Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Azt hittem abból kell faragni. Akkor felül a villafejnél? Esetleg magát a villafejet átmunkálni nem lehet?
A kormánykiflit nem akarom piszkálni maró híján. Villaszárnak meg a vékony részére perselyt, a vastagat meg kicsit megmunkálni hogy hosszra és átmérőre is stimmeljen. Mert eszterga van, és hát mindenki azzal dolgozik ami van
Készülnek a teleszkópszárak is.
Hőkötéssel került a végére egy gyűrű. Aztán méretre esztergálva. Így már passzol a T5 felső kormánykiflijébe.
Jelenleg a burkolat felfogatásának átalakításán agyalok, hogy hogy lenne célszerű. Főleg a kormánykifli hátsó részéhez, ahol a rögzítőcsavar feje süllyesztett.
Lassan alakul a dolog. Bár a rugók burkolatát végül máshogy fogom megoldani.
Lámpatartókat ha minden jól megy holnap fújom le. Aztán száradás után mehet a motorra
Ma összeraktam, próbakör is megvolt. Bár kicsit kemény a teleszkóp ezzel majd még kezdek valamit, de azért jobb mint volt És nekem is jobban is tetszik a gép mint előtte.
Valamint másik tankot is kapott. Új madárkával. Albumomba arról is töltöttem fel képet.
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 jún. 13, 22:14.
Ma összeraktam, próbakör is megvolt. Bár kicsit kemény a teleszkóp
Kemény rugózásra megoldás lehet valamilyen szinten az, hogy ha a rugók felett lévő műanyag gyűrűt egy jóval kisebbre cserélem?
Összerakás nem volt egyszerű, rugók alap helyzetben is eléggé össze vannak nyomva(főleg hogy a kormánykifli is vastagabb mint a p10-esé, tehát az is kb 1cm-t rövidít).
Kérdés hogy milyen anyagból érdemes ezt csinálni? Illetve mekkora az a legkisebb magasság aminél kisebbet nem érdemes? Legalább 1cm kell a gumiharmonika felfogatása miatt. Annyi elég lenne?
A teleszkóp zárócsavarjánál szivárgott az olaj (nem volt itthon elég paszta, amit raktam oda pedig kevésnek bizonyult) szóval tegnap este szétszedtem és most már nem spóroltam ki a pasztát.
Egyúttal a rugók felett lévő műanyagokból is gyártottam rövidebbet (15mm magasak lettek).
Aztán jött a probléma hogy összerakott teleszkópot nem tudom visszatuszkolni a villaszárakba. Szóval tegnap este 11 körül összedobtam ezt a szerszámot:
Működését a képeken látni. Szépen a helyére lehet húzni vele.
Anyaga alumínium, este nem volt kedvem 30-as köracélt keresni(pedig van, ma találtam na de sokat nem áll szándékomban használni, arra meg elég ez is), alu volt kéznél szóval abból lett. No meg M6-os menetes szár(10-essel vagy nagyobbal jobb lenne) volt épp kéznél, szóval abból lett.
Próbakörre még nem volt idő. De rosszabb csak nem lett (kértek tőlem 4 db LED-es lámpát amiket ma meg tegnap csináltam meg, hát a motorra nem sok időm maradt Fene se gondolta hogy 28db M3-as furatot milyen sok idő elkészíteni...)
Ma összeraktam, próbakör is megvolt. Bár kicsit kemény a teleszkóp ezzel majd még kezdek valamit, de azért jobb mint volt
[ATTACH=CONFIG]22834[/ATTACH] És nekem is jobban is tetszik a gép mint előtte.
Tisztelt heeegany! Tudnál nekem is segíteni ebben az átalakításban, én p12 villát szeretnék a t5 be?
Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2014 júl. 18, 11:26.
Oka: beszúrtam az idézetet
Tisztelt heeegany! Tudnál nekem is segíteni ebben az átalakításban, én p12 villát szeretnék a t5 be?
Természetesen tudok segíteni. Kérdés hogy miben kellene?
Röviden, tömören T5 villahidak átalakítás nélkül használhatóak. A P10 teleszkópszárak tetejére kell egy persely. Ezt én hőkötéssel tettem rá, aztán a teleszkópszárat be az esztergába és úgy méretre esztergáltam a perselyeket. Valamint a szárból is egy kicsit még le kell szedni mert a T5 villahídja vastagabb mint a P10-é így hosszabb illeszkedő felület kell.
Lényegében ennyi. Így már működi kis. Annyi még hogy az alsó porvédőlemez nem passzol. Persze azt is át lehet alakítani. De 350-es Jawa porvédőgumi minden átalakítás nélkül passzol a teleszkópok zárócsavarjára és a rugó felett lévő műanyag gyűrűkre.
Bármi kérdés van segítek. Ha tudok képekkel is. (bár majd csak hétvégén leszek otthon, most külföldön vagyok.)
Hőkötéssel került a végére egy gyűrű. Aztán méretre esztergálva.
Szia, bocs az alap kérdésért, de mit értesz hőkötés alatt? Rá lett hegesztve és esztergálva /feltéve hogy acélt használtál/, vagy alul méretes gyűrűt megmelegítettél és azt tetted rá és a hűlés miatt rászorult és esztergálás.
Előre is köszi a választ
Szia, bocs az alap kérdésért, de mit értesz hőkötés alatt? Rá lett hegesztve és esztergálva /feltéve hogy acélt használtál/, vagy alul méretes gyűrűt megmelegítettél és azt tetted rá és a hűlés miatt rászorult és esztergálás.
Előre is köszi a választ
Alul méretes gyűrűt melegítettem fel úgy hogy szépen rá tudjam préselni.
Aztán miután kihűlt esztergáltam meg a külsejét,
Ezt úgy nevezik,hogy zsugor kötés. A tengelynél kisebb átmérőjű/ a belső furata/0,05 mm-rel de anyaga válogathatja és pl. rezsón megmelegít és szerel. Ha rá hült lehet megmunkálni persze hűteni kell mert melegedéssel oldható a kötés.Valahogy így kell.
Tisztelt heeegany! Köszönöm előre is a felajánlást, esetleg segítenél megcsinálni? Mivel már csinálnáltad már a kisujjadban van
Megoldható, bár én az enyémet télen csináltam, kazánban meg könnyű volt felmelegíteni Így nyáron problémásabb a dolog.
Bár így utólag gondolkodva aluból könnyebb lett volna, és annak is elegendőnek kellene lennie.
Komment