Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó
Collapse
X
-
ApaE
-
Itt mindent megtalálsz ami érdekel!
http://veteran.forum.hu/csepel-d-cse...jtomuolaj-876/Iker József kedvelte ezt.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 1 like
Komment
-
ApaE
-
Tisztelt Kollegák!
Sokmindenről volt szó itt ezen a fórumon, de az én olvasatom szerint semmi konkrétat nem sikerült megállapítani konkrétan az innovációról. Szerintem nagyon fontos megbeszélni hogy hogyan lehet házilag összeállítani vagy elkészíteni a tengelykapcsoló lamellákat, de az én hozzáállásom az lenne hogy találjuk ki, hogy lehetne egy üzembiztos tengelykapcsolót kihozni ebből amit ránkruházott a JóIsten.
Az hogy a Kawaswki gyárnak van olyan lamellája amit fel tudunk használni a Pannóniánkba az nagyon jó hír, mert valószínüleg egy jóminőségű termékről beszélünk, ami bírja is a nagy igénybevételű terhelést. Ezt a tényt onnan gondolom, hogy a Ninják gyorsasági motorok amik nagyforgulatú pörgős gépek. Én felvetném azt a gonolatot hogy lehet nem a lamella fogait kellen keskenyíteni, hanem inkább a kosárból kellene kivenni azt az anyagtöbletet.
Most az én kérdésem az lenne hogy ezek a lammelák milyen vastagsággal rendelkeznek. Elég ezekből is 4 db vagy több esetleg keveebb kell belőlük.
Érdekelne hogy milyen ötvözetű anyagból lehet a fém lamellákat legyártatni és esetleg kell-e hőkezelni stb.
Az is érdekelne hogy a gagyi lánchajtás láncát nem lehetne egy jóminőségű láncra kicserélni ami nem nyúlik meg 10Ekm után. Természetesen ezt azért gondolom mert ez a lánc is valamilyen szabvány szerint lett legyártva.
És legutolsókénk kérdezném a nagyközönséget hogy ennek a hajtásláncnak a fogaskerekeit lehet valahol vásárolni vagy mindenki a régi kopotat használja.
Ezuton is köszönöm minden lelkes fólumos tagnak azt a fáradságot, hogy nagy türelemmel végigolvasta a kommentemet/kérdéseimet és várom mindenkinek a válaszát aki érdemi adatokkal tud szolgálni.
- 2 likes
Komment
-
Észrevétel helyes!
Lehet hogy rosszúl fogalmaztam és nem voltam elég érthető.
Azt akartam az előző levelembe javasolni, hogy nem a házi barkácsokkal kellene pofozgatni a Pannónia motort. Az én anyagi és gépészeti hozzáálásom azt javasolja hogy érdemesebb kicsivel több pénzt áldozni a felújításra de akkor úgy legyenek kiküszöbölve a gyerekbeteségek hogy később ne legyen vele gond, vagy a hibafrekvencia kisebb legyen. Lehet hogy most pár ember emiatt megkövez majd, de a problámát megoldani kell és nem szinten tartani.
Természetesen elég könnyelműnek hangzik amit mondok, de hamarosan egy exel táblázatot feltöltök a közönségnek arról hogy miket javítottam és milyen költségeket hozott magával.
Szeretnék annyit kérni, hogy aki tudja hogy milyen tipusú Kawasaki Ninja motorból jó a kuplunglamella a pannóniába az kérem írja már meg számomra.
Komment
-
Sziasztok !
segitsegeteket szeretnem kerni a valtoban van 2 db. fogaskerek ami perselyen ul az egyik a lanckerektengelyen az egyes kerek a masik meg a kuplungtengelyen es az meg a negyedik es ezek a fogaskerekek perselyeinek fixnek kell leniuk vagy elforoghatnak a kerekben is nem csak a tengelyen?
Komment
-
Pannónia T5 motorblokkba, a gyári előírás szerint 1,5 liter olajat kell önteni.
Ezt csak úgy tudom beleönteni a kuplung állító nyíláson, ha a motort jobbra döntve, az oldaltámaszra állítom a motort, mert ha a középtámaszon állna, akkor kb. 4 dl kifolyna a földre.
Ez így rendben van?
A piros könyvet átnéztem, de nem találtam rá kielégítő választ.
Ha mégis benne van, akkor a bosszankodások elkerülése végett előre elnézést kérek!Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 júl. 07, 20:49.
- 1 like
Komment
-
sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzt csak úgy tudom beleönteni a kuplung állító nyíláson,
Hidd el semmi nem fog kifolyni, szépen oda fog jutni a kenőanyagod ahova kell!
-előtte engedd le a "régi cuccot" , a blokk alján találsz két "csavart"! Ne a függőlegesen betekert csavarnyiláson engedd le, mert a visszintesen elhelyezkedő az olaj leengedő nyilás!
Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 júl. 08, 06:16.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 3 likes
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak bizonyos évjáratig van a betöltő nyílás, később 'kiegyszerűsítették' .
Hirtelen nem tudom az évet megmondani, '66-ban még biztosan volt, de pl. T5H/P10H-n már nem láttam ilyet.sricsi70 kedvelte ezt.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 1 like
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak bizonyos évjáratig van a betöltő nyílás, később 'kiegyszerűsítették' .
Hirtelen nem tudom az évet megmondani, '66-ban még biztosan volt, de pl. T5H/P10H-n már nem láttam ilyet.
Az enyém is T5-H, és nincs rajta olaj betöltő nyílás.
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesricsi70, tőled elnézést kérek!
Azért köszöm a jószándékot!
Amikor megvettem a motort, akkor középtámaszon állva levettem a kis szerelő nyílást.
Az olajszint a nyílás aljánál volt, tehát az előző hozzászólásokból levonva a következtetést kevés volt benne.Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 júl. 08, 08:22.-t5- kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment