Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia henger tuning

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Index F talán ez az a link... én most nem tudom megnézni...
    Igen. Erről van szó. Valamelyik témában volt már szó erről részletesebben. Ott is írtam hogy én mindenképp kúposra csinálnám a felületeket. Úgy biztosabb a pontos illeszkedés. Lépcsősnél pedig, ha csak egy lépcső mérete is eltér akár csak néhány századdal már légrés lesz.


    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem is vasat kell -csak kokszos kormot . De mivel az olajos ( ez is most esett le ) ezért elöbb betenném a dobot egy nitro higító fürdőbe egy napra .A kiszárítja a dzsuvát .
    Ja hogy a kipufogóról van szó Azt hittem hogy a henger csatornáinak csiszolására írod ezt
    De egyébként ez a hobbi homokszóró még száraz koksz tisztítására is aligha lenne alkalmas. A blokkon, hengeren és egyéb alkatrészeken évtizedekig gyűlt megkövült olajos porral semmit sem tud kezdeni. Nem tapad bele, mert már csontszáraz. De tarthatom fölé percekig is, minimális hatása van.

    Komment


      #62
      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mindenképp kúposra csinálnám a felületeket. Úgy biztosabb a pontos illeszkedés. Lépcsősnél pedig, ha csak egy lépcső mérete is eltér akár csak néhány századdal már légrés lesz.
      A lépcsősnél ,max 1 helyen nem fog illeszkedni ha elszurod ( gondolt át ! ) , viszont tulfedéssel betehető ! Akups mitől marad bent?

      Komment


        #63
        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A lépcsősnél ,max 1 helyen nem fog illeszkedni ha elszurod ( gondolt át ! ) , viszont tulfedéssel betehető
        Az attól függ hogy hány lépcső van.

        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Akups mitől marad bent?
        4db M10-es tőcsavar

        Egyébként ahhoz is lehet tenni egy kis egyenes részt valahova. Aztán akkor összepréselve az a helyén tartja.


        Elkezdtem rajzolgatni, az alapján kb 40-45°-os kúppal akár meg lehetne csinálni a perselyt lépcső nélkül is. Bár most csinálom az égésteret, szóval lehet hogy ez így nem férne el. Vagy fél-1 óra ha nem unom meg és kiderül hogy milyen lenne.
        Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 máj. 07, 17:27.

        Komment


          #64
          Srácok! a kipufogót ha nem égetitek akkor semmit nem csináltok a hozzá nem férhető helyeken kis csomókban megmarad a koksz és az első meleggel eltömítik a kipufogót. Ez tapasztalati tény. Moshatod, áztathatod nem lesz tiszta! Én is így kezdtem 68-69 körül még a Simsonos időmben . Ezt már leírtuk és írták sokan perzselővel begyújtani és valamivel / porszívó- kompresszorral / fúvatni. Azért az igazi a porszívó / régi Hajdú vagy Rakéta/ sokkal kíméletesebb csak nagyon le kell előtte takarítani a külsejét a kipuffnak.A motor nem sekrestye ezért ebbe elegendő 1 gyertya egy hengerbe csak az oda való legyen hőértékileg. A nyílások polírozásánál a szívó csatornát nem szabad polírozni mert szívás közben benzin cseppek keletkeznek miatta és nem lesz tökéletes az elegy. A többit lehet tükrösíteni és a gázok lengése miatt a leírtak szerint a kipufogó könyököt méretre kell szabni ne lógjon be a kúpba. Csak egy lényeges még és jön a következő bibi a hűtés!. A Pannonia nem nagyon szerette a nyári kánikulába a hajtást, ha nem forgatták túl elment a világ végére . A + erő + üzemanyag felhasználás és nagyobb hő. Jön a következő bökkenő vízhűtés és már megállt a projekt vagy hatalmas pénz és kevés élvezet.Legalább is oldalkocsival használatról beszéltünk eddig mert szóló az más téma.

          Komment


            #65
            és érdekességként induláskor és olyan 60-ig szinte olyan mintha nem is lenne lenne rajta semmi, gyorsul szépen teljesem megfelelő! Viszont 60-felett hirtelen megáll a tudomány mintha nem akarna a motor tovább pörögni.
            Lehet, hogy hülyeség amit írok, mert oldalkocsi nélkül megy rendesen, de vele már nem. Nekem szólóban volt hasonló problémám, 60ig ment mint a veszedelem, de mutató szerint kereken 60 km/h-nál nem akart tovább gyorsulni, nagyobb gázadásra még lassult is, így nagyon minimális gázadással kellett kilómétereken keresztül feltornázni a sebességet 70re, ahonnan megint magához tért. Ezt eljátszotta egy személlyel is meg 2-vel is és majdnem mindig ahogy elérte a 60at. Aztán olvasgattam egy kicsit a karburátor beállításoknál és kiderült, hogy túl dús volt a benzin levegő keverék. A síber tűn kellett egy fokozattal feljebb állítani a kapcsot (tehát hogy kevesebb benzint kapjon) és azóta nem produkálja ezt a problémát.

            Bár neked elvileg nem volt ilyen problémád szólóban és lehet, hogy ezt nem is befolyásolja az oldalkocsi és nem is vagyok biztos abban, hogy ez segíthet, de szerintem egy próbát megér, főleg mert ingyen van, minimális időráfordítással és lehet, hogy használ is. Ha nem használ akkor visszaállítod, de jóval olcsóbb mint átalakítani az egész motort. Ha már gondoltál erre, vagy leírtad már csak nem vettem észre akkor hagyd figyelmen kívül az írásomat.

            Komment


              #66
              Na, közben összedobtam (kicsit sokáig tartott mert feltartottak ):
              Click image for larger version

Name:	hengerfej4.jpg
Views:	1
Size:	158.7 KB
ID:	139878
              Szóval ilyen a metszet. Talán elférne a másik oldalt is egy gyertya. Majd csinálok olyat is TLF65 kedvéért
              2 gyertyával pedig:
              Click image for larger version

Name:	hengerfej_2gyertyas-1.jpg
Views:	1
Size:	153.8 KB
ID:	139882
              Jó hír hogy külön persely nélkül is jó lehet. Viszont balról az 5. borda szinte biztos hogy kitörne. Alig maradna valami ami tartaná.


              Click image for larger version

Name:	hengerfej1.jpg
Views:	1
Size:	144.7 KB
ID:	139879Click image for larger version

Name:	hengerfej2.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	139880Click image for larger version

Name:	hengerfej3.jpg
Views:	1
Size:	154.3 KB
ID:	139881
              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 máj. 07, 19:49. Oka: Közben elkészült a másik változat is

              Komment


                #67
                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A motor nem sekrestye ezért ebbe elegendő 1 gyertya egy hengerbe


                ..........

                Komment


                  #68
                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Na, közben összedobtam (kicsit sokáig tartott mert feltartottak ):
                  Szóval ilyen a metszet. Talán elférne a másik oldalt is egy gyertya. Majd csinálok olyat is TLF65 kedvéért
                  2 gyertyával pedig:
                  Jó hír hogy külön persely nélkül is jó lehet. Viszont balról az 5. borda szinte biztos hogy kitörne. Alig maradna valami ami tartaná.

                  Ha tudnád ,hogy mennyire mérges vagyok ,mert nem a mi utcánkban laktok........

                  Komment


                    #69
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha tudnád ,hogy mennyire mérges vagyok ,mert nem a mi utcánkban laktok........
                    Hát járj gyakran erre

                    Mostanában úgyis ráérek. Szünet van hogy legyen idő készülni a vizsgákra.
                    Csak országos szakmai versenyen megkaptam majdnem minden modult (vagyis mindenem megvan amit ott meg lehetett szerezni) úgyhogy már nem kell magam a tanulással gyötörni

                    Komment


                      #70
                      Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Kiss Ati!

                      Na ez egy korrekt válasz! Ilyenekre voltam kíváncsi!
                      Sok meló az biztos, de épp nekem való, pláne ha lesz eredmény is. A két felömlőt este megcsináltam eltüntettem az összes gyártáskori sorját a homoköntés nyomait, és ahogy lehetett simára csiszoltam. Használtam vésőt csisz vásznat vég nélkül, és végül a titkos fegyver a feleségem leselejtezett fogtechnikai mikromotorja. Nagyon hasznos kis eszköz kicsi erős, van fordulat rendesen, és szinte mindenhová befér de még így is kb 1,5-óra/nyílás mire elég jól nézett ki! a nyílást nem bántottam csak a csatorna belsejét. A hengerrel összemunkáláshoz valóban szét kellene húzni a blokkot de az most elmarad, majd télen. eszméletlen gané munka, minden csupa kosz utána, az orrlyukaimban kb egy marék öntvénypor a fejem fekete, de a felömlő szép sima és ez a lényeg na annyira azért nem tökéletes mint a henger felülete, de újjal nem érezhető semmi egyenetlenség.

                      A kipufogónyílásnál elég merésznek tűnik az 1.5 mm?
                      Ha a dugattyúszoknyából levágok az nem fogja rontani az indítási készséget?
                      Sajna a kipufogómból nem tudom kivenni a furulyákat mert egy kis F.B.S-sel segítettem annó be, hogy ne csöpögjön az illesztésnél a korom, próbáltam belülről seprűnyéllel kinyomni de még nem sikerült.

                      Holnap folyt köv a többi nyílással...
                      Úgy látom, akkor te is megtapasztaltad a felömlő csiszolás élményeit. Álommeló.
                      Nem lesz sok az 1,5 mm. Ha van tolómérőd, állítsd be ennyire, és meglátod, szinte semmi. Valamivel hamarabb nyit a kipufogó, de minimális. Nem fogja rontani az indítást a rövidebb dugó. A P12-őn is 2 mm-rel rövidebb a szoknya, és ott nyertek vele ~ 1 lóerőt vagy még annyit se, de szükséges ez a változtatás, mert így több naftát tud beszívni a motor.
                      A furulyákat pedig muszáj lesz kivenned, ha tetszik, ha nem. Amikor az ember tuningol mindig rendszerben kell gondolkodni és nem részekben. Magyarul attól, hogy nagyobb karbi van a gépen, még nem biztos, hogy erősebb lesz, mert ehhez a többi részt (felömlők, kipuff, ford. szám növelés, stb.) is módosítani kell.

                      Komment


                        #71
                        Nem akarlak titeket lebeszélni a duplagyertyáról, mert kísérletezgetni mindig jó dolog és örömet is szerez (ha bejön). De gondoljátok csak végig: Sima széria, mai autóknál sincs 2 gyertya. Pedig ott aztán Euro4-5-6-os értékeket kell teljesítenie a motornak. Na itt kell még csak igazán tökéletes égés. De nem ezzel valósítják meg. Emlékeim szerint dragster autóknál volt dupla gyertya, na de ott van vagy 2-3000 LE, meg metanol, meg kitudja még mi. A tökéletes égéshez sok minden szükséges, sajna nem tudom mindet felsorolni fejből, de ezek közé tartozik az, hogy megfelelően keveredjen a benzin a levegővel, miután bejutott a szívócsőbe, legyen meg a perdülete, ami a henger kiváló töltését és a homogenitást idézi elő. Legyen a kompresszió a lehető legmagasabb, de kopogásos égés még csak véletlenül se következzen be. Persze mechanikusan is bírja. Hűtés, azt hiszem nem kell részleteznem. Persze bioetanol és benzin együttes keverékével 40-60, illetve 50-50 %-ban előbbinél az etanol javára csökkenthető a melegedés. Fordulatszám, Pannóniánál ki az, aki teljesen nyelezi? Talán aki versenyzik vele. Szóval szintén nem járható út. Aztán legyen jó erős szikra is. Dupla gyertyával egy esetleges hibapont lehet a motoron, ha nem jól sikerült kifújhat mellette a gáz. Az égéstér alakja is megváltozik minimális szinten. Az égéstér alakja befolyásolja az égés terjedését, lefolyását. Beszívott keverék hőmérséklete, a hő menet közben folyton a karbira áramlik, egy ideig segíti a jó párolgást, de ha túlmelegíti a karbit, akkor romlik a teljesítmény, akár pezseghet is benzin a csőben (láttam már rá példát). És még sorolhatnám. Ha valakit jobban érdekel, tudok mondani pár könyvet, ahol utánaolvashat ezeknek a dolgoknak. Torrent oldalakon fent is vannak.

                        Komment


                          #72
                          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem akarlak titeket lebeszélni a duplagyertyáról, mert kísérletezgetni mindig jó dolog és örömet is szerez (ha bejön).
                          Hát én azzal aligha fogok kísérletezni. Meghagyom TLF65-nek
                          Viszont középgyertyás átalakítást ki akarom próbálni. Az nem árthat

                          Komment


                            #73
                            Üdv Olvtársak!

                            Nem akarok senkit sem rábeszélni a két gyertyás hengerfejre,de a sportban eredményes Maico nem idegenkedett tőle.Click image for larger version

Name:	Dupla gyertyás hengerfej.jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	139885

                            Komment


                              #74
                              Kiss ATI ! Köszönöm , hogy nem akarsz lebeszélni !! :-)) mivel úgy látom ilyen " állatja" még senkinek sincs, így tapasztalat is csak elméleti ....
                              Es az is igaz , azt leírni ezerszer könnyebb , miért nem éri meg , miért nem jo , de neki vágni es bebizonyítani ....
                              De semmi gond !

                              Heeegany!!! Gyönyörű a rajz !!!! Le a kalappal !!! Holnap írok privát üzenetet , mert most csak telon olvasok !!!! De azért azt mondom , fantasztikus vagy !!!!!!

                              Komment


                                #75
                                St. Z . 350 !! Na végre !!! Valaki aki bízik ebben !! :-)))
                                A Pannónia szinte tálcán kínálja magát ezzel az oldal gyertyás hengerfejjel.... Es egyébként is ... A természet törekszik a szimmetriára ..., :-))

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X