egy halálom felkiáltással, egy tartalék karburátorból kiszedett hasonló állapotú fúvókát megdörzsáraztam. Utána próba, és a motor azóta nem szorult!!!

                    Tanulság, amit mindenki tud rajtam kívül: A karburátor főfúvókájának mérete az egyik legfontosabb kérdés, amíg ez nincsen rendben, kár az erőlködésért!

                    Komment


                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      rendeltem egy fúvóka dörzsárat, ami másnap meg is jött (a posta drágább volt, mint a dörzsár), és egy életem egy halálom felkiáltással, egy tartalék karburátorból kiszedett hasonló állapotú fúvókát megdörzsáraztam. Utána próba, és a motor azóta nem szorult!!!

                      Tanulság, amit mindenki tud rajtam kívül: A karburátor főfúvókájának mérete az egyik legfontosabb kérdés, amíg ez nincsen rendben, kár az erőlködésért!

                      Ugye , ugye ... hányszor posztoltam már , hogy nem szentírás a könyv csak irányadó... , használni kell a fúvóka kalibert mert a beütött méretben nem lehet megbízni . Sőt azt is írtam , hogy kínomban hegesztő elektródából próbáltam meg fúvóka dörzsárat köszörülni , és működött ....
                      Irígyellek , hogy meglátod a fúvóka furatán az ovalitást ... sajnos már lassan csak a fényt látom ami átjön rajta , inkább próbálkozok a kaliberrel . A versenygép karbijához pedig réz forrasztópálcából készítettem kisebb kaliber sort 170-195 méretben kb 5-össével emelkedve ... ráértem . Egy életre megtanultam , mindig jó nagy fúvókával kell kezdeni , azután egyre kisebbre cserélgetve behatárolni a méretet , mert így kevésbé ragad meg a dugó ...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2018 júl. 03, 07:26.

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ez így elgondolkodtató minden kétüteműnél.....szép részletes leírás remélem ez rögzül a motoros utódoknak !!!!!

                        És akkor kihagytam a rizikó faktort , vagyis a sz@r minőségű rossz anyagból készült nagy falvastagságú , nem megfelelő geometriájú kisipari dugattyú , amihez bárhova variálhatod a motorod beállításait , akkor is szorulni fog , még nagy (csörömpölős) illesztési hézaggal is ...

                        Komment


                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ugye , ugye ... hányszor posztoltam már , hogy nem szentírás a könyv csak irányadó... , használni kell a fúvóka kalibert mert a beütött méretben nem lehet megbízni .
                          Tudtam! Tudtam,...csak nem sejtettem!!!...

                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Irígyellek , hogy meglátod a fúvóka furatán az ovalitást ... sajnos már lassan csak a fényt látom ami átjön rajta
                          ...Én is csak szemüveggel láttam meg és csak akkor, amikor már egy tank akadálynyi lerakódás volt benne...

                          Komment


                            Köszönöm a válaszokat és tippeket!

                            zahi!
                            Valóban szépen összefoglaltad a lehetséges problémákat! Ezek közül a gyújtással nem lehetne probléma, azt minden szezon előtt le szoktam ellenőrizni, egyébként egy bosch van rajta (azóta nem volt gyújtás gondom...). A karburátort beállítottam a piros könyv szerint, és mikor csörgött mostanság akkor adtam neki még anyagot, szóval kenés van rendesen elvileg (1:20-al járok) A főfúvókám 125-ös és így is ment a gép 105-110 km/h-t teljes gázon egyenesbe, persze nem sokáig, csak próba ereéig... A többit le fogom ellenőrizni, köszi! A kohl műhely elérhetősége le lett írva, de linkelve volt, és sjanos az a link már nem elérhető

                            Most néztem fúvóka dörzsárat is, de pl 125 sehol nem is volt, a legtöbb helyen meg azt sem írják ki, hogy mekkora méretűek vannak a szettbe.....

                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                            Elsősorban szed ki a gyűrűket. Ha darabokban jönnek ki az se baj, a dugattyút pedig csiszold meg kicsit. Főleg ott ahol ragadás nyomok vannak rajta. Ahol el van kenődve ott meg reszeld le a felesleget valamint a gyűrű hornyokat is reszelővel igazítsd meg.
                            És fúrj néhány 3-4mm átmerőjű lyukat a dugó elejére a két pikufogó közötti gát részhez.

                            Ha a dugattyú szoknyájából leesztergálsz egy kicsit (max 2mm) az megint csak jó. De ez már a tuning kategória.
                            A gyűrűket tegnap kiszedtem, a felső csak 3 darabban jött, alattuk fekete száraz korom volt lerakódva... Jelenleg azon gondolkozom, hogy elviszem a hengert csak egy hónolásra, és visszafaragom bele ezt a dugót új gyűrűkkel (olvastam itt korábban az MPM 10 gyűrűt, állítólag elég jó, lehet megpróbálom). Csinálok rá a megszorulásos részeken kis zsákfuratokat az olajnak aztán meglátjuk mit ad ki belőle.

                            A szoknya leesztergálás miért jó, mit segít?

                            Komment


                              Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A gyűrűket tegnap kiszedtem, a felső csak 3 darabban jött, alattuk fekete száraz korom volt lerakódva... Jelenleg azon gondolkozom, hogy elviszem a hengert csak egy hónolásra, és visszafaragom bele ezt a dugót új gyűrűkkel (olvastam itt korábban az MPM 10 gyűrűt, állítólag elég jó, lehet megpróbálom). Csinálok rá a megszorulásos részeken kis zsákfuratokat az olajnak aztán meglátjuk mit ad ki belőle.

                              A szoknya leesztergálás miért jó, mit segít?
                              Bocs , hogy belevau , de az a dugattyú át van égve teljesen , vagyis a gyűrűk már nem látták el a funkciójukat ... , ha a gyűrű alatt is koksz , korom lerakódás van akkor az olajad amit használsz a benzinbe előfordulhat hogy vacak .... Ha ezt a hengert meghónoltatod , ergo növekszik az átmérője , így az illesztési hézaga is , csörömpölni fog ! Mennyi az illesztésed a henger-dugattyú párosításnál ? Ezt a dugattyút már ne faragd sehova , cseréld . Szerintem az MZ gyűrűt is megpróbálhatod ... ha van olyan méret , A Lengyeleknek se rossz a gyűrűjük MZ-hez , próbáltam . (biztos van olyan mint a gyári ... ) Szerintem Heeegany nem zsákfuratra gondolt ... , hanem a dugattyú palástjára az alsó gyűrű alá vagy 6-8 mm-re 2-3 mm átmérőjű furatot (furatokat egymás alá), mégpedig úgy pozícionálva hogy a két kipufogócsatorna közötti gát középvonalába essenek , és az a furatokat takarva tartsa . Mégpedig olyan célzattal , hogy az elősűritéskor a dugattyú belsejébe áramló alacsonyabb hőmérsékletű olajos B-L keverék visszahűtse , és kenje a kipu-gát dugattyúval érintkező sávját . Megelőzve , illetve csökkentve annak a hőtágulásból eredő - úgymond - hengertérbe való "beledagadását" . Egyébként ezt a részt fúrás - hónolás után alá is szokták csiszolni , hogy ott nagyobb legyen a hézag a fent említett probléma miatt . (A Jawa hengeren legalább egy nyílást alkalmaztak , elejét véve a problémának ...) Azért a hengerfejnél a préstér magasságra is rámérhetsz .... , meg a kipufogó tisztítaságra is.
                              A szoknya leesztergálás miért jó? ... Azért mert akkor a szívónyílás nyitvatartási ideje megnövekszik , így több anyag jut a motorba . Valamelyest nő a teljesítménye , talán alacsonyabb fordulaton adja a nyomatékot, több anyag miatt talán hidegebben jár. Hátránya hogy csökken a palást hossz , így a megtámasztás is rövidül , ami növeli a dugattyúbillegés esélyét. Ez kiküszöbölhető azzal , hogy csak ott csökkented a palást hosszát kb 2 mm -rel ahol a szívónyílás van. (kireszeled... , így változik a szívó oldali vezérlés , kb eléri a P12 -ét . Na ezért tunung kategória)

                              Komment


                                Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A gyűrűket tegnap kiszedtem, a felső csak 3 darabban jött,
                                Ugyan ez volt nálam is annó. (ráadásul nekem is 68,95-ös dugó. Berta)
                                Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                elenleg azon gondolkozom, hogy elviszem a hengert csak egy hónolásra
                                A képet elnézve nem tűnik az annyira vészesnek. Bár ezt megállapítani körömmel lehetne. (valamelyik gyári könyvben olvastam: "A hengerről a ragadásnyomokat csiszolóvászonnal tüntessük el")
                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szerintem Heeegany nem zsákfuratra gondolt ... , hanem a dugattyú palástjára az alsó gyűrű alá vagy 6-8 mm-re 2-3 mm átmérőjű furatot (furatokat egymás alá), mégpedig úgy pozícionálva hogy a két kipufogócsatorna közötti gát középvonalába essenek , és az a furatokat takarva tartsa . Mégpedig olyan célzattal , hogy az elősűritéskor a dugattyú belsejébe áramló alacsonyabb hőmérsékletű olajos B-L keverék visszahűtse , és kenje a kipu-gát dugattyúval érintkező sávját . Megelőzve , illetve csökkentve annak a hőtágulásból eredő - úgymond - hengertérbe való "beledagadását" . Egyébként ezt a részt fúrás - hónolás után alá is szokták csiszolni , hogy ott nagyobb legyen a hézag a fent említett probléma miatt .
                                Pontosan. Én annó kicsit tartottam tőle hogy sok anyag kerül majd a kipufogóba miatta. De, ha kerül is valamennyi az akkor is minimális.
                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Hátránya hogy csökken a palást hossz , így a megtámasztás is rövidül , ami növeli a dugattyúbillegés esélyét. Ez kiküszöbölhető azzal , hogy csak ott csökkented a palást hosszát kb 2 mm -rel ahol a szívónyílás van. (kireszeled... , így változik a szívó oldali vezérlés , kb eléri a P12 -ét . Na ezért tunung kategória)
                                Azért elég magas az a dugattyú, 84mm. Én 1,5mm-t szedtem le belőle. Az, százalékosan nézve elég minimális. (P12-esé 2mm-el rövidebb)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X