Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Először szerzek egy nem túl drága, de épp bordájú és alapméretes hengert.
    Megtámogatnálak egy ilyennel, átnéztem a hengereimet, az egyiknek bele van ütve a felömlő csatorna alsó élébe, a másik meg sajnos az ecetsavas kísérlet áldozata lett, megmarta a hengerpersely felületét...két T1 hengerem van, de azon meg ugye kisebbek a rések.



    Na, most páran leszedik a fejem...
    Látod, hogy senki se szedi le.
    Bár tisztában vagyunk ezekkel a dolgokkal, mégis mindig ott motoszkál valami Pannóniás hülyeség...gondolkodtam már én is azon, hogy olyanokon témázunk egyfolytában, amiről más gyártmányú motorok gazdái soha.

    Komment


      Ami még eszembe jutott. Végül is mi a Pannónia, mi a Pannóniázás?

      A valóság, amit a fiatalság nagy része lát: egy rakás vas, nagy adag szívás, rögös út.
      És amitől legenda lett, amiért sokan keresik és mi is itt vagyunk: az álmaink és amit beleképzelünk.

      Tessék álmodozni és néha meg is valósítani! Csak így tovább!

      Komment


        "amit beleképzelünk"

        Valóban, abból van sok...

        Komment


          az álmaink és amit beleképzelünk.
          Fiúk!

          Nagyon Köszönöm, hogy megosztottátok velem is (fejleszedés nélkül) amit a Pannónia, mint név és motorkerékpár "művelt" Veletek.
          Így tovább az olykor rögösnek is nevezett úton...

          Üdvözlettel...

          Komment


            A fejlesztésről/gyári állapot visszaállításról/megőrzésről annyit, hogy apám se gondolkodott annak idején,
            Az enyém dettó. A TL-t gondolom eléggé megtörte. Így rakott rá TLF első villát, sárvédőt, T5 tankot, Daúvia kormányt...
            A motor ment, más meg nem számított.


            Megtámogatnálak egy ilyennel, átnéztem a hengereimet, az egyiknek bele van ütve a felömlő csatorna alsó élébe, a másik meg sajnos az ecetsavas kísérlet áldozata lett, megmarta a hengerpersely felületét...két T1 hengerem van, de azon meg ugye kisebbek a rések.
            Nézelődök majd börzén, meg itt-ott. Annyira nem drágák szerencsére
            Az ecetsavas nagyon mélyen megmarta? Fúrással már nem lehet rajta javítani?

            Komment


              Nem a furattal van a gond, az kiadja de jobban bántotta a hegerperemet felül. Nyilván azt is helyre lehet hozni esztergával.
              Sajnáltam, mert egy 17 ezret futott henger volt, amit 15 éve bontottam egy tulajos motorból.

              Komment


                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem a furattal van a gond, az kiadja de jobban bántotta a hegerperemet felül. Nyilván azt is helyre lehet hozni esztergával.
                Sajnáltam, mert egy 17 ezret futott henger volt, amit 15 éve bontottam egy tulajos motorból.
                Ami henger most az enyémen van az cirka 20 évet állt hengerfej nélkül. Igaz a dugó felső pontban volt, de szép rozsdagödrös lett a felső tömítőpereme.
                Először úgy raktam össze, azzal a dugóval fúrás és hengerfej tömítés nélkül Hát végül is beindult, de a hengerfej körül körbe nyomta a füstöt.
                Aztán persze fúrás, új dugó, és a henger felső részéből le lett esztergálva 1 mm. Így sík lett, a dugó így se lóg ki belőle(még úgy se hogy hengertalp alá se raktam legutóbb tömítést) az 1mm-es alu hengerfej tömítéssel meg ugyan ott van mint volt.

                Na, tehát a lényeg hogy az a hengerfej szerintem még menthető, feltéve ha az adott motoron nem lóg ki belőle a dugó ha le van esztergálva.

                Komment


                  Ne felejtsd el , hogy a 2t motorokat mindig illik összerakáskor az alsó holtpontra kihézagolni , hogy a vezérlés a toppon legyen ! (többhengereseknél ez hatványozottan igaz ... , és lehet hogy a hengertalp leszabályzásával összehozható csak az egész !) Csak ez után kell a sűrítési arányt beállítani.
                  Vagyis nem összetévesztendő, a négyütemű gépek "vissza rontható" ,túlzottan megnövelt kompresszió viszony miatt , a hengertalp alatti tömítés , - mint hézagolóként - igénybe vehető javítási módszereivel !
                  Egyébként a hengerfejet, a megfelelő tömítéssel összerakva helyrehozható , bár ha ezzel tisztában vagy , rötön csak okoskodásnak tűnik az egész gondolatmenetem , amit világért sem akarnék .. . Vagyis ha ezzel a lelkivilágodba gázoltam volna , nem akarattal volt !

                  Komment


                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ne felejtsd el , hogy a 2t motorokat mindig illik összerakáskor az alsó holtpontra kihézagolni , hogy a vezérlés a toppon legyen ! (többhengereseknél ez hatványozottan igaz ... , és lehet hogy a hengertalp leszabályzásával összehozható csak az egész !) Csak ez után kell a sűrítési arányt beállítani.
                    Vagyis nem összetévesztendő, a négyütemű gépek "vissza rontható" ,túlzottan megnövelt kompresszió viszony miatt , a hengertalp alatti tömítés , - mint hézagolóként - igénybe vehető javítási módszereivel !
                    Egyébként a hengerfejet, a megfelelő tömítéssel összerakva helyrehozható , bár ha ezzel tisztában vagy , rötön csak okoskodásnak tűnik az egész gondolatmenetem , amit világért sem akarnék .. . Vagyis ha ezzel a lelkivilágodba gázoltam volna , nem akarattal volt !
                    Tudom hogy minden tized számít a vezérlésnél, de amikor kihagytam a hengertalp tömítését, meg faragva lett a hengerből nem igazán foglalkoztam ezzel.
                    Persze megnéztem hogy nagyjából jól nyit és zár-e minden, nem lóg-e be a dugattyú teteje és szoknyája a nyílásokba amikor nem kéne, és ezekkel nem is volt gond. Szóval nem foglalkoztam vele.

                    Komment


                      Ha gondolod, elküldöm neked azt a hengert, menthetőbb, mint a tiéd volt.

                      Komment


                        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha gondolod, elküldöm neked azt a hengert, menthetőbb, mint a tiéd volt.
                        Egyenlőre még várnék vele. De később lehet hogy jól jön majd, szóval megköszönném ha őrizgetnéd még egy kicsit

                        Komment


                          Sziasztok!

                          Az egyhengeres Pannnóniáknál a hengertalp tömítés tized milliméterre állítása alsó holtponton (hogy teljesen nyissa a kipufogó, és az átömlő csatornákat), hát hogy is fogalmazzak -finoman - nem olyan mellbevágó jelentőségű.
                          Már a mérés ill. ellenőrzés sem egyszerű egy bizonyos szinten túl.
                          Mikor nyit? Mennyire nyit?
                          Mert ugye vannak illesztési hézagok ( a dugattyú vezérlő élénél a legnagyobb a hézag a hengerben), no és rádiuszok (a csatornák kilépő éleinél ugye...).

                          Sokkal fontosabb, hogy a megfelelő dugattyú (azaz mérethelyes) legyen beszerelve (a többi sallangot most kihagynám...).
                          A hengertalp emelésével jelentős teljesítmény pluszt kapunk (nánk) de: ilyenkor értelemszerűen kisebb lesz a kompresszióviszonyunk ami viszont csökkenti a teljesítményt. Ahhoz, hogy újra a megfelelő érték legyen azt be kell állítani.
                          A beállítást méréssel végezzük!
                          (ugye mindenki megméri a kompresszióviszonyt miután egy ismeretlen méretű/eredetű másik dugattyú kerül a hengerébe...?)
                          Dugattyú fölső holtponton, gyertya kint, injekciós fecskendőbe tiszta olaj, gyertyanyílás alsó széléig tölteni a hengerfejet (oldalgyertyásnál kissé meg kell dönteni a motort), a betöltött köbcenti mennyiséget felírjuk.

                          Ez lesz a Sűrítési térfogat (Vc).

                          Ezután kiszámoljuk a pontos lökettérfogatot (a henger furat átmérőt tized pontossággal kell tudni/mérni/számolni), beleértve az esetleges hengerfúrás utáni méret növekedést.

                          Ez lesz a Löket térfogat (Vh).

                          A többi már gyerekjáték (Kompresszió viszony = Vh+Vc/Vc).
                          Ha módosítani kell akkor a hengerfejet vegyük inkább kezelésbe, ne a hengert!

                          Ha minden rendben van akkor nagy valószínűséggel orvosoltunk egy - a dugattyú ragadással kapcsolatos hibát.

                          (igenis tessék mérni, sok meglepetés lehet...)

                          Komment


                            Szerintem már csak azért sincsen túl sok jelentősége tized milliméteres méréseknek itt, mert eleve botrányos szórással készültek anno a hengerek, ráadásul, a csatornák nem merőlegesek a henger palástjára, ehhez viszonyítva elég nagy szögben csatlakoznak a hengerhez, így a 0,5mm-es lépcsőjű túlméretre fúrások változtatnak a csatornák helyzetén.

                            Komment


                              Pontosan a pontatlan gyártás , és a fúráskor változó rések helyzete indokolja, a pontos alsó holtpontra való hengermagasság beállítást (természetesen ahogy Tonybacsi , és én is írtam , utána a komp.viszony beállítása jön ! ) !
                              Természetesen ,nem lehet pontosan beállítani mindent a vázolt gyártási eltérések végett , de célszerű ! , ha kell helyére kell reszelni , mert meghálálja ...( meg a hengertalpra sem árt odafigyelni )
                              Egyébként meg ,mindenki úgy csinálja ahogy akarja , ahogy az igényessége diktálja . Ha neki úgy bevált ...

                              Komment


                                Az egyhengeres Pannnóniáknál a hengertalp tömítés tized milliméterre állítása alsó holtponton (hogy teljesen nyissa a kipufogó, és az átömlő csatornákat), hát hogy is fogalmazzak -finoman - nem olyan mellbevágó jelentőségű.
                                Nem szokott ezzel gond lenni az utángyártott dugattyúkkal sem. Egyébként azt figyeltem meg, hogy a kipufogó csatornák ablakainak alsó éle alacsonyabban van, mint a szívóké. Így alsó holtponton a dugattyú kicsit a szívó csatornák alá nyit.




                                a csatornák nem merőlegesek a henger palástjára, ehhez viszonyítva elég nagy szögben csatlakoznak a hengerhez, így a 0,5mm-es lépcsőjű túlméretre fúrások változtatnak a csatornák helyzetén.
                                Az rendben is van így, a hengerben hátrafelé kell beáramlani a keveréknek, hogy ki tudja öblíteni a kipufogógázokat.
                                69 fölé meg azért sem szerencsés fúrni, mert minél nagyobb méret, annál jobban változik a csatornanyílás.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X