Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia dugattyú megragadás ellen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia dugattyú megragadás ellen

    Tisztelt Nagyérdemű!

    Kíváncsi lennék a véleményetekre! Egy szaki mondta, hogy az alsó gyűrő horony aljától
    18-20mm szokott fúrni 1mm átmérőjű furatot a dugó palástjára. A kipufogó nyílás gát közepével
    megegyezőleg (persze 1 hengeres Pannóniára gondolok)! Nem zsákfurat, hanem átmenő. Tehát
    amikor dugó lefelé megy stb több kenés, kevesebb hő stb! Ki mit szól?
    Köszönöm a megtisztelő válaszokat! Üdv: Zsolt

    #2
    Üdv!

    A gyárban is próbálkoztak hasított palásttal, de nem vált be.

    A dugónak a legnagyobb hőterhelése nem ott van, hanem a tetején és a gyűrűk környékén. Ezért a megszorulás is ott jelentkezik.
    zsoltikka, OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Igen ez így van, de a plusz kenés a henger falára. Nagyon mozgatja a fantáziámat. Ártani nem árt (talán)!
      Kösz a választ!

      Komment


        #4
        Szia, és Isten éltessen!

        A furatnak nem látom hasznát. Egyetlen egy furaton - ráadásul ilyen kicsin - nem sok olaj juthat a hengerre. A keverékben lévő olaj - a magasabb gyulladási hőmérséklet miatt tud kenni. Mivel lényegében gázszerű anyag van a dugattyú alatti térben onnan az olaj ki tud csapódni az összes alkatrészre amit kenni kell. Az a furat egyszerűen túl kicsi, hogy a beszorulási hajlamot csökkentese.

        Javaslatom tehát: ne fúrd ki a dugattyút. Nem lehet, hogy a hajtórúd felső fejet mondta az illető a csapszegkenés miatt? Mert annak tényleg van gyakorlati haszna.

        Üdvözlettel: CZsolti
        dino125ad és zsoltikka kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Valami haszna biztos van ha a Wössner is tesz ilyen furatokat a dugattyúra. Nekem a Kawasakiban is ilyen van igaz ott nem egy hanem négy. 2-2 jobb és bal oldalon, a fő kipufogó rés és a power szelep által nyitott kipufogó rések mellett.

          Click image for larger version

Name:	Fénykép1636.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	136963 (Biztos nevetséges hogy egy ilyen gyalázatos mértékben megragadt dugóval állok ki a furat mellett, de ez azért lett ilyen, mert hengerfejesre hajtottam és megzabálta a vizet is, aztán nem volt mi hűtse.)
          Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2013 ápr. 10, 15:16.
          TLF65, zsoltikka és OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A gyárban is próbálkoztak hasított palásttal, de nem vált be.
            Ez érdekes, épp tegnap beszélgettem egy szakival, aki mutatta a dugattyút, amin ezel próbálkozott.
            Egy furat elől középen a gyűrűk alatt és onnan lefelé a dugattyú aljáig végig hasítva. Persze hatása semmi nem volt az állandó ragadásra. Még az 1 tizedre hónolt illesztési hézagnak sem!
            És mikor elkezdett kísérletezni a kipufó furulyák furataival, megszűnt a probléma 5 századdal is. Elmondta, előtte sárgult még a kipufogó könyök is, plusz furattal meg a kipufogóban fickós a gép, semmi ragadási hajlama nincs.
            zsoltikka kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Bővítette a furulyában lévő lyukak átmérőjét vagy újabb lyukakat fúrt rá?

              Komment


                #8
                Köszönöm! Viszont neked is b névnapot! Vmit kenhet a csapszeget is keni. Nem értetem félre ez
                100% szerinte, de nekem is furcsa! Köszönöm!




                Valahol olvastam (1969 Autó-motor talán) a furulyából 1/3 levágni (a hang nem brutális) erő nyerés, de nem ez érdekelne. Így a gázok könnyeben
                kijutnak és a hengernél a hőleadás is más, Wössner féle furat hmmmmm! 50 éves probléma
                kipipálva. Persze nem akarok poént csinálni az egészből. Wössner is készít ilyen dugókat, meg kéne próbálni. Köszönöm a hozzászólásokat! Üdv: Zsolt

                Komment


                  #9
                  nekem is ragadt a motor.H-s p10.nekem a hangja nem tetszett mentem egy kört vágtam végül az utolsó doblamella(gát)-lg vágtam utána flexel kis ablakot vágtam rá.emberes de nem sértő hangja van.És utána nem ragadt többet.És nem kell 500-km-után takaritani (előirás)Ez azt jelenti bejáratásnál a dús anyag miatt sürübben kell!!!!!
                  CZsolti és zsoltikka kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Bővítette a furulyában lévő lyukak átmérőjét vagy újabb lyukakat fúrt rá?
                    Egy tizes lyukat pluszban. Látni nem láttam, de úgy értelmezem, hogy minden lamellaközbe.
                    Meg a furulyavéget 14-ről 17 mm-re bővítve.
                    De szerintem ez olyan dolog, amivel kísérletezni kell, ha az ember nem elégedett valamilyen szempontból.
                    Mondjuk két esztétikai okokból esetleg már nem beépíthető furulyával.

                    Komment


                      #11
                      gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Valami haszna biztos van ha a Wössner is tesz ilyen furatokat a dugattyúra. Nekem a Kawasakiban is ilyen van igaz ott nem egy hanem négy. 2-2 jobb és bal oldalon, a fő kipufogó rés és a power szelep által nyitott kipufogó rések mellett.

                      [ATTACH=CONFIG]15403[/ATTACH] (Biztos nevetséges hogy egy ilyen gyalázatos mértékben megragadt dugóval állok ki a furat mellett, de ez azért lett ilyen, mert hengerfejesre hajtottam és megzabálta a vizet is, aztán nem volt mi hűtse.)
                      Üdv: Megmérnéd a dugó magasságát, furatok távolságát (felső résztől), furatok átmérőjét. Milyen motorba volt
                      pontosan? Köszönöm!

                      Komment


                        #12
                        sziasztok!
                        Olyan problémám van, hogy van egy T 5.H motorpm, és a motorját most újítom fel(csapágy, szimering stb). A dugattyúm az olyan szintem csörgött, hogy cserére szorul. A csapszeg furatot a csapszer kirágta föl-le irányba. Lóg mint bíróseggébe a ló...sz. Na a lényeg, hogy kell nekem egy +1 méretű dugó gyáriba használatlan. Tudom ez szinte lehetetlen. Valaki tudna mondani egy olyan márkát vagy gyártmányt utángyártottba amit érdemes beletenni? Nem az árukkal van bajom az utángyártottnak, hanem egy batyu f...szt nem ér a legtöbb.(állítólag) Pl az indiai Ambika(aszem) nagyon gyér volt az egyik barátoméba. Berta dugattyúról valakinek van tapasztalata? Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget! Egyszer szeretném normálisan megcsinálni!

                        Komment


                          #13
                          Belcord kft Eger Galagonyás u. 52.
                          +36-36-320-037, +36-36-410-769
                          Dugó gyártás stb
                          Üdv: Zsolt

                          Komment


                            #14
                            Bepa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Lóg mint bíró...
                            Értem én a lényeget, de miért kell így megfogalmazni egy hozzászólást?

                            Komment


                              #15
                              Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Értem én a lényeget, de miért kell így megfogalmazni egy hozzászólást?
                              Ez egy igen "törpös" műhelyközhely. Leírva tényleg furcsa olvasni. Szerintem is célszerű kihasználni az írásnak azt az előnyét, hogy van ideje az embernek kigondolni a mondanivalóját. Ez szóban - hirtelen felindulásból - ritkán sikerül.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X