Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P 12 és T1 henger közötti különbségek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P 12 és T1 henger közötti különbségek

    Szóval a kérdés az lenne,hogy hogyan lehet felismerni a P12-es hengert? Mik a különbségek például egy T1 vagy T5 hengerhez képest? Külső jegyekre is gondolok,de azt olvastam hogy a felömlő csatornái is jobbak ezért is erősebb egy p 12-es.Igaz ez?

    #2
    Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ezért is erősebb egy p 12-es.
    Elsősorban a különleges kipufogónak, és a dugattyúnak köszönhetően. A P12 dugattyú szoknyája 2,5 mm-rel rövidebb. A hengerek különbségéről nem tudok, de attól lehetséges.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 21, 18:51.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Attached Files
      TLF65, sricsi70 és nyuszifül kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A p12, T5h hengernek a rései el vannak tolva 2mm-el a t5, t1, fengerekéhez képest. A P12, T5h hengerének a legfelső bordája is meg van szakítva, a többié nem.

        A T5 hengernek elől 4 db összefüggő bordája van felülről számolva.
        A T1, TLF hengereken 5 db összefüggő borda található. Ezek réseinek a hejzete azonos.

        A zárt bordájú korai TLF, TLT, TL egyhengeres CSEPEL 250 hengerek öntése sokszor pontatlan volt, igy a rések nagysága és hejzete számottevően eltérhet.
        TLF65, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm,
          azt hiszem megtudtam amire kíváncsi voltam!

          Komment


            #6
            Üdv! Én a hétvégén mentem 230 km-t az új dugattyúmmal, a TLF (T1)-emben. A dugattyú palástból 2,2 mm lett leesztergálva, és elvileg eredeti másodszor fúrt T1 henger van a motoromon. (hogy mekkora a különbség egy T5H-s henger és az enyém között, csak akkor tudnám megmondani, ha lenne T5H-s hengerem is...

            Viszont a motor érezhetően megváltozott, - és előnyére. A kipufogó sima TLF maradt, könyök levágva annyira, hogy szerelhető a dobba. Az első 90 km 60-65 km/h volt, de már az emelkedőket itt is szépen vette "bikából" csak kis gázadásssal. Utána a második 90 km 65-75 km/h, itt már érezhetőbb volt hogy vannak tartalékok, és 200 km után 80 km/h sebesség mellet, szinte minden dombot 4-el vettem, akkora a nyomatéka a motornak.

            Agilisabb, gyorsabban pörög fel, és érezhetően nagyobb nyomaték!

            Annyira nem merem neki huzni - és nem is fogom tanulva az első megszorulásból - mert frissen hónolt a henger, és vadi új a dugó, és a gyűrűk. (a korábbi dugóm gyűrűi két hete szépen beleolvadtak a hornyokba, mozdíthatatlanul. ezért ment el a kompresszióm. akkor 1750 km volt a motorban fúrás után, most 2000.)

            Tanulság: tartós utazó esetén nem fogom a 80-at túllépni...
            eddig sem tettem, de mióta felujítottam a gépet úgy látszik az eszem is elment. 90-el...

            Azért írom hogy TLF(T1) mert a váz-nyak-tábla TLF de luxe, a motor és vázszám ( megegyezik a kettő nálam) T11/.... kezdődik. És ApaE-vel egyetértve gondolom az enyém valamiféle átmeneti tipus lehet, 1961 májusában lett megvásárolva, azóta szolgál bennünket.

            noha a kipufogódob eredeti, azért a motor hangja, (és a háttér hang, amit menetközben a sisakban hallok) megváltozott. Nyilván nagyobb a töltés, és a robbanás is a hengerben. (ez az oka a nyomaték-növekedésnek)
            Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 okt. 24, 13:23.
            Gergő, kollarg és Balumester kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Ez igen hasznos infó! A fogyasztás amúgy növekedett az átalakítás után?

              Komment


                #8
                TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én a hétvégén mentem 230 km-t az új dugattyúmmal, a TLF (T1)-emben. A dugattyú palástból 2,2 mm lett leesztergálva, és elvileg eredeti másodszor fúrt T1 henger van a motoromon.
                Milyen dugattyút használsz?

                Komment


                  #9
                  Üdv! Nem vettem észere erős fogyasztás növekedést, (amugy sem hajtottam 60-80 csak) de biztos hogy 4l/100km, vagy fölötte fog enni, hiszen... viszonylag jól sikerült a karbit beállítani, kb. 20km-et motoroztam és csak utána került sor a beállításra.

                  egri Belcord tipusú dugót használok, (mondjuk az előzőm is ilyen volt, amibe beleragadtak a gyűrűk...)

                  Komment


                    #10
                    Két vagy három gyűrűs dugó ez a Belcord dugó?

                    Komment


                      #11
                      két gyűrűs. korábban a gyári első túlméretes 3 gyűrűs volt...ámbár nem tudom, hogy "gyári" volt-e?! bár a 70-es években szerintem könnyű volt gyári alkatrészhez hozzájutni...

                      Komment


                        #12
                        Szerintem a gyári dugattyú még az ötvenes években volt három gyűrűs, utána már kettő.

                        Jut eszembe TLF65, a Belcord-ot hol vetted, mennyiért?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2012 okt. 26, 08:28.

                        Komment


                          #13
                          Belcord egy gépműhely Egerben (Belcord Kft) ahol foglalkoznak mindenféle gépimunkával.Hengerfúrás, dugattyú,gyűrű készítés,tehát ha valaki 3 gyűrűset akar szerintem azt is megtudják csinálni!

                          Komment


                            #14
                            Én rendeltem tőlük egy szettet, 2 mm-es krómgyűrűkkel, aminek az ára egy tizes, sima 2,5-es gyűrűkkel meg 8. (plusz posta)

                            Komment


                              #15
                              Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ha valaki 3 gyűrűset akar szerintem azt is megtudják csinálni!
                              Igen, meg tudnak csinálni szinte bármit, eltérő csapszegméret, más gyűrűk, más méretek. Én még nem csináltattam, csak lekérdeztem, azt írták 10000+ÁFA. Ez volt két hete.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X