Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Engemet is elgondolkoztatott, hogy az alsó gyűrű alatt is fekete kokszos volt a dugattyú palástja.

    Nem lehet, hogy beleragadtak a gyűrűk horonyba, és nem tudtak kirugózni, és tömíteni?

    Komment


      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Engemet is elgondolkoztatott, hogy az alsó gyűrű alatt is fekete kokszos volt a dugattyú palástja.

      Nem lehet, hogy beleragadtak a gyűrűk horonyba, és nem tudtak kirugózni, és tömíteni?
      Mivel még így is ment vele, nem tartom meglepő dolognak.

      Komment


        Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nem lehet, hogy beleragadtak a gyűrűk horonyba, és nem tudtak kirugózni, és tömíteni?
        De igen . Viszont annak is oka van . Ezért írtam , hogy a dugó kuka , új állja a helyét , de a hibát ettől még keresni kell . A gyujtás tesztelhető egy stroboszkóppal , a hengerfej cinnel , a fals levegő féktisztítóval , a karbi ezek után gyertyaképpel . Jófajta olaj választható , most már lehet kapni minden félét . Dugó, gyűrű ,fúrás meg másik kell úgy is ...

        Komment


          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Dugó, gyűrű ,fúrás meg másik kell úgy is ...
          És sértés nélkül!
          A Pannónia nem arra való,hogy 105 km-el próbálgassuk,nem az mutatja meg ,hogy jó e az alapjárat vagy nyomatékos,viszont minden baja előjön.Aki tempósan akar motorozni az vegyen mellé egy gyorsabbat....

          A Pancsit szeretni kell,pötyögtetni,mutogatni,had irígykedjen akinek nincs !

          Aki 140.el "járt"-azoknak nincs mit mutogatni.......a szájukon kívül !
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Bocs , hogy belevau , de az a dugattyú át van égve teljesen , vagyis a gyűrűk már nem látták el a funkciójukat ... , ha a gyűrű alatt is koksz , korom lerakódás van akkor az olajad amit használsz a benzinbe előfordulhat hogy vacak .... Ha ezt a hengert meghónoltatod , ergo növekszik az átmérője , így az illesztési hézaga is , csörömpölni fog ! Mennyi az illesztésed a henger-dugattyú párosításnál ? Ezt a dugattyút már ne faragd sehova , cseréld .
            Egyáltalán nem belevau, mindne tanács jól jön. Alaphelyzetben, ha a dugattyú át van égve az elsősorban a gyűrű problémája nem a dugattyúé, ettől még a dugattyú nem lesz rossz, viszont a kenődések már tényleg jelentősnek tűnnek, tegnap megpróbáltam lepucergálni és háát... Tényleg kellene egy másik sajnos. A hónolással arra gondoltam, hogy ott nincs akkora anyagveszteség, jelenleg, ha hihetek a számoknak akkor 5század az illesztés, amit korábban ebben a topicban is kevésnek írtak emberek. Gondoltam felhőnoltatom a csúnyaságok miatt a hengerben, ha 1-1.5 századon belül van, az szerintem még teljesen jó (valaki itt 68-as dugóhoz 68ezredes illesztést mondott beváltnak a régi időkben). Mindenesetre ez a hónolástól is függ. Alapvetően jártam én mindenféle olajjal, ezzel lehetnek gondok, ha összekerül, áttétrek majd valami konstans minőségi cuccra.

            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Pontosan. Én annó kicsit tartottam tőle hogy sok anyag kerül majd a kipufogóba miatta. De, ha kerül is valamennyi az akkor is minimális.
            Akkor már lehet érdemesebb lenne felvágni hosszában, tudtommal ezt a módszert gyárilag alkalmazták export pannoniáknál, meg ebben a topikban is volt róla szó.

            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Azért elég magas az a dugattyú, 84mm. Én 1,5mm-t szedtem le belőle.
            Na majd lehet ezzel is megpróbálkozom...

            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem lehet, hogy beleragadtak a gyűrűk horonyba, és nem tudtak kirugózni, és tömíteni?
            De, az eredeti commentben írtam is, hogy a felső gyűrű teljesen be volt ragadva.

            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            De igen . Viszont annak is oka van .
            Az oka egyszerű, ahogy elkenődött a dugó a gyűrűhoronynak a széleit beljebb nyomta, így beszorult a felső, az alsó is eléggé feszes volt...

            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            És sértés nélkül!
            A Pannónia nem arra való,hogy 105 km-el próbálgassuk,nem az mutatja meg ,hogy jó e az alapjárat vagy nyomatékos,viszont minden baja előjön.Aki tempósan akar motorozni az vegyen mellé egy gyorsabbat....

            A Pancsit szeretni kell,pötyögtetni,mutogatni,had irígykedjen akinek nincs !

            Aki 140.el "járt"-azoknak nincs mit mutogatni.......a szájukon kívül !
            Tévedés ne essék, egyáltalán nem erről van szó! A piros könyvben le van írva, hogy ha teljes gázon egyenes úton x km alatt a motor sebességmérője 105-110km/h-t mutat akkor a főfúvóka mérete megfelelő. Nem jampizni akarok én egy 55 éves motorral, csak szimplán nem hiszem el, hogy annak ellenére, hogy mennyi idős, ilyen meg olyan szar anyagokból csinálták stb egy 250-es motorral nem lehet 80km/h utazóval menni. Szerintem ez azért még megoldható, és a motornak se a széthajtás kategóriájába esik.

            Meglátjuk mi lesz, a dugót valószínűleg tényleg kidobom, de ha nem muszáj akkor nem akarom feljebb fúratni, beszélek egy gépműhellyel.

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A Pannónia nem arra való,hogy 105 km-el próbálgassuk
              Ne kezd már megint

              Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Akkor már lehet érdemesebb lenne felvágni hosszában, tudtommal ezt a módszert gyárilag alkalmazták export pannoniáknál, meg ebben a topikban is volt róla szó.
              Annó nálam is ez volt a terv. Csak azt nem tudtam itthon normálisan kivitelezni (egy rossz dugón próbálgattam, de elég pocsék lett)
              Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Na majd lehet ezzel is megpróbálkozom...
              Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Meglátjuk mi lesz, a dugót valószínűleg tényleg kidobom,
              Most pont abban a helyzetben vagy mint én voltam. Ez a dugó már szar, de még azért működne vele a gép. Épp ezért egy ilyenen érdemes lehet kísérletezni (furkálás vagy hasítás, szoknya rövidítés...)
              Aztán ha sikerül jobbá faragni akkor jöhet a hengerfúrás, új dugó és akkor már tudni fogod hogy azt hogy és mint érdemes faragni.

              Komment


                Szerintem pedig a koromból ítélve , már az is tudta , hogy kanálból van a dugó aki valaha csinálta . Ezért van olyan szépen egyenletesen megfeketedve , pedig olyan kúposra van esztergálva mint egy tölcsér . Nekem csak az a fura , hogy ilyen "diagnózis állítás " alkalmával soha senki nem mondta még : előrántottam a mikrót és az intót , és a henger ilyen kúpos , olyan méretű , a dugó meg kerek , vagy nem , ennyire ovális , vagy annyira ...

                Komment


                  Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ha hihetek a számoknak akkor 5század az illesztés, amit korábban ebben a topicban is kevésnek írtak emberek. Gondoltam felhőnoltatom a csúnyaságok miatt a hengerben, ha 1-1.5 századon belül van, az szerintem még teljesen jó (valaki itt 68-as dugóhoz 68ezredes illesztést mondott beváltnak a régi időkben).
                  Igen , az valóban kicsi .. még a kéthengeresnek is 0,06-0,07 körüli ! A te esetedben inkább a 0,07-0,08 kéne . Ennek tudatában valóban elegendő lenne a henger áthónoltatása , és a dugattyú cseréje . Milyen minőségű dugattyúban gondolkodsz ?

                  Komment


                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ha hihetek a számoknak akkor 5század az illesztés, amit korábban ebben a topicban is kevésnek írtak emberek. Gondoltam felhőnoltatom a csúnyaságok miatt a hengerben, ha 1-1.5 századon belül van, az szerintem még teljesen jó (valaki itt 68-as dugóhoz 68ezredes illesztést mondott beváltnak a régi időkben).

                    ezt én nem is olvastam ---- de , tényleg ilyen elképzelések keringenek a köztudatban ?

                    Komment


                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      az valóban kicsi .. még a kéthengeresnek is 0,06-0,07 körüli ! A te esetedben inkább a 0,07-0,08 kéne . Ennek tudatában valóban elegendő lenne a henger áthónoltatása , és a dugattyú cseréje . Milyen minőségű dugattyúban gondolkodsz ?
                      Az a baj, hogy pontosan nem tudom, mert furatmikrométerem nincs, a "hihetek a számoknak" arra vonatkozott, hogy a dugó tetejére és a hengerbe beütve ami van. Szóval ezt jó lenne kideríteni, holnap megkérdezem van-e itt a cégnél ilyen tartományú furatmikrométerünk, meg valaki aki tudja is használni... Felhívtam a Szikszai-t, ő azt mondta segít szívesen, vigyem megoldjuk, meg fals levegőt is mondott íy hirtelen, hogy azt mindenképp le kellene csekkolni.

                      Dugattyúba? Jó kérdés, 30-40 ezret nem akarok kifizetni érte az biztos. Sokan írták itt a Belcord-ot, hogy bevált meg jó, de bevallom fogalmam sincs hogy működik náluk a rendelés, mert mintadarabot nem tudok adni, sem pontos méreteket. Vagy tudják? Bemondom hogy pannonia T1 68,95-ös kéne? Nézegettem neten ilyen 7-8000ft-osokat is, de nem ha már megcsinálom jól kéne...

                      Komment


                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az a baj, hogy pontosan nem tudom, mert furatmikrométerem nincs, a "hihetek a számoknak" arra vonatkozott, hogy a dugó tetejére és a hengerbe beütve ami van. Szóval ezt jó lenne kideríteni, holnap megkérdezem van-e itt a cégnél ilyen tartományú furatmikrométerünk, meg valaki aki tudja is használni... Felhívtam a Szikszai-t, ő azt mondta segít szívesen, vigyem megoldjuk, meg fals levegőt is mondott íy hirtelen, hogy azt mindenképp le kellene csekkolni.
                        Inkább into-val mérd , 3- magasságban , legalább 3 átlóban . A dugó tetejére az van írva ami épp sikerül ... inkább mérd meg. kb csapszegvonal alatt , vele merőleges irányban kellene a legvastagabbnak lennie .Egyébként álltalában egész méretre szokták fúrni , vagyis normálisan az illesztési hézag a dugattyú méretéből alakul ki. (alap - lyuk rendszer) , de el lehet térni tőle .... A fals levegőt mintha én is említettem volna .

                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sokan írták itt a Belcord-ot, hogy bevált meg jó, de bevallom fogalmam sincs hogy működik náluk a rendelés, mert mintadarabot nem tudok adni, sem pontos méreteket. Vagy tudják? Bemondom hogy pannonia T1 68,95-ös kéne? Nézegettem neten ilyen 7-8000ft-osokat is, de nem ha már megcsinálom jól kéne...
                        Én kihagynám a Belcordot ... pedig kb 1-1,5 km-re lakok tőle. Nagy falvastagság (nehéz ,azonos a belső méret minden túlméretnél , így a dugó minél nagyobb annál jobban tágul ...) , nagyobb kúposság jellemzi , neknem nem tetszett . Egyébként igen , bemondod és tudják , sőt bementem hozzájuk , mondtam hogy mibe kell , levették a polcról és a kezembe nyomták , én meg megvizslattam és visszaadtam . Nos inkább a Berta-félét használtam, eddig még nem volt visszajelzés hogy ragadt volna . Bár nem lehet elég okos az ember a témában . A Hajósi dugattyúkról én is hallottam hogy jók , amikor felhívtam őket azt mondták hogy csak úgy adnak dugót , ha ők is fúrják ... (?)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2018 júl. 05, 05:52.

                        Komment


                          Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az a baj, hogy pontosan nem tudom, mert furatmikrométerem nincs, a "hihetek a számoknak" arra vonatkozott, hogy a dugó tetejére és a hengerbe beütve ami van. Szóval ezt jó lenne kideríteni, holnap megkérdezem van-e itt a cégnél ilyen tartományú furatmikrométerünk, meg valaki aki tudja is használni... Felhívtam a Szikszai-t, ő azt mondta segít szívesen, vigyem megoldjuk, meg fals levegőt is mondott íy hirtelen, hogy azt mindenképp le kellene csekkolni.

                          Dugattyúba? Jó kérdés, 30-40 ezret nem akarok kifizetni érte az biztos. Sokan írták itt a Belcord-ot, hogy bevált meg jó, de bevallom fogalmam sincs hogy működik náluk a rendelés, mert mintadarabot nem tudok adni, sem pontos méreteket. Vagy tudják? Bemondom hogy pannonia T1 68,95-ös kéne? Nézegettem neten ilyen 7-8000ft-osokat is, de nem ha már megcsinálom jól kéne...
                          Ha a Szikszaival csináltatnád , akkor ne kavarj - majd Ő ad dugót .

                          Komment


                            Egy normális gépmúhely a tudott fúrás méretet annak türéseit betartja így annak megfelelően lehet is másik dugót rendelni hozzá! PL.: második fúrás és annak vannak kalibrált méretei természetesen csak akkor ha nem kókány cégről beszélünk.- A CZ-m is megfúrták én vittem a dugót / B..ta / nem voltam elájulva kiesett a stift szerencsére alapjáraton. Tettünk bele egy sehonnait és ment tovább rendesen. Méretileg stimmelt nem csak rímelt. Egy biztos a dugó anyaga az elsődleges meg a megfelelő illesztés kiderékszögelve+ jó olaj és dúsabb keverék. Természetesen nem 110-es tempó. Arra végy egy P 20-ast költs rá a blokkra pár 100-ezer forintot és akkor is hozzáértőnek kell lenned ki együtt lélegzik a géppel máskülönben sokba kerül szezononként! Egy biztos mint Máté is írta egy gyárinak megfelelő alkatrészekkel ne akarjon repeszteni senki mert állandó javítás a vége. Nyugis motorozásra termett a Pannonia régebbi tipusai. A Barátomnak volt új P 20-as- a szerette is hajtani és hozzá értőként a hét elején javított, hogy a hét végén tudjon villantani. Most ha ezt nem szeretnéd rá kell költened egy motor árát minőségi alkatrészekre vagy kíméletesen motorozol. Bocs Panonnia Fannok ez a tapasztalatom szerencsére nem a saját bőrömön éreztem!

                            Komment


                              Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              7-8000ft-osokat is, de nem ha már megcsinálom jól kéne...
                              Döntsd el mit akarsz , gondold át,kérdezd azokat akik túl estek már rajta,és utána építsd meg az utcai vagy a versenycélú gépedet,de egy biztos az a motor max 75 ben készült,értsd meg ,ha hajtod ku....sokba lesz:van kovácsolt dugó,kawa hajtókar,acél gyűrű,Vape gyújtás,mikuni-karbi,hangolt dob,kétkulcsos fék,és az az álmod,hogy ne ismerjék fel ?????
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Nincs egy kicsit túl misztifikálva ez az egész? Az említett dugattyú gyártók erre szakosodtak és szériában készítik a dugattyúkat. Egyedül a Pannóniára nem jók?!
                                Az enyém is szorult, mint kiderült, a főfóvúka szűk volt...

                                Ahogy már sokan leírták, indulásként nagyobb főfúvóka, 1:20-as olaj, kíméletes bejáratás, két ujjad a kuplung karon..., ha meg megszorul, akkor lecsiszolni a dugóról a fölösleget...

                                Amúgy meg csodát nem várhatunk ettől a géptől...Ha kevésnek tűnik a teljesítménye, át kell ülni egy Danuviára, motorozni vele egy darabig, és utána rögtön "király" a Pannonia...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X