Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Valahol olvastam hogy a honda cr kuplung is jó a Pannóniához. Csak azt nem irták melyik ccm.
    Igen, olyanba is belefutottam emlékeim szerint, csak annak nem jegyeztem le í típusát... űmeg még ezeken kívül vannak más típusok is.

    sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Végre valaki közkincsé tette és nem tartotta meg magának a hirtelen meggazdagodás reményében! A kéthengeresét meg lehetett találni az interneten, viszont az egyhengeresbe valót hét lakat alatt tartották.
    Köszi!
    Hát én előbbre tartom azt hogy tegyek valamit a közösségére minthogy pénzt csináljak még ebből is.

    Egyébként a kersés módja az, hogy keresni kell egy olyan hirdetést ahol univerzális lamellát kínálnak, aminél le van írva hogy milyen típusokhoz jó és van róla méretadat. Innentől kezdve szépen vissza lehet keresni. Szóval ha valakinem sok a szabadideje akkor még keresgélhet és bővítheti a listát!
    Titus, és sricsi70 kedvelte ezt.

    Komment


      sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      az egyhengeresbe valót hét lakat alatt tartották.
      Pannóniás témában megváltottak már mindent, amit lehetett, a baj ott kezdődött, mikor a megváltók magukra tényleg megváltóként, másokra pedig alsóbbrendűként kezdtek gondolni. Ezért is halt meg az indexes fórum.
      Szerencsére nekünk itt a sajátunk, ahol nem szól senki magas lóról és feltalálhatjuk újra a meleg vizet is.
      Lemezjáték, és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Lehet, hogy te kifogtad a jó minőségűt.
        Én ha már eredetit kellene használnom, akkor a parafadugósat alkalmaznám, de csak natúr parafadugót használnék hozzá.
        Borász szaküzletben lehet még mindig kapni.
        egyszeru faliujsag tábla anyaga ... A natúr dugó valóban jobb mint az agglomerált, mert az csak parafa, míg az agglomeráltban van ragasztó is . Ami a morzsalékot összetartja . A jó dugó csak kicsit változik a nedvesség hatására ... Ezt tudom mert mas felől borász vagyok .

        - - - Updated - - -

        Viszont fontos hogy vékony legyen a parAfa vastagsága !! A lemez vastagság ! Minél vastagabb annál jobban dagadhat az olajban .

        Komment


          Sziasztok!
          Kis segítség kellene. Az elmúlt két napban közel 200 km-t túrázgattunk a párommal a TLF-el. Minden gond nélkül teljesített, de annyit észrevettem, hogy ragadós a kuplung. Néha viszi a motort egyesben. Próbáltam állítani a karon, de hol jó, hol nem. Érdemes lenne a kis ablak mögött állítani? Mi okozhatja?
          Ma Nagymaroson vele találkoztunk, gazdijával sajna nem.
          Click image for larger version

Name:	WP_001154.jpg
Views:	1
Size:	203.2 KB
ID:	141412Click image for larger version

Name:	WP_001155.jpg
Views:	1
Size:	204.8 KB
ID:	141413
          Cooter, Lemezjáték és Titus kedvelte ezt.

          Komment


            Üdv!
            Valószínűleg kopnak a lamellák és nem a régi beverődött helyükönvannak már a kuplungházban. Az állítással nem oldódik meg a gond. Majd szétkell szedni és kireszelni a házból a beverődést és ha kell a lamellákat iscseréld ki!
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              Lamellákban kb 800 km van....

              Komment


                Először is próbálj meg állítani a fedél alatt ahogy írtad. Kicsit tekerj befelé az állítócsavaron, próbálgasd.
                Ha ez nem segít, az olajon kellene gondolkodni. De ne ugorjunk ennyire előre.

                Nagymaroson vele találkoztunk
                Nagyon szépek a Pannóniák. Első ránézésre 20-asnak hittem a sárgát, pedig egy mutatós 10-es.

                Komment


                  Az olajon már én is gondolkodtam.... Holnap ha lesz egy kis időm, állítok rajta...

                  Hááát a 10-es nagyon szép volt, patika állapotú. Az enyém patinás Viszont napi használatban Ebben a hónapban tölti az 55. évét

                  Komment


                    Holnap ha lesz egy kis időm, állítok rajta.
                    Az bőven elég.

                    Viszont napi használatban
                    Jobb is ha nem patika a motor, többet lehet használni. Én legalábbis úgy vagyok vele, hogy inkább a leharcoltabb motorral motorozok. A tisztát meg lehet nézegetni.
                    Sanders kedvelte ezt.

                    Komment


                      ragadós a kuplung. Néha viszi a motort egyesben. Próbáltam állítani a karon, de hol jó, hol nem.
                      A saját Pannóniámra meg pár barátom gépére csináltam ilyen visszahúzó rugós megoldást a blokkon lévő kis kuplung karra,amivel szinte nullásra lehet állítani a kinyomórúd holtjátékát így megszűnt az a jelenség h melegen egyesbe viszi a motort a kuplung megdagadt parafája,másrészről könnyebb a váltás és a kettes sem reccsen úgy mint általában az összes egyhengeresnél : Click image for larger version

Name:	DSC01943.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	141433
                      Click image for larger version

Name:	DSC01943.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	141433 Egyébként én is jártam kb egy hónapja Nagymaroson a párommal,egy kölcsön T-1essel.Click image for larger version

Name:	DSC00243.jpg
Views:	1
Size:	198.3 KB
ID:	141434

                      Komment


                        Lemezjáték, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Félek, ebből megint sértődés lesz ... pedig nem az a cél .
                          Semmi olyan ! Úgy gondolom hogy eddig sem én voltam aki fennakadt bizonyos dolgokon. Igaz meggondolatlanul írtam néhány olyan dolgot amik esetleg sérthetnek vagy derogálhatnak másokat,ezekért elnézést kértem az illetékesektől és azóta jobban odafigyelek erre.
                          Ötletes elképzelés, de ... (mindig a „de” ...)
                          Olyannyira hogy a Pannóniát és a Danúviát kivéve gyakorlatilag minden motoron fellelhető ez a kiskar visszahúzó rugó.
                          a kinyomótengely holtjátékát nem állítjuk nullára, hanem kb. 5 fokra, mert ha kevés a holtjáték, akkor meg csúszni fog a kuplung, ami még rosszabb.
                          Ez így igaz egy normális konstrukciónál,a Pannónia melegen megdagadó parafája viszont igényli (szerintem) ezt a speciális beállítást.
                          a kettes recsegésének viszonylag kevés köze van a kuplunghoz,
                          A kettes reccsenését én úgy kűszöbültem ki hogy a váltótengelyen minden második bordát szerszámköszörün 0.5 tizeddel beljebb köszörültettem így váltáskor először csak 3 bordának kell "megtalálnia" a fogaskerék belső nútjait,mikor pedig bent van a fokozatban már mind a 6 bordán támaszkodik.
                          Kiss Ati és OdinHEM kedvelte ezt.

                          Komment


                            Ez a
                            a Pannónia melegen megdagadó parafája
                            kifejezés már régóta "bántja a fülemet...

                            ez azért én úgy "érzem", nem volt egy tipikus gyári hiba, mint pl. a "ragadósság" ( vagy korrekten kifejezve: a behúzási hajlam...)

                            nem amiatt jön-e ez elő, hogy dagad a parafa, mert ne adj isten "gyári új"-nak eladott kuplung tárcsákon, és ennek megfelelően felújított "házi" lamellákon vastag a parafa lemez?

                            Vagy esetleg kifelejtik a felujítók az olaj kihordó nútokat? soha nem mértem meg egy gyári lamella vastagságot, de sajátkezűleg már újítottam fel - igaz P20 - lamellát, ( amit ahogy apám tanított, parafdugóból és másik esetben 1,5 mm-es parafa-lemezből vágtam ki)

                            Nem az a bajság oka véletlenül, hogy "túl "vastag, 2-2,5 mm-es a parafa lemez, és ez már talán ténylegesen fel tud venni valamennyi olajat?

                            ( Láttam és használtam dugóból felújított lamellákat. Soha nem csúsztak meg, és még csodálkoztam is, milyen szép vékony szeletekre vágta fel apám a dugókat... persze lehet hogy ő is megcsiszolta dörzspapírral a végén - ahogy én - de azt nem láttam a kész olajos lamellákon...)

                            Van erre valahol gyári adat, hogy mekkora kell(ene) legyen egy-egy parafás lamella vastagsága? gondolom ha van akkor vagy -tól - ig, vagy minimum vastagság lehet megadva...
                            heeegany és demeter kedvelte ezt.

                            Komment


                              Hát én eddig azt a lamellákat használtam amiket minden Pannónia kereskedőnél lehet vásárolni,kicsit csiszolni kellett rajtuk mert vastagok voltak(kiemeléskor az utolsó lamella körme félig kibújt a kosárból),de azzal a visszahúzó rugós módszerrel kibírt közel 8 évet meg rengetek km-ert,nem csúszot soha az életben,most azért cserélem ki mert elkezdett szétmálni szétszakadozni a ráragasztott parafa de semmi égési nyom vagy komolyabb kopás nem volt tapasztalható rajta.
                              Most japán lamellákat építek be ha rakom össze,kíváncsi leszek rá h milyen lesz.
                              Ez a
                              a Pannónia melegen megdagadó parafája
                              kifejezés már régóta "bántja a fülemet...
                              Nekem is... de ez van,ez a jelenség akkor máshogy nem fogalmazhatok.

                              Komment


                                Cooter
                                A kettes reccsenését én úgy kűszöbültem ki hogy a váltótengelyen minden második bordát szerszámköszörün 0.5 tizeddel beljebb köszörültettem így váltáskor először csak 3 bordának kell „megtalálnia” a fogaskerék belső nútjait,mikor pedig bent van a fokozatban már mind a 6 bordán támaszkodik.
                                A tapasztaltak nyilván minden elméleti megközelítés, vagy okoskodás fölött győzedelmeskednek, ezért amit írok nem vitának szánom, csak kérdezek:

                                Ha először csak 3 borda éle veszi fel a kapcsolatot a 6 helyett, ez nem eredményezi a nem leköszörült bordák sarkainak fokozottabb, azaz idő előtti kopását?

                                (Persze ha már sokat mentél vele így, és jó, akkor nyilván ez nem gond...)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X