Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia munkagép

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Értem,köszönöm.
    Megtaláltam a csapágy méreteket mert sajnos cserélni kell a kuplungnál és a váltonál,a fötengelyé még elmegy.
    Elméletileg a következök a csapágyok:
    3db 6305 (forgattyusház)
    2db 6303 (kuplung)
    2db 6204 (váltó)
    Ha rosszul irtam kérlek javitsatok
    A kérdésem pedig azlenne ezek közül meik van c3 jelzéssel elátva?Vagy valami speciális valamivel.

    Komment


      Szervusz Csi22222!


      Megkerestem a Pannonia lehúzót és leskicceltem,felteszem neked ide,remélem hasznát veszed!


      Click image for larger version

Name:	rajz 003.jpg
Views:	1
Size:	199.6 KB
ID:	138450

      Nem teljesen jól sikerült fénykép,de azért ki lehet nézni belőle.Nem vagyok Pannoniás,de ez a lehúzó,a rajta elhelyezett két 9mm.-es furattal,ha jól tudom akkor a lánckerék lehúzására is szolgál.A csavar végébe,okvetlenül tegyél golyót,nem okvetlenül fontos 6mm.-est,jó az 5,5-ös is,mert lehúzáskor a főtengely végében lévő csúcsfuratra nagyon vigyázni kell,nem sérülhet!A csúcsfurat épségére a főtengely felújításakor,annak geometriai centírozásakor okvetlenül szükség van!Egy-egy szétvert csúcsfurat az esztergályosok rémálma,ugyan rengeteg munkával,kapargatással rendbe lehet hozni,de ez mind idő,az idő meg pénz,-ahogy mondják.

      Üdvözlettel:Che
      sepy, heeegany és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Köszönöm szépen a rajzot remélem találok valakit aki megtudja nekem csinálni.
        Egyébként,sikerült kihuznom a csapágyat ezzel a félelmetesen 1x-ü szerkezettel amit irtatok köszönöm a tippet.
        Hivtam egy okosabb embert és megnézte nekem aztmondta az összes csapágyat nemártana kicserélni kivétel a fötengelyét mrt még az jó.De azt mondta ha már igy szétbontottam szimeringeket se ártana cserélni szoval megvan a mostani cél.
        A 1es fokozat rángatására meg aztmondta hogy a fogak jók szerinte nem a hézagolásal volt a probléma szerinte hanem a kuplungban lévö rudak joval kissebbek mint a rendesnek kéne és szerinte befeszülhetet vagy a trágyázo kihajtás rángathatott.

        Komment


          Egyébként aki tudja legyen szives irja le mert könyvben hiába kerestem nemtudom még mostse pontosan.
          A csapágyak ami kellenek bele (könyv szerint)
          6305 3db elméletileg c3
          6303 3db nemtudom c3-as e
          6204 2db ez biztos hogy c3
          A lényeg hogy kéne nekem ezeknek a pontos neveik hogy meik c3-as és hogy a fötengelyhez és a kihajtásnál mien szimeringek kellenek azaz méreteik vagy neveik.

          Komment


            A C3 jó lesz a váltóhoz is, 3 db 6305, 2-2 db 6303 és 6204.
            Szimering: 25x50x10, 25x62x10, 28x47x10 1-1 db.
            Ha komolyabban gondolod, akkor mondjuk barna SOG (3500 Ft/garnitúráért vettem legutóbb), ha nem akkor kék SOG (800 ft/garnitúra).

            Komment


              Értem,akkor mindenhová c3as csapágyok kellenek.A sog-rol meg most akkor utánanézek holtudok venni.

              Komment


                Egy jó tanács ha már ekkora munkát áldozol bele minden képen cseréld ki az összes csapágyat és simmeringet. Pont a főtengelyét hagynád meg?, talán azért,hogy kéthét múlva azért kelljen széthúzni a blokkot?. Nem éri meg,ne kockáztass és sok bosszúságtól mented meg magad.A főtengelyre tegyél FAG-ot ha javasolhatok.
                Beagle kedvelte ezt.

                Komment


                  Hát majd még kiderül de már tényleg elégé szétbontottam lehet mennek bele akkor a márkás csapágyak csak minden pénz kérdése.
                  Egyébként most ott tartok hogy a kihuzo szerkezettel kihuztam 3csapágyat ( a két darab válto és 1db kuplungét)de sajnos elakadtam.
                  A probléma az lenne hogy a lendkerék oldali blokfélnél a 2.kuplung csapágyhoz nemférek hozzá.Azért nemférek hozzá mert kivülröl a kuplung kinyomo kis tüskét egy lemez vagy alu féle anyag boritja.Körbe látszik ahogy leülepedett a sár rajta hogy az egy kis kör lenne szoval szerintem kilehet venni de biztos hogy nem alu és ha azt elkezdem kalapálni kétlem hogy szépen fog kijönni.
                  Ezért szeretném megkérdezni hogy mit ajánlotok a kiszedéshez.

                  Komment


                    Csapágykihúzás urasan - Blogok - Veterán fórum

                    Vagy ha nem tudsz ilyet csinálni akkor a kenyérbelet kis darabokban beletömködöd a csapágy tengelyfuratába, -de nagyon szorosra nyomod bele. A csapágy felső síkjáig megtömöd, majd a csapágy furatánál éppen csak kisebb dornival elkezded befelé tömöríteni a kenyeret. Mikor már nagyon keményre préselted benne, -és minden kis hézagot kitöltött a kenyér a csapágy, -és a háza (itt motorblokk) között, -akkor szükség szerint még tömsz bele, (ha fér), és néhány további ütésre kitolja a tovább terjeszkedni, és tömörödni nem képes kenyér a csapágyat!

                    Iszonyatosan frappáns módszer!
                    (csmisi, Csepel motorok-index fórum)

                    Click image for larger version

Name:	BIG_0011365737.jpg
Views:	1
Size:	114.9 KB
ID:	138465
                    Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2013 okt. 15, 17:22.
                    dongos78, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Már sikerült kihuzgálnom de igen ezis igen jó modszer.Én a fentebbi menetes száras megoldással huzgáltam ki kalapálás nélkül de ez valami elképesztö hogy 1 kis kenyérel is kilehet szedni

                      Komment


                        Egyébként fötengelyt hogy tudom tesztelni hogy jó e?Mert ismerösöm mutatta hogy megfogom a hajtokatrt és lengetem a két sonkát a levegöbe,ezután leütök a tetejére és ha koppan akkor a tükörgöt szerinte cserélni kell.
                        Meg még azt irnám hogy a henger beleslélyében az 1ik oldalnak vála van de a másik oldalt már nincs.Ez minek lehet az oka?

                        Komment


                          Ez a tenyeres, ütögetős módszer nem a legjobb. Sokszor még a felújított vagy a jó állapotú főtengely is koppan vagy cseng egyet. Szerintem megbízhatóbb az alábbi módszer: balkezeddel megmarkolod rendesen a hajtókat fejét, jobb kezeddel rátámaszkodsz a sonkákra. Ezután bal kézzel el kezded húzni-tolni a hajtókart, de nem engeded elfordulni a sonkákat. Ha ilyenkor érezhető a kottyanás vagy szemmel láthatóan elmozdul, hézagos a mozgás, akkor rossz a tűgörgős kosár vagy kopott a hajtókar vagy a csap vagy mind3 egyszerre. Ha ilyen nincs, akkor nagy valószínűséggel jó állapotban van még.
                          A hajtókar egyébként minimálisan billeghet a főtengely csapok irányába, jobbra-balra.
                          Ennél még precízebb, ha a főtengelyt egy spec. erre a célra készített állványba fogják be és indikátor órával mérik a hajtókar mozgását.

                          A hengerben egyik oldalon lévő váll pedig szerintem derékszögelési hibára utal. Vagyis ferde a hajtókarod. A dugó egyik oldalt, a csapszegfurat körül nem feketébb, mint a másik oldalon?

                          Mivel még most ismerkedsz a motor lényegesebb részeivel nem javaslom, hogy te javítsd ki a derékszögelési hibát, hanem bízd szakértőre. Legfeljebb nézd hogyan csinálja.
                          sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            Értem,köszönöm majd ma átnézem a fötengelyt az alábbi modszerel.
                            Még nemnéztem annyira a henger belselyét de majd ma azt is megnézem feketébb e.
                            Egyébként ien derékszögelést hol lehet és mennyibe szoktág végezni?

                            Komment


                              Bármelyik motorszerelő gépműhelyben megcsinálják vagy egy tapasztaltabb, sokat látott szaki is megoldja.
                              sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                csi22222!Nem jól értetted nem a henger oldalának hanem a dugó oldalának kellene egyik oldalon feketébbnek lenni mert valószínű csapszeg persely cserekor görbítették el a hajtókart mert ha a henger fala egy oldalon vállasra kopik az már nem semmi./ kalapácsos csere/

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X