Közlemény

Collapse
No announcement yet.

TLF Pannonia sebváltó kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    TLF Pannonia sebváltó kérdés

    Sziasztok!

    Most újítom fel az 1963-as TLF Pannóniámat, és a sebváltónál a kuplung tengelyen a bordás részen csúszó 2-es fogaskerék esetében a fogaskeréknek játéka van a bordás tengelyhez képest, ami azt jelenti, hogy elfordítható a fixált bordás tengelyhez viszonyítva a fogaskerék, a külső átmérőjén mérve kb. 2-3 mm-nyit. (A radiális játéka minimálisnak tűnik). A mellette lévő nagyobb fogaskerék (gondolom ez a 3-as) esetében szinte alig van ilyen a bordához képest elfordítást engedő elmozdulás.

    Maga a motor használt, a bordák végein alig van legömbölyödés, úgy gondolom, hogy nem túl kopottak még.
    A nagy játékkal rendelkező fogaskerék hornyánál látok némi kopást, de inkább csak a homlok felületén és nem a horony sarkoknál.

    A kérdésem az, hogy normális az említett mértékű játék?

    A másik kérdésem az volna, hogy milyen illesztésű csapágyakat tegyek a sebváltóba? Ha jól tudom, a főtengelyhez C3-as illesztésű a jó?

    Nagyon sok mindent átolvastam a Fórumban, nagyon hasznosnak tartom, de ezekre nem találtam választ. ha elkerülte volna a figyelmemet, elég, ha utaltok rá, hol keressem.

    Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni tanáccsal!!!

    #2
    Szia

    Néhány foto nem ártana,segitene.
    Eléggé vizuálisak vagyunk,és talán többen képbe kerülnénk
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a fogaskerék, a külső átmérőjén mérve kb. 2-3 mm-nyit. (A radiális játéka minimálisnak tűnik)
      Mert két oldalról kúposra van kopva, miközben középen alig.
      De itt egy kép és látszik mi a baj:



      Az egész váltó leggyengébb láncszeme főleg a konstrukcióból kifolyólag, illetve a legjobban terhelt alkatrész. 1-esből 2-esbe elég nagy a fordulatszámkülönbség, mikozben meg kell találnia az utat a tengely bordáira. Ebből következik, hogy lekerekednek a saját bordái és lekoptatják, letördelik a tengelyét. És persze a fentebb látható nagy mértékű kopás, berágódás is ennek hatása.

      ptm004 és supermax kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia!

        Köszönöm! Amit írtál , az eszembe sem jutott, pedig kézenfekvő! Lehet, hogy ez a baj.

        Lefényképezem és felteszem a képeket. Abból könnyebben meg lehet mondani, hogy nálam mi a helyzet.

        Komment


          #5
          Szia!

          Csináltam néhány fényképet, bár gyengébbek a tiédnél, de talán értékelhető információ hordoznak.
          Mértem is. A 2-es fogaskerekénél a horony szélessége 7,1 mm, míg a 3-asénál 6,1 mm, és ezek csúsznak az 5,8 mm széles bordákon a bordás tengelyen.
          A 2-esnél ez így a borda mentén 7,1-5,8=1,3 mm játékot jelent, a fogak mentén arányosan több, ezt nem tudtam pontosan mérni, de kb. 2-3 mm. Nekem úgy tűnik, hogy a bordavégek a bordás tengelyen nincsenek nagyon lekerekedve?!

          Arra még emlékszem, hogy amikor elhoztam a motort (16 éve), akkor úgy tűnt, rendesen veszi a sebességet, bár nem sokat menetem vele, kb 10 km-t. Siettem vele, mert borzalmasan füstölt, és műszakija sem volt, ráadásul a kis Csepelem rendszámával díszítettem, szóval nem sokat akartam vele menni...
          A rettenetes füstöt annak tudtam be, hogy a gazdája (egy öreg bácsika, aki jobbára a szőlőhegybe járt vele) már nagyon régen használta, és gondoltam elpárolgott egy csomó benzin belőle. Aztán új benzint beletöltve abban reménykedtem, hogy a szivató gumi tömítése átenged, majd ezt is kicserélve már tudtam, hogy nem úszom meg főtengely szimmering cserével...
          Ekkor néhány évig pihentettem. Amikor széthúztam nemrég a blokkot, láttam, hogy a lendkerék felé is kifújt elősűrítéskor.
          A főtengely is beteg volt beleértve a golyóscsapágyakat is, és a váltóban is volt olyan csapágy, ami kicsit surrogott.

          Most szeretném rendbe tenni, csak merül fel az emberben kérdés...

          Még az is kérdés, hogy össze tudom-e rakni, eddig csak kis Csepel blokkokat raktam össze, de azért bízom benne, hogy ez is sikerül. Ha sikerül, nekibátorodok egy 250-es Csepel blokknak is, nem túl nagy különbség van közöttük.




          nem mennek át a képeim...




          Szia!

          Készítettem egy rakás fotót, és nem tölti fel, egy piros felkiáltó jel és error jelzés...Bocsánat, próbálkozom...




          Szia!

          Készítettem egy rakás fotót, és nem tölti fel, egy piros felkiáltó jel és error jelzés...Bocsánat, próbálkozom...

          Komment


            #6
            Helló!
            A héten nem működött senkinél sem a képfeltöltés. Azt javaslom hogy tedd fel a képet mondjuk a kepfeltoltes.hu oldalra és másold be a linkjét.
            Egy Pannónia blokkot sem sokkal bonyolultabb összerakni mint egy Csepelét, szerintem ezzel az előképzettséggel menni fog biztosan.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A héten nem működött senkinél sem a képfeltöltés
              nálam még most sem ---vagy csak nekem ?

              Komment


                #8
                Megpróbáltam képet feltölteni, de valami még mindig nem kerek.
                Attached Files

                Komment


                  #10
                  Sajnos a bordástengelyen a bordák nem olyan szélesek, mint a keréken a hornyok. Nem összetartozóaknak tűnnek, de Nekem is darabokban 2db TLF blokkom és ugyan ez a helyzet. Szerintem ez gyárilag ilyen és a könnyebb kapcsolás miatt van. Én tovább mennék ezzel az állapottal.
                  dongos78 és mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #11
                    Egyetértek, a könnyebb kapcsolás tekintetében is, illetve hogy a képek alapján ezek a váltóalkatrészek elég megkímélt állapotúak. A kettes fogaskereke belül azért be van rágódva, ha találsz egy jobb állapotút, akkor megérné cserélni mielőtt összerágódik a tengely is vele.




                    Egyébként nem T1-es a motorod ha '63-as évjáratú?
                    ptm004 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #12
                      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A kettes fogaskereke belül azért be van rágódva,
                      Ha nincs alkalmad cserélni,egy méretben megfelelő fenőkövet csiszolj ivesre,és azzal szépen lesimithatod a berágódásokat
                      Titus, ptm004 és kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #13
                        Sziasztok!

                        Köszönöm a tanácsokat!!!

                        Remélem, mihamarabb megkapom a felújított főtengelyemet és szerelem össze.

                        Ha sikerül, írok...ha nem akkor is!




                        Szia!

                        Nem tudom, nem vagyok teljesen otthon ebben a témában.
                        Lehet, hogy T1-es. Az biztos, hogy 1963-as és a szürke forgalmijába Csepel 250 van írva!
                        (Ezt sikerült olyan biztos helyre eltennem, hogy két hete hiába keresem...)
                        Megnézem hétvégén a váznyak tábláját, arra mi van írva!

                        Komment


                          #14
                          Szia!

                          Nem találom a forgalmiját, de az okmányirodából kértem egy hatósági bizonyítványt, amit a központi nyilvántartás adatai alapján állítanak ki a műszaki vizsgához:

                          Gyártmány: Csepel
                          Típus: TLT 250 (Szerintem valami elírhattak, mert ez tényleg vagy T1-es vagy TLF, de semikképen nem TLT...bár az volna, a legszebb Pannónia a TLB után...)
                          Saját tömeg: 143 kg
                          Gyártási év: 1963
                          Alvázszám: T13040061 (Gondolom ez is a T1-re utal?!)
                          Motorszám: t13040061
                          Hajtóanyag: benzin
                          Szín: fekete
                          Hengerűrtartalom: 247 cm3
                          Teljesítmény: -kW (Ami igaz is, mert darabokban van...)
                          Környezetvédelmi osztály: katalizátor nélkül

                          Mondjuk én 14 lóerőre emlékszem a szürke forgalmijából, meg a Csepel 25-re is, de ez a TLT...? Lehet, hogy elírták az utolsó kézzel bejegyzett F betűt T-re...

                          Ha előkerül a forgalmija, meg tudom nézni.

                          Komment


                            #15
                            T1 1963 április 61.motor abban a hónapban.
                            semmi extra TLT vagy ilyesmi

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X