Szóval a kérdés az lenne,hogy hogyan lehet felismerni a P12-es hengert? Mik a különbségek például egy T1 vagy T5 hengerhez képest? Külső jegyekre is gondolok,de azt olvastam hogy a felömlő csatornái is jobbak ezért is erősebb egy p 12-es.Igaz ez?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
P 12 és T1 henger közötti különbségek
Collapse
X
-
Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseezért is erősebb egy p 12-es.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 21, 18:51."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
-
A p12, T5h hengernek a rései el vannak tolva 2mm-el a t5, t1, fengerekéhez képest. A P12, T5h hengerének a legfelső bordája is meg van szakítva, a többié nem.
A T5 hengernek elől 4 db összefüggő bordája van felülről számolva.
A T1, TLF hengereken 5 db összefüggő borda található. Ezek réseinek a hejzete azonos.
A zárt bordájú korai TLF, TLT, TL egyhengeres CSEPEL 250 hengerek öntése sokszor pontatlan volt, igy a rések nagysága és hejzete számottevően eltérhet.
- 4 likes
Komment
-
Üdv! Én a hétvégén mentem 230 km-t az új dugattyúmmal, a TLF (T1)-emben. A dugattyú palástból 2,2 mm lett leesztergálva, és elvileg eredeti másodszor fúrt T1 henger van a motoromon. (hogy mekkora a különbség egy T5H-s henger és az enyém között, csak akkor tudnám megmondani, ha lenne T5H-s hengerem is...
Viszont a motor érezhetően megváltozott, - és előnyére. A kipufogó sima TLF maradt, könyök levágva annyira, hogy szerelhető a dobba. Az első 90 km 60-65 km/h volt, de már az emelkedőket itt is szépen vette "bikából" csak kis gázadásssal. Utána a második 90 km 65-75 km/h, itt már érezhetőbb volt hogy vannak tartalékok, és 200 km után 80 km/h sebesség mellet, szinte minden dombot 4-el vettem, akkora a nyomatéka a motornak.
Agilisabb, gyorsabban pörög fel, és érezhetően nagyobb nyomaték!
Annyira nem merem neki huzni - és nem is fogom tanulva az első megszorulásból - mert frissen hónolt a henger, és vadi új a dugó, és a gyűrűk. (a korábbi dugóm gyűrűi két hete szépen beleolvadtak a hornyokba, mozdíthatatlanul. ezért ment el a kompresszióm. akkor 1750 km volt a motorban fúrás után, most 2000.)
Tanulság: tartós utazó esetén nem fogom a 80-at túllépni...
eddig sem tettem, de mióta felujítottam a gépet úgy látszik az eszem is elment. 90-el...
Azért írom hogy TLF(T1) mert a váz-nyak-tábla TLF de luxe, a motor és vázszám ( megegyezik a kettő nálam) T11/.... kezdődik. És ApaE-vel egyetértve gondolom az enyém valamiféle átmeneti tipus lehet, 1961 májusában lett megvásárolva, azóta szolgál bennünket.
noha a kipufogódob eredeti, azért a motor hangja, (és a háttér hang, amit menetközben a sisakban hallok) megváltozott. Nyilván nagyobb a töltés, és a robbanás is a hengerben. (ez az oka a nyomaték-növekedésnek)Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 okt. 24, 13:23.
- 3 likes
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a hétvégén mentem 230 km-t az új dugattyúmmal, a TLF (T1)-emben. A dugattyú palástból 2,2 mm lett leesztergálva, és elvileg eredeti másodszor fúrt T1 henger van a motoromon.
Komment
-
Üdv! Nem vettem észere erős fogyasztás növekedést, (amugy sem hajtottam 60-80 csak) de biztos hogy 4l/100km, vagy fölötte fog enni, hiszen... viszonylag jól sikerült a karbit beállítani, kb. 20km-et motoroztam és csak utána került sor a beállításra.
egri Belcord tipusú dugót használok, (mondjuk az előzőm is ilyen volt, amibe beleragadtak a gyűrűk...)
- 1 like
Komment
-
Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha valaki 3 gyűrűset akar szerintem azt is megtudják csinálni!There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
Komment