Közlemény
Collapse
No announcement yet.
P 12 és T1 henger közötti különbségek
Collapse
X
-
Joker! én már 2 pálinka után vagyok, és elismerem a hozzáértésedet! nem is vitatkozom Veled, én csak egyszerüen szeretnék motorozni a gépemen. Részemről a fórum tagságot is befejezem, amit kell majd elolvasom névtelenül...
Üdv nektek, és még sok-sok évet nyeregben! vagy ahogy az ifjabb motorosok mondják, Széles Utat!
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRészemről a fórum tagságot is befejezem, amit kell majd elolvasom névtelenül...
- 3 likes
Komment
-
Kedves TLF65!
Úgy tűnik megsértődtél valamin,azért írom,hogy valamin,mert nem olvastam át,a hozzászólásokat teljes láncolatában.Nekem hiányoznál,ha befejeznéd a fórum tagságot,hiszen elég régen együtt vagyunk és sok jó hozzászólást olvastam tőled,melyet ezután sem szeretnék nélkülözni és úgy gondolom mások sem.
Egy ilyen társaság ,bár érdeklődési körünk egy,de azért különböző egyéniségű emberekből áll.Vannak olyanok,akik nem tudják elviselni,ha nem az övék az utolsó szó,-rájuk kell hagyni,-legyen az övék.AZ évek alatt,nekem is sok olyan emberrel volt dolgom,hogy vitatkoztunk,vitatkoztunk,nem jutottunk közös nevezőre és esetleg enyhébb harag lett a vége.Nem állítom,hogy a fenti esetekben mindig nekem lett volna igazam,de azért a barátság megtépázva került ki a vitából.Ahogy múlik az idő a fejem fölött,lassan rájövök,hogy az igazi vagyon,az emberekkel kialakított jó kapcsolat,békés légkör.Természetesen nem kell megalkudni minden áron,de azonos elveket és nézeteket valló emberek között inkább több a közös pont,amit erősíteni kell és akkor,a kicsi nézetkülönbségek,-úgy elmosódnak.Mostanában,nekem már minden barát,vagy régi jó szaktárs elvesztése nagyon fájdalmas,mert pótolhatatlan.
Azért,ha anonim,-mégis olvasnád a fórumot,az azt jelenti számomra,hogy te is kötődsz ide,ezért arra kérlek,-gondold át még egyszer és maradj köztünk!
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Komment
-
1, 2, 3 vagy 4? Szerintem a Pannoniák tipikus fordulatszámainál vajmi kevés jelentősége van, ahogy a gyűrű vastagságának is.
Én egy ideje kacérkodom a "hozzuk ki amit az egyhengeresből ki lehet" gondolattal, utánaolvasgattam mindenféle szakirodalomban (illetve még folyamatban van a dolog). Például tervezgettem 1 mm-es gyűrűkkel (2 vagy 3 darab, de inkább az előbbi) szerelt dugattyú beszerzését és beépítését, de annak csak 7000 1/perc felett lenne jelentősége, így marad azutánra, hogy én is szanaszét könnyítettem a főtengelyt és beszereztem egy felül is tűgörgős hajtókart.
Jelenleg két dolog bántja a fantáziámat, az egyik az "L" profilú (vagy másnéven Dykes) gyűrű, amit Joker is említett, illetve a másik amiben szeretném kikérni a tapasztalataitokat: mennyire aszimmetrikusak (eltérőek vagy hibásan gyártottak) a késői gyártású Pannonia hengerek csatornái? Megnéztem egy cikk-cakkban osztott bordás henger (ugye T5H/P12 párosra került ez ha minden igaz) belsejét, hát ha nem is feltűnő, de elég ideig nézegetve/méregetve eltérnek pl. a szívócsatornák. Gondolom - de ha nem jó lenne az elképzelésem akkor cáfoljatok meg - a tervező azt szimmetrikusra álmodhatta meg.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Pont jó, hogy felvetődött a téma, én is pont ezen gondolkozok, hogy 2 vagy 3 gyűrű legyen a Szentesivel ellátott TLF-emen. Tudom, gyárilag 3 volt rajta, de érdekelne, mivel jobb vagy rosszabb egy két gyűrűs dugattyú...
Azt nem hinném, hogy a három gyűrű annyira rossz lenne, hiszen pl. a Sport Czetkákon, Jawakon is háromgyűrűs dugó van, és pont e motorokról hallok brutál futásteljesítményeket fúrás, gyűrűzés, stb. nélkül (80-100e km-ről van szó). Viszont a kisebb, pörgősebb motorokon két gyűrű szokott lenni (pl. Simson S51), eszerint talán azért váltottak két gyűrűre a '60-as években, mert ahogy a gyári Pannonia könyv is írja: ,,A Pannónia motorkerékpár nagyteljesítményű sportmotor", aztán a tulajdonosok hajlamosak is voltak eszerint használni?
A témában talán Treszl Gabiékat kéne megkérdezni, ők aztán tudják, mit jelent egy Pannóniát hosszú távon használni
Komment
-
St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz átömlő csatornák szimmetriájára gondolhatszThere's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
A gyűrűk egyik feladata hogy elvezesse a hőt a dugattyúról a henger felé.Valaki azt mondja jobban melegszik 3 gyűrűvel,de ha belegondolunk józan paraszti ésszel ,csak a henger melegszik jobban a dugattyú viszont kevésbé,vagyis kissebb a megszorulási hajlam,a henger kopása viszont nő!Én egyébként még nem próbáltam a 3 gyűrűs dugattyút,de már elméletben gondolkodtam ezen a témán. A Jawak is 3 gyűrűvel működnek és tapasztalataim szerint kevésbe hajlamosak a megszorulásra mint a pannóniák, mondjuk azok jobb anyagokból is készültek!
- 1 like
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJoker! én már 2 pálinka után vagyok, és elismerem a hozzáértésedet! nem is vitatkozom Veled, én csak egyszerüen szeretnék motorozni a gépemen. Részemről a fórum tagságot is befejezem, amit kell majd elolvasom névtelenül...
Üdv nektek, és még sok-sok évet nyeregben! vagy ahogy az ifjabb motorosok mondják, Széles Utat!
Gondolj a régi mondásra: "Okos enged, szamár szenved !!!!Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2012 nov. 02, 19:51.
Komment
Komment