Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P10 első villa T5-be?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Köszönöm. Sürgősnek egyáltalán nem az hiszen amennyi időm van mostanában Amúgy nem rossz ötlet az alu de idővel nem kellene cserélni?

    Komment


      #32
      zolisun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Köszönöm. Sürgősnek egyáltalán nem az hiszen amennyi időm van mostanában Amúgy nem rossz ötlet az alu de idővel nem kellene cserélni?
      Ha az illesztés pontos akkor nem verődik ki, tehát maximum a sok ki és be szereléstől kopik. De mivel a villahíd is alu így az sem jelentős.
      Viszont megmunkálni sokkal könnyebb. És árban sincs jelentős különbség egy akkora darabnál. (ahol én veszem az anyagot ott akár 5cm-t is levágnak és még csak vágási költséget sem számolnak fel)

      Komment


        #33
        Ebben teljesen igazad van! Akkor majd beszélünk jövő hónapban vár az eredetvizsga meg az átirás, szeptember környékén jó lesz?

        Komment


          #34
          zolisun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ebben teljesen igazad van! Akkor majd beszélünk jövő hónapban vár az eredetvizsga meg az átirás, szeptember környékén jó lesz?
          Így előreláthatólag jó, de biztosat nem tudok mondani.
          Addig a teleszkóp szárakat csináltasd meg rendesen. Ennek módáról itt elég sok infó van.
          http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...szerelese-718/
          Jó ha kéznél van a felső villahíd is hogy legyen mihez illeszteni.

          Komment


            #35
            Sziasztok. Adott egy T5-ös váz amibe P10 első teleszkópokat szeretnék építeni. Az ütköző át lett heggesztve, így alsó és a felső kormányklifli is P10-es lesz. A T5 váznyak kb 10mm rövidebb mint a P10 ez miatt a két kormánykifli közelebb kerül egymáshoz. Jól gondolom, hogy ezért alakítanom kell a teleszkóp szárak hosszán is?

            Komment


              #36
              Szerintem ne a szárakat alakítsd át hanem az alsó kormány kifliből "műtsd" ki a kormány tengelyt és gyártass olyat egy vastag falú csőből aminek a hossza a vázban ülő csapágyakhoz van méretezve (illesztett átmérők-aláesztergálás a két csapágy felület között-megfelelő menet hossz és távolság). Én még kúp csapágyakat is tennék bele a precízebb kormány tengely megvezetése miatt.
              Közepes szintű esztergályos feladat.
              oldbiker73 és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Vagy egyetlen közdarabbal kihézagolható ez a távolság a felső villafej és a felső csapágy között.
                oldbiker73 kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Ha nem lép ki az illesztett átmérő a csapágyból (már ha alulra rakjuk) az is jó lehet, de szakmailag a helyes méretű tengely az igazi....szerintem.
                  oldbiker73 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Persze, de néha az egyszerűség is szempont, vagy csak ideiglenesen. Oldbiker meg eldönti a végén.
                    oldbiker73 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Ez igaz is , kedves bsa10 , de így a telószárak azzal a 10 mm-el lejjebb kerülnek , mivel a felső villahíd alsó részére fekszik fel a telószár végén lévő lépcső . Ezért írta oldbiker73 hogy a futómű geometriát megőrizendő alakít a szárak felső végén , és úgy építi be. Ha jól rémlik a szárakon ki van alakítva az alsó villahíd rögzítési helye is .
                      A kormánytengely viszont valóban hosszú lesz amit ezért rövidíteni kell , esetleg a felső csapágy fölött hézagolni .
                      Egyébként nem tudom miért voltam meggyőződve arról hogy a kormánycsapágyak mindkét motor esetén azonos távolságra vannak . De az igazsághoz hozzátartozik az is , hogy a '70 febr. előtt gyártott dobozolt vázas P20-ok rövidebb csapágytávolsággal készültek , ehhez volt a telószár felső kialakítása is kimunkálva , valamint a villahíd - , vagy kormánytengely hossza is.
                      Esetleg ha egy ilyet beszereznél oldbiker73 , lehetséges hogy stimmelne is. (sajnos pontos méretet nem tudok...)Click image for larger version

Name:	Elsovillakulomb1.jpg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	143608Click image for larger version

Name:	Elsovillakulomb3.jpg
Views:	1
Size:	25.1 KB
ID:	143609Click image for larger version

Name:	Elsovillakulomb2.jpg
Views:	1
Size:	29.9 KB
ID:	143610
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jan. 18, 15:41.

                      Komment


                        #41
                        Igen. De...T5 19-es kerék, P10 18-as kerék ha jól tudom.

                        - - - Updated - - -

                        Habár lehet, hogy csak a P20 volt 18-as. De talán ezzel a megoldással a geometria megmaradhat.

                        Komment


                          #42
                          Igen. De...T5 19-es kerék, P10 18-as kerék ha jól tudom.
                          a P-12,P-20,P-21,P-24.-esek 18"-osak
                          a többi 19"-os
                          zahi kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #43
                            Tehát végül is két megoldás lenne: átalakítani a kiflit vagy átalakítani a telószárakat.
                            A megkerülő megoldás a P20 telószár, van ilyen elvileg itthon, meg kell nézni, hogy stimmel-e, egy mérést megér.

                            Az átalakításról kép vagy rajz bárkinél fellelhető? A telószár átalakítása világos, a kifliké nem.

                            Mielőtt bármi történik minden megoldást szeretnénk megnézni.

                            Komment


                              #44
                              Nem vagy-vagy átalakítás hanem is-is Tehát az alsó villahidat is át kell alakítani (nem kiflit , mert az a pékségben van ) , mégpedig azért mert a kormánycsapágyak (steuerung csapágyak )egymástól való távolsága kisebb , így az alsó villahíd szára azaz a kormánytengely, (ami a kovácsolt alsó villahídba bele van hegesztve)az összeépítéskor a felső (alu) villahídon túlérne, ezért PL: beállíthatatlan lenne... Nem tudom hogy elegendő lehet az eredeti csőtengely átfaragásával elérni a kívánt eredményt , vagy esetleg egy teljesen új gyártására van szükség .
                              A telószárak átalakítása is a fent említett okokból lesz esedékes ,hiszen a teló azon része ahol az alsó villahíd megszorítja azt vastagabb és köszörült .Így adódik hogy a szár felső végét kell átesztergálni hogy hasonló kialakítású legyen mint gyárilag .Hozzáteszem hogy a későbbi aludugós kialakítást talán egyszerűbb összehozni .
                              A korai P20 kormánycsapágy távolságának pontos méretét így fejből megmondani sajnos nem tudom , de ha nagyon muszáj meg tudom mérni (mindkettőt) .
                              Egyébként a P12 , ahogy mateapu is írta 18-as kerékkel rendelkezik ,de ugyan ez a rendszerű első teló mellett az alsó szár ,egy merőben más kialakítású alsó kovácsdarabot kapott ,amin az első (mellső ) tengely átmegy. Ezért a futómű utánfutása is megváltozott , valamint ha minden igaz az egész emelkedett is 20-30 mm-t általa(mivel a tengely középvonal , és a hegesztési perem távolsága nőtt ) ...

                              Komment


                                #45
                                Amikor én csináltam sokat gondolkodtam az átalakítás menetén, több lehetőséget is átgondoltam, de a legegyszerűbb a T5-ös villahidakba belefaragni a telószárakat. Ezekről képek és leírások vannak valahol a téma eleje környékén.
                                Valamint a P10 alsó teleszkóp burkolata is ráfaragható az alsó villahídra, ha az szimpatikus.
                                (bár szerintem por és vízvédelem, valamint egyszerűség szempontjából a Jawa gumiharmonika az ideális. Ahhoz semmi átalakítás nem kell, tökéletesen passzol.)
                                zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X