Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
AUTOT
"Gyorsan ég, így nagyon gyors gázreakciókat, vérpezsdítő gyorsulást tesz lehetővé. A Castrol Power 1 Racing 2T 1:50 keverési arányig valamennyi korszerű európai és japán gyártmányú kétütemű motorhoz alkalmas."
Isteni! Ez kell a T5-be!
Az "elsőtől az utolsó szóig" minden ül az én oldalkocsisomra. Azért az a vérpezsdítő gyorsulás, az nagyon felizgatott!
Na igen, a reklám szöveg egy kissé bugyuta, de ettől függetlenül az olaj jo. Nem jobb mint a szintetikus repsol, legalábbis nem érezhető ezeknél a technikaknal, de kevésbé kokszosodik es nem gátolja az egest összehasonlítva a fűnyíró kaszában használt olajjal.
Az „elsőtől az utolsó szóig” minden ül az én oldalkocsisomra. Azért az a vérpezsdítő gyorsulás, az nagyon felizgatott!
Igen igy vagyok a benzinkuton,és jönnek a kérdéseim.
Akkor az én autóm jobban gyorsul a szomszédénál?kevesebbet fogyaszt?500000-helyett 550000-ezret is kibir felujitás nélkül?ritkábban kell olajat cserélni?Normális körülményekkel haszált jármüveknél csak "üzlet"a jobb olaj ,és üzemanyag.
Tudjuk miért hülyitenek bennünket,csak egy dolog számit a profit.Senkit nem érdekel,csak valahogy el kell adni azt a sok fulle-xtra-max!!! anyagot,és mivel nincs annyi verseny igy az utcai jármüvekre sózzák.
Ha annyira jó a szintetikus,miért nem lehet egy lazább-illesztésü mototba beletölteni?Pl.hoffer-szerintem megragadna,és ekkor már borul is a tökéletes olaj nimbusza,persze lehet mondani,hogy nem jó a motor,de hagyományos olajjal még sokáig üzemelne!
Uraim !
Hol tudok 19mm csapszegfuratú dugattyút vásárolni egyhengeres Pannóniához?Illetve érdeklődnék h milyen lehetőségek vannak,vagy milyen gyártmányút lenne érdemes vásárolnom.Minden érdemi hozzászólást előre is köszönök !
Berta-ekat kérdezted mar? Berta Dugattyú - dugattyú gyártás, egyedi dugattyú készítés
Miért pont 19?
Nem kérdeztem még őket,de köszönöm linket,szerintem holnap fel is hívom őket h van e nekik meg milyen árban.
A 19-es csapszeg furat a KX 500 hajtókar miatt lenne fontos.
Üdv !
Részemről végignéztem egy jó pár itthoni gyártású dugattyút , a tapasztalataim a következőek voltak :
- Belkovics Eger : állítólag kétszer hőkezelt ????? 12 % Si tartalommal ??? belső kokilla ugyan az minden túlméretnél , tehát a III. méret(PL69,5 mm) 2,5 gyári fal vastagság helyett 3,5 -4 mm ezáltal a hőtágulás is nagyobb ! Sok probléma a megszorulással nagyobb illesztési hézag mellett is . (nem mondom hogy karburálási hiba nem lehetett )Belső felület kissé elnagyázott ,nekem úgy tűnt hogy egy szétvágott gyári dugó alapján készült az öntőminta , (még a kéthengereshez is ).
-Berta Szeged : Viszonylag kidolgozott megmunkálását tekintve szép, geometriája a gyári előírásokkal egyező . A falvastagság sem tér el (1mm belül , saját mérés) számottevően . Szép, használhatónak mondható termék , 12 % szilicium tartalommal , kb megegyező súly... (telefonos egyeztetés alapján : a szabvány anyag:12% , gyári 65-67- től 20 % ) Furcsa hogy a 2 hengeres tipus dugattyúja az MZ nyers öntvényéből legyártva , közel a gyárival azonos súllyal , és ~2mm -el rövidebb szoknyával)) , valamint 6 mm-helyett 2-2,5 mm-es fenékvastagsággal készül , nem mertem bevállalni
Négy Kelemen Budapest : Kicsit el naggyázott belső öntvény kialakítás , gyárihoz képest nagy tömeg..., egy nyersöntvényből minden túlméret , ezért nagyobb méretben nagyobb falvastagság , nagyobb hőtágulás ! Külső megmunkálás nem a legszebb , geometriája (kúposság , ovalitás) hagy némi kívánnivalót maga után.Sok adik túlméret is kapható....
Állítólag létezik egy Hajósi illetőségű gyártó is , akinek elég soka meg vannak elégedve a munkájával , de ez még sajnos nem volt a kezemben , de kíváncsi vagyok rá ...
Az indiai gyártmányú AMBIKA márkajelzésű termékről csak annyit hohy "erősen hajlamos a ragadásra , hőtágulása nem homogén" , ezen vélemények után meg se próbáltam , így nem törhetek pálcát felette
A 19 mm-es csapszegméret szerintem az általam említett három magyar gyártónál is megbeszélés tárgya , szerintem a Hajósi cég is meg tudja oldani !
Valószínű van gyártó , akinek a gyártmányát nem próbáltam , így véleményezni nem tudom , hozzáteszem az előbbi véleményeket a saját tapasztalataim alapján írtam , így előfordulhat hogy van aki másképp vélekedik !!!
Nos a berta kúposságát , sőt ovalitását a piros könyvben , illetve a Szente Gyula féle könyvben leírtakhoz (P20 műhelykönyvben is szerepel) hasonlítottam , lehet mondani hogy stimmel , bár ezek a paraméterek javában függenek a falvastagságtól , anyagminőségtől , esetleg belső kialakítástól , így nem zárható ki a rossz kúposságból (inkább hordóforma) eredő ragadási hajlam ! De ez a ragadás adódhat a rossz karburálásból is !!! (egyébként ha jól emlékszem az egy hengeres tipusnál berta dugóval ca. 0,07-0,08 mm illesztési játék lett beállítva annak ellenére hogy a futat mindíg egész méretű , a hézag a dugó méretében van "elrejtve" . Ja és 0,07 -el hidegen is csendben volt . )
A Berta és a Belcord közül vacillálok,a Belcord az igazából itt van helyben tőlem 25km-re és elég jó a kapcsolatunk velük,de fórumokon nem mindig helyezik őket a legelső helyre,a Bertáról is mondtak már jót/rosszat is. 18as csapos Belcord dugatyút építettem már be többet is,megfelelő karburálás,derékszögelés és figyelmes bejáratás mellett nem volt eddig gondom vele.Amit a Belcordról tudok az az h már centrifugál öntéssel készül és valóban 2 szer hőkezelik egyszer nyers azaz öntött állapotában és mégegyszer a készremunkálás után,valamint foszfátozzák a felületet.
Nekem volt már Berta, most Belcord van és beszerelve, ránézésre jobb a hézag a dugattyútetőnél, több tágulást enged.
De még nem járattam igazán, úgyhogy használati tapasztalat nincs.
Kissé dúsra állított keverékkel a Berta sem ragadt semmilyen körülmények között. Dehát ez sok mindenen múlik...
Elnézést hogy ilyen sokára reagálok , de sajnos computert cseréltettem , de még nem tud mindent ami kellene ...( a gazdája meg végképp...), jelszavak ugrottak !
A vacilálással teljesen egyetértek , én Kb öt félét néztem meg , de a hatodikat vettem meg négyszeres áron... (lehet hogy átb..k. )
Egyébként a Belcord tőlem kb 1.5 km -re van , természetes hogy ott kezdtem a vizslatást ! Az első hőkezelés a szilárdsági jellemzőit próbálja meg javítani , a második pedig szerintem feszültségmentesítő eljárás lehet (ezt találom célszerűnek , talán-talán újra kristályosítás , vagy öregbítési folyamat , de ezeket inkább Ö.V. -nél alkalmazzák ) Ami a BERTA felé billenti a mérleg nyelvét , az az hogy kidolgozottabb , vékonyabb falvastagságú (kisebb hőtágulás), szebb önvényminta lenyomat , a belső részen. A Belcord -nál az az érzésem mintha az őntőforma mintájául egy alapméretű szétvágott dugattyú szolgált volna ! Nos a bevonat ??? Több féle bevonatról hallottam már , de nem tudtam tesztelni ebből a szempontból őket ! hallottam már : - Kerámia bevonatos dugattyúról (mert az kemény , kopásálló)
- Ónozott dugattyúról( mert jobbak a siklási tulajdonságai, még olaj nélkül is)
- Teflon bevonatú ( kenés nélkül is jó siklási tul. , magas hőmérsékleten is)
-Eloxált (gyári dugók jellemzője, aluoxid kemény kopásálló , felület pórózus, az olajat képes magában tárolni , magas az aluoxid olvadáspontja , felületi érdesség és méret számottevően nem változik , az alapfémből kialakítva , annak szinte szerves részét képezi ...)
- Foszfátozott (Érdesebb, olajat magában hordozni képes felület , a felület keménységéről nem tudok mit mondani ) méretváltozás ...)
Egyébként a centrifugál öntés jellemzöje a finomabb szemcseszerkezet , ezáltal jobb mechanikai jellemzök , tömörebb szerkezet....
Úgyhogy választék az volna (estleg K..a nagy szerencsével gyári dugó ...) de mindez mit sem ér , ha szakszerütlen a szerelés , rossz a karburálás (de volt már versenymotor is kovácsolt "igenminőségi " dugattyúval , ami egy falsolás miatt erősen megszorult ...) Szerintem ebben a témában nem érdemes prófétának lenni , mert egy valódi "kilincs alamánium" dugó gyártója is a szerelési hibákkal, és az élb..tt karburálással fog védekezni !!!!
Szerintem szedd össze a morzsákat , szösszeneteket ezen alkatrészek használóitól , vond le a konzekvenciát , válassz és szerelj hibátlanul , karburálj dúsabbra , járasd be prímán és vess magadra )
Komment