Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Igen Joker , pontosan erről van szó ! Én sem értem egészen hogy lehet ilyen a felület ! Ez egyértelműen a dugó megmunkálási hibáira utal , vagyis semmi köze a furathoz , a fúráshoz ... , ezért is tettem utána - t ! "...aztán hogyan ? miért ? " Hát ez az ! A dugó egy retek ! Azért mert nem tud úgy tágulni mint a gégecső , vagy a gép beállításából , kopottságából eredő hibák másolódnak a felületre ... ? Az ilyen gép minden rezgést képes felmásolni a felületre ! Ezt bővebben kifejezni, kifejteni nem lehet , éppen ezért írtam hogy ha a furatnál a felsorolt lehetőségek, amik végül is mérhetőek ,észlelhetőek , rendben találtatnak, ergo a hiba továbbiakban a dugattyúban keresendő , ami lehet kilincs , és kanál alu ötvözete is ! Az én szemem nem színképelemző , vagy labormikroszkóp . Erre próbáltam kitérni , pontosabban arra hogy szerintem nem a fúrás a ludas , ha csak az nem hogy a két kipu nyílás közötti gát melegedéséből eredő tágulás okozhatta a behúzásokat , mivel pont ott láthatóak (persze a kipu.-nál egyébként is nagyobb a hő) ! Valószínű félreérthettél , ezért nem értetted a mondanivalómat !Próbáltam finoman fogalmazni... . Egyébként a gyártó termékeivel elfogult vagyok , mégpedig az elégedettlenség irányában , de nem akarok bárkiben kétes érzést kelteni pontosan emiatt ! (direkt nem írtam alkatrészt ...) . Nem akarom azt hogy rátaláljak éppen valakire, akinek "bevált " és a hozzászólásom után magyarázzam a "bizonyítványomat" , pont azért mert ez a meggyőződésem , és ennyi . Remélem nem tűntem annyira műszaki antitalentumnak , hogy a dugó gyártási hibáját a henger "fúrására " fogom ,de van aki ezt is megteszi csak hogy a felelőséget hárítsa magától ! Ha sajátom lenne , nem állnám meg "röhögés nélkül" , és a gyártónál ecsetelném a véleményem . Egyszóval bocs, ha kissé fátyolosan fogalmaztam , nem biztos hogy máskor nem fogom megtenni !

    - - - Updated - - -

    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ennek a hengernek már mindegy szerintem, felfúratom 69-re, kipróbálom Bertával.
    Mondjuk attól tartok, hogy stresszesebb lesz a bejáratás...
    Mindegy, ez van. Még annyit a Belcordról, hogy a gyűrűk kalimpálhattak benne és okozhatták a csörgést, kicsit lötyögősek a horonyban.
    Viszont a csapszeg legalább nem fordult el benne és a bronzpersely is rendben van.

    Inkább próbáld a harmadik megoldást , talán picit drágább , és hosszadalmasabb mire megkapod ,(hacsak személyesen nem intézed.) többen jelezték hogy nincs vele probléma !( nem az AMBIKA-ra gondoltam )

    - - - Updated - - -

    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Csak halkan kérdezem mert nem tudok róla semmit, de esetleg a 250-es Mz dúgóját nem lehetne használni?
    A csap ugyan akkora se a többi paraméterét nem ismerem. Viszont abból állítólag van jobb, legalább is az Mz-sek szeretik Almot dugó ami szintén K20-as anyagból van akár a gyárija. De még gyárit is találni 7-8000ft körül.
    Vagy az csak alu bordás hengerhez való? Azt olvastam hogy az illesztést kell a vas hengernél 0.07-0,08-ra tenni az alu 0,04-0,05-éhez képest.
    Próbáltam , de nem vált be! Talán azért mert más lehet a kúpossága esetleg ovalitása is , mint ami a kevésbé jól hűtött öntöttvas hengerhez kell . Ha nagyra illeszted meg csörög . Azon felül, a gyűrűvég biztosító stifteket is át kell helyezni !
    OdinHEM és dkari kedvelte ezt.

    Komment


      Jól látom, hogy Demeter, és Lemezjáték dugóján is ugyanaz a "gégecsőkopás" látható? Ugyanaz a gyártmány a két dugó?

      Komment


        gesszti
        Ugyanaz a gyártmány a két dugó?
        Az enyém magyar dugó, a cég, akinél csináltattam, nem kicsiben űzi az ipart és rendszeresen rendel tőlük különböző motorok (nem csak motorkerékpárok!) felújításához. Ha elégedetlen volna velük a vevői panaszok miatt, valószínűleg mást használna...de ez csak találgatás részemről.

        Én hajlamos volnék inkább a Pannónia vas hengerben és a nem megfelelő karburátor beállításban keresni a probléma okát.
        Meg ami még nagyon fontos, kánikulai nap volt, amit én tudtam is, csak akkor már elég sok km volt benne, és tényleg úgy éreztem, hogy könnyedén szalad a motor. (Biztos, hogy benne van a dologban az én hülyeségem is!)

        Annak idején a bejáratás amúgy is egy külön szertartás volt, a Pannónia esetében talán nem is véletlenül...A Pannóniás könyvek is említik a szorulást, még képek is vannak a dugattyúkról. Gondolom, ez nem volt annyira ritka dolog annak idején?!?
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 márc. 29, 08:47.
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          Mi ez a miákolás,mit akartok?
          Akármelyik dugó jobb a gyárinál!!!Egy régi motoros örült:ha valaki kisalberozta a hengert és belefért a dugattyú,ha megszorult megállt az út szélén és lereszelte,vagy fenőkővel ledörzsölte a beégett részt és ment tovább,mert Ő motorozni akart és nem rinyálni...Ha nincs türelmed bejáratni és simogatni vegyél más motort.ha zajtalanul akarsz járni van jobb is,ezek a motorok röfögtek ,pukkadoztak,recsegtek,és javítgatni kellett útközben.

          Aki kiállítási motort akar csinálja meg és tegye trélerre amíg megmutatja ,hogy működik addig nem fog megragadni.
          Titus, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            A miákolás épp azért van, mert manapság elvileg az akkoritól fényévekkel fejlettebb szinten vagyunk. Ennek viszont kétségtelenül meg kéne mutatkozni a motorjainkon, amikor mai előállítású anyagokkal, mai gépmunkával újítjuk fel őket.
            Ha nem így történik és még mindig ugyanazokkal a nyűgökkel kell megküzdeni egytől egyig, akkor az nincs jól és szerintem igenis van okunk ezen rinyálni...
            OdinHEM és dkari kedvelte ezt.

            Komment


              Egy régi motoros örült:ha valaki kisalberozta a hengert és belefért a dugattyú,ha megszorult megállt az út szélén és lereszelte,vagy fenőkővel ledörzsölte a beégett részt és ment tovább,mert Ő motorozni akart és nem rinyálni...Ha nincs türelmed bejáratni és simogatni vegyél más motort.ha zajtalanul akarsz járni van jobb is,ezek a motorok röfögtek ,pukkadoztak,recsegtek,és javítgatni kellett útközben.

              Ezzel nincs is semmi probléma. A különbség csak hogy akkor szükség volt és mindegy mi mindegy milyen csak berregjen.
              Valamint "szökő évente" találkoztál másik járművel és azok végsebessége sem haladta meg a 100-at.
              Én pont rinyálni nem rinyálok és főleg nem múzeumi darabot akarok csinálni. De ez meg is látszik minden motoromon, pont ezért nem gyáriak.

              A másik hogy ma elég szarul néz ki mikor megyek a motorral 70-80-al és mögöttem tíz autó az is benn a seggembe aztán egyszer csak reccs. Azért úgy is nehéz motorozni hogy a zabszem az ember pi....ába van.
              Zárt pályán meg nem szeretnék motorozni.

              demeternek tökéletesen igaza van. Mit tehet az ember ha ma nagyobb szemetet gyártanak mint negyven évvel ezelőtt.
              Nem hiszem hogy a jóhiszemű tulajdonosnak lenne a hibája.
              Én is azt gondolom naívan hogy a mai világban csak jobbat lehet gyártani de ez csak hiú ábránd.
              Sajnos ma már a magasabb ár sem garancia a minőségre.
              Regényt tudnák írni az ilyen irányú csalódásaimból, és még a végén én szégyellem el magam hogy tényleg én vagyok a hülye aki a pénzéért használható (nem minőségi csak használható) alkatrész vár.
              OdinHEM, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                mateapu
                Mi ez a miákolás,mit akartok?
                Akármelyik dugó jobb a gyárinál!!!
                Én ezzel abszolút egyetértek, igazad van!

                Ezzel együtt is, a hengerfúrást, az illesztést azt azért el lehet cseszni... Az én történetemet pont azért írtam meg, mert minden történet egyedi (nem is keverném demeter történetével, ahol bizony valószínűleg külső hiba van), én a saját szorulásomnál hibás voltam, belátom utólag...

                Még annyi: az imént azt írtam, más motornál nem volt gondom, közben eszembe jutott, dehogynem!!!

                A D-Csepelemet a nyolcvanas évek végén motorikusan felújítottam, gyári új főtengellyel, gyári(!!!) túlméretes dugóval, elismert szakember fúrta hozzá a hengert.

                És mi történt?! Napi használatban járattam be, ugyanis ezzel jártam dolgozni. Oda kellett érnem időben, nem állhattam meg vele állandóan pihenni. Bizony volt olyan, hogy dombon felfelé melegedve mélyült a hangja és erősen öblögetve, sebességet csökkentve tudtam megelőzni a ragadást, sőt, volt,a mikor meg is állt kuplung behúzása után.

                Ez valahol benne van a vas hengeres történetben.

                Mindent az adott korszak technikai szintjén kell értelmezni:

                Évekkel ezelőtt olvastam Steinbecktől az "Érik a gyümölcs" című könyvét, ahol leírja, hogy a századelőn hogyan javították a farmerek a T-modellt. Ami megmaradt bennem, a motort szétszedte (na persze nem műhelyben, hanem az úton szükségjavításként!!!), és a dugattyúra a gyűrűk helyére rézdrótot tekert, amit visszaszerelve azok bedolgozták magukat a hengerbe és mehet tovább a Tin Lizzy...
                Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 márc. 29, 13:05.
                Titus, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  amikor mai előállítású anyagokkal, mai gépmunkával újítjuk fel őket
                  Csak az eredeti konstrukciós jellemzők megmaradnak, lévén felújítás... Ami hibalehetőséget akkor beépítettek, az benne marad, onnantól már csak egy lépés a hiba. Nekem ha kocsiból átülök a Pannoniára, akkor kell nagyon figyelnem: hajlamos vagyok ugyanazt a dinamizmust elvárni, az meg a motornak már túlterhelést jelent.

                  Ha nincs türelmed bejáratni és simogatni vegyél más motort
                  Vagy olyan illesztéssel kell megcsináltatni a hengert, hogy 20 perc legyen a bejáratás és gyakrabban cserélni...

                  Mateapunak igaza van, mármint nem érdemes túlzott elvárásokat felépíteni, még akár a ráköltött súlyosabb összeg ellenére sem. Vagy le kell mondani az eredetiségről kisebb-nagyobb részben és a pénzt a motor más részeire költeni.

                  Én kapartam bicskával dugattyúból származó alut a hengerfalról az út szélén, hát hatalmas élmény volt. De hazajöttem vele lábon, hála a táska-műhelynek.
                  Titus, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    Ezeken a gépeken sokszor a szakmai lelemény,tapasztalat is szükséges a célba éréshez.

                    Komment


                      zahi, bocsánat , lassan talán megtanulom a rejtjeles olvasást .
                      OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        Majdnem öt éven keresztül próbáltam a forgalomban résztvenni a pannoniával nekem nem sikerült!!
                        A véleményem marad:mentem turán 80-100-közt eőkészitett géppel nem volt gond 3-350km-t mentem egy nap de utána elrepedt a tank elment a gyujtás és a "zabszem"nem csak az utazótársak miatt volt.Kívánta a négy-litert az állandó kontrollt.

                        Úgy megépíteni egy pannoniát,hogy a mai forgalomban megfeleljen az többe kerülne mint egy új motor...,de az már nem pannonia!!!!ha lenne teljesítmény:nem bírná a kuplung,generátor kellene,új lámpa a váltó lassú és gyenge,és mivel lassítanál fékdobbal??teleszkóp elavult=mi maradna?
                        Szeretem a pannoniát,de maradjon az ami,a mi bütykölős bulimotorunk.
                        OdinHEM, zahi és 4 további látogató kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          Úgy megépíteni egy pannoniát,hogy a mai forgalomban megfeleljen az többe kerülne mint egy új motor...,de az már nem pannonia!!!ha lenne teljesítmény:nem bírná a kuplung,generátor kellene,új lámpa a váltó lassú és gyenge,és mivel lassítanál fékdobbal??teleszkóp elavult=mi maradna?

                          Ez igaz lehet, de szerencsére nekem nem jött ki többe mint egy jó gyári felújítás, (igaz a festést is magam csináltam) bár kétségtelen műszakira kell egy dobfékes első kerék. És ez még midig Pannónia
                          Ha haladni nem is lehet a mai forgalommal de legalább megállni igen



                          Click image for larger version

Name:	20150326_141926.jpg
Views:	2
Size:	202.3 KB
ID:	144089
                          Titus, Fergusson és 5 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Szeretem a pannoniát ,de maradjon az ami
                            Kérem szépen, én szinte ugyanezt írtam le az egyik nagy autós-motoros véleménygyűjtő oldalon (a TotalCar-TotalBike-féle Népítéleten), nyertem vele egy Vespás kávéscsésze-készletet.
                            mátéapu, Fergusson és 4 további látogató kedvelte ezt.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              én szinte ugyanezt írtam le
                              Én meg azt írtam le itt a fórumon korábban hogy "nem vagyok igazi veterános". Mert én szeretem a régi autókat motorokat de kicsit más köntösbe Vagyis nekem nem célom az OT.
                              OdinHEM és cocojumbo kedvelte ezt.

                              Komment


                                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                de maradjon az ami,a
                                ...merugye elvtársak ! a krumplileves ---az legyen krumlileves .
                                Fergusson, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X