Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó
Collapse
X
-
ApaE
-
Pár hete nekiestem az íbéjnek, és pár óra alatt sikerült összeszednem egy kis listát hogy mely japán motorok lamellái felelnek meg.
Az alábbiakhoz egy szettben 10db lamella van:
SUZUKI GSX-R1000 K1,K2,K3,K4 01-04
SUZUKI GSX-R1000Z K4 04
KAWASAKI ZX900 C1,C2 Ninja ZX-9R 98-99
KAWASAKI ZX900 E1,E2 Ninja ZX-9R 00-01
KAWASAKI ZX900 F1,F2 Ninja ZX-9R 02-03
KAWASAKI ZR1000 A1,A2,A3 Z1000 03-05
KAWASAKI ZR1000 B7F,B8F,B9F Z1000 07-09
KAWASAKI ZR1000 DAF,DBF,DCF,DDF Z1000 10-03
KAWASAKI ZR1000 C7F,C8F,C9F Z1000 ABS 07-09
KAWASAKI ZX1000 GBF,GCF,GDF Ninja 1000 11-13
KAWASAKI ZX1000 HCF,HDF Ninja 1000 ABS 12-13
KAWASAKI ZX1000 C1,C2 Ninja ZX-10R 04-05
KAWASAKI ZX1000 D6F,D7F Ninja ZX-10R 06-07
KAWASAKI ZX1000 E8F,E9F Ninja ZX-10R 08-09
KAWASAKI ZX1000 FAF Ninja ZX-10R 10
KAWASAKI ZX1000 JBF,JCF,JCF Ninja ZX-10R 11-13
KAWASAKI ZX1000 KBF,KCF,KCF Ninja ZX-10R ABS 11-13
Ezekhez 9:
KAWASAKI ZX600 F1,F2,F3 Ninja ZX-6R 95-97
KAWASAKI ZX600 G1,G2 Ninja ZX-6R 98-99
KAWASAKI ZX600 J1,J2,J3 Ninja ZX-6R 00-02
KAWASAKI ZX600 J4 Ninja ZX-6R 05
KAWASAKI ZX600 K1 Ninja ZX-6RR 03
KAWASAKI ZX600 E6F,E7F ZZR600 06-07
KAWASAKI ZX600 J6F,J7F,J8F ZZR600 06-08
KAWASAKI ZX636 B1,B2 Ninja ZX-6R 03-04
KAWASAKI ZR750 J1,J2,J6F Z750 04-06
KAWASAKI ZR750 K1,K6F,K7F Z750S 05-07
8db:
SUZUKI RM125 K3,K4,K5,K6,K7,K8,K9 03-09
SUZUKI RM-Z250 K4,K5,K6,K7,K8,K9,L0,L1,L2,L3 04-13
KAWASAKI KX250 N1,N2 KX250F 04-05
KAWASAKI KX250 T6,T7,T8 KX250F 06-08
KAWASAKI KX250 W9F KX250F 09
KAWASAKI KX250 XA KX250F 10
KAWASAKI KX250 YB,YC KX250F 11-12
KAWASAKI KX250 ZD KX250F 13
KAWASAKI ZX600 P7F,P8F Ninja ZX-6R 07-08
KAWASAKI ZX600 R9F,RAF,RBF,RCF,RCF Ninja ZX-6R 09-13
KAWASAKI ZX600 M1 Ninja ZX-6RR 04
KAWASAKI ZX600 N1,N6F Ninja ZX-6RR 05-06
KAWASAKI ZX636 C1 Ninja ZX-6R 05
KAWASAKI ZX636 C6F Ninja ZX-6R 06
KAWASAKI ZX636 D6F Ninja ZX-6R 06
KAWASAKI ZX636 EDF Ninja ZX-6R 13
KAWASAKI ZX636 FDF Ninja ZX-6R ABS 13
7db:
KAWASAKI KX125 K1 94
KAWASAKI KX125 K2,K3 95-96
Azt hiszem vannak még más típusok is. De ennyire volt erőm kikeresni.
Ha valaki kipróbálja valamelyiket akkor várom a véleményeket!
- 2 likes
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzép lista!
Akarsz társulni egy 10 darabos szettre?
Kéne egy gépműhely is, ahol pontosan át tudnák marni a kuplungkosarat a szélesebb körmökhöz.
Egyúttal megoldásra kerulne a használt kosarak beverődés problémája.
Kuplungkosár átalakításán én is gondolkodtam. No meg azon hogy mi lenne ha 12 körömnek vágnánk rá helyet? Vagy az nagyon meggyengítené?
De, mivel nekem is meg van már kopva a felület a kosáron így én arra gondoltam hogy finoman kireszelem. De ha találsz egy megfelelő gépműhelyt akkor annak én is örülnék (csak pontosabb mint a reszelő)
A körmök egyébként 14mm szélesek a lamellákon, a belső átmérőjük 111mm, vastagságuk 2,8mm.
Ahogy nézegetem három anyagból készült van: Papír alapú, parafa és kevlár. Utóbbit hagyjuk, aranyárban mérik.
Előbbi kettő közül vajon melyik lenne jobb? Valamint milyen olaj kell nekik?
Viszont én csak leghamarabb télen fogok neki az átalakításnak. Valamint tervek szerint lézerrel vágok majd lamellákat, olyan vastag anyagból hogy csak azokból és ezekből össze lehessen rakni. És persze megfelelő anyagból, hogy ne verődjön ki idő előtt.
Erről jut eszembe, milyen anyagból lenne érdemes csinálni őket?
(Tiszakeszin beszéltem erről ApaE-vel, akkor azt mondta hogy egy parafás lamella egyik oldaláról le kell szedni a parafát és azt tenni legbelülre. Így az nem fog, csak távtartóként funkcionál, de ezt megfelelő vastagságú lemezekkel szeretném kiváltani)
Komment
-
Akkor megbeszéltük. Én is a téli szezonban akarok blokkot reszelgetni, pont jó.
12 horony a gyári Pannónia kosárba reménytelen, nézd meg a japcsi kosarat, vagy abroncsolt vagy sokkal vastagabb. 100+ lóerős motorok alkatrészeiről beszélünk, szerintem elég a fele lamella meg a fele köröm és az anyag is oly mindegy bőven 20 lóerő alá. Talán olajban több variálási lehetőség lesz pl. 4T motorkerékpár olajak irányába.
Lehet alulra gyári lamellát használni távtartónak vagy vághatsz majd kívül-belül kör alakút is, a megfelelő vastagságban, ahogy majd mérések alapján azt meghatározzuk.
Addig még megkérdezek egy közeli szakit, akinek jól felszerelt műhelye van, csak az a baj, hogy sokszor imádság kivárni, mire elkészül a megbízással...heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Igen, gyakorlatilag az ósdi parafás kuplung az akadálya hogy a váltó jobb kenést kapjon, mert az nem tolerál semmit.
Nekem olcsó 20W-50 van benne, de azt hiszem ettől csak előrébb lehet lépni. Ha csak ennyit érnénk el, már megérte. Ezen túl meg azért vannak még megnyugtató előnyök a dologban.
Komment
-
Sziasztok. Én annó papíros lamellát próbáltam. Szerintem a nem enged annyi méretbeli toleranciát mint a parafás. Ezen kívül szerintem komoly rugóerő is szükséges. Ha mégegyszer kellene kisérleteznem, akkor mindenképpen a parafást választanám. Olajat hozzá viszont ásványit, de 4 üteműhöz valót pl: - Repsol Moto Rider 15W-50 vagy 20W-50 - Repsol Moto V-Twin 20W-50 - Valvoline Motorcycle 20W-50 - Liqui Moly Racing 4T 20W-50 HD - Motul 3000 4T 20W-50 (ezek Yamaha Virago parafás lamelláihoz bevállt olajak) Az 50-es viszkozitás szerintem kell a fogaskerekek kenéséhez.
(Érdekes módon Firefox böngészővel nem tudtam módosítani a hozzászólásomat.)Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2014 szept. 20, 08:30.heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Érdekes, azt hiszem ehhez a témához már hozzaszoltam.
Drága pénzt költötök olyanra, amit otthon tökéletesen meg tudtok csinálni ...egy kuplungot ujra parafázni a legegyszerűbb dolog. Mégha parafa dugó ból ... Az ok hogy bonyolultabb .... De 1,5 mm -es parafa lemezből ?! Vékony köriv szeleteket kivágni ( a lamella alapján ) és Taurus ragasztoval - amelyiknel várni kell hogy megszaradjon mind két felület - sikattyuval és párnafával osszeszoritva örökös ! Én így csináltam .
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉrdekes, azt hiszem ehhez a témához már hozzaszoltam.
Drága pénzt költötök olyanra, amit otthon tökéletesen meg tudtok csinálni ...egy kuplungot ujra parafázni a legegyszerűbb dolog. Mégha parafa dugó ból ... Az ok hogy bonyolultabb .... De 1,5 mm -es parafa lemezből ?! Vékony köriv szeleteket kivágni ( a lamella alapján ) és Taurus ragasztoval - amelyiknel várni kell hogy megszaradjon mind két felület - sikattyuval és párnafával osszeszoritva örökös ! Én így csináltam .
Na de majdcsak kiderül. Én már csak azzal is megelégednék ha hő hatására nem dagadna a parafa...
Komment
-
De 1,5 mm -es parafa lemezből ?!
Én ha már eredetit kellene használnom, akkor a parafadugósat alkalmaznám, de csak natúr parafadugót használnék hozzá.
Borász szaküzletben lehet még mindig kapni.
Komment
-
Pár hete nekiestem az íbéjnek, és pár óra alatt sikerült összeszednem egy kis listát hogy mely japán motorok lamellái felelnek meg.
Köszi!
- 2 likes
Komment
Komment