Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia dugattyúszorulás ellenszere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia dugattyúszorulás ellenszere

    Egy idézettel kezdeném,amely KIKI 61 tollából ered:
    ."Ezután a csapszeg furat felett 7-8mm re 6-8-as átmér.gömbölyű reszelővel kb 18-20mm hosszú zabszem formályú 1.5-2mm mély,olajzó hornyot reszelnék,mely a furatot 3mm re közelíti meg .A horony a dugón kissé ferde legyen ,a henger dőléséhez mérten kb vízszintes .,majd ezt is finom felületre csiszolnám.A dugó a csapszeg fur. -nál hízik a legtöbbet,itt szorul meg."

    Szóval elkészült az új dugattyúm a szegedi Berta cég gyártásában:
    Click image for larger version

Name:	DSC00885.jpg
Views:	2
Size:	189.1 KB
ID:	155333Click image for larger version

Name:	DSC00886.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	155334

    Terveim szerint a fenti idézet alapján szeretnék bele reszelni egy 'kenő hornyot',a későbbi esetleges megszorulások megelőzése céljából! Olvastam már olyan megoldásról is,hogy 'zsákfuratokat' fúrt valaki a dugattyúba,szintén ezzel a céllal!
    Érdekelne minden pro és kontra vélemény ezzel kapcsolatban,mert olyat is hallottam már,hogy 'megrogyhat' a dugattyú ezektől a beavatkozásoktól!
    Egy szó,mint száz,érdeklődve várom a tapasztalatokat/véleményeket!

    #2
    A csapszeg melleti részt le is marathatod, ahogy a régi dugattyúknál volt...nézd meg ezt a képet:
    Click image for larger version

Name:	Csep2.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	134691
    sepy, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A csapszeg melleti részt le is marathatod, ahogy a régi dugattyúknál volt...
      Ezzel ugyanazt a hatást érném el?? Nem 'roppanhat' össze a dugattyú üzem közben, melegedéskor??

      Komment


        #4
        Nem fordulhat elő...ez bevált módszer volt,minden régi katalógusban ez van. Nem mély ez, csak max. 5 tizedről beszélünk...Nézz meg egy Izs dugattyút, az is ilyen.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem mély ez, csak max. 5 tizedről beszélünk...
          Így már értem! Nézegetem a dugattyút és a csapszeg seeger bemarása elég közel van a dugattyú falához,de 0.5mm talán még nem gond!




          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          le is marathatod,
          Sajnos megbízható esztergályos nincs a közelemben,ezért még az jutott a 'fejembe',hogy reszelni megpróbálhatom?? Gondolom a 'precizitás' ebben az esetben nem olyan fontos,csak a mélységre kell odafigyelni,nehogy a csapszeg seeger kiszakadjon a helyéből! Jól gondolom??

          Komment


            #6
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nézz meg egy Izs dugattyút, az is ilyen.

            Ezen kicsit nagyobbnak tűnik 5 tizednél (mondjuk gondolom annyi is elég lenne)
            Meg a másik, az hogy végig van hasítva a dugó, gondolom az is a hőtágulás csökkentése miatt van.
            Beagle, OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Meg a másik, az hogy végig van hasítva a dugó, gondolom az is a hőtágulás csökkentése miatt van.
              Nagyon valószínű! Mondjuk én nem merném végig hasítani a vadi új Pannonia dugattyúmat! (pedig lehet,hogy bejönne)

              Komment


                #8
                Ilyen hasított Pannónia dugóm nekem is van valahol... Megmértem neked, az én Izs dugattyúmon a mélyítés 3 tized.
                Én azért maróztatnám, de szerintem reszelővel is megoldható a kérdés.
                Beagle kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ilyen hasított Pannónia dugóm nekem is van valahol...
                  Tudsz valamit a működéséről? Mármint,hogy okozott-e üzem közben bármilyen problémát?? Ha nem okoz gondot,szívesen látnék képeket is róla!

                  Lehet,hogy kicsit túlaggódom a kérdést,mert a nagybátyám a nyolcvanas években napi 5-6 órát szántott a dög melegben a Pannonia T1 blokkos kistraktorával és nem szorult meg egyszer sem (max nem állt le az öngyulladástól,az Ő elmesélései alapján),de az az igazság,hogy én szeretném nagyobb túrákra is használni a Pannoniámat és nem szeretném több száz km-ről hazahozatni,mert elolvadt a dugó,vagy megszorúlt stb-stb (lehet olvasni ilyen esetekről itt a fórumon) Ezért keresem ezeket az alternatív megoldásokat,hátha elejét tudnám venni a hasonló eseteknek!
                  heeegany és OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ilyen hasított Pannónia dugóm nekem is van valahol...
                    És ez a hasítás mind a 2 oldalán megvan? Szívótorok elzárását nem akadályozza?

                    Komment


                      #11
                      Véleményem szerint ez csak a kipufogó oldalon helyezkedhet el... A képen is ott van. Valamint osztatlan kipufogónyílású hengernél sem alkalmazzák, de ez csak az én véleményem.

                      Komment


                        #12
                        Csak a kipufogó oldalon van. És a kétkipufogónyilású hengernél alkalmazzák a "gát" túlmelegedése, és az ezáltali alakváltozása ellen. Legalábbis így szól a legenda...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 febr. 24, 19:14.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Csak a kipufogó oldalon van. És a kétkipufogónyilású hengernél alkalmazzák a „gát” túlmelegedése, és az ezáltali alakváltozása ellen. Legalábbis így szól a legenda...
                          Akkor a Pannonia miért nem alkalmazta gyárilag?? Őszintén szólva nem tudom mitévő legyek,mert egyfelöl ott van a nagybátyám,aki igazán erőltette Pannonia blokkot,kevés hűtéssel és ennek ellenére nem szorult meg (bár minden szezon végén teljesen fel kellet újítani),másfelöl ott vannak az elrettentő példák:http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post18569,vagy http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post19138 én,nyilván nem szeretnék így járni.

                          Komment


                            #14
                            A saját Pannóniámnál beváltak a zsákfuratok,a reszelést kicsit barkács megoldásnak gondolom,de végülis ugyan azt a funkciót tölti be mindkét megoldás.Olyan hasított dugattyúkkal is találkoztam már többel is mint amit belinkeltek,főleg P-10es Pannóniákból került elő nálam ilyen megoldású dugattyú,a hasítás minden esetben elől volt a kipu felé.

                            Komment


                              #15
                              Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ilyen megoldású dugattyú,a hasítás minden esetben elől volt a kipu felé.
                              Én úgy tudom, hogy annak az a funkciója, hogy keveréket enged át a két kipufogó rés közé a hengerfalra ami hűti azt a részt mivel ott a legforróbb elvileg.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X