Ha a felömlők keresztmetszetén és annak felületén nincs változtatás nem jut az elősűrített keverék minél gyorsabban az égéstérbe.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia megszorulás
Collapse
X
-
Véleményem szerint itt a hangsúly nem azon van h tovább legyen nyitva hanem inkább az h hamarabb legyen kinyitva.A felőmlő csatorna előbbi nyitása viszont rontaná a töltési hatásfokot,mivel kevesebb idő lenne az elősűrítésre,emiatt kissebb nyomással érkezne a friss keverék az elősűrítő térből a robbanótérbe.dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A henger felömlőihez nem nyúltam hozzá.
a leesztergálás valóban a vezérlést változtatta meg, ahogy azt a piros könyv is leírja. Nem sport motor létrehozása volt a célom, mindössze annyi történt, hogy kipróbáltam egy széria P12-őt, és a sajátomat.
A különbség a vezérlésben és a kipufogó dobokban van. Gyári adatok szerint a henger normál T5-ös henger a P12-őn is.
Én a kipufogót nem változtattam, (korábban is el volt vágva a könyök, amint beért a dobba) mindössze a vezérlést változtattam meg a "járatos" méret különbséggel, és ez gyárilag 2,5 mm.
Én megvagyok elégedve az elért változással.
annyira, hogy most a hátsó 18 "-os kerekemet visszacserélem 19"-os kerékre, (nagyfékdobos volt a 18" collos felni is, rövidített küllőkkel, ) 17-48-as szekunder áttétel mellett. ( ez is P12-es áttétel, a 18 "-hoz)
szóval én úgy látom, birni fogja a 19"-os kereket is forgatni.
Komment
-
A megragadás után csak hónolva lett a henger , 0,08 mm-es most az illesztés . Valamelyik itteni kolléga irta erre korábban, ez a Pannóniának tökéletes. Én is úgy érzem. A ragadás óta újra mentem 1800 km-t, a megváltoztatott vezérléssel, pl. Pécsre le , és vissza, és a motor agilisabban viselkedik, mint előtte...CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A fórumon lévők segítségét kérném a témában. A t5.-öm motorja teljes general alatt áll. Jelenleg keresek egy megbízható hengerfelújítással és főtengely felújítással foglalkozó műhelyt. A környékünkön egy zirci bácsit emlegetnek, de senki nem tudja az elérhetőségét. Ha ebben segítenétek, már azért is hálás lennék, ha esetleg valakinek tapasztalata van szakemberek és műhelyek terén, segíthetne nekem. A zirci bácsi érdekelne a legjobban, de hátha másnak jobb ötlete van! Az igazság az, hogy annyit olvasok rossz tapasztalatokról, hogy még! Nem igazán szeretnék kétszer szétszedni és összerakni semmit, a megszorulástól meg különösen tartok, ezért kérlek benneteket, ha valaki el tudna igazítani, annak örülnék. Segítségeteket előre is köszönöm!
Komment
-
0,08 mm-es most az illesztés .zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Igen, a nagyobb falvastagság nagyobb tömeget , és hőtágulást eredményez (ahogy már írtam is... ) "Pl : egy 5m -es alu.rúd 100 C fok hőmérséklet növekedés hatására szemmel áthatóan többet tágul mint a 0.5 m-es ..." , és ez a vastagságbeli eltérés szerintem mind annak tudható be hogy minden túlméretet , egy-ugyanazon, alapmérethez kreált nyers-öntvényből alakítják ki (ami már egyébként is vastagabb mint a gyári ) , tehát minden méretnél nő a palást falvastagsága, az átmérő függvényében ! Ezáltal nő a beszorulás lehetősége is ( ez okból ovális a dugattyú , mivel a csapszeg környékén több az anyag vastagsága , így a csapszeg irányba mérve kisebb az átmérő is . A "kúposság,lépcsősség,hordóforma" pedig a falvastagságnak ,a robbanás és a surlódás okozta hőmérséklet növekedésből eredő (üzem közbeni ) , a hőtágulás miatti méretnövekedését hivatott kompenzálni)Természetesen mindezek az anyag minőségének függvényében kerülnek kialakításra ! A hőtágulás csökkentése végett használtak a Pannonia dugattyúknál is a későbbiekben 12% helyett 20% -os Si tartalmú anyagot . De a dugattyú mechanikai szilárdsága is az anyagminőség függvénye, ezért az abból való lefaragást mielőtt megejtenéd , talán konzultálni kéne egy nagyobb tudással rendelkező szakemberrel , valamint a valódi anyag minőségét sem ártana tudni... Előfordulhat hogy a gyártó ezen falvastagság mellett garantálja a megfelelő szilárdságot , terhelhetőséget és a külső geometriát is ennek függvényében találják ki !
Nos ezért nehéz a választás , hogy minden kritériumnak megfeleljen a dugó , legjobb a mások használat közbeni tapasztalatait összehasonlítani . De az is lehet hogy egy kicsit bizonytalan vagyok , vagy mégse ???demeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Tisztelt Nagypeti !
Ha jól tudom az urat Wittmann Istvánnak hívják , de a címét vagy a telefonszámát nem tudom megadni . De azt hiszem nem is illik az ő tudta nélkül , valószínűleg ha akarná, már fent volna a világhálón! Egyébként volt már a kezemben P20 főtengely amit ő készített ! Hát nem mondom ,nagggyon profi !
Komment
-
Nem gondoltam, hogy egyszer ide fogok írni...a kis októberi akciómnak meg is lett a következménye, most agyalhatok milyen dugattyút rakjak bele...érdemes nézni azt is, hogy a kopásnyomok szerint hányszögletű ez a Belcord.
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem gondoltam, hogy egyszer ide fogok írni...a kis októberi akciómnak meg is lett a következménye, most agyalhatok milyen dugattyút rakjak bele...érdemes nézni azt is, hogy a kopásnyomok szerint hányszögletű ez a Belcord.
[ATTACH=CONFIG]27113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27114[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27115[/ATTACH]
Tudtommal , úgy válallják a munkát ha a fúrást is ők végzik ! A hengert sem ártana kicsit átfésülni.. , (áthónolni egy picit , esetleg ujrafúrni ...) ugyan az a műhely fúrta amelyik gyártotta a dugattyút ? (nesze neked "kétszer hőkezelt" speciális aluöntvény "alkatrész .) Lehet hogy az októberi akciónak az égvilágon semmi köze az egészhez , esetleg az alkatrészben keresendő a probléma gyökere. Feltételezem persze hogy a karburálásod megfelelő ! (ne ragaszkodj a gyári méretekhez , értékekhez azok új alapméretes gyári henger - dugóhoz , és olmozott üzemanyaghoz lettek kitalálva .)
Remélem nem fog sokba fájni , és mihamarabb gatyába rázod a gépet !sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Joker, igen. De látom magam előtt a kérdőn nézést persze, mire gondolsz?
Zahi, akartam bízni ebben a dugattyúszettben, fizettem is érte kétszer annyit, mint a Berta. De abban ma sem bízom annyira, az olcsó ára miatt legfeljebb az "elmegy" kategória. Ezek után persze mondhatjuk, hogy ettől biztos jobb.
Nagyon nem akarózott szétszedni a télen, de most hogy elővettem, úgy felerősödött és állandósult mára a csörgése, hogy már én szégyelltem...
A dugattyúszettet külön vettem és közeli szaki fúrta hozzá a hengert, jónak tűnt úgy szemre.
A karburálásom sok-sok próbálkozás végeredménye, amitől jobbat nem tudtam. De nyárról őszre is módosítottam pl., tehát figyeltem rá.
Gatyába rázom, csak az a dilemma, mennyit költsek rá...mivel a második blokkba borítanám inkább a pénzt, ha épp van rá, ezt egy elfogadhatóan használható és teljesen gyárinak megfelelő szintű motornak hagynám.
Ja, a falvastagság olyan 3 tizeddel nagyobb mint a gyári, azonos átmérővel.Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2015 márc. 27, 15:20.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment