Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha a felömlők keresztmetszetén és annak felületén nincs változtatás nem jut az elősűrített keverék minél gyorsabban az égéstérbe.
    Ezért is tettem fel az elméleti kérdést, hogy érdemes lenne-e a dugattyúperem lemunkálásával tovább nyitva tartani azt a csatornát is. Persze az általa okozott kompresszióviszony veszteséget is korrigálni kell.

    Komment


      Véleményem szerint itt a hangsúly nem azon van h tovább legyen nyitva hanem inkább az h hamarabb legyen kinyitva.A felőmlő csatorna előbbi nyitása viszont rontaná a töltési hatásfokot,mivel kevesebb idő lenne az elősűrítésre,emiatt kissebb nyomással érkezne a friss keverék az elősűrítő térből a robbanótérbe.
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        A henger felömlőihez nem nyúltam hozzá.
        a leesztergálás valóban a vezérlést változtatta meg, ahogy azt a piros könyv is leírja. Nem sport motor létrehozása volt a célom, mindössze annyi történt, hogy kipróbáltam egy széria P12-őt, és a sajátomat.
        A különbség a vezérlésben és a kipufogó dobokban van. Gyári adatok szerint a henger normál T5-ös henger a P12-őn is.

        Én a kipufogót nem változtattam, (korábban is el volt vágva a könyök, amint beért a dobba) mindössze a vezérlést változtattam meg a "járatos" méret különbséggel, és ez gyárilag 2,5 mm.

        Én megvagyok elégedve az elért változással.
        annyira, hogy most a hátsó 18 "-os kerekemet visszacserélem 19"-os kerékre, (nagyfékdobos volt a 18" collos felni is, rövidített küllőkkel, ) 17-48-as szekunder áttétel mellett. ( ez is P12-es áttétel, a 18 "-hoz)

        szóval én úgy látom, birni fogja a 19"-os kereket is forgatni.

        Komment


          a fogysztásról annyit, hogy Gyöngyös-Pécs távon oda -vissza 3,9 l/100 km 60-70 km/h óra átlaggal. Bejáratás képpen. de erről is irtam már korábban.
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


            A megragadás után csak hónolva lett a henger , 0,08 mm-es most az illesztés . Valamelyik itteni kolléga irta erre korábban, ez a Pannóniának tökéletes. Én is úgy érzem. A ragadás óta újra mentem 1800 km-t, a megváltoztatott vezérléssel, pl. Pécsre le , és vissza, és a motor agilisabban viselkedik, mint előtte...
            CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              A fórumon lévők segítségét kérném a témában. A t5.-öm motorja teljes general alatt áll. Jelenleg keresek egy megbízható hengerfelújítással és főtengely felújítással foglalkozó műhelyt. A környékünkön egy zirci bácsit emlegetnek, de senki nem tudja az elérhetőségét. Ha ebben segítenétek, már azért is hálás lennék, ha esetleg valakinek tapasztalata van szakemberek és műhelyek terén, segíthetne nekem. A zirci bácsi érdekelne a legjobban, de hátha másnak jobb ötlete van! Az igazság az, hogy annyit olvasok rossz tapasztalatokról, hogy még! Nem igazán szeretnék kétszer szétszedni és összerakni semmit, a megszorulástól meg különösen tartok, ezért kérlek benneteket, ha valaki el tudna igazítani, annak örülnék. Segítségeteket előre is köszönöm!

              Komment


                0,08 mm-es most az illesztés .
                A 3. javított kiadású Balogh- Wohlmuth féle könyvben is ennyi illesztési hézagot írnak szerintem ez tökéletes lesz nekem,főleg h az oldalkocsit is húznia kell... a dugattyú falvastagságára meg 2,4-2,6 mm ír ugyan ez a könyv ahoz képest a Belcord 3,4-3,6-3,8mm... de nem baj majd az eszterga mega turbó maró ellátja a baját ennek a falvastagságnak
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  Igen, a nagyobb falvastagság nagyobb tömeget , és hőtágulást eredményez (ahogy már írtam is... ) "Pl : egy 5m -es alu.rúd 100 C fok hőmérséklet növekedés hatására szemmel áthatóan többet tágul mint a 0.5 m-es ..." , és ez a vastagságbeli eltérés szerintem mind annak tudható be hogy minden túlméretet , egy-ugyanazon, alapmérethez kreált nyers-öntvényből alakítják ki (ami már egyébként is vastagabb mint a gyári ) , tehát minden méretnél nő a palást falvastagsága, az átmérő függvényében ! Ezáltal nő a beszorulás lehetősége is ( ez okból ovális a dugattyú , mivel a csapszeg környékén több az anyag vastagsága , így a csapszeg irányba mérve kisebb az átmérő is . A "kúposság,lépcsősség,hordóforma" pedig a falvastagságnak ,a robbanás és a surlódás okozta hőmérséklet növekedésből eredő (üzem közbeni ) , a hőtágulás miatti méretnövekedését hivatott kompenzálni)Természetesen mindezek az anyag minőségének függvényében kerülnek kialakításra ! A hőtágulás csökkentése végett használtak a Pannonia dugattyúknál is a későbbiekben 12% helyett 20% -os Si tartalmú anyagot . De a dugattyú mechanikai szilárdsága is az anyagminőség függvénye, ezért az abból való lefaragást mielőtt megejtenéd , talán konzultálni kéne egy nagyobb tudással rendelkező szakemberrel , valamint a valódi anyag minőségét sem ártana tudni... Előfordulhat hogy a gyártó ezen falvastagság mellett garantálja a megfelelő szilárdságot , terhelhetőséget és a külső geometriát is ennek függvényében találják ki !
                  Nos ezért nehéz a választás , hogy minden kritériumnak megfeleljen a dugó , legjobb a mások használat közbeni tapasztalatait összehasonlítani . De az is lehet hogy egy kicsit bizonytalan vagyok , vagy mégse ???
                  demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    Tisztelt Nagypeti !

                    Ha jól tudom az urat Wittmann Istvánnak hívják , de a címét vagy a telefonszámát nem tudom megadni . De azt hiszem nem is illik az ő tudta nélkül , valószínűleg ha akarná, már fent volna a világhálón! Egyébként volt már a kezemben P20 főtengely amit ő készített ! Hát nem mondom ,nagggyon profi !

                    Komment


                      Köszönöm Zahi, már meg is találtam!
                      zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        Nem gondoltam, hogy egyszer ide fogok írni...a kis októberi akciómnak meg is lett a következménye, most agyalhatok milyen dugattyút rakjak bele...érdemes nézni azt is, hogy a kopásnyomok szerint hányszögletű ez a Belcord.

                        Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	144066Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	188.3 KB
ID:	144067Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	187.5 KB
ID:	144068

                        Komment


                          ez a henger meg volt fúrva a dugóhoz ???

                          Komment


                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem gondoltam, hogy egyszer ide fogok írni...a kis októberi akciómnak meg is lett a következménye, most agyalhatok milyen dugattyút rakjak bele...érdemes nézni azt is, hogy a kopásnyomok szerint hányszögletű ez a Belcord.

                            [ATTACH=CONFIG]27113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27114[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27115[/ATTACH]
                            Igen , erre próbáltam már többször utalni hozzászólásaim alkalmával , hogy bár "szűkebb pátriámban " készülnek ezek a "termékek" , mégsem nyerték el tetszésemet , és más ismerőseim is csalódtak benne! Talán látható most már hogy miért ! Esetleg nem tennéd meg hogy összehasonlítod a falvastagságát egy gyárival ? Már csak kíváncsiságból ... ! A Bertára már kevesebb a panasz , de mostanában a Hajósi ,Kohl műhely (remélem jól írtam ) dugattyúját ismerik el leginkább !
                            Tudtommal , úgy válallják a munkát ha a fúrást is ők végzik ! A hengert sem ártana kicsit átfésülni.. , (áthónolni egy picit , esetleg ujrafúrni ...) ugyan az a műhely fúrta amelyik gyártotta a dugattyút ? (nesze neked "kétszer hőkezelt" speciális aluöntvény "alkatrész .) Lehet hogy az októberi akciónak az égvilágon semmi köze az egészhez , esetleg az alkatrészben keresendő a probléma gyökere. Feltételezem persze hogy a karburálásod megfelelő ! (ne ragaszkodj a gyári méretekhez , értékekhez azok új alapméretes gyári henger - dugóhoz , és olmozott üzemanyaghoz lettek kitalálva .)
                            Remélem nem fog sokba fájni , és mihamarabb gatyába rázod a gépet !
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              Joker, igen. De látom magam előtt a kérdőn nézést persze, mire gondolsz?

                              Zahi, akartam bízni ebben a dugattyúszettben, fizettem is érte kétszer annyit, mint a Berta. De abban ma sem bízom annyira, az olcsó ára miatt legfeljebb az "elmegy" kategória. Ezek után persze mondhatjuk, hogy ettől biztos jobb.
                              Nagyon nem akarózott szétszedni a télen, de most hogy elővettem, úgy felerősödött és állandósult mára a csörgése, hogy már én szégyelltem...
                              A dugattyúszettet külön vettem és közeli szaki fúrta hozzá a hengert, jónak tűnt úgy szemre.
                              A karburálásom sok-sok próbálkozás végeredménye, amitől jobbat nem tudtam. De nyárról őszre is módosítottam pl., tehát figyeltem rá.
                              Gatyába rázom, csak az a dilemma, mennyit költsek rá...mivel a második blokkba borítanám inkább a pénzt, ha épp van rá, ezt egy elfogadhatóan használható és teljesen gyárinak megfelelő szintű motornak hagynám.
                              Ja, a falvastagság olyan 3 tizeddel nagyobb mint a gyári, azonos átmérővel.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2015 márc. 27, 15:20.
                              zahi kedvelte ezt.

                              Komment


                                Csak halkan jegyzem meg, hogy szerintem ez nem a dugó hibája. Ez nem jól volt megfúrva.

                                Tehetnél fel pár jobb képet a furatról, alulról is, hogy minden irányból lássuk.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 márc. 27, 13:33.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X