Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    LC 9246 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok !
    segitsegeteket szeretnem kerni a valtoban van 2 db. fogaskerek ami perselyen ul az egyik a lanckerektengelyen az egyes kerek a masik meg a kuplungtengelyen es az meg a negyedik es ezek a fogaskerekek perselyeinek fixnek kell leniuk vagy elforoghatnak a kerekben is nem csak a tengelyen?
    Udv mindenkinek!
    Igen fixnek kell lennie mert a perselyrol elmozdulhat barmely iranyba es a sebbesegeket ezert nagyobb eroatvitelnel foleg ha kopottak a kerekek akkor ki is dobja mivel a perselyen megcsuszhat es a masik dolog ami hibam is volt ha a motort megdontottem a kuplung fele akkor elkezdett kerregni (gondoltma eloszor lanc !)es ez mind azert volt mert a kuplung tengely bordajanak a negyedik fogaskerek nekitancolt es mivel a persely mar nem adott neki tavtartast ezert a kerek es a borda leracsnizott!
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      Akkor sikerült végül kicserélned a váltó akatrészeket és megszüntetni a problémát?

      Komment


        #93
        Szia!
        Ha majd lesz idom akkor fogom mert sajna ahoz az egyes kerekhez szet kell szednem a blokkot megint .

        Komment


          #94
          Kuplunghoz!!! Én majd két évet (nyarat, szezont) szoptam a kuplunggal. Volt erősebb rúgom (bervás) talán lamellám is (ezt már nem tudom kitől vettem, nem lecsótól arra emlékszem) viszont mindkét cucc itt van a szekrényben. Még be sem építettem. Minek??? Engem a golyók szívattak , pontosabban a beljebb lévő.:-((( Mióta azt kicseréltem, a kuplungom eredeti alkatrészekből (több blokkból összeszedtem amit jónak itéltem) MŰKÖDIK!!!! Semmi hókuszpókusz után gyártott bovden, és fűst. Ezzel csak azt akarom jelezni , lehet hogy egy apró dolog ami szívatja az embert, azt kel megtalálni, nem pedig átalakitani az egész rendszert. Apáink jól kitalálták, én hiszek bennük.:-))))




          ja igen váltó!!! Kettest recsegve veszi , ha nem vigyázok nagyon, nagyon!!! De ez tapasztalatom szerint ez elég általános a Pannóniák közt.:-)))
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Én is így jártam el, bontásból raktam el a kuplung alkatrészeit és jók lesznek tudom.
            A váltónál megfigyeltem, hogy felkenődik a kettes fogaskereke a tengelyre, amikor épp nem kettesben van persze, aztán még jobban kopik és még jobban lóg, még jobban leveri a bordákat a tengelyen és persze recseg rendesen. Most van egy alig-alig használt ilyen tengelyem tökéletes bordákkal, csak felkenődve. Azt elvittem leköszörültetni meg van hozzá új fogaskerekem és majd nagyon kíváncsi leszek, fog-e úgy is recsegni...

            Komment


              #96
              Üdv mindenkinek!
              Nekem se megy a váltás enyhe recsegés nélkül.De ami jobban aggaszt az az, hogy a négyes sebességet néha kidobja a Pannóniám!
              Tud esetleg valaki mondani rá valamit?
              Előre is köszönöm!

              Komment


                #97
                Nem tuti, de talán a két állító csavaron próbálj állítani a blokk végén. Hogy biztosan be húzza a négyest. Lehet hogy nem teljesen teszi be, csak majdnem.:-))) Felsőn kicsit kijjebb.:-)))
                Azért gondolom, mert én amikor bontottam a blokkot, lemértem tutira a két csavart, aztán összeszerelésnél, pontosan ugyan oda állítottam vissza és mégis, kellet utána állítanom, hogy tökéletes legyen. Természetesen a váltóhoz nem nyúltam , mielőtt megszólnának.:-)))))

                Komment


                  #98
                  Sajna nem szokott ilyen egyszerű lenni a helyzet, a kuplung tengelyén lévő 3. fogaskerék oldalról körmökkel kapcsolódik a 4. fogaskerékbe, ezek kopnak, verődnek ki és erőhatásra szétcsúsznak. De lehet a léptető "villa" is hajlott, törött és nem tart megfelelően. Bár szerintem az már csak következménye az előbbinek.

                  Komment


                    #99
                    Köszönöm a válaszokat!
                    Utána nézek!

                    Komment


                      Igen Jol mondjatok , de a legjobb ha leveszed a valto ablakot es belekukkantasz a belsejebe mert lehet az is a baj mint nekem hogy a persely elcsuszik a fogaskerekben ,de szemrevetelezessel tobbet tudhatsz meg .

                      Komment


                        Selejtes gyári, alig használt alkatrész...

                        0. seb.fokozat:
                        Click image for larger version

Name:	20120815636.jpg
Views:	1
Size:	187.9 KB
ID:	131750

                        4. fokozat:
                        Click image for larger version

Name:	20120815641.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	131751

                        Végeredményben össze-vissza, szarul tájolták és alakították ki körben a rugós rögzítőcsap fészkeit.
                        Amiről még nem csináltam képet, 1. fokozatnál azon a ponton túlra van tájolva a bevágás, amikor a kukacnál a tárcsa hegye kint tartja a léptetőt és így még annyira sem kapaszkodnak be a körmök az egyes fogaskerékbe.
                        Szóval tragédia, pedig ezt akartam beépíteni...

                        Komment


                          Sziasztok ! A P-12 esemnek nem az igaz a váltója , nehezen tudok váltani vele kétszer is fel kell kapcsolnom , hogy egy sebességet tudjak váltani. Mi lehet a gond ? Léptetővilla? üdv

                          Komment


                            Szia, esetleg a fentebbi képen látható váltótárcsa bütykei vagy az azt mozgató villa.
                            De akár léptetővilla is vagy azok tengelye berágódva, elkopva.

                            Komment


                              Köszönöm a választ , majd megnézem. Sajnos én nem értek a motorikus részéhez , keresnem kell egy szakembert . Véletlen Heves megyében nem tud valaki valakit ?

                              Komment


                                Heves megye melyik részén?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X