Ha jól értelmezem akkor a fötengelyt érdemes utólag beszerelni.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Az első Pannónia motorblokk felújításom
Collapse
X
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa jól értelmezem akkor a fötengelyt érdemes utólag beszerelni.
Ez az egész kérdés a csapágy illesztések kérdéskörébe tartozik:
Az illesztés azt jelenti, hogy két alkatrész illeszkedő méretei (egyik külső csap mérete, és a másik belső furat mérete) hogyan viszonyulnak egymáshoz.
E szerint egy illesztés lehet laza, átmeneti, vagy szoros. Hogy mikor melyiket kell használni, az az alkatrészek funkciójától, és az adott gépelemek üzemi viszonyaitól függ: terhelés, hőmérséklet, stb.
Általános szabály, hogy egy csapágyat nem illesztenek külső gyűrűnél is, és a belső gyűrűnél is szorosra, hanem csak egyiket. (Lazára sem illesztik mind a két gyűrűt, mert akkor kotyogna...)
Miután az alumínium hőtágulása jóval nagyobb az acélénál, az alu blokkba illeszkedő külső csapágygyűrűt szokták szorosra illeszteni, és az acél főtengelyre kerülő belső gyűrűt átmeneti illesztésűre.
(Ha a csapágy külső gyűrűt eleve lazára illesztenék, akkor üzemmeleg hőmérsékleten a külső gyűrű kotyogna.)
Röviden ennyi. (Az illesztések alapja pedig az alkatrészek tűrése (az a mérettartomány amin belül gyártják őket, meg ez az egész a tömeggyártás megjelenésével szabványosítva is lett ISO, de az eredeti probléma megértéséhez ez nem kell...)
Szóval, szerintem a főtengelyt kell utólag beszerelni.Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2019 febr. 16, 09:23.
- 7 likes
Komment
-
Üdv, fiúk lányok!
Ma végre volt egy kis időm folytatni a projektet, sikerült befejeznem a két belső blokk tisztítását!
Röviden a folyamat a következő: Először a blokkfeleket 3-4 órára beáztattam trisós vízbe, majd a nagyobb felületi hibákat-sérüléseket lamellás csiszolóval kiszedtem, összecsavaroztam a két blokkot, végül műanyagszálú drótkoronggal [finoman rányomva egy irányba] fényesre csiszoltam.
A blokk csilli-villi lett, viszont a gyári öntési hibák szemcsék megmaradtak. Igazából festeni nem akarom, meg hát nem is tudnám szépre!
...hát ilyen lett!
12 képekUtoljára szerkesztve a következő által: Django; 2019 márc. 15, 23:04.
- 5 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA hiányzó rész pótolva lesz valahogyan,a harcsaidom így nem takarja a nyílást?!
- 1 like
Komment
-
Hali!
A csapágyak beszerelése lenne a következő munkafolyamat. Igy hát olvasgattam picit a fórumokat, illetve tanulmányoztam a szakirodalmat és ezt találtam ebben témában a piros-sárga Pannóniás könyvben. Nektek mi a véleményetek erről, előmelegítsem a sütőt vagy ne?
Idézet:
''Amikor használt, de ép motorházba új csapágyakat szerelünk, a felmelegítés felesleges, mert a furatokban az anyag a használat következtében már tömörödött és a csapágyak hidegen is bepréselhetők. Új motorházba tágfutó sorozatú, használt motorházba közepes illesztésű golyóscsapágyakat helyezünk be. Szűkfutó csapágyak új motorházban szorulnak és melegednek.''
Komment
-
Django eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNektek mi a véleményetek erről, előmelegítsem a sütőt vagy ne?
A csapágyak kiválasztásánál érdemes minőségi "c"-jelölésűt használni."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Django eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNektek mi a véleményetek erről, előmelegítsem a sütőt vagy ne?
- 2 likes
Komment
-
Az illeszkedő síkok is szép tiszták a képeken - azt hogy tisztítottad ? Egy két képen , eléggé egyenetlennek tűnik a hézag a blokkfelek közt . Akkor még össze volt fogatva amikor készült a kép ?
Most szólok mielőtt elfeledem - az olajleeresztő csavar helyén a menetet nézd meg és csinálj bele egy új csavart , ami olyan hosszú mint a menet + 1-2 mm ( tömítőalátéttel együtt )Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2019 márc. 20, 09:44.
- 1 like
Komment
Komment