Üdvözletem mindenkinek!
Egy komoly problémával szembesültem, és ezzel kapcsolatban kérnék segítséget! A motorblokkomat (T1-es) tavaly teljesen felújítottam, minden alkatrészt érintő komplett munkáról van szó! Nem a kapható legdrágább alkatrészeket szereltem be, hanem egy közepes minőségű, de mindennapos használatra alkalmas blokkot építettem össze. Nagyon jól működött minden, csupán 2-kissebb behúzás fordult elő az első 1000 kilométeren. Azután sokáig semmi hiba, majd 2700 km-nél volt egy durva megszorulás, annyira hogy a gyűrűk is beszorultak a dugó elülső oldala szinte szétolvadt. Szétszedtem, a hengert újra fúrattam és vettem bele egy új dugattyút Berta félét, az előző belcord volt. mivel a főtengelyen nem láttam hibát összeraktam a motort. Az első úton elég hamar megszorult, még fel sem melegedett teljesen lehúztam a hengert de kiderült hogy nem a dugattyú, hanem a csapszeg szorult meg a perselyben. Olajos 800-as papírral megtisztítottam a perselyt, ellenőriztem a derékszögelést betettem egy új csapszeget és összeraktam. kb 2km múlva újra megállt. megint szétszedtem, megint a csapszeg állt be. Derékszögeltem, csiszoltam, hézagot mértem stb kb 4 szer, minden rendben volt mindig, de mégis mindig újra megszorult. a végén már úgy lötyögött a csapszeg a perselyben rendesen, mégis felmelegedve újra beszorult. Kiszereltem a főtengelyt visszavittem a gépműhelybe, a mester azt mondta ilyen hibával 30-év alatt még nem találkozott. Kicserélte a perselyt egy újra, azt mondta a többinek semmi baja. A persely rendesen méretre lett dörzsárazva, az olajozóhorony bele esztergálva a felső részen befűrészelve ahogy kell, azt mondta ezzel nem lesz semmi gond. Összeszereltem, mindent ahogy kell főtengely középre állítva rendesen kihézagolva, váltótengelyek hézagolva, új csapágyak szimmeringek dugattyú rendesen derékszögelve stb... motor szépen járt óvatosan kezdtem használni, de a fent említett hiba újra előjött.... lehúztam a hengert minden szinte úszik az olajban, a persely is láthatóan rendesen kapja a kenést, minden rendesen volt összeszerelve, nem értem miért szorul meg... Felhívtam a mestert a persely anyagáról érdeklődtem, azt mondta csak csapágybronzot használ, ez is abból készült, több ezer motort felújított már és semelyikkel sem volt ilyen gond. Kicsit hosszúra nyúlt, de nem bírtam rövidebben
Várom segítő válaszaitokat!
Egy komoly problémával szembesültem, és ezzel kapcsolatban kérnék segítséget! A motorblokkomat (T1-es) tavaly teljesen felújítottam, minden alkatrészt érintő komplett munkáról van szó! Nem a kapható legdrágább alkatrészeket szereltem be, hanem egy közepes minőségű, de mindennapos használatra alkalmas blokkot építettem össze. Nagyon jól működött minden, csupán 2-kissebb behúzás fordult elő az első 1000 kilométeren. Azután sokáig semmi hiba, majd 2700 km-nél volt egy durva megszorulás, annyira hogy a gyűrűk is beszorultak a dugó elülső oldala szinte szétolvadt. Szétszedtem, a hengert újra fúrattam és vettem bele egy új dugattyút Berta félét, az előző belcord volt. mivel a főtengelyen nem láttam hibát összeraktam a motort. Az első úton elég hamar megszorult, még fel sem melegedett teljesen lehúztam a hengert de kiderült hogy nem a dugattyú, hanem a csapszeg szorult meg a perselyben. Olajos 800-as papírral megtisztítottam a perselyt, ellenőriztem a derékszögelést betettem egy új csapszeget és összeraktam. kb 2km múlva újra megállt. megint szétszedtem, megint a csapszeg állt be. Derékszögeltem, csiszoltam, hézagot mértem stb kb 4 szer, minden rendben volt mindig, de mégis mindig újra megszorult. a végén már úgy lötyögött a csapszeg a perselyben rendesen, mégis felmelegedve újra beszorult. Kiszereltem a főtengelyt visszavittem a gépműhelybe, a mester azt mondta ilyen hibával 30-év alatt még nem találkozott. Kicserélte a perselyt egy újra, azt mondta a többinek semmi baja. A persely rendesen méretre lett dörzsárazva, az olajozóhorony bele esztergálva a felső részen befűrészelve ahogy kell, azt mondta ezzel nem lesz semmi gond. Összeszereltem, mindent ahogy kell főtengely középre állítva rendesen kihézagolva, váltótengelyek hézagolva, új csapágyak szimmeringek dugattyú rendesen derékszögelve stb... motor szépen járt óvatosan kezdtem használni, de a fent említett hiba újra előjött.... lehúztam a hengert minden szinte úszik az olajban, a persely is láthatóan rendesen kapja a kenést, minden rendesen volt összeszerelve, nem értem miért szorul meg... Felhívtam a mestert a persely anyagáról érdeklődtem, azt mondta csak csapágybronzot használ, ez is abból készült, több ezer motort felújított már és semelyikkel sem volt ilyen gond. Kicsit hosszúra nyúlt, de nem bírtam rövidebben

Komment