Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A két golyónak 6,35 mm-nek kell lenni, ha jól emlékszem még, gondolom a pálcának is hasonló méretűnek kellene lennie.
    Amennyire a képen látszik szerintem az a belső kuplungkosár még nem olyan nagyon vészes. Nekem az a tapasztalatom, hogy nehéz jó állapotút találni. Én összeszedtem tízet is talán, amire lett egy használható darab. Fő hibái szerintem, hogy elhajlanak a fülek a helytelen szerelés miatt, és hogy beverődnek.
    Primerláncot internetről rendeltem, Favoritot.
    A kis lánckerekemen nekem sem volt M8-as furat, de egy esztergályos megcsinálta egy minta alapján.
    Hirtelen ennyi.
    A pálcák hosszára lettem volna kíváncsi, ugyanis az egyik 65 mm, a másik 66mm.
    Átmérője pedig 6 mm (lehet, hogy ez a méret sem jó).
    A belső kuplungkosarat már megoldottam, átcsiszoltam rezgő csiszolóval a külsejét, a beverődéseket szépen sikerült köszörűkővel síkba hoznom. Lánckerékre a két M8 -as furatot otthon megcsináltam.
    Láncom és kuplunglamellám már van.
    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 aug. 29, 13:01.

    Komment


      #47
      Szerintem a hosszuk kevésbé fontos, főleg, hogy 1-2 mm-ről beszélünk, mert két helyen is tudsz holtjátékot állítani.

      Komment


        #48
        Sziasztok!

        Most készülök vásárolni egy T5-ös Pannóniát. Az eredeti blokk kidobálta a kettest, azért kicserélték egy másikra, amely tökéletesen működik. A kérdésem a következő: Megoldható-e a jó váltó átszerelése a másik helyére?

        Komment


          #49
          Üdvözlünk a fórumon! Azt azért jó lenne tudni, milyen blokkról is van szó pontosan. Ha valamilyen csoda folytán mégsem lenne csereszabatos az új váltó, a régi azért minden bizonnyal javítható, és emiatt fölösleges egy működő blokkot szétszedni. De nem értek a Pannoniákhoz, csak azt akarom kérni, hogy kicsit részletesebben fejtsd ki a kérdést. :-)

          Komment


            #50
            soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Megoldható, de egyáltalán nem biztos, hogy a másik blokkban is tökéletesen fog működni. Miért? Mert a váltó jó beállítása sokban függ az adott blokk tűrési értékeitől - magyarul, minden blokkhoz egyedileg kell a váltót beállítani.

              A kettes kidobálása, a recsegés amúgy jellegzetes Pannónia 'betegség', de nem javíthatatlan. Szerintem jobban jársz, ha megpróbálod kideríteni a hiba okát, és azt orvosolod.






              Elég nagy eséllyel csereszabatos lesz, ha az is egyhengeres Pannónia blokk. Volt ugyan váltás a léptetőmechanizmusban, ami 'lefelé nem kompatibilis' (blokköntvény kicsit eltér az újabbakon), illetve a sebességek sorrendjében, de egyik sincs hatással a jelzett problémára.

              De teljesen egyetértek, kár lenne a hibátlan blokkot szétszedni, amíg nem tiszta, mi a baja a másiknak
              Én is üdvözlök mindenkit és köszönöm szépen a válaszokat!
              Jövő hétvégén lesz meg a motor. Majd jövök konkrétumokkal.

              Komment


                #52
                Üdvözletem!

                Már kész a motor és használom, már volt mindenféle kisebb fennakadás, de ilyen még nem volt.
                Amikor 1-es fokozatba teszem a motort, hallani ahogy berakja és látom is lent a mutatón. Kuplung kiengedésével nem megy a motor, nem érintkeznek a fogaskerekek, de lehet hallani egy kereppelő hangot a váltótól és van amikor rákapnak a fogaskerekek, emelik a motor elejét, megy fél métert és megint semmi. A többi sebességben viszont semmi probléma nincsen.
                Esetleg, ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.

                Komment


                  #53
                  Attached Files
                  X11, -t5- és BeniP10&P21 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    Köszönöm a tippet.
                    Megnéztem és nincsen eltörve, de ránézésra meghajolva sincs. Viszont beindítottam úgy, hogy váltó tárcsája bent volt, váltóttam 1-be és látszott,hogy remeg a tárcsa és csak darálódnak a fogaskerekek. Viszont ha kivettem a tárcsát és csavarhúzóval toltam odébb a fogaskereket semmi baja nem volt. A tárcsának van egy pici lötyögése elenyésző, szóval nem hinném, hogy ez lenne a hibája, másrész, meg még mindig nem tudom, hogy mi lehet a probléma.
                    Esetleg mégegy probléma ötlete van valakinek?

                    Komment


                      #55
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


                      Létezik komplett lamella csomag, az egyik Pannóniás srác (lecso) készítteti, tavaly volt kb. 18e Ft, és ad hozzá vadonatúj, lézerrel vágott fémlamellákat is (régi lamellával nem is érdemes próbálkozni). Mindenféle átalakítás nélkül be lehet tenni.

                      [ATTACH=CONFIG]1533[/ATTACH]
                      Előre leszögezném, hogy nem szeretném senki üzletét rontani, nem szeretnék lamella gyártásba kezdeni.

                      Amióta ApaE feltette ezeket a képeket (köszönet érte) furdal a kíváncsiság és megszeretném kérdezni (persze, ha nem titok), hogy milyen anyag van ráragasztva a képeken látható fémlamellákra.

                      Ha mégis olyan témát feszegettem volna ezzel a kérdéssel, ami nem rám tartozik kategória, akkor elnézést kérek!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 febr. 12, 21:00.
                      X11 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        sricsi70 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          valamelyik mai gyártású japán motor lamellái vannak kissé megmunkálva, hogy a Pannóniába szerelhetők legyenek
                          Kálmán írása alapján: http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz....html#post3588
                          sricsi70 és kedvelte ezt.
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            #58
                            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Annyit tudok a dologról, hogy valamelyik mai gyártású japán motor lamellái vannak kissé megmunkálva, hogy a Pannóniába szerelhetők legyenek (úgy tudom, a külső átmérő megegyezik).

                            Na, amit a japánok ráragasztanak, az van rajta .
                            Köszi a választ!
                            Én azt hittem, hogy a garnitúra egésze teljes mértékben "lecso" keze munkáját dicséri.
                            Nem gondoltam, hogy más motor kuplungjának felhasználásával készült.
                            Mondjuk azért gyanús volt. hogy nem egészen olyan a "parafás" lamella geometriája mint az eredeti egyhengeresé.

                            Komment


                              #59
                              Üdv Mindenkinek!

                              Töltöttem fel ide néhány képet. Szerintem ezúttal nem kell magyaráznom, hogy mi a bajom, el mondják a képek. De azt azért megkérdezném, hogy hogyan tudnám orvosolni a bajt. Olyan mintha szabadon fityegne ez a kis kar és nem érzek semmilyen rugós ellenállást. Nem bírom kiemelni a kuplungot. Na végül csak megmagyaráztam

                              Click image for larger version

Name:	Kép 001.jpg
Views:	1
Size:	184.0 KB
ID:	130936 Click image for larger version

Name:	Kép 002.jpg
Views:	1
Size:	182.1 KB
ID:	130937 Click image for larger version

Name:	Kép 003.jpg
Views:	1
Size:	187.2 KB
ID:	130938

                              Komment


                                #60
                                Sziasztok!
                                A motorba milyen olajat öntötök?
                                Előre is köszi!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X