Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    LC 9246, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      .......az ember életében az ördögnek fizetett "tanulópénz " nagyon fontos dolog ! Ez az útelágázás--vagy belátja saját tudása korlátait-vagy megtanulja (nagyon maradandóan ) amit meg kell tanulni !

      kitartás !
      LC 9246 és kedvelte ezt.

      Komment


        #78

        Komment


          #79
          Milyen olajat a blokkba?

          Kerestem de nem találtam, hogy valahol téma lett volna.Ha mégis csak utaljatok rá.Egyszerűnek tűnik, de talán mégse. A "piros könyv" szerint SE 50 (nyárra). Létezik ez az olaj még?Van ennél jobb? Egyfokozatú v. több fokozatú?

          Komment


            #80
            Itt mindent megtalálsz ami érdekel!
            http://veteran.forum.hu/csepel-d-cse...jtomuolaj-876/
            Iker József kedvelte ezt.
            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

            Komment


              #81
              Iker József kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Tisztelt Kollegák!

                Sokmindenről volt szó itt ezen a fórumon, de az én olvasatom szerint semmi konkrétat nem sikerült megállapítani konkrétan az innovációról. Szerintem nagyon fontos megbeszélni hogy hogyan lehet házilag összeállítani vagy elkészíteni a tengelykapcsoló lamellákat, de az én hozzáállásom az lenne hogy találjuk ki, hogy lehetne egy üzembiztos tengelykapcsolót kihozni ebből amit ránkruházott a JóIsten.

                Az hogy a Kawaswki gyárnak van olyan lamellája amit fel tudunk használni a Pannóniánkba az nagyon jó hír, mert valószínüleg egy jóminőségű termékről beszélünk, ami bírja is a nagy igénybevételű terhelést. Ezt a tényt onnan gondolom, hogy a Ninják gyorsasági motorok amik nagyforgulatú pörgős gépek. Én felvetném azt a gonolatot hogy lehet nem a lamella fogait kellen keskenyíteni, hanem inkább a kosárból kellene kivenni azt az anyagtöbletet.

                Most az én kérdésem az lenne hogy ezek a lammelák milyen vastagsággal rendelkeznek. Elég ezekből is 4 db vagy több esetleg keveebb kell belőlük.
                Érdekelne hogy milyen ötvözetű anyagból lehet a fém lamellákat legyártatni és esetleg kell-e hőkezelni stb.
                Az is érdekelne hogy a gagyi lánchajtás láncát nem lehetne egy jóminőségű láncra kicserélni ami nem nyúlik meg 10Ekm után. Természetesen ezt azért gondolom mert ez a lánc is valamilyen szabvány szerint lett legyártva.
                És legutolsókénk kérdezném a nagyközönséget hogy ennek a hajtásláncnak a fogaskerekeit lehet valahol vásárolni vagy mindenki a régi kopotat használja.

                Ezuton is köszönöm minden lelkes fólumos tagnak azt a fáradságot, hogy nagy türelemmel végigolvasta a kommentemet/kérdéseimet és várom mindenkinek a válaszát aki érdemi adatokkal tud szolgálni.
                Scott és sricsi70 kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  Azt írod hogy : "házilag legyártani " ---milyen szerszámgép parkal rendelkezel -ha nem titok?

                  mert hát ennek ismeretében lehet jó tanácsot adni ,szerintem

                  Komment


                    #84
                    Észrevétel helyes!

                    Lehet hogy rosszúl fogalmaztam és nem voltam elég érthető.
                    Azt akartam az előző levelembe javasolni, hogy nem a házi barkácsokkal kellene pofozgatni a Pannónia motort. Az én anyagi és gépészeti hozzáálásom azt javasolja hogy érdemesebb kicsivel több pénzt áldozni a felújításra de akkor úgy legyenek kiküszöbölve a gyerekbeteségek hogy később ne legyen vele gond, vagy a hibafrekvencia kisebb legyen. Lehet hogy most pár ember emiatt megkövez majd, de a problámát megoldani kell és nem szinten tartani.
                    Természetesen elég könnyelműnek hangzik amit mondok, de hamarosan egy exel táblázatot feltöltök a közönségnek arról hogy miket javítottam és milyen költségeket hozott magával.

                    Szeretnék annyit kérni, hogy aki tudja hogy milyen tipusú Kawasaki Ninja motorból jó a kuplunglamella a pannóniába az kérem írja már meg számomra.

                    Komment


                      #85
                      Sziasztok !
                      segitsegeteket szeretnem kerni a valtoban van 2 db. fogaskerek ami perselyen ul az egyik a lanckerektengelyen az egyes kerek a masik meg a kuplungtengelyen es az meg a negyedik es ezek a fogaskerekek perselyeinek fixnek kell leniuk vagy elforoghatnak a kerekben is nem csak a tengelyen?

                      Komment


                        #86
                        Pannónia T5 motorblokkba, a gyári előírás szerint 1,5 liter olajat kell önteni.
                        Ezt csak úgy tudom beleönteni a kuplung állító nyíláson, ha a motort jobbra döntve, az oldaltámaszra állítom a motort, mert ha a középtámaszon állna, akkor kb. 4 dl kifolyna a földre.
                        Ez így rendben van?
                        A piros könyvet átnéztem, de nem találtam rá kielégítő választ.
                        Ha mégis benne van, akkor a bosszankodások elkerülése végett előre elnézést kérek!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 júl. 07, 19:49.
                        kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ezt csak úgy tudom beleönteni a kuplung állító nyíláson,
                          Miért a kuplung állitó nyiláson öntöd be az olajat! A kuplung állitó nyilás fedelét megfelelően tömitsd és rakd vissza a helyére, majd a váltó fedelén van egy "betöltő nyilás", azt hiszem 22-es kulccsal tudod kitekerni és ott töltsd bele azt a 1,5 litert!
                          Hidd el semmi nem fog kifolyni, szépen oda fog jutni a kenőanyagod ahova kell!
                          -előtte engedd le a "régi cuccot" , a blokk alján találsz két "csavart"! Ne a függőlegesen betekert csavarnyiláson engedd le, mert a visszintesen elhelyezkedő az olaj leengedő nyilás!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 júl. 08, 05:16.
                          soveny, sricsi70 és kedvelte ezt.
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            #88
                            sricsi70 és -t5- kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Csak bizonyos évjáratig van a betöltő nyílás, később 'kiegyszerűsítették' .
                              Hirtelen nem tudom az évet megmondani, '66-ban még biztosan volt, de pl. T5H/P10H-n már nem láttam ilyet.
                              Ezek szerint a 64-es, az még a "nem egyszerű" tipusok közül való, de ha az olajbetöltés ilyen bonyolult a 'frissebb' tipusokon, akkor örülök az enyémnek!Köszönöm ApaE, hogy megint tanultam(tunk)! sricsi70, tőled elnézést kérek! Én azt hittem, az olaj betöltés a világ legegyszerűbb dolga! Tévedtem, bocsánat!
                              sricsi70 kedvelte ezt.
                              A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                              Komment


                                #90
                                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Csak bizonyos évjáratig van a betöltő nyílás, később 'kiegyszerűsítették' .
                                Hirtelen nem tudom az évet megmondani, '66-ban még biztosan volt, de pl. T5H/P10H-n már nem láttam ilyet.
                                Köszönöm a válaszokat!
                                Az enyém is T5-H, és nincs rajta olaj betöltő nyílás.


                                -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                sricsi70, tőled elnézést kérek!
                                Nem tudhattad.
                                Azért köszöm a jószándékot!
                                Amikor megvettem a motort, akkor középtámaszon állva levettem a kis szerelő nyílást.
                                Az olajszint a nyílás aljánál volt, tehát az előző hozzászólásokból levonva a következtetést kevés volt benne.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 júl. 08, 07:22.
                                -t5- kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X