Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia dugattyú megragadás ellen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ja ja! No comment...

    Komment


      #17
      gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Valami haszna biztos van ha a Wössner is tesz ilyen furatokat a dugattyúra. Nekem a Kawasakiban is ilyen van igaz ott nem egy hanem négy. 2-2 jobb és bal oldalon, a fő kipufogó rés és a power szelep által nyitott kipufogó rések mellett.

      [ATTACH=CONFIG]15403[/ATTACH] (Biztos nevetséges hogy egy ilyen gyalázatos mértékben megragadt dugóval állok ki a furat mellett, de ez azért lett ilyen, mert hengerfejesre hajtottam és megzabálta a vizet is, aztán nem volt mi hűtse.)
      Szevasztok! Beszéltem egy Pannóniás guruval! Tehát ő három furatot fúr egymás alá (zsákfurattal): első 20mm mert ott már nagyobb a dugó, 3. alsó holtpont kimérve hogy a dugó ne jöjjön ki a hengerből, 2. kettő között.
      A csapágyak beállítása, oldalirányú mozgása c3 miatt.

      Komment


        #18
        zsoltikka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Üdv: Megmérnéd a dugó magasságát, furatok távolságát (felső résztől), furatok átmérőjét. Milyen motorba volt
        pontosan? Köszönöm!
        Bocsi hogy csak most, de nem láttam hogy írtál.
        A dugattyú magassága a szoknya aljától a felső peremig 55mm
        A furat átmérője kb 1,3mm (nem tudom pontosan mérni)
        A felső peremtől a két furat kb 15,2-3mm és 33,2-4mm re van.
        Egymástól mért távolságuk vízszintesen 43mm.

        A dugó a katalógus szerint 90-05 ig gyártott Kawasaki KDX 125-be való kódszáma 8008D050.

        66.oldal bal oldali hasáb.
        http://www.pinkmotors.hu/wossner/201...2-2013-Web.pdf
        zsoltikka kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Én egy ideig szenvedtem szorulással és a megoldást akkor a METABOND adalék adta meg!!! Ugyan úgy csörgött-zörgött de nem állt meg többé út közben! Nem reklámozni akartam az adalékot, de megfogadtam nem indítom el ez nélkül a motort.

          Komment


            #20
            Ok! köszönöm! Üdv: Zsolt

            Komment


              #21
              Szerintem a kipufogó kifúrása, bővítése azért lehet hasznos, mert kisebb az ellenállás, és több anyag jut ki még az égés előtt és az kicsit több hűtést biztosít. Viszont ha emiatt jó a ragadás ellen, akkor dob a fogyasztáson. Vagy ilyet nem tapasztaltatok?

              Komment


                #22
                Szerintem ha nagyon megfúrják a kipufogó hangtompítóit, akkor a kipuff. folytása jelentősen csökkenne, ezáltal több üzemanyag távozna a szabadba. Vagyis teljesítmény csökkenés lesz az eredmény. Persze nem minden esetben, mert ész szerű határok mellett, dobhat a teljesítményen is. Ehhez azonban kísérletezés szükséges.
                A fő probléma amúgy az, hogy öntöttvas a henger, ráadásul rendkívül tömör is, vastagok a bordák, vastag a kipuff csonk is. A másik dolog, hogy a bölcsőváz rendesen kitakarja a hengert a menetszél elől, ami szintén kedvezőtlen. A hengerfej néhány centi híján éri a tankot. Ez sem jó.
                Szóval több tényezős a dolog ragadás szempontjából. Ettől függetlenül vannak jól bejáródott Pannóniák, amik az Istenért sem lennének képesek megragadni.
                Duke, demeter és OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Úgy hiszem, hogy a legfontosabb dolog a besülés ellen a megfelelő illesztési hézag, s bejáratási idő alatt a jó keverék.

                  Komment


                    #24
                    oldali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szerintem a kipufogó kifúrása, bővítése azért lehet hasznos, mert kisebb az ellenállás, és több anyag jut ki még az égés előtt és az kicsit több hűtést biztosít.
                    Nem kéne piszkáli azt a kipufogót, amit mérnökök terveztek. A kipufogó nem csak egy "cső"
                    Továbbá ha csökkented a kipufogóban a nyomást annak 2 következménye lesz: Először is csökken a visszatöltése a hengernek, továbbá a gyors gázcsere miatt elszegényedik a keverék, ami tényleg okozhat megragadást.
                    Kipufogót méretezni nem egyszerű dolog. Még ha teljesen újat csinálsz(rezonátor mondjuk) akkor is előfordulhat olyan, hogy az ideális kipufogócsőhossz a számítások alapján motor vége után ér fél méterrel.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 10, 15:22.
                    Beagle, OdinHEM és St.Z.350 kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #25
                      Most visszaolvasva félreérthető voltam. Szóval azt akartam kinyögni, hogy a gyári kipufogó módosítása bizonyos szempontból adhat előnyt, de annál több hátrányt. Nekem a motorvásárláskor mindig kizáró ok a módosított kipufogó.

                      Komment


                        #26
                        Én sem gondolom,hogy a furulyák módosítása javítana a ragadási hajlamon. Nekem ugyanis az előző tulaj kivette a terelő tárcsákat és a furulyákat is a dobból és beletett a furulyák helyett két rövid csődarabot. Nos ezáltal elviselhetetlenül (számomra és a szomszédaim számára is) nagy volt a hangja,viszont 80 Km/h felett minden esetben megragadt! Azóta már túl vagyok a felújításon és már 500 Km-en is. Még nem ragadt meg,igaz 1:15-ös keverék és max 60 Km/h volt a tempóm eddig!

                        Komment


                          #27
                          Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          igaz 1:15-ös keverék
                          Ki elől bujkálsz a füstben?

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X