Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P 12 és T1 henger közötti különbségek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Nem elsősorban a 4 ütemről beszélek:
    Click image for larger version

Name:	dugattyu-58-50-parban-jawa-350-12v-komplett-jobb-bal.jpg
Views:	1
Size:	54.0 KB
ID:	133261 Click image for larger version

Name:	dugattyu-66-00-jawa-250-komplett-18-as-csap.jpg
Views:	1
Size:	30.1 KB
ID:	133262 Click image for larger version

Name:	termekn3023-jawa_dugattyu_350_6v_5800_kpl_bal.jpg
Views:	1
Size:	14.5 KB
ID:	133263 Click image for larger version

Name:	002.143.jpg
Views:	1
Size:	25.4 KB
ID:	133264
    supermax kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #32
      Igazatok van...................................!

      Komment


        #33
        Joker! én már 2 pálinka után vagyok, és elismerem a hozzáértésedet! nem is vitatkozom Veled, én csak egyszerüen szeretnék motorozni a gépemen. Részemről a fórum tagságot is befejezem, amit kell majd elolvasom névtelenül...
        Üdv nektek, és még sok-sok évet nyeregben! vagy ahogy az ifjabb motorosok mondják, Széles Utat!

        Komment


          #34
          TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Részemről a fórum tagságot is befejezem, amit kell majd elolvasom névtelenül...
          Én nagyon sajnálnám ha így döntenél. Remélem később már másképp látod az esetet és meggondolod magad!
          Che, supermax és kollarg kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Kedves TLF65!

            Úgy tűnik megsértődtél valamin,azért írom,hogy valamin,mert nem olvastam át,a hozzászólásokat teljes láncolatában.Nekem hiányoznál,ha befejeznéd a fórum tagságot,hiszen elég régen együtt vagyunk és sok jó hozzászólást olvastam tőled,melyet ezután sem szeretnék nélkülözni és úgy gondolom mások sem.

            Egy ilyen társaság ,bár érdeklődési körünk egy,de azért különböző egyéniségű emberekből áll.Vannak olyanok,akik nem tudják elviselni,ha nem az övék az utolsó szó,-rájuk kell hagyni,-legyen az övék.AZ évek alatt,nekem is sok olyan emberrel volt dolgom,hogy vitatkoztunk,vitatkoztunk,nem jutottunk közös nevezőre és esetleg enyhébb harag lett a vége.Nem állítom,hogy a fenti esetekben mindig nekem lett volna igazam,de azért a barátság megtépázva került ki a vitából.Ahogy múlik az idő a fejem fölött,lassan rájövök,hogy az igazi vagyon,az emberekkel kialakított jó kapcsolat,békés légkör.Természetesen nem kell megalkudni minden áron,de azonos elveket és nézeteket valló emberek között inkább több a közös pont,amit erősíteni kell és akkor,a kicsi nézetkülönbségek,-úgy elmosódnak.Mostanában,nekem már minden barát,vagy régi jó szaktárs elvesztése nagyon fájdalmas,mert pótolhatatlan.

            Azért,ha anonim,-mégis olvasnád a fórumot,az azt jelenti számomra,hogy te is kötődsz ide,ezért arra kérlek,-gondold át még egyszer és maradj köztünk!

            Üdvözlettel:Che
            nyuszifül és sricsi70 kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              1, 2, 3 vagy 4? Szerintem a Pannoniák tipikus fordulatszámainál vajmi kevés jelentősége van, ahogy a gyűrű vastagságának is.

              Én egy ideje kacérkodom a "hozzuk ki amit az egyhengeresből ki lehet" gondolattal, utánaolvasgattam mindenféle szakirodalomban (illetve még folyamatban van a dolog). Például tervezgettem 1 mm-es gyűrűkkel (2 vagy 3 darab, de inkább az előbbi) szerelt dugattyú beszerzését és beépítését, de annak csak 7000 1/perc felett lenne jelentősége, így marad azutánra, hogy én is szanaszét könnyítettem a főtengelyt és beszereztem egy felül is tűgörgős hajtókart.

              Jelenleg két dolog bántja a fantáziámat, az egyik az "L" profilú (vagy másnéven Dykes) gyűrű, amit Joker is említett, illetve a másik amiben szeretném kikérni a tapasztalataitokat: mennyire aszimmetrikusak (eltérőek vagy hibásan gyártottak) a késői gyártású Pannonia hengerek csatornái? Megnéztem egy cikk-cakkban osztott bordás henger (ugye T5H/P12 párosra került ez ha minden igaz) belsejét, hát ha nem is feltűnő, de elég ideig nézegetve/méregetve eltérnek pl. a szívócsatornák. Gondolom - de ha nem jó lenne az elképzelésem akkor cáfoljatok meg - a tervező azt szimmetrikusra álmodhatta meg.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #37
                Üdv kollarg!

                Szerintem az átömlő csatornák szimmetriájára gondolhatsz,mert szívócsatornája csak egy van a T5H/P12 típusnak.A páros csatornáknak illene szimmetrikusnak lenni. Sajnos lehet köztük eltérés,és talán a felületük sem segíti elő a kedvező áramlást.
                joker kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Pont jó, hogy felvetődött a téma, én is pont ezen gondolkozok, hogy 2 vagy 3 gyűrű legyen a Szentesivel ellátott TLF-emen. Tudom, gyárilag 3 volt rajta, de érdekelne, mivel jobb vagy rosszabb egy két gyűrűs dugattyú...

                  Azt nem hinném, hogy a három gyűrű annyira rossz lenne, hiszen pl. a Sport Czetkákon, Jawakon is háromgyűrűs dugó van, és pont e motorokról hallok brutál futásteljesítményeket fúrás, gyűrűzés, stb. nélkül (80-100e km-ről van szó). Viszont a kisebb, pörgősebb motorokon két gyűrű szokott lenni (pl. Simson S51), eszerint talán azért váltottak két gyűrűre a '60-as években, mert ahogy a gyári Pannonia könyv is írja: ,,A Pannónia motorkerékpár nagyteljesítményű sportmotor", aztán a tulajdonosok hajlamosak is voltak eszerint használni?

                  A témában talán Treszl Gabiékat kéne megkérdezni, ők aztán tudják, mit jelent egy Pannóniát hosszú távon használni

                  Komment


                    #39
                    St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    az átömlő csatornák szimmetriájára gondolhatsz
                    Igen, arra, csak - szokásomhoz híven - félrebeszélek....
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #40


                      A verseny Pannónia INDEX fórumon találtam --és végig olvastam az ezzel a dologgal kapcsolatos hsz kat , bizony nagyon ügyes dolgokat csinálnak !

                      Komment


                        #41
                        A gyűrűk egyik feladata hogy elvezesse a hőt a dugattyúról a henger felé.Valaki azt mondja jobban melegszik 3 gyűrűvel,de ha belegondolunk józan paraszti ésszel ,csak a henger melegszik jobban a dugattyú viszont kevésbé,vagyis kissebb a megszorulási hajlam,a henger kopása viszont nő!Én egyébként még nem próbáltam a 3 gyűrűs dugattyút,de már elméletben gondolkodtam ezen a témán. A Jawak is 3 gyűrűvel működnek és tapasztalataim szerint kevésbe hajlamosak a megszorulásra mint a pannóniák, mondjuk azok jobb anyagokból is készültek!
                        kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          joker és movisz kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Joker! én már 2 pálinka után vagyok, és elismerem a hozzáértésedet! nem is vitatkozom Veled, én csak egyszerüen szeretnék motorozni a gépemen. Részemről a fórum tagságot is befejezem, amit kell majd elolvasom névtelenül...
                            Üdv nektek, és még sok-sok évet nyeregben! vagy ahogy az ifjabb motorosok mondják, Széles Utat!
                            Kérlek ne hagyd el a fórumot!!!

                            Gondolj a régi mondásra: "Okos enged, szamár szenved !!!!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2012 nov. 02, 19:51.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X